Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini

Vierailija
08.09.2018 |

Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?

Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.

Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.

Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.

Kommentit (1602)

Vierailija
1541/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, kuinka kateellinen olen teille, joilla on on anoppeja, äitejä ja mummeja, jotka tarjoutuvat auttamaan! Ette oikeasti ymmärrä, kuinka arvokasta tuo on.

Itse vauvan kastejuhlia järjestäessä olisin todella kaivannut apua, mutta eipä sitä mistään suunnalta tarjottu eikä kertaakaan kysytty, että kuinka saan kaiken pienen vauvan kanssa järjestettyä. Äitini on hyvin läheinen siskoni kanssa, mutta minä tunnen itseni usein ulkopuoliseksi, suhteemme on etäinen. Anoppi ei tekokynsineen ja kuohkeine tukkineen keittiöön astu muuta kuin lämmittääkseen mikrossa Atrian aterian.

Sukuakin on aika paljon, joten eivät olleet mikään viiden hengen juhla. Mutta selvisin. Yksin tein käytännössä aivan kaiken. 

Vierailija
1542/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko anopin tuoma kakku ylijäämäkakku? Anoppi nähtävästi on myös mukana juhlissa. Selkeästi VAIN anoppiin kohdistuvaa  motkotusta. Ei tuo kakun teko voi olla syy kiihtymiseen. Tosin Ap mainitsee, että kaikkiin hänen järjestämiinsä juhliin ja juhlallisuuksiin.  Tämä on se tärkeä vastakkainasettelu keskustelussa Anoppi - Kakku yhdistelmä. Syvää psykologiaa tarvitaan nyt avuksi.

Joku on myös moittinut tässäkin ketjussä äitiään ja siskoaan samasta aiheesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta anopille ihan erikoinen kuivakkuvuoka. Vuoka ja sen malli on tosi tärkeä, tällä pääset mukaan anopin kuivakakkujen  moninaisuuteen. Minulla on monia harvinaisen muotoisia vuokia ja niitä ihaillaan kahvipöydässä.

Ei ketään kiinnosta.

Vierailija
1544/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on hyvä kulla milaisia anopin kakut ovat. Onko anopin leipomukset  ja kakut maukkaita? Tämä on tärkeä asia puntaroitaessa sitä, kuka tekee parhaimmat kakut.

Sillähän wi ole merkitystä koska anoppi on joka rapauksessa ulkopuolinen.

Anopin kakut eivät ole ulkopuolisia koska ne juhlistavat kutsujen kattausta ja kyllä on syytä tuollaiseen määrään kakkuja kutsua jo muutkin sukulaiset. Näin oli meillä aina.

Lapset riemuitsivat kun oli paljon väkeä koolla ja saivat näyttää omia juttujaan ja kaikki ihailivat.

Vierailija
1545/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta anopille ihan erikoinen kuivakkuvuoka. Vuoka ja sen malli on tosi tärkeä, tällä pääset mukaan anopin kuivakakkujen  moninaisuuteen. Minulla on monia harvinaisen muotoisia vuokia ja niitä ihaillaan kahvipöydässä.

Ei ketään kiinnosta.

On ahdasmielistä. Et voi edeltä sanoa, ettei KETÄÄN kiinnosta.

Vierailija
1546/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme lapsetonta siskoa jotka tunkevat kaikkiin vähänkään lapsiini liittyviin asioihin. Se on oikeasti todella ahdistavaa! He myös tappelevat keskenään lapsista aivan kuin lapset olisivat jäätelöpaketteja.

Vierailija
1547/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lastensynttärit, vaan lapsen synttärit.

jos et tiedä, mitä eroa niillä on, ei kukaan pysty auttamaan.

Vierailija
1548/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on hyvä kulla milaisia anopin kakut ovat. Onko anopin leipomukset  ja kakut maukkaita? Tämä on tärkeä asia puntaroitaessa sitä, kuka tekee parhaimmat kakut.

Sillähän wi ole merkitystä koska anoppi on joka rapauksessa ulkopuolinen.

Anopin kakut eivät ole ulkopuolisia koska ne juhlistavat kutsujen kattausta ja kyllä on syytä tuollaiseen määrään kakkuja kutsua jo muutkin sukulaiset. Näin oli meillä aina.

Lapset riemuitsivat kun oli paljon väkeä koolla ja saivat näyttää omia juttujaan ja kaikki ihailivat.

Anoppi kakkuineen on täysin ulkopuolinen.

Vierailija
1549/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolme lapsetonta siskoa jotka tunkevat kaikkiin vähänkään lapsiini liittyviin asioihin. Se on oikeasti todella ahdistavaa! He myös tappelevat keskenään lapsista aivan kuin lapset olisivat jäätelöpaketteja.

Taitaa olla aika sanoa; Ja nyt loppu. Minä yksin päätän lasteni asioista ja te kaikki voitte ihan vapaasti tehdä omia joiden asioista voitte päättää :)

Vierailija
1550/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lastensynttärit, vaan lapsen synttärit.

jos et tiedä, mitä eroa niillä on, ei kukaan pysty auttamaan.

Lastensynttärit on yleiskäsite. Opettele suomea.

Vierailija
1551/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rouva kun ei ITSE tykkää ihanasta kinuskikakusta eikä pienistä piirakoista ja mansikkakakkukin on liikaa. Nyt olisi syytä ajatella vieraita, joilla voi olla ihan vastakkainen maku kuin lastenkutsujen äidillä, joka raataa itsensä näännyksiin eikä annan edes anopin auttaa klassisilla leivonnaisilla. Ei ole lapsille hyväksi joutua kokemaan samaa yökötystä ruokien suhteen mitä äiti tekee eikä vaivaudu tarjoamaan monipuolisesti lapsille.

Niin, se juhlannuksena leivottu kinuskikakku pakastimen kautta marraskuussa vieraiden iloksi, tai mun tapauksessa, koirankarvoilla höystetyt mokkapalat, joissa käytetty jauho on mennyt vanhaksi 2015, mutta eihän se haittaa? Kaikki mummelin onnellisuuden eteen, kun se on maailman tärkein asia?

Vierailija
1552/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että, kuinka kateellinen olen teille, joilla on on anoppeja, äitejä ja mummeja, jotka tarjoutuvat auttamaan! Ette oikeasti ymmärrä, kuinka arvokasta tuo on.

Itse vauvan kastejuhlia järjestäessä olisin todella kaivannut apua, mutta eipä sitä mistään suunnalta tarjottu eikä kertaakaan kysytty, että kuinka saan kaiken pienen vauvan kanssa järjestettyä. Äitini on hyvin läheinen siskoni kanssa, mutta minä tunnen itseni usein ulkopuoliseksi, suhteemme on etäinen. Anoppi ei tekokynsineen ja kuohkeine tukkineen keittiöön astu muuta kuin lämmittääkseen mikrossa Atrian aterian.

Sukuakin on aika paljon, joten eivät olleet mikään viiden hengen juhla. Mutta selvisin. Yksin tein käytännössä aivan kaiken. 

Miten se ylikävelevä anoppi (tai muu sukulainen) on arvokas? Ei noista ole apua, vaan haittaa. Ja pohjattomasti mielipahaa. 

Vierailija
1553/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuremoinen anoppi jos jaksaa leipoa, ottaisin ilomielin aina!

Vierailija
1554/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi myös mököttää aina juhlissani. Kokee, ettei häntä huomioida tarpeeksi. Häntä kohdellaan kuten muitakin vieraita, mutta ilmeisesti hän haluasi, että hän on jossain suuremmassa roolissa. Minulla ei ole mitään anoppiani vastaan, mutta tämä juhlakäyttäytyminen hämmentää minua. Ap

No niin, lisäsit oitis tämän, kun sait heti järkevän ja toimivan neuvon.

Vierailija
1555/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt äitini teki aina jäätävänkokoiset voileipäkakut eri täytteillä kaikkiin juhliimme. Olivat herkullisia. Ja jos joku sanoo että kuka nykyään syö juhlissa voileipäkakkuja niin kyllä syö! Näkisittepä hervottomat annokset mitä ihmiset niitä ottivat. Ja kaikki suku asuu enintään puolen tunnin matkan päässä niin ovat kyllä ruuan syöneet lähtiessään esim. nuorison ylppäreihin. Kahvit ollaan tarjottu runsaine asiaankuuluvine tykötarpeineen. Mies ja sukunsa oikein aina odottivat näitä juhliamme joissa voileipäkakkua oli tarjolla. Kiitos sinulle äiti!

Vierailija
1556/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edesmennyt äitini teki aina jäätävänkokoiset voileipäkakut eri täytteillä kaikkiin juhliimme. Olivat herkullisia. Ja jos joku sanoo että kuka nykyään syö juhlissa voileipäkakkuja niin kyllä syö! Näkisittepä hervottomat annokset mitä ihmiset niitä ottivat. Ja kaikki suku asuu enintään puolen tunnin matkan päässä niin ovat kyllä ruuan syöneet lähtiessään esim. nuorison ylppäreihin. Kahvit ollaan tarjottu runsaine asiaankuuluvine tykötarpeineen. Mies ja sukunsa oikein aina odottivat näitä juhliamme joissa voileipäkakkua oli tarjolla. Kiitos sinulle äiti!

Ei liity aiheeseen mitebkään.

Vierailija
1557/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity aiheeseen mitenkään.

Vierailija
1558/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi se hänkin oli miehelle. Ja ihan pyytämättä teki näin.

Vierailija
1559/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi se hänkin oli miehelle. Ja ihan pyytämättä teki näin.

- ei ollut kyse lapsen kaverisynttäreistä

- ei ollut kyse siitä että teki vaikka kiellettiin

Vierailija
1560/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiko hän ne vaikka asia oli erikseen kielletty?

Mutta joo, voileipäkakut ovat "epämuodikkaita", mutta silti kovasti kelpaavat vieraille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi