Muita jotka joutuivat olemaan koulun näytelmissä aina kivi, puu tai puska?
Muistan aina olleeni joku noista kolmesta ja kohokohta oli se kun sain olla kerran pilvi. Olinko vaan normaalia näkymättömämpi lapsi?
Kommentit (11)
Ei meillä ollut ihmisiä esineinä. Oli kunnon näytelmät ja kaikilla rooli.
Kävin pientä kyläkoulua Porvoossa (kyllä, porvoossa :-D), ja siellä tilanteessa kuin tilanteessa syrjittiin tiettyjä lapsia koulun rehtorin toimesta ja tietyt lapset pääsivät muun muassa juuri hyviin rooleihin joulu- ja kevätjuhlissa mikäli lapsen vanhemmat olivat hyvää pataa tämän rehtorin kanssa. Toivottavasti uudet tuulet jo puhaltavat tuollakin, rehtori vaihtunut kun edellinen jäi eläkkeelle. Tuollainen on lapsen perspektiivistä todella käsittämätöntä ja kurjan tuntuista. Mitä lapsen/nuoren tulisi tehdä tilanteessa jossa koulukiusaaja onkin oma opettaja/rehtori..?
Meillä oli kerran niin kunnianhimoinen englanninopettaja että pudotti (englanninkielisestä) näytelmästä kokonaan muutaman oppilaan jotka eivät olleet tarpeeksi hyviä. Yhteensä 3 kappaletta. Yhteistä meille oli huonot kotiolot, joka varmaan näkyi koulumenestyksessä, mutta itse olin enemmänkin arka kuin häiriköijä (olin siis yksi ulos jätetyistä). Myöhemmin tajusin että olen loistava kielissä; erityisesti tuossa englannissa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kerran niin kunnianhimoinen englanninopettaja että pudotti (englanninkielisestä) näytelmästä kokonaan muutaman oppilaan jotka eivät olleet tarpeeksi hyviä. Yhteensä 3 kappaletta. Yhteistä meille oli huonot kotiolot, joka varmaan näkyi koulumenestyksessä, mutta itse olin enemmänkin arka kuin häiriköijä (olin siis yksi ulos jätetyistä). Myöhemmin tajusin että olen loistava kielissä; erityisesti tuossa englannissa.
Ihan järkky maikka :-/ Valitettavasti usein lapsien kanssa on tekemisissä ihmisiä keiden ei pitäisi olla lähelläkään lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ollut ihmisiä esineinä. Oli kunnon näytelmät ja kaikilla rooli.
Näin meilläkin. Siksipä olenkin kuvitellut, että kaikki nuo puu- ja kiviroolitukset ovat vain sarjakuvien ja komediasarjojen keksintöä eivätkä todellisuutta yhtään missään. Ilmeisesti olin väärässä. "Huonoimmatkin" roolit olivat statistin rooleja tonttuna joulupukin pajalla tai jotakin.
Olisikin saanut. Ällöttää kun kaikki pakotetaan esiintymään, vaikkei yhtään haluaisi.
Itselläni ei ole tuollaisia kokemuksia, mutta parhaalla ystävälläni on yksi. Hänet oli viimein valittu päärooliin luokkansa näytelmään. Sitten heidän opettajansa tutun naapuin tytär oli mankunut, että hän olisi halunnut sen roolin. Opettaja oli sitten, ystäväni vastusteluista huolimatta, laittanut tämän naapurinsa tyttären päärooliin. Ystäväni oli määrätty taustatanssijaksi. Kaiken huipuksi ystävälläni on näyttelijän lahjoja, kun tämä roolin saanut tyttö taas oli lahjaton.
Mä näyttelin aina jotain äitiä tai isoäitiä, kun olin päätä pidempi kuin muut. 😒 kerran näyttelin koulun pisimmän pojan uutta vaimoa ja olin sitäkin päätä pidempi.
Kivi, puu tai puska Näytelmässä?
Suomessa?
Luulin että nämä on vaan jenkkien outoja perinteitä joita näkee typerissä jenkkisoopa ohjelmissa. Niissä shitcomeissa. Ei kai suomessa tuommosia näytelmiä ole?
Taisit kopioida suoraan jostain englanninkieliseltä palstalta.
Vierailija kirjoitti:
Kävin pientä kyläkoulua Porvoossa (kyllä, porvoossa :-D), ja siellä tilanteessa kuin tilanteessa syrjittiin tiettyjä lapsia koulun rehtorin toimesta ja tietyt lapset pääsivät muun muassa juuri hyviin rooleihin joulu- ja kevätjuhlissa mikäli lapsen vanhemmat olivat hyvää pataa tämän rehtorin kanssa. Toivottavasti uudet tuulet jo puhaltavat tuollakin, rehtori vaihtunut kun edellinen jäi eläkkeelle. Tuollainen on lapsen perspektiivistä todella käsittämätöntä ja kurjan tuntuista. Mitä lapsen/nuoren tulisi tehdä tilanteessa jossa koulukiusaaja onkin oma opettaja/rehtori..?
Samaa järkyttävää kiusaamista täälläkin. Yksi tytöistä oli Maria (se opettajan lellikki, jonka vanhemmat kuului oikeaan puolueeseen), muut tytöt enkeleitä ja minä paimen. Kiskoin sen päärätin niin syvälle naaman eteen, etteivät kyyneleet näkyneet.
Itse olin normaalia näkyvämpi lapsi. Nuo roolit olivat minun, koska niissä ei niin haitannut, vaikka hääräilinkin ihan omiani esityksen ajan. Yleisöä vaan nauratti, kun kivi esitti ykskaks ihan oman soolotanssinsa.