Miten pitää iho nuorekkaana?
Jos ei tupakoi, ei juo alkoholia, juo vettä, kuorii ihonsa ja rasvailee...
Millainen iho muilla kolmekymppisillä on?
Kommentit (88)
Ei ole lumenen se aikaisempi versio hyaluroniseerumista käynyt minullekaan
- olen tuo evolven käyttäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vältä aurinkoa (käytä joka päivä kunnollista suojakerrointa, tosin ehkä ei Suomessa talviaikaan tarvitse mutta muuten). Tämä palkitaan viimeistään noin kymmenen vuoden päästä.
Terveellinen ruokavalio (vältä sokeria, syö hyviä rasvoja).
Harkitse retinolia sisältävää voidetta tai seerumia.
Käytä laadukkaita tehokosteuttavia tuotteita (mm. hyaluronihappo).
Jos on ylipainoa niin laihduta nyt, koska myöhemmin jos laihdut niin iho jää enemmän roikkumaan.
Jos muuten huolehdit terveydestäsi niin muuta et oikein voi tehdä. Älä stressaa niin hehkut. Elä ja iloitse.
N46Couperosat, älkää vain kokeilko.
Höpön pöpön. Tietysti täytyy kokeilla varovasti, muttei ole mitään syytä miksei couperosa-ihoinen voisi käyttää noita. Minullakin on couperosaa ja voin silti käyttää BHA:ta. Ehkä jotkut ei voi, mutta usein sitä nimenomaan suositellaan couperosan hoitoon. AHA:aa sen sijaan ei, eikä myöskään rakeisia kuorintoja tai mitään timanttihiontahoitoja. Hyaluronihappo taas ei oikeastaan ole "happo" ollenkaan sanan yleisessä merkityksessä, vaan hellävarainen kosteuttava ainesosa.
Kannattaisi ottaa asioista selvää.
https://www.aad.org/media/news-releases/--small-changes-in-skin-care-ro…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai hyaluronihappoa voi käyttää couperoosa, herkkä ja atooppinen iho??
Itse ainakin olen saanut atooppisen ja herkän ihoni erittäin kuulaaksi ja kauniiksi päivittäisellä hyaluronihapposeerumilla. Iho on kauniimpi kuin koskaan elämässäni aiemmin, ikää 40+.
Mikä seerumi? Itse olen kokeillut lumenen valo-sarjan hyaluronihapposeerumia eikä se sopinut iholleni, olen tosin "vasta" 30v joten ehkä on vielä liian aikaista.
Ei sillä ole iän kanssa mitään tekemistä, tuote vain ei sopinut sinulle.
Suosittelen kokeilemaan The Ordinaryn tuotteita, eivät ole kalliita joten jos ei sovi, vahinko ei ole suuri. Itse tykkään Buffet-seerumista. Myös Olivia Kleinin hydra-seerumi on ihan kiva ja puhdistusgeeli suorastaan ihana, mutta vielä enemmän pidän Atopikin tuotteista, niillä on herkälle iholle rauhoittava seerumi ja "anti ageing" seerumi jossa on hyaluronihappoa. couperosainen ihoni tykkää.
Paula's choicely on hyviä salisyylihappotuotteita (BHA), 1-2% emulsioita ja nesteitä. Näitä olen käyttänyt vuosia. 86.
Miten te huomaatte että noi litkut toimii?
Itse en huomaa mitään. Paitsi kosteusvoide siitä että iho tuntuu kostealta.
Onko joku litku joka toimii oikeasti silmänympäryksille vai onko joku bleporaplastia leikkaus ainoa vaihtoehto? Kiinteytystä plus väriin tarvitsisin.
Syö monipuolisesti ja riittävästi kasviksia ja hedelmiä ja vältä alkoholia. Kolmekymppisellä tuttavalla järisyttävän samea, epätasainen ja tunkkaisen näköinen iho. Dokaa baareissa (ja valvoo) joka viikonloppu ja terveellisestä ruokavaliosta ei tietoakaan. Uskoisin elintavoilla olevan vaikutusta ihoon.
Mikä seerumi? Itse olen kokeillut lumenen valo-sarjan hyaluronihapposeerumia eikä se sopinut iholleni, olen tosin "vasta" 30v joten ehkä on vielä liian aikaista.