Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lihavuus IHAN OIKEASTI johtuu (se ei johdu kaloreista)

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmistahan se johtuu. Masentunut syö masennukseensa. Ylipaino ei ole niinkään merkki huonoista elintavoista kuin pään sisäisistä ongelmista.

Vierailija
22/55 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi muuta sanoa kuin että Dr. Hyman puhuu järkeviä.

No voisi sanoa että hän puhuu paskaa ja koittaa myydä jotain detox-noitadiettiä joka tekee hänestä välittömästi täyden nollan mitä tulee ravinto- ja terveysneuvontaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen asian summa:

- geneettinen taipumus ja/tai lapsena opitut ruokailutavat

- saattaa olla altistavia perussairauksia kuten kilpirauhasongelmaa, PCO yms.

- huono itsekuri TÄSSÄ asiassa, huono itsekuri syömisessä ei tarkoita, ettei ihminen voi olla hyvinkin fiksu ja kurinalainen jossain muussa asiassa.

- ei pidä liikunnasta

Jos syömiseen tarvitsee itsekuria, on syytä kiinnittää huomiota ruuan sisältöön. Myös PCO:ssa ruuan sisällöllä on suuri merkitys.

Vierailija
24/55 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen lihoo jos on energiaa jota tallentaa talteen. Tallentamisessa insuliini on keskeistä. Ei ole ollenkaan harvinaista nähdä aliravittu lihava. Esimerkki:

- et liho etkä laihdu jos syöt 2000 kcal/vrk (esimerkki)

- syömällä 2000 kcal olet kylläinen, energinen ja jaksat liikkua

- sinulle injektoidaan insuliinia verenkiertoon

- ylimääräinen insuliini nappaa verenkierrostasi energiaa talteen 500 kcal verran, käyttöön jää vain 1500 kcal josta 500 kcal menee pelkästään aivoille

- keho luulee, että olet nälkäinen ja kilpirauhasen yms. avulla ohjaa energiankulutusta alas, tehden sinusta sohvaperunan, väsyneen ja jaksamattoman

- syöt lisää, mutta taas kerran liika insuliini nappaa energiaa talteen rasvasoluihin ja lihaksiin

Insuliiniresistenssi on keskeisin nyky-yhteiskunnan ongelma. Sen saa aikaan mm. liiallisella fruktoosin syömisellä. Kun Jaffat tulivat, tuli myös lihavuusongelmat. Fruktoosia on puolet tavallisesta sokerista. Fruktoosi on evoluutiossa saanut ihmisen syömään liikaa satokausina ja tallentamaan ylimäärän rasvasolukkoon talvikausia varten. Fruktoosi on kuin alkoholi. Se vaikuttaa myös kylläisyyshormoneihin kuten leptiini.

Mikäli syömällä appelsiinin tekee sinun mieli syödä toinen tai appelsiinin syötyäsi voit syödä kattilallisen spagettia ja kastiketta tulematta kylläiseksi, tai jos sinulla on kierre syödä vuoronperään makeaa, suolaista, makeaa, suolaista, on sinulla hyvin todennäköisesti herkkyys fruktoosille ja insuliiniresistenssi.

Vierailija
25/55 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muuten lihavuus ei johtunut syömisistäni.  Vaan juomisistani. Enää en ole lihava. Juon vain vettä ja kahvia nykyään.

Vierailija
26/55 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus: insuliiniresistenssiä edeltää hyperinsulinismi, eli insuliinia eritetään liikaa. Asiaa voi tarkastella käytännössä myös siten, että jos on ykköstyypin diabeetikko, ihminen laihtuu. Käytännössä ilman insuliinia diabeetikko pissii sekä läskinsä että lihaksensa pois vaikka hän söisi 100 000 kcal päivässä.

Vierailija
27/55 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus johtuu raskaista luista sekä turvotuksesta.

Raskaille luille ei voi mitään, mutta turvotukseen auttavat detoxantioksidanttipillerini.

Vierailija
28/55 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu pitkälti suolistobakteereista. Hiirillä tehdyssä kokeessa toiselle hiirelle annettiin lihavan ihmisen suolistobakteereja ja toiselle laihan. Tämän jälkeen hiiret laitettiin samalle ruokavaliolle ja vain toinen lihoi.

Vierailija
29/55 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että moni lihava ei näe toimintaansa. Puolisoni ja minä olemme entisiä kilpaurheilijoita. Mieheni loukkaantui kolmekymppisenä ja joutui lopettamaan urheilun. Syöminen jatkui. Nyt olemme viisikymppisiä. Minä olen jatkanut liikuntaa harrastusmielessä koko elämäni. Olen samoissa mitoissa kuin parikymppisenä. Miehellä on tällä hetkellä noin 40 kiloa ylipainoa. Hän näkee kuitenkin ehkä itsensä vain isona miehenä. Hänellä on monenlaista vaivaa polviongelmista kohonneeseen verenpaineeseen. Hän on myös erittäin perso makealle. Keksipaketi katoaa päivässä ihan ohikulkumatkalla. Joskus olen todellahuolissani ja puhun hänelle terveyssyiden vuoksi laihduttamisesta. Itse hän on sitä mieltä, että hänellä on käsittämättömän hidas aineenvaihdunta ja laihtuminen on hänelle mahdotonta. En usko, että hän kovin vanhaksi elää.

Vierailija
30/55 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että moni lihava ei näe toimintaansa. Puolisoni ja minä olemme entisiä kilpaurheilijoita. Mieheni loukkaantui kolmekymppisenä ja joutui lopettamaan urheilun. Syöminen jatkui. Nyt olemme viisikymppisiä. Minä olen jatkanut liikuntaa harrastusmielessä koko elämäni. Olen samoissa mitoissa kuin parikymppisenä. Miehellä on tällä hetkellä noin 40 kiloa ylipainoa. Hän näkee kuitenkin ehkä itsensä vain isona miehenä. Hänellä on monenlaista vaivaa polviongelmista kohonneeseen verenpaineeseen. Hän on myös erittäin perso makealle. Keksipaketi katoaa päivässä ihan ohikulkumatkalla. Joskus olen todellahuolissani ja puhun hänelle terveyssyiden vuoksi laihduttamisesta. Itse hän on sitä mieltä, että hänellä on käsittämättömän hidas aineenvaihdunta ja laihtuminen on hänelle mahdotonta. En usko, että hän kovin vanhaksi elää.

Eikös se ole pelkästään hyvä asia sulle? Leskeneläkettä odotellessa.

Vierailija
31/55 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimukseni mukaan kaikilla lihavilla on erittäin harvinainen geneettinen sairaus joka lihottaa. Ei ne oikeasti syö liikaa.

Jossain dokkarissa väitettiin, että lihavilla nimenomaan on hyvät geenit. Ja laihoilla huonot, koska ravinteet eivät imeydy. Evoluution kannalta on ollut suotuisaa että ravinteet imeytyvät mahd. hyvin kun aina ei ole ruokaa ollut riittävästi saatavilla.

Vierailija
32/55 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen tahallaan vahingoittaa itseään?

Jospa lähestytään asiaa tästä kulmasta, niin päästään lähemmäs todellisia syitä liikalihavuuteen.

Tähänkin olisi saanut vastauksen lukemalla linkin päässä olevan artikkelin kokonaan. On esitetty, että käytännöllisesti katsoen kaikkien riippuvuutta aiheuttavien aineiden addiktoiva vaikutus selittyy viime kädessä niiden kyvyllä vapauttaa dopamiinia aivojen nk. mielihyväkeskuksessa. Sama vaikutus katsotaan olevan myös syömisellä, seksillä tai millä tahansa mielihyvää tuottavalla toiminnalla.

Vierailija
33/55 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voisi sanoa että hän puhuu paskaa ja koittaa myydä jotain detox-noitadiettiä joka tekee hänestä välittömästi täyden nollan mitä tulee ravinto- ja terveysneuvontaan.

No tuon artikkelin perussanoma oli kuitenkin että vaikka söisi saman määrän kaloreita, enemmän vaikuttaa mistä ne saa, esimerkkinä vertaus 750 kaloria limusta tai parsakaalista. Tuo perussanoma on paitsi totta, ei millään tavoin saata lukijaa kokeilemaan hänen detox-juttujaan.

Vierailija
34/55 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole pelkästään hyvä asia sulle? Leskeneläkettä odotellessa.

Todella asiaton kommentti. Mikä sinua vaivaa. Mitään eläkkeitä ei ole tulossa. Minulla on pinkka sen verran myös kunnossa, etten edes tarvitse pikkurahoja.

Vierailija
35/55 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuon artikkelin perussanoma oli kuitenkin että vaikka söisi saman määrän kaloreita, enemmän vaikuttaa mistä ne saa, esimerkkinä vertaus 750 kaloria limusta tai parsakaalista. Tuo perussanoma on paitsi totta, ei millään tavoin saata lukijaa kokeilemaan hänen detox-juttujaan.

No ei se kyllä käytännössä vaikuta. Googlaa esim. Twinkie diet. Toki paskalla syömisellä on muita terveysvaikutuksia ja jopa psyykkiseen hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä jotka voivat kertaantua ja oireilla ja sitä kautta aiheuttaa lisää paskan lappaamista leipäläpeen, mutta syömällä vähemmän kuin mitä kuluttaa ihminen laihtuu vaikka tekisi mitä.

Vierailija
36/55 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ukko nakkaa jotain itsestäänselvyyksiä ja sitten kauppaa detox-humpuukia.

Tottahan sokeri ja rasva koukuttavat ihmisiä ja ruokateollisuus tietää sen.

Pieni googlaus tohtori Hymanista toi esiin silkkaa puoskaroinnilla rahastusta.

Tekstissä myös on tyypillistä sumutusta tyyliin "hänen kollegansa Harvardissa"...

Voi jäädä mielikuva, että dr. Hymanilla on vakanssi ko. yliopistossa.

Hymanilla on oma wellness-klinikka.

Paljon siistimpää ja hohdokkaampaa patsastella asiantuntijana ja myydä detox-humpuukia kuin tonkia ihmisten peräreikiä.

Vierailija
37/55 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset muodostavat Hymanien jne. asiakaskunnan.

Vierailija
38/55 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mark Hyman – Science-Based Medicine

https://sciencebasedmedicine.org/tag/mark-hyman/

Vähän kriittisempää kantaa Hymanin touhuihin.

Vierailija
39/55 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

DrNandroline kirjoitti:

Aineenvaihdunnalla on suuri osa asiassa. Hormonaaliset tekijät vaikuttavat aineenviahduntaan, kuten monet muutkin seikat kuten hivenaineiden riittävä saanti yms.

Tähän lisäisin kun Viimeaikoina on ollut paljon puhetta myös suolistofloorasta, lihavilla se ei ole tasapainossa.

Vierailija
40/55 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko paljon saadaan leukoja louskutettua ihan turhasta, sillä ainoa syy lihomiseen on se, että syö enemmän kuin kuluttaa.

Vastaavasti ainoa keino laihtumiseen on se, että syö vähemmän kuin kuluttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän