Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mulla ei paljoa kokemusta ole, mutta ne muutamat kerrat jolloin olen ostanut, on olleet aika stressaavia. Eilinen meni sitten ihan yli hilseen minulta.

Klo 13.45. Selaan kahvipaussilla facea, bongaan tuotteen jota oon etsinyt. Täppään siihen äkkiä varauksen. Klo 13.55, kotikäynnille töissä. Klo 15.55 palaan kotikäynniltä, heitän tarvikkeet toimistolle, lähden ajamaan kotiin. Työmatka on pitkä ja käyn myös kauppa- ja apteekkiasiat samalla. Olen kotona klo 17.45. Vilkaisen puhelinta, aha, viestejä useampikin. Lopputulema: tavaran myyjä oli laittanut viestin, sitten faceen viestin että vastaatko yv ja sitten lopulta, että koska en vastannut, menee seuraavalle.

Kaikki eivät elä känny liimattuna käteen. On elämää, on työtä. Ei vaan voi olla koko ajan luurissa kiinni. Ja jos ei 3½ tuntia riitä reagoimatta, niin huh huh. Tai tässä tapauksessa alle 2 h ei riittänyt, tuote oli mennyt jo muille vastaamattomuuteni takia.

Muutenkaan mä en jaksa olla kännyllä viestittelemässä 24/7. Vähän aikaa sitten, kun oikeastaan ekan kerran tein kauppaa niin, että tavara kauempana, vastapuolella oli ihminen joka ihan koko ajan laittoi tilannetietoa tavarasta. Nyt laitoin sen kassiin, lähden kohta asioille. Nyt oon ärrällä ja katon sopivaa pakettia. Nyt se lähti. Kuvakaappauksia joka tilanteesta. Vastasin kerran, että kiitos. 2 päivän kuluttua tuli viestiä, että onko tuote jo tullut perille. Juu saapumisilmoitus tuli, mutta en ole ehtinyt hakea. Pyysi viestin sitten kun on haettu. (Miksi? Tuote on maksettu ja hän on jo osuutensa hoitanut, mitä se enää häntä liikuttaa? En laittanut viestiä.) Vielä tuli varmisteluviesti, että onko tuote mulla, mitä tykkään. Kiitos, hyvä on ja asia on nyt loppuun käsitelty, hyvää jatkoa.

Argh.

Sivut

Kommentit (112)

Vierailija

Hyviä pointteja. Ostajan näkökulmasta olisi myös hyvä, jos myynti-ilmoituksessa olisi myös muita tietoja tavarasta kuin ”kuvan mukainen”. Esim. kalusteista mitat, sähkölaitteesta mallinumero, vaatteesta koko- ja materiaalitiedot. Niin pitkälle ei sentään tarvitse mennä, että joka nukkapallukan sijainti kerrotaan, kunhan tuote on siistissä kunnossa. Normaali ihminen kyllä ymmärtää, jos käytetyssä tuotteessa on vähän käytönjälkiä.

Vierailija

Kyllä minä ainakin myyn tuotteen sille joka sen ekana ehtii hakemaan tai maksamaan. Nykyään on tosi paljon ostajia jotka varaavat yms mutta sitten ei kuulu yhtään mitään enää ikinä vaikka olen kysynyt että vieläkö kiinnostaa. Uskon että tälläkin myyjällä ollut samantapaisia kokemuksia netissä myymisestä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyviä pointteja. Ostajan näkökulmasta olisi myös hyvä, jos myynti-ilmoituksessa olisi myös muita tietoja tavarasta kuin ”kuvan mukainen”. Esim. kalusteista mitat, sähkölaitteesta mallinumero, vaatteesta koko- ja materiaalitiedot. Niin pitkälle ei sentään tarvitse mennä, että joka nukkapallukan sijainti kerrotaan, kunhan tuote on siistissä kunnossa. Normaali ihminen kyllä ymmärtää, jos käytetyssä tuotteessa on vähän käytönjälkiä.

Suurin osa ihmisistä ei taida olla normaaleja. :D Viimeiset pari vuotta heittänyt tavaraa ennenmmin roskikseen, kun lähtenyt tuohon touhuun mukaan. Teet niin tai näin teet kaiken väärin. Aloittajan olisi kannattanut ilmoittaa, että ei ole vastausvalmiudessa 24/7, mutta hakee kyllä tuotteen töistä päästyään.

Vierailija

Mä en uskalla käyttää FB:n kirppariryhmää. Myyn tavaroita torissa, vaikka varmasti tuo paikallinen FB:N ryhmä vetäisi paremmin. Roskalavaryhmää käytän, siellä ei ole niin vakavaa. Oon kuullut niin paljon juttuja noista kirppariryhmistä, että en vain uskalla...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä ei taida olla normaaleja. :D Viimeiset pari vuotta heittänyt tavaraa ennenmmin roskikseen, kun lähtenyt tuohon touhuun mukaan. Teet niin tai näin teet kaiken väärin. Aloittajan olisi kannattanut ilmoittaa, että ei ole vastausvalmiudessa 24/7, mutta hakee kyllä tuotteen töistä päästyään.

Että ihan pitäisi ilmoittaa ettei ole vastausvalmiudessa 24/7? Tämäkö ei nykyään ole enää ihan normaali asia? Huh huh.

Unohtui tuosta kertoa, että ei ole samalla paikkakunnalla tuote (eikä paikkakuntaan sidottu ryhmä), joten ihan postituksen varassa tässä oltiin.

Ap 

Vierailija

Ei ole reilua, ellei sitten tuossa ole ilmaistu, että nopein hakia saa. Itse olen paljon tällä tavalla päässyt tavarasta eroon, esim. muuton yhteydessä ei ole aikaa odotella koko päivää vaan se kuka ensin ehtii hakee parhaat päältä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Että ihan pitäisi ilmoittaa ettei ole vastausvalmiudessa 24/7? Tämäkö ei nykyään ole enää ihan normaali asia? Huh huh.

Unohtui tuosta kertoa, että ei ole samalla paikkakunnalla tuote (eikä paikkakuntaan sidottu ryhmä), joten ihan postituksen varassa tässä oltiin.

Ap 

No ihan riittää että "laitan viestiä kun töistä pääsen" tms.

Vierailija

Mielestäni olisi kiva että jos joku tuote kiinnostaa, laittaa heti sen ostan tai av+ tarkentava kysymys, mutta odottaa hetken jos myyjältä tulee heti vastaus, jolloin voi itse tosiaan varmistaa, että nouto tai maksu illalla. Myyjänä harmittaa kun av:itä ja jonottajia on ja kun vaikka paria ekaa odottaa sen vuorokauden, aikaa menee yhtäkkiä useampia päiviä yhden tuotteen kauppaamisessa. Ja jonottajatkin tuppaa katoamaan jos heille tarjoaa tuotetta sitten kolmen tai neljän päivän kuluttua.

Jos itse olen ostamassa jotain hoidan sen samantien loppuun. Jotenkin kun siihen rumbaan lähtee, niin haluaa vaan saada asiat nopsaan etenemään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap 

Ei pidä ottaa noin kirjaimellisesti kaikkea sanottua :D Ei luulisi olevan liian raskas ponnistus laittaa, että on esim. töissä.

Vierailija

Toisaalta ymmärtän myyjää.
Itse myin pojan vähän pidettyjä, laadukkaita talvikenkiä kympillä. Varaus tuli ja jonoon kymmenisen ihmistä.
Ilmoitin koon. No sitten kysytään sisämittaa. Ok, ymmärtän tuon ja ilmoitan mitat. Ostajalle vääränkokoiset. Seuraavalle. Kestää päivä reagoimiseen. Ei ole enää kiinnostunut. Seuraavalle. Väärän kokoiset. Sama jatkuu viikon verran. Osti jo muualta tai väärän kokoiset, reagointi jokaisella sen päivän kaksi.
Yksi sanoi että ottaa, tulee hakemaan. No ei nyt sitten pääsekään, voinko varata viikon? No ok, varaan viikon. Hän saapuu viikon päästä lapsensa kanssa ja näen heti sovittamatta että kengät ovat usean koon verran suuret. Sovitetaan ja todetaan sama, suuret on.
Seuraava jonosta jo kyselee kenkiä että onko haettu. Ilmoitan että myyty. En jaksanut enää tehdä kauppaa.

Toinen kokemus. Annan vaatekaapin ja haku heti muuton alta.
Av eli alustava varaus tulee heti. Kysyy joltain kaveriltaan että ottaako. Kahden tunnin odottelun jälkeen ja kysymyksen että ottaako kaapin, ei reagointia.
Ilmoitan että seuraava joka pääsee hakemaan saa kaapin. En jaksa illalla odotella tyhjässä asunnossa tumput suorina että vastaako viestiin ja ottaako kaappia kun on kiire jo kotiin.
Sovitaan seuraavan kanssa haku heti.
Ensimmäisenä varannut närkästyy kun on niin kiire. Hän ei tajunnut että nyt heti on nyt heti vaan oletti että esim seuraavana päivänä!
Ylläpitokin asettuu ensin tämän ilman kaappia jääneen puolelle kunnes linkitän ryhmän säännöt että muutoissa odotus max 2 tuntia yhteydenottoon. Mikä sekin on pitkä aika. Jokaisen jonottajan yhteydenottoonko pitää odottaa pari tuntia? Jojan siinä vuorokausi vaihtuu odotellessa.

Olisit ap heti laitranut että laitat viestiä kun pääset töistä. On sitä elämää sillä myyjälläkin.

Vierailija

Itse olisin av:n sijaan kirjoittanut, että ostan, laitan yv:n kun pääsen kotiin. Myyjä tietää, että on tosissaan. Nuo av:t on monesti tosi epämääräisiä, eikä velvoita mihinkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap 

No ihan riittää että "laitan viestiä kun töistä pääsen" tms.

Tässä on nyt mini syyttänyt ap:ta vastaamattomuudesta. Hänhän olisi vastannut silloin ~3h kuluttua. En ole ikinä kuullut ettei tällainen vastausväli riitä.

Eihän aina itse tuotteen postaajakaan vastaa saman päivän ainana, vaikka olisi varannut. En ole ikinä kuullut tuollaista että tuote menee seuraavalle, jos ei vastaa muutaman tunnin sisään. Yleensä sääntönä on odotella seuraavaan päivään, jos varaaja ei vastaa, niin seuraavalle. Aivan naurettavaa käytöstä myyjältä!!!
Todellakin, jos noin toimii, ilmoituksessa pitää lukea "joka ensiksi maksaa ja hakee, menee sille".

Voisit hyvin valittaa tuosta ylläpitäjille.

Ei todellakaan varaajat koskaan kirjoita mitään "en pääse vastaamaan nyt parin tunnin sisään". Sehän olis ihan hölmöä. Mistä sen tietää, onko myyjä edes nähnyt koko varauksen!!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat