Mikä ehkäisy 100kg naiselle?
Olen 120kg nainen jolla on aktiivinen seksielämä.
Mutta tähän asti ollaan menty kondomilla.
Olen ruvennut miettimään ehkäisyn hankkimista.
Nuorempana käytin minipillereitä silloin painoin 90kg ja menkat jäivät kokonaan pois.
En ole sen jälkeen käynyt gynellä.
Minkäläisia ehkäisyjä on tarjolla ylipainoisilla naisille?
Kommentit (31)
Hormonaalisen ehkäisyn teho heikkenee muistaakseni yli 75-kiloisilla naisilla. Kysy lääkäriltä.
Eiköhän noissa kiloissa ole ehkäisyä kerrakseen.
Onko sulla nykyään siis suht normaalit menkat vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Nyt Harri 13 v lopetat.
Olen melko varma, että Harrit on aika kortilla nykypäivän 13-vuotiaissa!
Hormonikierukkaa voisi gyne suositella, mutta kysy itse gyneltä.
Navetan oveen kunnon lukko, ettei kiimainen eläimiinsekaantuva E-Pohjanmaalainen pääse astumaan.
Siis lihositko kahden lauseen välissä 20 kg?!
"Mistä ehkäisy 100kg naiselle" -> "Olen 120kg nainen"
Ei noin lihava tarvitse ehkäisyä. En usko, että tulet raskaaksi.
Mulla on minipillerit, mutta käytetään kyllä lisäksi myös kondomia koska raskaus ei missään nimessä olisi nyt ok.
Vierailija kirjoitti:
Ei noin lihava tarvitse ehkäisyä. En usko, että tulet raskaaksi.
Riippuu ihmisestä. Kyllä mä olen tullut tuon painoisena raskaaksi ja vieläpä helposti.
Mulla oli nexplanon kapseli, painoa sen 120kg. Sovittiin vaihto aluksi 2v painon takia mutta ei kyllä ainakaan kadonneet kuukautiset tulleet takaisin vaikka meni vähän ylikin. Muuten sopi hyvin. Toinen vaihtoehto olisi ollut hormonikierukka, kuparikierukkaa ei taideta muutenkaan ensimmäisenä suositella jos on muita vaihtoehtoja.
Itse käytin 150 kiloisena minipillereitä, mutta kaksinkertaisella annoksella (lääkärin määräämänä tietenkin) ja hyvin toimi.
Mulla on hormonikierukka ja kaverilla kapseli
Vierailija kirjoitti:
Itse käytin 150 kiloisena minipillereitä, mutta kaksinkertaisella annoksella (lääkärin määräämänä tietenkin) ja hyvin toimi.
Tuliko tiputtelu vuotoja?
Kierukka.