Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini

Vierailija
08.09.2018 |

Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?

Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.

Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.

Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.

Kommentit (1602)

Vierailija
981/1602 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi polvi yleensä itse pitää enemmän niistä kuivakakuista kuin jostain tuorejuustoliivate-hässäköistä. Siksi annan niin äitini kuin anoppinikin tuoda kuivakakkubravuurinsa synttäreille jne, vaikka en itse niistä välitäkään.

Itse olen viisikymppinen enkä ole syttynyt koskaan näille juustokakuille.

Tavalliset kakut menee,kuivakakut menee ja pullat ihan ok myös.

VIISvuotissynttäreillä?

Mitä väliä sillä on mitkä juhlat kyseessä, jos aikuisia on kutsuttuna? Lastensynttärit sitten erikseen, siellä kun tuskin menee mitkään kakut.

No ne ap:n juhlat on lastensynttärit. Eikä se kuivakakku ole koskaan siellä mennyt.

Mitäköhän se anoppi sitten siellä LASTENsynttäreillä teki?

No niinpä. Tyrkytti kakkua.

No sitten ymmärrän ap:n tuohtumuksen, jos paikalla ei tosiaan ollut muita aikusia.

Harvemmin siellä on. Meillä yleensä veljeni tulee auttamaan järjestyksenpidossa ja jokin äiti saattaa kahvitella lyhyesti.

Eikä se tiikerikakku lapsille oikeasti maistu.

Outoa, että sukulaisille ei järjestetä juhlia.

Onko?

Onhan se tietenkin varsin outoa jos sukulaisille ei koskaan järjestetä juhlia. Kertoo paljon ihmisestä.

Jos sukulaisiin on välimatkaa monta sataa kilometriä, niin kuinka moni työssäkäyvä lähtee ajamaan matkaa lapsen synttäreiden vuoksi? Ei kaikki asu samalla paikkakunnalla mitä muu suku.

Vierailija
982/1602 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi polvi yleensä itse pitää enemmän niistä kuivakakuista kuin jostain tuorejuustoliivate-hässäköistä. Siksi annan niin äitini kuin anoppinikin tuoda kuivakakkubravuurinsa synttäreille jne, vaikka en itse niistä välitäkään.

VIISvuotissynttäreillä?

Mitä väliä sillä on mitkä juhlat kyseessä, jos aikuisia on kutsuttuna? Lastensynttärit sitten erikseen, siellä kun tuskin menee mitkään kakut.

No ne ap:n juhlat on lastensynttärit. Eikä se kuivakakku ole koskaan siellä mennyt.

No sitten ymmärrän ap:n tuohtumuksen, jos paikalla ei tosiaan ollut muita aikusia.

Harvemmin siellä on. Meillä yleensä veljeni tulee auttamaan järjestyksenpidossa ja jokin äiti saattaa kahvitella lyhyesti.

Outoa, että sukulaisille ei

Onko?

Onhan se tietenkin varsin outoa jos sukulaisille ei koskaan järjestetä juhlia. Kertoo paljon ihmisestä.

Ei koskaan jos ei oo just viisvuotissynttäreitä? Lapsilla on yleensä tossa vaiheessa kavwrisynttäreitä.

Suurimmalla osalla on molemmat. Meillä järjestettiin tänä vuonna vaan sukusynttärit 8 veelle.

Suurella osalla on sukuun aika hemmetisti välimatkaa. 

Ei ole käynyt pienessä mielessäkään järkkäillä jotain 8 v. synttäreitä niin että on kutsuttu sukua. Hyvä jos rippijuhliin tulevat.

Pitäisin aika surullisena jos 8 v. ei saa järjestää kaverisynttäreitä, se kun on just se kuumin ikä niille. Sen sijaan on anopin kuivakakkukestit. Jippii!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1602 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syökööt kotonaan näitä lempikakkujaan 😂

mitä väliä sillä on onko siellä se kahvikakku tarjolla vai ei? Tuskin maailma siihen kaatuu että teemavärien seassa on yks tiikerikakkukin. 

Vierailija
984/1602 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei anoppi järkkää omia juhlia?

Vierailija
985/1602 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tiikeri pääse raidoistaan. Moni kakku päältä kaunis. Mahtaako olla puhtaat jauhot pussissa.

Vierailija
986/1602 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä väliä sillä on onko siellä se kahvikakku tarjolla vai ei? Tuskin maailma siihen kaatuu että teemavärien seassa on yks tiikerikakkukin. 

Ei kyllä tulis mieleenkään kieltäytyä anopin tekemistä tarjoiluista, vaikka tykkäänkin itse leipoa. Siinähän nuo menee muiden lomassa nekin. Turhaa sitä kenenkään mieltä pahoittamaan noinkin pienestä asiasta. 

Vierailija
987/1602 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä tulis mieleenkään kieltäytyä anopin tekemistä tarjoiluista, vaikka tykkäänkin itse leipoa. Siinähän nuo menee muiden lomassa nekin. Turhaa sitä kenenkään mieltä pahoittamaan noinkin pienestä asiasta. 

Etkä jaksanut lukea osaakaan ketjusta. Asia ei ole pieni jos anoppi alkaa poistamaan omien tarjoiluidensa tieltä emännän/isännän tarjoiluja.

Se on vaan aivan helvetin epäkohteliasta eikä se muuksi muutu.

T.oman lohivoileipäkakun jääkaapista löytänyt, anopin banaankakku sen tilalla pöydässä - "koska makea kelpaa kaikille"

Vierailija
988/1602 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä jaksanut lukea osaakaan ketjusta. Asia ei ole pieni jos anoppi alkaa poistamaan omien tarjoiluidensa tieltä emännän/isännän tarjoiluja.

T.oman lohivoileipäkakun jääkaapista löytänyt, anopin banaankakku sen tilalla pöydässä - "koska makea kelpaa kaikille"

luin ekan sivun ja jo siinä alkoi tyypilliseen tapaan ap:n tarina kasvaa ja muuttua sen mukaan mitä kommenttia tulee. Tyypillistä trollille. En siksi viitsinyt lukea miten paljon tarina saa lisää järisyttäviä piirteitä myöhemmin ja aina tietenkin niin että anoppi on suorastaan hirviö joka pakottaa lähes hengen menetyksen uhalla miniää ottamaan mauttomat ja rumat kakkunsa kahvipöytään. 

Vierailija
989/1602 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin niin kiitollinen jos minulla olisi sama ongelma.

Vierailija
990/1602 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VIISvuotissynttäreillä?

Onko?

Ei koskaan jos ei oo just viisvuotissynttäreitä? Lapsilla on yleensä tossa vaiheessa kavwrisynttäreitä.

Asia ei minulle kuulu, mutta toivottavasti et sentään tee miehesi elämästä helvettiä. Sinussa on jo sivullisillakin kestämistä.

Meillä juhlitaan aivan kaikkien nimipäivät sukutulaisuuksina.

Lasten synttärit on kaverisynttäeitä, yleensä niitä on kahdet kerralla. Toiset kouluversio ja toiseen tulee muut kaverit.

Jos joklakulla on pakottava tarve tulla silloin, voi tulla, mutta tarjoilut hoidan silloun minä. Mutään kuivakakkuja en ota niihin sotkemaan.

Vierailija
991/1602 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VIISvuotissynttäreillä?

Onko?

Suurimmalla osalla on molemmat. Meillä järjestettiin tänä vuonna vaan sukusynttärit 8 veelle.

Suurella osalla on sukuun aika hemmetisti välimatkaa. 

Ei ole käynyt pienessä mielessäkään järkkäillä jotain 8 v. synttäreitä niin että on kutsuttu sukua. Hyvä jos rippijuhliin tulevat.

Pitäisin aika surullisena jos 8 v. ei saa järjestää kaverisynttäreitä, se kun on just se kuumin ikä niille. Sen sijaan on anopin kuivakakkukestit. Jippii!

Suurella osalla, ei kuitenkaan suurimmalla. Eipä tuo ollut moksiskaan vaikka ei kaverisynttäreitä saanutkaan tänä vuonna. Niitäkään ei vielä koskaan ole juhlittu kotona.

Vierailija
992/1602 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omg! Tasan ei mene onnenlahjat. Olisin ikionnellinen tuollaisesta avusta. Voisin keskittyä vain siivoamaan talon synttärikuntoon ja tarjottavat tulisivat lähes valmiina. Inhoan leipomista! Voi että, miten joku voikin valittaa tuollaisesta.

Mutta jos et halua, että anoppi auttaa niin sano että ei kiitos. Sano, että haluat hoitaa tarjottavat ihan itse, koska tykkäät siitä.

Vierailija
993/1602 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle kävi näin, ei ap:lle.

Vierailija
994/1602 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä eräs mummo sinulle vastaa oman mielipiteensä.

Harmittelen kovasti ,että anoppisi ei halua ymmärtää ,että teillä on oma elämä ja ne juhlat ym ja niiden järjestäminen ovat teidän perheen oma juttu.

On tietysti hyvä asia jos tulette toimeen,mutta anoppikin voisi sen napanuoran katkaista olkoon mieluummin iloinen hyvästä miniästä joka osaa hoitaa hommat eikä ole uusavuton.

Melkein suosittelisin ihan keskustelemaan naamat vastakkain ja tietenkin tärkeänä pitäisin,että miehesi olisi sinun tukenasi ja ilmaisi teidän yhteisen mielipiteenne äidilleen ,että ko juhlat ym ovat teidän perheen juttu.

Toki anoppi ottaa varmaan nokkiinsa,mutta ehkä ajan kanssa asian ymmärtää .

Stemppiä sinulle

Vierailija
995/1602 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa uskottavaa. En tosiaankaan usko tätä.😂

Vierailija
996/1602 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko näitä juttuja hirviöanopeista. Miten edes jollakin on aikaa päivystää tässä ketjussa jos on perheenäiti?

Vierailija
997/1602 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa uskottavaa. En tosiaankaan usko tätä.😂

Tulee mieleen, että tässä ketjussa testataan ihmisten reaktioita. Jos nää jutut menee läpi, on ihmisiä helppo huijata.

Vierailija
998/1602 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten kumma juttu että miksi juuri anoppi yrittää laittaa miniän tarjoilut uusiksi. Mun äiti tuo tuliaisiksi aina jotain oikeasti kivaa jolla ei pyritä muuttamaan tarjoiluja. Vaikka itse leipomiaan sämpylöitä pakastimeen ja keksipaketin. Anoppi taas on juuri sellainen, että mennään siinä rajalla onko tarjoamisiin sekaantuminen epäkohteliasta. Ja joskus yli. Meillä on aivan varmasti aina riittävästi tarjolla sun seitsemää sorttia, joten kyllä siitä vähän tylsä fiilis jää kun anoppi oikeasti katsoo että hänellä on oikeus päättää osan meidän juhlatarjoiluista. Ei tulisi itse mieleenkään toimia tuolla lailla kysymättä. Että menisin kyläpaikkaan ja kysymättä olisin hommannut sellaista tarjottavaa että sen ilmiselvästi oletetaan päätyvän osaksi juhlapöytää. Kiltisti ne aina sinne olen kantanut.

Vierailija
999/1602 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on muuten kumma juttu että miksi juuri anoppi yrittää laittaa miniän tarjoilut uusiksi. Mun äiti tuo tuliaisiksi aina jotain oikeasti kivaa jolla ei pyritä muuttamaan tarjoiluja. Vaikka itse leipomiaan sämpylöitä pakastimeen ja keksipaketin. Anoppi taas on juuri sellainen, että mennään siinä rajalla onko tarjoamisiin sekaantuminen epäkohteliasta. Ja joskus yli. Meillä on aivan varmasti aina riittävästi tarjolla sun seitsemää sorttia, joten kyllä siitä vähän tylsä fiilis jää kun anoppi oikeasti katsoo että hänellä on oikeus päättää osan meidän juhlatarjoiluista. Ei tulisi itse mieleenkään toimia tuolla lailla kysymättä. Että menisin kyläpaikkaan ja kysymättä olisin hommannut sellaista tarjottavaa että sen ilmiselvästi oletetaan päätyvän osaksi juhlapöytää. Kiltisti ne aina sinne olen kantanut.

Ilmoita anopillesi ettei astu jalallaankaan taloosi. Jos ei usko, hälytä poliisit.

Vierailija
1000/1602 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on taas sellainen kuin aiempikin anoppiketju, että alkaa ruokkia itseään.

Mukava keksiä entistä mehevämpiä juttuja mitä se muka-anoppi on tehnyt.

Osa on ehkä tosia, mutta paljon on niitä jotka haluavat heittää pökköä pesään.

Sille joka uhosi, että kannattaa heittää anopin tuomiset suoraan roskiin ja tarkistaa, että anoppi varmaan näkee, eli nöyryyttää toista ihmistä.

Kukaan normaalijärkinen ei koe toisen ihmisen nöyryyttämistä oikeana ja ja suurin osa ei siihen edes pysty.

Vaikka olisi kyse suuremmastakin asiasta kuin kuivakakku.

Jos kyseessä olisi, oma äiti, ystävä, työkaveri, naapuri tai kummitäti, heittäisittekö heidän leipomansa kakun leipojan silmien alla suoraan roskiin?

Jotain rajaa sentään omalla törkeydellåkin.

Jos näin toimii, niin ei ole kyllä kaikki muumit kotona.

Ei ainakaan kannattaisi ylpeillä teoillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi