Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini
Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?
Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.
Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.
Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.
Kommentit (1602)
ap mieti kirjoitustasi:
Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne.....
Tässä esität kaikki perhejuhlat aikuisten synttäreistä nimipäiviin. Oletko koskaan vaivautunut kattamaan pöydän kauniisti ja sen, että myös lapsesi istuvat pöydässä asianmukaisesti kun pitempään natitte pöydän antimista anopin ja muiden vieraiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
ap mieti kirjoitustasi:
Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne.....
Tässä esität kaikki perhejuhlat aikuisten synttäreistä nimipäiviin. Oletko koskaan vaivautunut kattamaan pöydän kauniisti ja sen, että myös lapsesi istuvat pöydässä asianmukaisesti kun pitempään natitte pöydän antimista anopin ja muiden vieraiden kanssa?
HÄN KIRJOITTAA IHAN SELKEÄSTI ETTÄ NYT ON KYSE LASTENJUHLISTA.
Vierailija kirjoitti:
tässähän juuri motkotat toisessa ap lauseessasi. Siis kerro miten leipomukset miellyttävät vieraita ja miten ruokailun järjestätä. Tuskin nyt sentään pelkkää limua ja serpentiinejä tarjotaan. Ruokailu ja paras astiasto ja kukkalaite kuuluvat jokaiseen korkeatasoiseen juhlaan. Juhlista tässä on kyse kohdallasi.
Miten siin järjestät ruokailun? Ei kai vaan maitotölkki korista pöytääsi?
Siis mitä? Mihin tämä liittyy? Kyllä meillä minä perheen äiti ihan omin kätösin leivon suolaista ja makeaa; piirakoita, kakkuja, pieniä leivonnaisia. Ostan kaupasta (hui!!) pipareita, pikkusuolaista tms. Katan kauniisti, siivoan, koristelen... Mies kyllä yleensä osallistuu myös. Anoppia tai minun äitiä ei tarvita järjestelemään.
Vierailija kirjoitti:
ap mieti kirjoitustasi:
Meillä on aina syöty sunnuntaisin pitkän kaavan mukaan, kaikki juhlapyhät samaten jne. Emme ole koskaan kaivaneet jotain ylijäämäkakkua niin tehdäksemme.
Lastenjuhlia valmistellaan pitkään ja hartaasti, yhdessä lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oispa mullakin ollut anoppi auttamassa juhlissa mutta ei joten älä valita.
Miksi? Etkö sinä aikuinen ihminen saanut miehesi kanssa juhlia järjestettyä?
Jospa joku toinen tykkää, kun yhdessä tehdään. Onko pakko yksin tehdä osoittaakseen, että saa jotain aikaan ja tehtyä. Ei, mielestäni. Monet juhlat on oman anopin kanssa järkätty ja hauskaa on ollut. Oman äitinikin olisin niin toivonut mukaan, mutta hän kuoli ollessani 20v. Kiitollinen olen anopilleni, että jaksaa vielä auttaa ja hössöttää. Lapset oppivat arvostamaan vanhempia, kun yhdessä ollaan.
Kerran anoppini osti minulle synttärilahjaksi laukun, joka ei mitenkään ollut tyyliäni. Kiitin lahjasta hymyssä suin. Myöhemmin anoppini epäili, että ei taida olla kassi mieleinen kun en sitä pidä. Kerroin, että se on erinomainen karkkipiilo, jota ei lapset arvaa. Piilotan sinne myös muita tärkeitä asioita, jotka tulee olla tallessa ja löytyä helposti. Anoppi nauroi makeasti eikä siitäkään siis tarvinnut pahaa mieltä kantaa.
Mitä ne ylijäämäkakut ovat? Anopinko leipomia? Selvästi tulee esiin tässä sanojen takaisin otossa, että kyse onkin anoppiin suuntautuvasta kypsymättömyydestä. Ap selkeästi mainitsee kaikki juhlat mitä on pitänyt. Ja nyt onkin YHDESTÄ ainoasta syntymäpäivästä kyse. Jos sinne tulee serpentiinien joukkoon yksi kakku niin ei voi olla ihmettelemättä. Sitäpaitsi lapset syövät myös mielellään itse tehtyjä suolaisia piirakoita ja sormisyötävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oispa mullakin ollut anoppi auttamassa juhlissa mutta ei joten älä valita.
Miksi? Etkö sinä aikuinen ihminen saanut miehesi kanssa juhlia järjestettyä?
Jospa joku toinen tykkää, kun yhdessä tehdään. Onko pakko yksin tehdä osoittaakseen, että saa jotain aikaan ja tehtyä. Ei, mielestäni. Monet juhlat on oman anopin kanssa järkätty ja hauskaa on ollut. Oman äitinikin olisin niin toivonut mukaan, mutta hän kuoli ollessani 20v. Kiitollinen olen anopilleni, että jaksaa vielä auttaa ja hössöttää. Lapset oppivat arvostamaan vanhempia, kun yhdessä ollaan.
Kerran anoppini osti minulle synttärilahjaksi laukun, joka ei mitenkään ollut tyyliäni. Kiitin lahjasta hymyssä suin. Myöhemmin anoppini epäili, että ei taida olla kassi mieleinen kun en sitä pidä. Kerroin, että se on erinoma
Ap:lla on oikeus päättää mistä hän pitää.
Jos anoppi haluaa toimia toisin niin hänhän voi kutsua sinne OMAAN KOTIINSA OMAAN PERHEENSÄ JUHLIA JÄRJESTÄMÄÄN sitten esimerkiksi sen miniänsä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne ylijäämäkakut ovat? Anopinko leipomia? Selvästi tulee esiin tässä sanojen takaisin otossa, että kyse onkin anoppiin suuntautuvasta kypsymättömyydestä. Ap selkeästi mainitsee kaikki juhlat mitä on pitänyt. Ja nyt onkin YHDESTÄ ainoasta syntymäpäivästä kyse. Jos sinne tulee serpentiinien joukkoon yksi kakku niin ei voi olla ihmettelemättä. Sitäpaitsi lapset syövät myös mielellään itse tehtyjä suolaisia piirakoita ja sormisyötävää.
Lue aloitus. Siinä on ihan selvästi kaikki.
Eikä ne kaverisynttärien lapsen kuule enää sormiruokaile. Jeeeesus näitä sun juttujasi.
Vierailija kirjoitti:
tässähän juuri motkotat toisessa ap lauseessasi. Siis kerro miten leipomukset miellyttävät vieraita ja miten ruokailun järjestätä. Tuskin nyt sentään pelkkää limua ja serpentiinejä tarjotaan. Ruokailu ja paras astiasto ja kukkalaite kuuluvat jokaiseen korkeatasoiseen juhlaan. Juhlista tässä on kyse kohdallasi.
Miten siin järjestät ruokailun? Ei kai vaan maitotölkki korista pöytääsi?
Eli anoppi ei siis haluakaan oikeasti ystävällisyyttään auttaa vaan ilman häntä miniän perhe ei edes ruokailekaan kunnolla?
Vierailija kirjoitti:
ap mieti kirjoitustasi:
Mistä sait sen käsityksen, että näin ei tapahtuisi?
Minusta olisi ihanaa jos anoppi, äitini tai muu sukulainen tai ystävä leipoisi lapsemme syntymäpäiville. Lapsi on siis syntymässä pian ja toivonkin että erilaisia herkkuja tarjotaan juhliimme. Itseäni ei leimpominen juurikaan kiinnosta. Mutta ymmärrän kyllä jos joka juhliin tarjotaan 5 eri kakkua niin se voi olla liikaa.
Sormiruokaa: Katso ihania ohjeita fingerfood ja snacks reseptejä lastenkutsuille. Sopii hyvin myös aikuisille. Pöytä on kauniisti katettu ja jokaiselle jotakin ja anopin kakku juhlistaa pöytää.
Vierailija kirjoitti:
Sormiruokaa: Katso ihania ohjeita fingerfood ja snacks reseptejä lastenkutsuille. Sopii hyvin myös aikuisille. Pöytä on kauniisti katettu ja jokaiselle jotakin ja anopin kakku juhlistaa pöytää.
NYT ON EDELLEEN KYSE LASTEN SYNTTÄREISTÄ. NIIDEN TARJOILUISTA ON PUHUTTU MONEEN KERTAAN JO.
Mikään ei estä anoppia järjestämästä sormibileitä mutta ketjun aiheeseen eivät liity mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi ihanaa jos anoppi, äitini tai muu sukulainen tai ystävä leipoisi lapsemme syntymäpäiville. Lapsi on siis syntymässä pian ja toivonkin että erilaisia herkkuja tarjotaan juhliimme. Itseäni ei leimpominen juurikaan kiinnosta. Mutta ymmärrän kyllä jos joka juhliin tarjotaan 5 eri kakkua niin se voi olla liikaa.
Ennen oli mahtavat pidot ruokineen ja kahveineen. Voi niitä aikoja. Kutsuttiin naapureista alkaen kaukaisiin sukulaisiin ja yövieraita lisäksi. Nyt ei edes anopille ole paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Syöttekö anopin kanssa teillä? Miehesi mukaan lukien ja lapset? Miten katat pöydän? Ja millainen ateriasi on kun mielellään puuhaat keittiössä ruokien kanssa? Tämä koskee kaikkia niin anopin vastustajia kuin hyväksyjiäkin.
Miksi kutsuisin huonokäytöksisen anopin pilaamaan aterian? Kaikesta löytyy valittamista. Jos ei ole liian tavallista, on liian erikoista. Esim kesäkurpitsa on kummallinen erikoisruoka. Sekin on naurettavaa että mulla on juhla-astiasto, enkä edes pese kristallilaseja astianpesukoneessa, koska anoppi itse tunkee ihan kaiken tiskikoneeseen. Koska teen eri tavalla, niin sehän on anopin mielestä naurettavaa ja väärin, ja asiasta pitää huomauttaa joka kerta kovaäänisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mutta nythän on kyse jostain ihan muusta. Ne leivonnaiset vaan ilmaantuvat paikalle, vaikka kielletty tuomasta. Silloin puolikas muffinssikin on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli mahtavat pidot ruokineen ja kahveineen. Voi niitä aikoja. Kutsuttiin naapureista alkaen kaukaisiin sukulaisiin ja yövieraita lisäksi. Nyt ei edes anopille ole paikkaa.
Niin, nykyään panostetaan lapsiin enemmän ja siksi heille järjestetään nämä kaverisynttärit. Mikäänhän ei estä sitä anoppia järjestämästä niitä pitoja, passaamasta kaukaisia sukulaisia ja kestitsemästä yövieraita. Lasten synttäreihinhän nuo vain ei liity mitenkään. Ne kun on kahden tunnin juhlat lapsen kavereille.
Onko anopin tuoma kakku ylijäämäkakku? Anoppi nähtävästi on myös mukana juhlissa. Selkeästi VAIN anoppiin kohdistuvaa motkotusta. Ei tuo kakun teko voi olla syy kiihtymiseen. Tosin Ap mainitsee, että kaikkiin hänen järjestämiinsä juhliin ja juhlallisuuksiin. Tämä on se tärkeä vastakkainasettelu keskustelussa Anoppi - Kakku yhdistelmä. Syvää psykologiaa tarvitaan nyt avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko anopin tuoma kakku ylijäämäkakku? Anoppi nähtävästi on myös mukana juhlissa. Selkeästi VAIN anoppiin kohdistuvaa motkotusta. Ei tuo kakun teko voi olla syy kiihtymiseen. Tosin Ap mainitsee, että kaikkiin hänen järjestämiinsä juhliin ja juhlallisuuksiin. Tämä on se tärkeä vastakkainasettelu keskustelussa Anoppi - Kakku yhdistelmä. Syvää psykologiaa tarvitaan nyt avuksi.
- On se, jos se tuodaan ylimääräisenä vastoin kieltoja.
- Ja ei, anoppi ei kuulu kaverisynttäreille.
Ohiksena, että ihan pikkulasten synttäreillä varmaan on myös aikuisia vieraita. Mutta jos tässä ketjussa käsitellään nimenomaan lasten kaverisynttäreitä, niin ei siellä aikuiset syö.
Ap kirjotitaa että sama ongelma on jatkunut pitkään, joten kyse ei ole enää mistään kaksivuotisjuhlista.