Toskat kesällä
Laitetaan uusi pino, toukokuun on kuitenkin jo ohi.. ;) Koitetaan linkkiä.. [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Kommentit (33)
Bejpi. Kysy jos pääsisit Hcg- testiin jos pian ei ala vuotoa kuulumaan. Siellä ainakin näkee onko mitään tapahtunut. Voihan se toki olla että ne hormonit heilahtelee edelleenkin niin pahasti että menkat myöhästyy niin paljon. Tiedän toi on tosi ärsyttävää kun kierto tekee tällaiset kepposet, mulla niitä oli joskus kanssa kun pillerit lopetin 8 vuotta sitten. Kierto oli monta vuotta mitä sattuu ja monesti luulin että olen raskaana.
Onhan se toki mahdollista että olet ovuloinut ihan tosi myöhäisessä vaiheessa ja siksi testi ei vielä näytä mitään :)
Tsemppiä kierron kanssa ja kiitos että pistit uuden pinon pystyyn :)
ja sitten tuli mieleeni että missä kaikki muut luuraa? Poppis, Viipuli ja ketäs muita niitä oli? Tulkaa kiireen vilkkaa kertomaan kuulumisia :)
On. Mun mielialat aihtelee ihan vauhdilla nykyään. Välillä en uskalla kuumeilla yhtään ja välillä olen ihan kympillä yrittämässä vauvaa. Tiedän että seuraava raskaus tulee olemaan ihan kauheta aikaa, ainakin siihen asti että näkee onko masussa kunnollista elämää. Mulla on ihan hermoheikko olo jo ihan valmiiksi :( Pian tulee vuosi täyteen yritystä ja stressi sen mukana kasvaa myös. Raskas vuosi takana...
Meriheppa. Kyllä mä ainakin muistan sut o-puolelta :)
Mutta plussa puhureita meille kaikille kovasti puhaltelen!
Hermione
Ei saa käsittää väärin, mutta menkat alkoi (luultavasti) nyt! :) Tietysty plussa olis ollu kiva, mutta kun oli sovittu että lykätään yritystä hieman. Kierto venyi 33:n päivään.
No, jos tuo tasottuisi ja sit sais oikeesti jännittää sitä plussaa eli kuumeilu jatkuu kovasti! :)
Bejpi kp 1/29-34
Kotiuduttiin eilen mökiltä takaisin kaupunkiin ja nyt on vähän hakusessa taas tämä normaali arki. Omituista olla pikkuisen kanssa pitkästä aikaa ihan kaksistaan. Onneksi se nukkuu näköjään pitkät päikkärit tänään :)
Bejpi, ihan hyvä asiahan se on että menkat nyt edes alkoi niin ratkesipahan ainakin tuo epäselvä tilanne eikä kierto venynyt ihan mahdottomaksi. Vaikka tietysti se plussa olis ollut ihana yllätys!
Mulla on nyt vissiin kp 10 menossa eli ei voi vähään aikaan vielä jännäillä. Ovis voisi kai periaatteessa olla jo kohta jos kierrosta tulisi taas lyhyt. Se olis kyllä ihan kiva, kun ennen raskautta kierrot oli sellaista 31-34 päiväisiä eli aika pitkiä. Tuo eka raskauden jälkeen oli vaan 24.
Mihin tosiaan muut tonskat on menneet kun edellisten juttujen perusteella aika monella kuitenkin on yritys päällä?
Aurinkoista sunnuntaita!
T: Meriheppa
Onpas Tonskapinossa tosiaan ollut hiljaista, mutta nyt taas pino herännyt henkiin:)! Kiva!
Meillä ei vielä(kään) ole tärpännyt ja se surettaa:( Nyt onpi siis menossa yrityskierto 9... Tosi tylsää:( Tyhmää on myös se, että mun suht' säännöllinen kierto on muuttunut ei-niin-säännölliseksi (esim. viime kierto oli 37 päivää ja sitä edellinen 25). Aina ennen on kierto ollut huomattavasti säännöllisempi. Nooh, jospa se siitä tasoittuisi!
Toisaalta harmittaa ihan hirmuisesti tämä tärppäämättömyys, mutta toisaalta sitten taas on ihan ok olo. Tämä ok olo tulee sen vuoksi, koska olen siis nyt syksyllä palaamassa takaisin opintojen pariin ja nyt saan aika varmasti valmistuttua opiskeluista ennen toisen vauvan tuloa (paljoa ei tutkinnosta puutu) :) Ja se on tosi kiva juttu! Jos olisi tärpännyt aiemmin, niin opinnot olisivat taas siirtyneet tuhat vuotta eteenpäin. Ja ok olo on myös sen vuoksi, että olen niin onnellinen tuosta meidän esikkopoitsusta<3 Sitä on vaan niin kiitollinen siitä, että tuo raksupaksu on omassa elämässä, tapahtui mitä tapahtui tonskahaaveiden osalta:) Toki olisin maailman onnellisin, jos meille vielä ainakin yksi lapsi poitsun lisäksi annettaisiin...mutta täytyy vain yrittää (painotus sanalla "yrittää") ajatella, että kaikki aikanaan ja asiat menee niin kuin on tarkoitettu.
Joops, tulipas taas vuodatusta ja omaa hömpötystä.
Tulen paremmalla ajalla kommentoimaan teidän juttuja! Nyt täytyy mennä syömään poitsun kanssa makaronilaatikkoa:p
Paljon plussatuulia ihan jokaiselle!!! Ja aurinkoisia päiviä myös toivottelen!
~ Viipuli, kp 8/jotain ~
Kiva kuulla Viipulistakin pitkästä aikaa ja sitten taas ikävää kuulla ettei teille ole vielä tärppiä tullut :(
Sun kannattais kokeilla sitä Glandin 25 rasvahappovalmistetta. Se tasoittaa tosi tehokkaasti hormoneja. Tosi mini on raskautunut melkein heti kun sitä on alkanut syömään esim. mun yksi kaveri viime viikolla :) Heilläkin oli jo takana monen monta yrityskertaa. Samaten minä plussasin viimeksi heti kun sitä aloin syömään. Ja tuon tyhjennyksen jälkeen aloitin syömään sitä heti uudelleen, jos vaikka toipumis aika olisi tällä kertaa vähän lyhyempi ja uusi plussa nopeasti.
Kokeile ihmeessä :)
ON. Me lähdetään keskiviikkona kaveri pariskunnan häihin melkein Lappiin asti ja vietetään parin päivän loma miehen kanssa siinä samalla <3 Ihanaa, saadaan paripäivää olla ihan rauhassa. Tullaan vasta maanataina kotiin. Milo menee mummalle ja paapalle mökille hoitoon.
Jep. Palailen taas :)
Hermione melkein lomalla :)
Nyt yritän tällä kertaa myös höpötellä muutakin kuin pelkkää omaa napaa:D
Että tää pikkuruutu on ärsyttävä:/ Ei tällaiseen osaa kirjoittaa!
Ihan ekaksi HERMIONELLE suurensuuret pahoittelut siitä, että teillä on ollut niin kurja onni näitten tonskahaaveiden osalta:( Keskenmenot on kyllä tosi surullisia juttuja ja saa mielen kyllä erittäin apeaksi :( Mäkin olen yhden keskenmenon kokenut. Ja mainitsit noista Glandineista. Itse asiassa juuri viime kierrossa niitä kokeilin ja ne (?) saivat kiertoni ihan megapitkäksi. Tässä meneillään olevassa kierrossa ei ole nyt Glandinit käytössä, joten saas nyt nähdä taas, että mikä kierron pituus mahtaa ollakaan. Mistäköhän johtuu, että ne pitkittivät kiertoa (jos edes pitkittyminen niistä johtui)?! Noh, jos ei taaskaan tässä kierrossa tärppää, niin taidan ensi kierrossa Glandineita uudestaan kokeilla:) Noh, mutta kuitenkin sulle ihan hirmuisesti jaksuja ja plussaonnea lähettelen! Toivotaan, että pian päästään molemmat tuonne odotuspuolelle!
MERIHEPALLE onnea ovispäiviin! Toivottavasti pian olisi ovis ovella:)
BEJPI: Hyvä, että tilanne selvisi ja menkat ilmestyivät! Plussaonnea toivottelen sitten vähän myöhemmälle ajankohdalle:)!
Joops, eipä muuta. Mä taidan mennä miehen viekkuun katselemaan telkkaria...tai noh, vois kai sitä graduakin vääntää tietty, niin sais sitä taas eteenpäin. Ehkä valitsen molemmat; eka gradua ja sitten miehen viekkuun:D
~ Viipuli ~
Pikainen ilmoittautuminen. :)
On se kumma kun ensin ei meinannu menkkoja kuulua, niin nyt ne ei sit meinaa loppua.. No, onneks ne on nyt jo ihan loppumassa,
Miehen kanssa puhuttiin että seuraavat pari kieroa mennään että tärppää jos tärppää, (ja jos sama kuin Evesstä, niin pitäisi tärpätä.. ) ja sitten sen jälkeen ruetaan kunnolla yrittämään. :)
Alku viikko menny tosi nopeasti, aloitin uudessa työharjoittelupaikassa ja se aukeaa vasta klo 10.. Tänään vein Even kahdeksaan, mutta pari päivää Eve oli puol kymmeneen kotona. Tänään pitäis olla viiteen asti, onneks mies pääsee hakee Even aikaisemmin. Sit päästäänkin uimaa! Käytiin eilenkin ja Eve tykkäs kauheeasti kaivella rannan hiekkaa. :)
Mut nyt hetkeksi siivoamaan!
Bejpi kp 7/29-32
Nostellaans pinoa, jos löytyis lisää tonskia vielä. :)
Meidän suunnitelmat muuttuneet viime viestistä, eli virallinen yk 1 on alkanut! :) Ärsyttää vaan kun kierto on heittänyt, niin ei voi tietää milloin ovis on. No, pitää pelata varman päälle ja otinkin jo greippimehun käyttöön. :)
Tulkaas muutkin taas kertomaan kuulumisia!
Bejpi kp 13/29-33 yk1 :)
[color=DA70D6] Mulla on vähän ihmeellinen juttu meneillään. Elikkäs mulla alkoi sunnuntaina mahakipu ja vertakin tuli. Mulla olisi siis nyt ovisaika käsillä, viime menkoista pari viikkoa aikaa. Noh, mahakipu vaan jatkui, ja päätin, että menen viimeistään tiistaina (eilen) lääkäriin kyselemään, mikä vikana. Noh, päätin sitten eilen aamulla tehdä varmuuden varalta raskaustestin (ihan vaan, että voin satavarmasti sanoa lääkärille, että EN ole raskaana).... Nooh, testipä menikin sitten näyttämään PLUSSAA:)!!! En voi ymmärtää, miten se voi näyttää plussaa (ja todella vahvaa sellaista), koska nyt pitäisi tosiaan olla OVISAIKA! Mulla oli ne menkat silloin pari viikkoa sitten ja olivat ihan normaalin runsaat, samanlaiset kuin aiemminkin.
Menin sitten eilen lääkärille ja hän laittoi lähetteen naistentautien polille ultraan. Sielläkin sitten ihmeteltiin ja kummasteltiin ennen ultrausta lääkärin kanssa, että missä ihmeen vaiheessa olen voinut raskaaksi tulla, milloin mulla on oikeasti sitten ollut ovis. Eipä siis ainakaan noitten edellisten menkkojen jälkeen (koska ei testi voisi vielä mitenkään näyttää vahvaa plussaa). Ovis on siis varmaankin ollut menkkoja ennen, mutta hassua, että mulle tuli täysin normaalit menkat sitten vielä oviksen jälkeen!
Ihmeteltiin myös mun masukipua ja verenvuotoa (mikä oli aika vähäistä, mutta ihan veristä kuitenkin).
Lääkäri sitten ultrasi, mutta masussa ei ainakaan vielä näkynyt alkiota. Jonkun pienen mustan pläntin lääkäri huomasi ja sanoi, että se SAATTAISI olla raskauden alku. Mutta tosiaan, mitään tosi selvää raskautta siellä ei näkynyt. Munasarjatkin näyttivät hyviltä, eli ei pitäisi olla kyseessä ainakaan kohdunulkopuolinen raskaus (noh, ei sekään vielä ihan täysin poissalaskuista ole).
Nyt vaan sitten odotellaan, miten tilanne kehittyy. Menen huomenna seurantaverikokeeseen, jossa katsotaan sitten, onko raskaushormoniarvot nousussa vai laskussa. Se kertoo jo paljon. Tällä hetkellä masuun ei enää satu, eikä verta tule...mutta se nyt saattaa vielä muuttua, kun mennään päivää eteenpäin.
Tilanne on siis se, että mulla on meneillään ihan alkuraskaus tai sitten alkuraskauden keskenmeno. Tai sitten olen ollut edellisessä kierrossa raskaana ja testi näyttää vielä plussaa (tää vaihtoehto on myös aika outo, koska tein viime kierrossa useampiakin raskaustestejä ja ne näyttivät negaa).
Jeps, tulipas pitkä sepustus:D Mutta on tää vaan niin eriskummallista, että ihan ihmetyttää. Lääkärikin tosiaan rapsutteli päätään ja mietti, missä ihmeen vaiheessa olen raskaaksi voinut tulla:D
Itse vähän ajattelen, että keskenmeno tässä on kyseessä:(.... Mutta saas nyt nähdä sitten. Olisi kyllä maailman ihanin asia, jos pikkuihme tapahtuisi ja onnellisesti raskaana olisin<3 Mutta en usko, että niin käy:(
Anteeksi tämä omanapainen höpöttely, ajatukset on vähän sekaisin.
Ai niin, Bejpille paljon onnea yrityksen aloittamisesta! Toivotaan, että pian tärppää!
Aurinkoista keskiviikkoa ihan jokaiselle!
~ Viipuli, raskaana tai ei, yk 8 tai 9 ~
mikä tilanne Viipulilla! Kuulostaa todella erikoiselta. Mutta pidetään peukut ja varpaat pystyssä että olisit oikeasti raskaan! :)
Millon saat tiedon verikokeen tuloksesta?
Me katsellaan Even kanssa Tomi Traktoria ja kohta pitäis viedä neiti nukkumaan. Sit pitää soittaa terveyskeskukseen, kun en muista loppuuko hoitoloma tänään vai huomenna. Ja sitten pitää miettiä pitäisikö vielä käydä lääkärissä että onko keuhkon rohinat loppuneet...
Bejpi
Hei!
Minä ilmottaudun kanssa tonskiin (tosin harvakseltaan vain kirjoittelen/kirjoittelin enskoissa, lukemassa kyllä käyn aktiivisesti).
Eli meillä sama tilanne kuin Merihepalla, eli ehkäisyä ei ole tyttären syntymän jälkeen käytetty, tosin minulla ei ole vielä edes kuukautiset alkaneet sillä Anni tissittelee sen verran tiheästi yöllä. Mutta toinen olisi saanut tulla pienelläkin ikäerolla... (jos nyt tärppäisi tulisi ikäeroksi melkein 2 vuotta)... Annilla nyt ikää 1 v ja 2 kk.
Viipulilla on jännä tilanne. Mutta voihan menkat tulla normaalisti vaikka olisikin raskaana. Toivottavasti tilanne selviää ja parhaalla mahdollisella tavalla.
Pää lyö tyhjää joten poistun takavasemmalle...
Fay ja Anni
Poitsu meni justiinsa nukkumaan, joten ihanan rauhallista aikaa nyt mulla:)
Bejpi kyselit, että milloin saan tietää verikokeen tulokset. Huomenna tosiaan menen seurantaverikokeeseen heti aamulla ja siitä sitten n. 3 tunnin päästä pitäisi kuulemma olla tulokset valmiit. Lääkäri lupasi mulle sitten soitella tuloksia heti. Jännittää ja pelottaa:/ Mä vaan niin luulen, että kesken menee tämä raskaus:(:(
Tervetuloa fayfiorina tonskailemaan:)! Plussaonnea kilokaupalla! Jep, mä olen kanssa kuullut, että menkat voi tulla vaikka olisikin raskaana. Se on vaan niin hassu juttu, kun tein juuri viime kierrossa raskaustestejä ja niiden mukaan en silloin ollut raskaana. Ehkä tein testejä liian aikaisin ja plussa ei vielä niissä näkynyt...en tiedä. Ihan outo juttu tää koko juttu on:/
Tulen huomenna ilmoittelemaan, mitä verikokeet kertovat.
~ Viipuli ~
Mulla on ainaki täällä peukut pystyssä sun puolesta!!! Mun yhdellä kaverilla oli loppuvuodesta samanlainen tilanne, mutta siinä oli kuitenkin km kyseessä. Mutta oli edellisessä kierrossa tullut raskaaksi eikä ollut sitä huomannut kun tuli vuotoa ja sitten seuraavassa kierrossa näytti plussaa eikä kohdusta löytynyt kuin joku jämä pala.
Mutta mä aina uskon siihen että asiat olisi kuitenkin parhain päin, joten bd bd!
Fayfiorina. Tervetuloa tonskailemaan!
Bejipi. Paljon onnea ekalle yrityskiekalle ja vielä enemmän onnea rouviintumisen johdosta!!!
On. Mulla ei vieläkään näy tätiä, tulis nyt jo vaan äkkiä että pääsis kunnon yritys kierrolle. Raskaana en varmastikaan ole joten tätiä ootellessa...
Hermione....ja täti hukassa...
Kohdunulkoinen raskaus mulla sitten oli:( Jonkun piikin sain päivällä, jonka pitäisi sitten surkastuttaa alkanut raskaus:( On tää vaan melkoisen epäreilua. Ensin saa lasta yrittää aluille melko pitkän ajan ja sitten kun vihdoin raskaaksi tulee, eipä se todellakaan onnellisesti pääty:( Nyt vaan täytyy toivoa, että piikki tehoaa, enkä joutuisi mihinkään leikkaukseen.
Elämä on kyllä välillä hieman liian julmaa:( Noh, päivä kerrallaan ja aika auttaa...kliseisiä sanontoja, mutta usein myös pitävät paikkaansa, onneksi.
~ surullinen Viipuli, joka on äärettömän onnellinen ja kiitollinen tuosta rakkaasta esikkopoitsusta<3 ~
Oon niin pahoillani sun puolesta :( Ja vielä kohdun ulkopuolinenkin... Toivottavasti se hoito nyt tehoaisi kunnolla jotta välttyisit leikkaukselta. Lohtuhaleja lähettelen sulle.
Mulla kanssa esikoinen saa hellyyttä varmasti kaikkien mun epäonnistuneiden raskauksien edestä. Oon onnellinen kun edes yhden pienen olen tähän maailmaan onnistunut saattamaan. Mulle on kanssa epätoivo jo pahasti iskenyt että saadaanko me toista lasta enää lainkaan... :(
Hermione ja täti hukassa...
Viipulille lohtuhali. Toivottavasti lääkitys nyt purisi, ettet joutuisi leikkaukseen.
Ja Hermionelle toivon tätiä kylään pikaisesti.
Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä, kun ei ne menkat ole edes vielä alkaneet synnytyksen jälkeen...
Fay ja Anni
Suuren suuri lohtuhali täältäkin Viipulille! :(
Hermionekin täällä vielä kuumeilee, voi kun toivon niin kovasti sulle ja Viipulille, teille molemmille parempaa onnea ja vihdoinkin sitä plussaa, joka myöskin toisi sen vauvan syliin asti!! Jaksamisia molemmille!
Viipero
Voi miten surullinen tilanne Viipulilla! Kovasti jaksamista ja parempaa onnea toivottelen minäkin! Onneksi tosiaan kaikilla meillä on sentään jo yksi pikkuinen elämää ilostuttamassa!
Hermionellekin jaksamista! Ja toivotaan nyt sitten tätiä tulevaksi jos ei sitten yllättävää plussaa!
Fayfiorinalle heippa! Kiva kun löysit tänne tonskiin sinäkin! Muistankin sinut hyvin kun nuo meidän tytöt on niin samanikäiset. Taidettiin olla yhtä aikaa loppusuoralla kärvistelemässä silloin viime kesänä :) Mullakin kesti menkkojen tulo yli vuoden, mutta heti kun lopetin imetyksen kokonaan niin alkoivat. Hassua että se vaikuttaa niin paljon vaikka minäkin imetin pari viimeistä kuukautta vaan iltaisin eli kerran päivässä. Syökö Anni vielä montakin kertaa yössä? Meillä yöt oli jo välillä tosi hyviä ja yösyöttöjä ei ole tarvittu enää muutamaan kuukauteen, mutta nyt on vissiin poskihampaitten takia ollut kamalia parin tunnin itkukohtauksia aina silloin tällöin. Mutta onneksi ei vielä peräkkäisinä öinä :)
Omaan napaan kuuluu seuraavaa: tänään on kp 22, joten jos tästäkin kierrosta tulee lyhyt niin täti voisi olla jo pian tulossa. Toiveet ei ole kovin korkealla kun ei ole ollut yhtään mitään raskausoireita vaikka kuinka olen koittanut kehitellä ;) Tietysti jos ovis olisikin ollut myöhään niin sittenhän tässä ehtisi vaikka mitä vielä oireilla. Toisaalta ei olla kyllä miehen kanssa päästy ihan siihen jtp-tahtiin, eli senkään puolesta en ihan hirveästi odota mitään...
T:Meriheppa (kp 22/24? Ja yk2)
Saman ikäiset meillä tytöt tosiaan ovat. Jos en väärin muista niin meillä oli lasketyt ajat niin, että sinulla oli ensin ja sitten kesäkuun puolella oli minulla, mutta synnytykset menivät toisin päin, eli Anni syntyi toukokuun lopussa ja teidän tyttö kesäkuun alussa ;). Anni tissittelee vaihtelevasti öisin, mutta kuitenki ainakin pari kertaa. Anni nukkuu meidän sängyssä ja itse imettelen öisin sellaisessa horteessa, joten en ole varma aamulla kellonajasta ja kerroista monta kertaa Anni on yön aikana syönyt. Joinakin öinä tuntuu, että tyttö on nukkunut koko yön tissi suussa, mutta onneksi nukun itsekin silti jollakinlailla... Mutta pitäisi ottaa ihan asiaksi tuo tytön vierottaminen, sillä minä lähden opiskelemaan ja sitten joutuu olemaan aina välillä öitä eri paikkakunnalla, joten tyttö joutuu olemaan yön isin kanssa (tai sitten täytyy ottaa tyttö ja mummu mukaan opiskelupaikkakunnalle ;) ).
Fay ja Anni
Ikäviä uutisia Hermionella. Toivotaan ettette joutui tutkimuksiin vaan seuraava tärppi pysyisi mukana loppuun asti! :)
Mä en nyt tiedä oikein mitä mun pitäis tehdä.. Tädin piti tulla viimestään keskiviikkona muttei näy ja testi näyttää edelleen negaa.. Muutenkin löytyy puolet oireista ( jos en niitä kuvittele) Pitäiskö viekä vaan odottaa vai soittaa johonkin et pääsis tarkempaan testiin?
Kun sillähän tämä heittää, pillereiden lopetuksen jälkeen todella säännöllinen kierto muuttui 29:tä 32:n ja nyt on jo sit kp34! Apuva..
Kiva et Merihepakin tuli takaisin kuumeilemaan. :)
Hermoraunio-Bejpi 34/29-32