Välit täysin poikki anoppiin - miten lasten kanssa.
Appiukko kuoli ja paljastui melkoisen ikävä systeemi, jossa kolmesta veljeksestä nuorimmalle oli siirretty ensin iso osa omaisuudesta ja sitten sukupolven vaihdoksella loput.
Juttu ei ollut niinkään omaisuus, vaan appivanhempien valehtelu omille pojilleen, anoppi jäi kantamaan sitten seuraukset, mutta kaikesta käy ilmi että hän oli koko homman primus motor ja appiukko jo hiukan hömelönä allekirjoitti kaiken.
Välit täysin poikki anoppiin miehen tiimoilta (anoppi = miehen äiti). Mies ei halua olla missään tekemisissä äitinsä kanssa, mutta ei ole millään lailla kieltänyt lasten (17 v ja 18 v) kanssakäymistä mummin kanssa. Minä olen käytännön asioita hoitanut paristi perintöasian jälkeen ja minun ja anopin välit ovat asialliset, mutta emme enää soittele niinkään kuulumisia kuten ennen. Yritin olla kuin mitään ei olisi tapahtunut, muta vaivautunutta se oli ja hiipui pois.
Nuoret kuitenkin tottakai ovat älynneet mistä on kyse eivätkä halua olla missään tekemisissä anopin kanssa. Ovat sen myös sanoneet anopille suoraan puhelimessa, että haluavat pitää etäisyyttä. Anoppi kysyy kuitenkin jatkuvasti meidän lapsia kylään sinne, soittaa heille ja juttelee kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Onko muuta keinoa kuin muuttaa nuorten numerot ja laittaa salaisiksi? He eivät siis halua olla tekemisissä tämän isovanhemman kanssa.
Tässä kirjoituksessa kiteytyy vihervasemmistolaisuus 100 prosenttisesti