Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini

Vierailija
08.09.2018 |

Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?

Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.

Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.

Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.

Kommentit (1602)

Vierailija
1521/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun juhliin saa kaikki leipoa! Mitä enempi, sen parempi!

Vierailija
1522/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuopuksen yhdellä kaverilla oli ihanat vaivalla järjestetyt viidakkosynttärit kaikilla teemaan sopivilla höysteillä. Tarjoomuksetkin vimpan päälle. Ja sitten siellä pöydässä nökötti valahtanut korkkaamaton mansikkakermakakku... Ehkä se oli sitten se anopin kakku, joka tuotu väkisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän pitää sinusta ja haluaa auttaa. 

Sietämätön vanha ja ilkea harppu!

On ok jos haluaa auttaa ja ymmärtää että avusta voi myös kieltäytyä. 

Ei ole ok jos kieltäytyminen aiheuttaa marttyyrin paikalle pölähtämisen.

Noissa on vissi ero, kannattaa opetella huomaamaan se.

Vierailija
1524/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen anoppini tuli juhlaan kuin juhlaan vieraaksi tuoden tullessaan omat eväät. "kun tuo miun poik niin tykkääp miun vatruskoista ja miun kinuskikakustain". Ei edes kysynyt että voiko tuoda, tarviinko apua jne. vaan päätti, että mun tarjoilut on niin paskat että poikaparka nääntyy jos ei saa pakastimesta otettua, juhannukseksi tehtyä kinuskikakkua marraskuussakin.  KuN ONhan Se ÄIdiN tEkeMÄä!

Toi ensimmäisenä isänpäivänäkin pojalleen kakun, siirsin kakun pöydältä jääkaappiin ja nostin aiemmin tekemäni tarjolle.

Naimisiin mentiin salassa osin myös siitä syystä ettei anoppi alkanut suunnittelemaan kinuskikakkujen leipomisia (en oo ikinä tykännyt kinuskikakusta ja vuodet anopin lähellä varmisti etten koskaan tule pitämäänkään), vatruskoita tai karjalanpiirakoita. 

Ne on ihan hyviä, ei siinä mitään, mutta jos juhlapöytääni niitä haluan, niin mä osaan kyllä niitä leipoa, pyytää, tai ostaa.

Vierailija
1525/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ihanaa jos anoppi, äitini tai muu sukulainen tai ystävä leipoisi lapsemme syntymäpäiville. Lapsi on siis syntymässä pian ja toivonkin että erilaisia herkkuja tarjotaan juhliimme. Itseäni ei leimpominen juurikaan kiinnosta. Mutta ymmärrän kyllä jos joka juhliin tarjotaan 5 eri kakkua niin se voi olla liikaa. 

Minusta taas ei olisi, ellen erikseen pyydä apua. Minä haluan tehdä itse. Ei todellakaan ole vaivaa tai vaikeaa järjestää. 

Vierailija
1526/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne ylijäämäkakut ovat? Anopinko leipomia? Selvästi tulee esiin tässä sanojen takaisin otossa, että kyse onkin anoppiin suuntautuvasta  kypsymättömyydestä. Ap selkeästi mainitsee kaikki juhlat mitä on pitänyt. Ja nyt onkin YHDESTÄ ainoasta syntymäpäivästä kyse. Jos sinne tulee serpentiinien joukkoon yksi kakku niin ei voi olla ihmettelemättä. Sitäpaitsi lapset syövät myös mielellään itse tehtyjä suolaisia piirakoita ja sormisyötävää.

Siis mitä hevonkilinveetua sinä selität!? Ap LEIPOO JA TEKEE ITSE NE KAKUT YM. SINNE SERPENTIINIEN JOUKKOON!

Vierailija
1527/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun kyse ei tämän suuremmasta asiasta ole ja puntarissa on myös perherauha ja esim. lasten suhde isovanhempaansa, niin sanoisin anopille, että "ihanaa, mä juuri ajattelinkin, että voisitko leipoa vaikka kaksi kuivakakkua juhliin". 

Anoppi on iloinen, kun hänen apuaan tarvitaan. Kuivakakut eivät ketään loukkaa eivätkä varmasti haittaa sinuakaan kohtuuttomasti - todennäköisesti niistä osaa syödään juhlissa ja loput voit pistää pakastimeen tai biojätteeseen juhlien jälkeen.

Noin. Kaikki kunnossa. Ihmisillä rauha maassa ja hyvä mieli.

Vierailija
1528/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun kyse ei tämän suuremmasta asiasta ole ja puntarissa on myös perherauha ja esim. lasten suhde isovanhempaansa, niin sanoisin anopille, että "ihanaa, mä juuri ajattelinkin, että voisitko leipoa vaikka kaksi kuivakakkua juhliin". 

Anoppi on iloinen, kun hänen apuaan tarvitaan. Kuivakakut eivät ketään loukkaa eivätkä varmasti haittaa sinuakaan kohtuuttomasti - todennäköisesti niistä osaa syödään juhlissa ja loput voit pistää pakastimeen tai biojätteeseen juhlien jälkeen.

Noin. Kaikki kunnossa. Ihmisillä rauha maassa ja hyvä mieli.

Tai sitten se anoppi aikuistuu lopulta, hankkii kyvyn kuunnella ja kunnioittaa ja antaa äidin järjestää lapsen kaverisynttärit lapsen kanssa yhdessä. Anopilla on ollut aikoinaan oma mahdollisuus jo siihen.

- kukaan ei tarvinnut anopin apua

- lastenjuhlissa ei kukaan syö kuivakakkuja

- eikö anopilla ole biojäteastiaa?

Vierailija
1529/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva kun ei ITSE tykkää ihanasta kinuskikakusta eikä pienistä piirakoista ja mansikkakakkukin on liikaa. Nyt olisi syytä ajatella vieraita, joilla voi olla ihan vastakkainen maku kuin lastenkutsujen äidillä, joka raataa itsensä näännyksiin eikä annan edes anopin auttaa klassisilla leivonnaisilla. Ei ole lapsille hyväksi joutua kokemaan samaa yökötystä ruokien suhteen mitä äiti tekee eikä vaivaudu tarjoamaan monipuolisesti lapsille.

Vierailija
1530/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta anopille ihan erikoinen kuivakkuvuoka. Vuoka ja sen malli on tosi tärkeä, tällä pääset mukaan anopin kuivakakkujen  moninaisuuteen. Minulla on monia harvinaisen muotoisia vuokia ja niitä ihaillaan kahvipöydässä.

Vierailija
1531/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rouva kun ei ITSE tykkää ihanasta kinuskikakusta eikä pienistä piirakoista ja mansikkakakkukin on liikaa. Nyt olisi syytä ajatella vieraita, joilla voi olla ihan vastakkainen maku kuin lastenkutsujen äidillä, joka raataa itsensä näännyksiin eikä annan edes anopin auttaa klassisilla leivonnaisilla. Ei ole lapsille hyväksi joutua kokemaan samaa yökötystä ruokien suhteen mitä äiti tekee eikä vaivaudu tarjoamaan monipuolisesti lapsille.

Ap nimenomaan ajattelee vieraita eli lapsia lastenkutsuilla. Hän ajattelee myös sitä synttärisankaria. Se että ne ap:n lapset syö kahden tunnin kaverisynttäreillä lasten suosimia tarjoiluja ei pilaa heidän makupalettiaan.

Vierailija
1532/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä kulla milaisia anopin kakut ovat. Onko anopin leipomukset  ja kakut maukkaita? Tämä on tärkeä asia puntaroitaessa sitä, kuka tekee parhaimmat kakut.

Vierailija
1533/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miten kahden (2) tunnin lastenkutsuja pitää niin kauheasti suunnitella? Olisi samalla edullista kutsua kummit ja sukulaiset mukaan kahville tai ns. rääppiäisiin kutsujen jälkeen. Kaikki samalla vaivalla.

Vierailija
1534/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on hyvä kulla milaisia anopin kakut ovat. Onko anopin leipomukset  ja kakut maukkaita? Tämä on tärkeä asia puntaroitaessa sitä, kuka tekee parhaimmat kakut.

Sillähän wi ole merkitystä koska anoppi on joka rapauksessa ulkopuolinen.

Vierailija
1535/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap miten kahden (2) tunnin lastenkutsuja pitää niin kauheasti suunnitella? Olisi samalla edullista kutsua kummit ja sukulaiset mukaan kahville tai ns. rääppiäisiin kutsujen jälkeen. Kaikki samalla vaivalla.

Miksi ne sinne pitäisi kutsua?

Miksi ihmeessä olet ketjussa joka käsittelee lasten synttäreitä jos et ole koskaan järjestänyt sellaisia?

Eikä ap ole sanonut haluavans päästä mahdollisimman vähällä vaivalla.

Vierailija
1536/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tuntia kutsuja- anopin kakku - miniän hermoromahdus. Voi tätä elämää.

Vierailija
1537/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ihanaa jos anoppi, äitini tai muu sukulainen tai ystävä leipoisi lapsemme syntymäpäiville. Lapsi on siis syntymässä pian ja toivonkin että erilaisia herkkuja tarjotaan juhliimme. Itseäni ei leimpominen juurikaan kiinnosta. Mutta ymmärrän kyllä jos joka juhliin tarjotaan 5 eri kakkua niin se voi olla liikaa. 

Minusta taas ei olisi, ellen erikseen pyydä apua. Minä haluan tehdä itse. Ei todellakaan ole vaivaa tai vaikeaa järjestää. 

Jotkut eivät rohkene pyytää apua leipomuksiin. Jos tekee epävarman vaikutuksen ja itsetunto ei riitä, niin kyllä on hyvä saada apua kokeneelta anopilta.

Vierailija
1538/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jo kertoi, että mauttomia. Kannattaa lukea ketjua enemmän.

Vierailija
1539/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät rohkene pyytää apua leipomuksiin. Jos tekee epävarman vaikutuksen ja itsetunto ei riitä, niin kyllä on hyvä saada apua kokeneelta anopilta.

Heh. Ei kiitos :) 

Vierailija
1540/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se anoppi ikinä edes järjwstänyt lastenjuhlia???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi