Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällainen opiskelijabudjetin polttaritoive: morsiamelle "kaikkia ihania erilaisia hemmotteluhoitoja ja illaksi teatteriin"

Vierailija
06.09.2018 |

Viikonloppuna mua pyydettiin kaasoksi yhdessä toisen kaverin kanssa, ja nyt tuleva morsian on alkanut ideoida jo polttareitaan. Ensiksi listattiin mitä ei halua: ei mitään noloa, ei teemapukeutumista, ei missään nimessä yhteistä saunomista (nämä vielä ymmärrän), ei mitään pelejä, leikkejä, urheilua, seikkailujuttuja (en ymmärrä miksi kategorisesti ei). Sitten tuli toiveita mitä "olisi ihana" olla: brunssi ravintolassa kuohuviinillä, kuohuviiniä pitkin päivää, kaikenlaisia ihania hemmotteluhoitoja, kuten energiahoitoa, mutakylpyjä, hierontaa, kasvohoitoa, mani/pedikyyri, meikkaus iltaa varten. Tuo oli siis esimerkki listasta, josta voisimme valita ideoita noihin "hemmotteluhoitoihin". Lisäksi toiveena oli musikaali tai teatteri, sillä perusteella että "kun ei oo koskaan varaa mennä mutta olis ihana".

Ei meillä muillakaan ole varaa mennä, puhumattakaan että kustannettaisiin toiselle! Ollaan kaikki 22-23 vuotiaita opiskelijoita. Lisäksi osa porukasta tulee (jos tulee!) eri puolelta Suomea, kun vanha kaveriporukka on hajaantunut eri puolille opiskelemaan. Vain mä, toinen kaaso ja tämä morsian muutettiin pääkaupunkiseudulle, lähimmät muut polttareihin tulijat ovat 150 km päässä, osa jopa 400km etäisyydellä. Joten näille henkilöille olisi lisäksi tulossa matkakulut päälle.

Tiedän, että tuo morsian on aika lapsellinen monissa asioissa mutta silti olin aika hämmentynyt tuosta toivelistasta. Hän tietää kyllä hyvin, että kaikkien tulotaso on yhtä kuin opintotuki (joillain lisäksi lainaa) ja kesätöiden säästöt. Tullaan kaikki maaseudun pikkukaupungista perusvaatimattomista duunariperheistä, joten kenelläkään ei ole vanhempien sponssaamia asuntoja tms. varallisuutta. Siten luulisi kaverin tajuavan, että jos hänellä ei ole varaa normaalisti noihin hemmotteluhoitoihin eikä teatteriin/musikaaliin, niin miten ihmeessä meillä muilla olisi, plus vielä varaa kustantaa hänelle? Loukkaa myös ajatus, että polttareissa hän ei haluaisi tehdä mitään yhdessä vanhalla kaveriporukalla, joista suurin osa tulisi pitkän matkan takaa. Mielummin hän vain lilluisi yksin mutakylvyssä kun muut odotellaan day span aulassa.

Nyt mulla on joko kaksi vaihtoehtoa. Sanon suosiolla morsiamelle, että ahdistuin jo tuosta polttarikeskustelusta, ja päätän jättäytyä pois kaason hommista. Alan tekemään kohta gradua ja en jaksa tuollaista lisästressiä elämääni. Toinen vaihtoehto on, että jatkan kaasona mutta sanon suoraan että meillä ei ole yksinkertaisesti varaa tuollaisiin polttareihin, eli pakko ihan muuta ohjelmaa olisi luvassa. Jos käy niinkuin epäilen, vastaan tulee jotain vinkumista tyyliin "mutta kun tää on mulle niin ainutkertainen juttu", irtisanoudun kaason hommista. Toisaalta on mahdollista, että nämä ensi heinäkuulle buukatut häät ehtivät vielä peruuntua.

Kommentit (276)

Vierailija
61/276 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teette itse brunssin nyyttärimeiningillä. Vohveleita, kermavaahtoa ja mansikoita, patonkia ja juustoja, jotain viinirypäleitä jne. Kuohuviniiininiä myös. Sitten teette jotain kivaa yhdessä, käykää vaikka linnanmäellä. Sitten hoidatte hemmottelut itse, kasvonaamiota, hierontaa ja samalla joku morsiustaika tai muu naimisiinmenoon liittyvä hömppä. Illalla baariin.

Lintsin lippu maksaa yli 25 euroa/hlö.

Lintsille on ilmainen sisäänpääsy ja joitain ilmaisia laitteitakin.

Vierailija
62/276 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaikista yhteisistä juhlista on viime vuosina tullut yhtä elintasokilpailua? Täällä ihmettelee eräs 70-luvulla syntynyt muumio. Tuntuu että pienet lapsetkin pitää vielä Disney Worldiin koko luokan kanssa siinä kuin ennen riittivät tavalliset kotisynttärit kymmenelle kaverille kakulla ja karkeilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/276 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teette itse brunssin nyyttärimeiningillä. Vohveleita, kermavaahtoa ja mansikoita, patonkia ja juustoja, jotain viinirypäleitä jne. Kuohuviniiininiä myös. Sitten teette jotain kivaa yhdessä, käykää vaikka linnanmäellä. Sitten hoidatte hemmottelut itse, kasvonaamiota, hierontaa ja samalla joku morsiustaika tai muu naimisiinmenoon liittyvä hömppä. Illalla baariin.

39 euroa maksaa.

Vierailija
64/276 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette hyvän brunssin itse.

Haette Kuohuviinit koko porukalle virosta tai latviasta.

Nappaatte offerilta jonkun kivan hieronnan tai hoidon parilla kympillä morsiamelle, varatkaa ajoissa.

Sillä välin kun morsian on hoidossa niin viimeistelette ja ehkä haette jotku kivat pikkusuolaset naposteltavat ja kylmässä odottavat loput skumppa pullot..

Teette jonkun suunnistuskartan vaikka ohjelmaksi, vai onkoha seki liikaa morsiamelle?

Tähän menis varmaan se noin 20 € per nuppi

Muutamal ylimääräisellä eurolla per nuppi voitte ostaa jonkun lipun lahjaksi halutessanne..

Vierailija
65/276 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, ettei 25 euroa ole paljoa polttaribudjettiin eli tässä tapauksessa käytettävissä oleva kokonaissumma olisi ollut ehkä noin 250 euroa. Mutta ihan hyviä ideoita täällä olikin esim. piknik, nyyttäribrunssi, itsetehdyt kasvohoidot, harrastelijateatterit jne. Toisaalta voin kuvitella, että nämä eivät olleet morsiamen toivelistalla, joten ettei tule pettymystä, varmaan hyvä tosiaan varoittaa siitä että toivomansa jutut voivat toteutua hieman toisessa mittakaavassa. Lamaannuin alkuun tuosta "ei pelejä, leikkejä, urheilua yms."-listasta, koska siinä oli paljon sellaisia juttuja joita periaattessa olisi voinut tehdä pienelläkin budjetilla ulkosalla.

Sen verran pakko puolustaa morsianta, että hän on oikeasti ihan mukava ihminen. Saako ajatus häistä joillekin naisille päälle jonkun prinsessa-vaihteen?

ap

Sulle taitaa olla ongelma just toi "ei pelejä, ei leikkejä" -juttu. Ymmärräthän ettei kaikki halua riekkua kaupungilla kännissä nolattavana, vaikka se olis kavereista kuinka kivaa. Musta pienelläkin budjetilla kaverin toivomukset on täytettävissä. T. Opiskelija itsekkin

En todellakaan tarkoita mitään nolausta tai kännissä kaupungilla riehumista. Lähinnä ajattelin esim. brunssia puistossa/rannalla, jossa voisi samalla pelata vaikka mölkkyä, rantalentistä yms. Tai tehdä jonkun temppuradan, jossa kilpaillaan joukkueissa. Mietin myös retro-mielessä että oltaisiin voitu piknikin jälkeen pelata samoja pihaleikkejä mitä meidän lapsuudessa. Tiedän, ehkä vähän noloa ja lapsellista mutta olisi voinut olla tavallaan hauskaa.  Vaihtoehtoisena ideana mietin että illaksi oltaisiin voitu mennä vaikka mun luokse, nyyttäriperiaatteella ruokaa, kirjastosta lainattuja seurapelejä esim. Alias, Pictionary, Rappakalja, Trivial pursuit jne. Noilla kustannuksilla oltaisiin ehkä saatukin joku hemmotteluhoito morsiamelle siihen 25e/hlö budjettiin, sisältäen ruoat ja juomat kaikille.

ap taas

AP, oma suunnitelmasi kuulostaa oikein mukavalta. Jos morsian ei halua extreme-juttuja, niin ehkä voisit yrittää esitellä tämän henkistä ajatusta vielä hänelle, ennen kuin hylkäät idean kokonaan? Suosittelen kyllä myös, että avaat budjettiasioita ihan konkreettisesti jotta epärealistiset kuvitelmat karisee, teet excelin tms.

Tosin minustakin 25 € on tosi pieni budjetti, joskus yli 10 vuotta sitten samassa sosiaalis-taloudellisessa tilanteessa käytettiin 40-50€ + maksettiin omat juomat. Mutta silloin ohjelma olikin sellaista, että kaikki pääsi osallistumaan joten rahoille sai ns. vastinetta.

Vierailija
66/276 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu menee naimisiin 22-vuotiaana nykypäivänä?

Varmaan ne jotka pitää perhettä ja tulevaisuuttaa tärkeenä? Jotka haluaa elää ennen kuolinvuodetta? (:

Ei se naimaikä mitään takaa.

Vierailija
67/276 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun minä varauduin kertomaan vaihtoehtoja ammattikouluopiskelijoille. Ei olisi tuottanut suurtakaan vaivaa järjestää tuollaista, jos porukassa tai edes tuttavapiirissä olisi kosmetologi, kampaaja, kokki, tarjoilija ym. Porukka vaan 'naamioituisi' asianmukaisiin tamineisiin ja ryhtyisi järjestämään brunssit ja hemmottelut. Musikaaliteatterikin järjestyisi, jos löytyisi soittaja, laulaja ja näyttelijä, tai ainakin sellaista teeskenteleviä.

Vierailija
68/276 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lintsille on ilmainen sisäänpääsy ja joitain ilmaisia laitteitakin.

Joo, on. Mutta kuinka hauskaa on mennä kävelemään huvipuistoalueelle, syödä jätskit ja istua sitten maisemajunassa? Tämä tuskin on sitä ”jotain kivaa”, mitä edellinen kirjoittaja tarkoitti Lintsiä ehdottaessaan. Muutenkin täällä monet eivät ole sisäistäneet tuota 20 - 25 euron budjettirajaa. Sillä saa juuri ja juuri jonkin yhden pienen ohjelmallisen edes vähän hienomman jutun (ravintolaruoka TAI keikka + juoma) tai sitten itse tehtynä kelpo illallisen ja kotihemmottelua.

Mitään monen kohdan pakettia ei pysty tuolla budjetilla kasaamaan. Pelkkä leffalippu voi maksaa 12 euroa/hlö. Siihen popparit päälle, niin yli puolet budjetista on jo palanut.

Vierailija
69/276 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tuloja, niin ei kai kukaan ihan täysjärkinen voi olettaa että päivä vietetään jossain luksushoidoissa skumppaa siemaillen ja illan päätteeksi mennään teatteriin.

Ainoa vaihtoehto lienee se, että järjestätte sen brunssin jonkun kotona ja illan päätteeksi menette jonnekin lasillisille. Sen lisäksi ostatte lahjakortin manikyyriin tai hierontaan.

Pienelläkin budjetilla saa järjestettyä kivat polttarit, mutta jos morsian on kovin nirso ja vaatimuksia on pitkä lista, niin vaikeaksi menee.

Vierailija
70/276 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kauhukokemus kaasona olosta.

Morsian laittoi minun päälle vaikka mitä tehtävää,tein hääpäiväksikin hänelle meikit ja kynsilakat ja hain ja kuljetin ja autonkin siistin ja tein polttareissa ihan jäätävästi kaikkea ja sain tiuskintaa ja lauseen häitten jälkeen että kun hän on stresssannut ja tehnyt melkein oikeastaan kaiken itse.

Kyllä meni välit tähän morsiameen. 2/3 kaasoista ei ole häneen enää tekemisissä. Hän kierrättää ihmisiä ja vaatii aina että hänelle tehdään. Minunkin polttareissa hän sitten istahti alas ja sanoi että kerrankin ei tarvitse itse tehdä kun aina tekee..

Kyllä saa itseä kuunnella, jos on kovin lapsekas nainen kyseessä. Tulee vaan katkeraksi. Nyt mietin, että parempi olisi ollut olla menemättä kaasoksi.

Vierailija
71/276 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hullu menin vielä nuorempana. On se ollut hirveetä luoda tämä yhteiselämä rakastamansa miehen kanssa. Olis pitänyt varmaan tehdä niin kuin monet tekee, eli vaihtaa ensin miehiä ku paitaa ja kymmenen vuotta vanhempana tyytyä ekaan saatavilla olevaan kelvolliseen ja saada koko paketti lapsineen ja taloineen muutamassa vuodessa.

Vierailija
72/276 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, ettei 25 euroa ole paljoa polttaribudjettiin eli tässä tapauksessa käytettävissä oleva kokonaissumma olisi ollut ehkä noin 250 euroa. Mutta ihan hyviä ideoita täällä olikin esim. piknik, nyyttäribrunssi, itsetehdyt kasvohoidot, harrastelijateatterit jne. Toisaalta voin kuvitella, että nämä eivät olleet morsiamen toivelistalla, joten ettei tule pettymystä, varmaan hyvä tosiaan varoittaa siitä että toivomansa jutut voivat toteutua hieman toisessa mittakaavassa. Lamaannuin alkuun tuosta "ei pelejä, leikkejä, urheilua yms."-listasta, koska siinä oli paljon sellaisia juttuja joita periaattessa olisi voinut tehdä pienelläkin budjetilla ulkosalla.

Sen verran pakko puolustaa morsianta, että hän on oikeasti ihan mukava ihminen. Saako ajatus häistä joillekin naisille päälle jonkun prinsessa-vaihteen?

ap

Sulle taitaa olla ongelma just toi "ei pelejä, ei leikkejä" -juttu. Ymmärräthän ettei kaikki halua riekkua kaupungilla kännissä nolattavana, vaikka se olis kavereista kuinka kivaa. Musta pienelläkin budjetilla kaverin toivomukset on täytettävissä. T. Opiskelija itsekkin

En todellakaan tarkoita mitään nolausta tai kännissä kaupungilla riehumista. Lähinnä ajattelin esim. brunssia puistossa/rannalla, jossa voisi samalla pelata vaikka mölkkyä, rantalentistä yms. Tai tehdä jonkun temppuradan, jossa kilpaillaan joukkueissa. Mietin myös retro-mielessä että oltaisiin voitu piknikin jälkeen pelata samoja pihaleikkejä mitä meidän lapsuudessa. Tiedän, ehkä vähän noloa ja lapsellista mutta olisi voinut olla tavallaan hauskaa.  Vaihtoehtoisena ideana mietin että illaksi oltaisiin voitu mennä vaikka mun luokse, nyyttäriperiaatteella ruokaa, kirjastosta lainattuja seurapelejä esim. Alias, Pictionary, Rappakalja, Trivial pursuit jne. Noilla kustannuksilla oltaisiin ehkä saatukin joku hemmotteluhoito morsiamelle siihen 25e/hlö budjettiin, sisältäen ruoat ja juomat kaikille.

ap taas

AP, oma suunnitelmasi kuulostaa oikein mukavalta. Jos morsian ei halua extreme-juttuja, niin ehkä voisit yrittää esitellä tämän henkistä ajatusta vielä hänelle, ennen kuin hylkäät idean kokonaan? Suosittelen kyllä myös, että avaat budjettiasioita ihan konkreettisesti jotta epärealistiset kuvitelmat karisee, teet excelin tms.

Tosin minustakin 25 € on tosi pieni budjetti, joskus yli 10 vuotta sitten samassa sosiaalis-taloudellisessa tilanteessa käytettiin 40-50€ + maksettiin omat juomat. Mutta silloin ohjelma olikin sellaista, että kaikki pääsi osallistumaan joten rahoille sai ns. vastinetta.

Kiva, että tykkäsit noista ideoista :) Tiedän, että budjetti on pieni ja luulen että se lähes varmasti ylittyy. Lisäksi tämä on ensimmäinen kerta kun kukaan meistä on ollut polttareiden kanssa tekemisissä joten kokemusta ei ole kenelläkään siitä paljonko minimissään tarvitaan rahaa. Meillä on ollut kaveriporukassa sellainen "puoliksi ääneen lausuttu sääntö", että kavereiden lahjoihin sopiva summa on korkeintaan 20 euroa, sitä enemmän on liikaa. Joten kai tuo "sääntö" ohjasi ajatteluani siinä että budjetti 25 euroa, tosin en siihen laskenut meidän omia juomia ja ruokia jos menemme illalla ulos syömään tai loppuillasta baariin.

Yksi ystävistä opiskelee luokanopettajaksi ja hänellä olisi vielä enemmän ideoita kaikkiin yhteisiin leikkeihin, peleihin, temppuratoihin yms. edullisesti toteutettaviin yhteisiin ohjelmiin. Hän onkin vitsaillut, että voisi perustaa ohjelmatoimiston. Siinä mielessä entisestään harmittaa, kun morsian heti alkuun luetteli että ei halua tuollaisia pelejä. En myöskään tajua mikä idea on sellaisessa yhteisessä päivässä, jossa muut odottavat ulkona kun toinen on kampaajalla tms.

Vierailija
73/276 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos morsian ei halua saunaan, ei hän tarvitse mitään mutaliotuksia, kasvohoitoja, meikkauksia ja kampauksiakaan. Kaikki rahat kannattaa käyttää yhteiseen tekemiseen siten, että kaikille osallistujille tulee tunne, ettei polttareissa pelkästään rahastettavina oltu. 

Jos morsian kaipaa "energiahoitoja," viekää hänet kirkkoon katumaan syntejään. 

Vierailija
74/276 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, palasi mieleen järjestämäni polttarit. Morsian aloitti polttarisuunnittelun toteamalla, että hänelle on sitten ihan ok, jos ei lähdetä ulkomaille. Ikään kuin se olisi olettamus! Morsian alkoi heittää ilmaan ehdotuksia aktiviteeteista, joihin kuului mm. konsertti, kauneushoitola ja ravintolaillallinen. Hieman silmiä pyöritellen kuuntelin, ja totesin, että parhaamme yritetään.

Muutama osallistuja ilmoitti sitten maksimibudjetikseen 50 e, josta ei seitsemällä kerrottuna tule mikään suuren suuri summa. Juhlat olivat myös keskellä kylmintä talvea, joten mitkään ilmaiset ulkoaktiviteetit eivät onnistuneet. Kellään ei ollut mökkiä tai riittävän isoa kotia, jossa olisi voinut viettää aikaa. Osallistujien kesken oli käytössä tasan yksi auto. Ja ai niin, paikkana oli tietenkin pk-seutu, jossa kaikki on tunnetusti aivan h**vetin kallista - monissa paikoissa pelkkään saunan vuokraamiseen olisi mennyt suurin osa kokonaisbudjetista.

Tuo päivä oli yksi budjetoinnin taidonnäyte, ja jollakin ihmeellä sain ihan järkevän ohjelman luotua. Minulle on jäänyt kyllä ikuisesti mieleen morsiamen suusta päässyt vähättelevä naurahdus, kun ajoimme opiskelija-asuntolan pihaan - tuo kun oli ainut paikka, josta meidän budjetilla sai jonkin kerhotilan varattua. Hän lienee edelleen pettynyt, etteivät hänen ystävänsä olleet valmiita laittamaan satasia hänen elämänsä tärkeimpään päivään. Ei sentään onneksi kehdannut ääneen valittaa.

Että joo, sanonpa vaan, että kannattaa ehkä harkita vielä uudelleen :D

Vierailija
75/276 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaveriporukasta löydy yhtään kosmetologia?

-kiva brunssi ravintolassa

-kaveri tekee kynnet ja kasvohoidon

-joku kokkaustaitoinen tekee pientä naposteltavaa

-kaveri tekee iltameikin ja jos porukasta löytyy kampaaja niin aina kivempi

-joku iltaohjelma

Harvemmin kai yliopisto-opiskelijoiden kaveriporukasta kosmetologeja ja kampaajia löytyy. Mitenkään siis noita ammatteja halveksimatta, mutta piirit ja kiinnostuksen kohteet ovat niin erilaiset.

Vierailija
76/276 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, onkohan katsonut liikaa amerikan hääohjelmia, niissähän kaikki on "niin täydellistä ja ihanaa"

Itsestäni joku piknik kivoilla eväillä, vähän juomista, lautapelejä/korttipelejä ja saunomista vastaisi täydellisiä polttareita. Ihanimmat ystävät paikalla, mikäs sen kivempaa!

Vierailija
77/276 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hullu menin vielä nuorempana. On se ollut hirveetä luoda tämä yhteiselämä rakastamansa miehen kanssa. Olis pitänyt varmaan tehdä niin kuin monet tekee, eli vaihtaa ensin miehiä ku paitaa ja kymmenen vuotta vanhempana tyytyä ekaan saatavilla olevaan kelvolliseen ja saada koko paketti lapsineen ja taloineen muutamassa vuodessa.

Ja lisättäköön, että todellakin sitä moni kauhisteli ja ihmetteli, mutta jälkeenpäin moni on suoraan sanonut kadehtivansa tällaista pitkää liittoa. Asiat saattaa aina näyttäytyä hetken päästä erilaisilta. Ei tarbitse "hullutella" toisen valintoja.

Vierailija
78/276 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on hyvä idea, että itse ostatte ja teette oikein hyvän brunssin jonkun kotiin. Koristelette vielä paikkaa ja luotte tunnelmaa. Sitten jostain tarjouspaikasta tyyliin timma, offer jne. etsitte jonkin hemmotteluhoidon edullisesti ja kimpassa kustannatte morsiamen sinne. Eiköhän tuohon melkein riitä se 250 euroa. Ehkä pari euroa joudutte laittamaan kassaan lisää/hlö.

Kun morsian on tullut hoidosta, yhdessä syötte ja vietätte aikaa. Keksikää jotain kivaa ohjelmaa, jossa esim. muistelette yhteistä aikaa lapsena valokuvien yms. kanssa ja kerrotte, miten tärkeä morsian on teille ja miten onnellisia olette hänen puolestaan. Pienet harkitut yksityiskohdat ja aidot tunteet ratkaisevat. Ne muistaa parhaiten.

Vierailija
79/276 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö, onkohan katsonut liikaa amerikan hääohjelmia, niissähän kaikki on "niin täydellistä ja ihanaa"

Itsestäni joku piknik kivoilla eväillä, vähän juomista, lautapelejä/korttipelejä ja saunomista vastaisi täydellisiä polttareita. Ihanimmat ystävät paikalla, mikäs sen kivempaa!

Joo, ap.

Vierailija
80/276 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein parasta mun mielestä oli se kavereiden vaivannäkö ja aito ilo kun juhlimme yhdessä, joten panostakaa siihen. Päättäkää budjetti ja pitäytykää siinä hyvällä omatunnolla, mutta älkää myöskään te kaasot rutkuttako viikkoja et "kun en mä jaksa ja mulla on gradu ja kaikkee.." Ottakaa iloinen asenne ja sanotte morsmaikulle, että hänen tehtävä ei ole ohjailla teitä. Netistä löytyy vaikka mitä ilmaista ideaa! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi