Kuinka pitkä työmatkasi on?
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, että kuinka pitkä työmatkasi on?
Minulla on noin 20 minuutin matka.
Mikä olisi ehdoton maksimi, jonka olisit valmis tekemään?
1 h.
Kommentit (26)
Tarkistin juuri Google Mapsilla ja sen mukaan 210 metriä ja kolme minuuttia kävelyä. Itse sanoisin että menee noin viisi minuuttia siitä kun suljen kotioven takanani siihen kun astun työhuoneeseeni - riippuu liikennevaloista ja siitä miten kauan joutuu odottamaan hissiä.
Jos olisi pakko, suostuisin varmaan tekemään ainakin tunnin työmatkan suuntaansa - mutta kyllähän se laskisi elämänlaatua todella paljon. Se, että asuu noin lähellä työpaikkaa, on mahtavaa. Aikaa jää vaikka mille, kun työmatkoihin ei tuhraudu aikaa.
N. 1,5km, kävellen kuljen ja aikaa menee vajaa 20min (riippuen monissako punaisissa valoissa joudun seisomaan). Tätä ennen heitän toisen 1,5km pitkän lenkin, joten en mielelläni pidentäisi työmatkaa... Mutta ehkä puoli tuntia (autolla tai kävellen) olisi sellainen kipuraja.
45km eli 35min (moottoritie). Teen kuitenkin 1-3pv etänä, lisäksi usein työmatkoja ulkomaille, palkka 7200e/kk eli pystyn venymään tuohon... :-)
Melko tarkkaan 7 kilometriä. Kuljen osan matkaa kävellen ja osan julkisilla. Aika minimissään noin 35 minuuttia, mutta usein kävelen enempi kun on pakko ja silloin matkaaika venyy.
Vajaa kilometri ja alle 10 min menee. Maksimi olis julkisten kanssa joku 1h ja pyörällä 40 min.
Mielenkiintoisia nuo ihmisten ehdottomat maksimit. Ajatteletteko niitä nykyisen ammattinne kannalta vai olisiko ehdoton maksimi toisenlainen jossain toisessa ammatissa? Itse olen aiemminkin elämässä matkustanut töihin 1.5 tuntia suuntaansa, joten ei nykytilanne mikään uusi ole. En varmaan tekisi sitä, jos työskentelisin jossain ammatissa, jossa en viihdy ja joka on huonosti palkattu, mutta kun on työ jossa viihdyn, palkka on ok ja on myös päiviä jolloin ei tarvitse matkustaa toimistolle, niin minulle tämä nykyinen 3-4 tuntia työmatkoihin on siedettävää.