Kamalin auto, millä olet ajanut?
Ex-anopin Mitsu Colt 80-luvun kieppeiltä. Aivan hirveä oli ajaa. Ohjaus puolsi, kaikki epätasaisuudet tiellä tuntui ratissa ja se kytkin. Moottoritiellä suorastaan pelotti. Never again.
Kommentit (755)
Toyota Hiace. Auto kestää mitä tahansa ja loputtomasti kilometrejä mutta ajettavuudeltaan varmasti yksi kamalimmista autoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 koppanen volkkari -96 ja skoda fabia -04. terveisiä perseestä molemmat.
Skoda Fabia on Skoda Fobia ja Skoda Kodiak on Skoda Zodiak.
Skeida Fobia...
Vierailija kirjoitti:
Toyota Yaris
Joka tuuleen, kiikkerä.
No mulla oli vm. 2022. En tunnista kiikkeryyttä Hyvä ajaa ja kulkee kohtuullisesti. Vaihdoin pieneen uuteen bimmeriin aivan muista syitä.
kyl toi Renault Twingo pääsee aika lähelle.
Vuoden 1968 Volkswagen Kupla. Kyseessä oli huippukuntoinen museoauto, mutta olihan se ajettavuus jotain aivan karseaa. Itsellä on ollut jotain 80-luvun pikku Citikoita ym, mutta niihinkin verrattuna Kupla oli ajettavuuden karseudessaan ihan eri maailmanajasta.
Olin aikoinaan ostamassa ensimmäistä autoani 90-luvun lopussa ja lapsuuden haave oli SAAB 900, joten kun sellainen löytyi käytettynä autoliikkeestä ja vielä kohtuuhintaisena, niin sitähän piti päästä koeajamaan.
Kun istuin ratin taakse tuli tunne, että nyt on auto suunniteltu kuskille ja vain kuskille. Kojelauta, keskikonsoli yms oli kuin suunnattu kuljettajaa kohti ja etupenkin sivumatkustaja oli selvästi vain lastin roolissa.
Mutta mutta.... Eihän tästä värkistä nähnyt kuin eteensä. Kaikki muut suunnat, erityisesti takaikkuna, oli kuin olisi jonkun pienen kurkistusluukun kautta tihrustanut. No Kanuunankuularallin arabisheikin sanoin "What is behind, is not important", joten ei kun koeajolle.
Alku meni ok, kun totuttelin auton kytkimeen ja vaihteistoon ja muihin hallintalaitteisiin. Mutta sitten kurvasin Käpylän pohjoispuolelta Tuusulantielle ajatuksena, että nytpä kokeillaan, miten tämä kiihtyy. Hetken päästä löysin itseni ohituskaistalla irronnut vaihdekeppi kourassa ja vaihde vapaalla, kun autoja alkoi painua oikealta ohi. Taakse kertyneet ei onneksi niin näkyneet.
Jollain ihme konstilla sain kepin takaisin paikalleen, vaihteen silmään ja sitten ajelin hissunkissun kiltisti hiljaa autoliikkeeseen, luovutin mitään sanoatta avaimet ja hautasin lapsuuden haaveeni.
Nissan Sunny -92 Ihan hirvee rotisko,apukuskin ovikaan ei pysynyt lukossa vaan napsahti auki pienimmästäkin kuopassa,ei kyllä kauaa mulla ollutkaan,lähti aika nopeesti vaihtoon,ajoin miesystävän Avensiksella pidemmät matkat.
Toyota Aygo vm.2012; ihan hirvee räppänä etenkin talvella,kylmä kuin Ahma pakastin kun vaan pelkkä säteilylämmitin. Volvo 240 raskas kuin kivireki,ei ohjaustehostinta tai sitten ei toiminut.Ruma kuin helvetti mut onneks ei ollut oma...VW Golf Variat joku -90 luvun alkupuolen rotisko,raskas auto ja kilisi ja kolisi mut lähtikin sitten vaihtoon kun kardaaniakseli pamahti poikki toistamiseen.Ei oma vaan miesystävän silloin alkuun. No onhan näitä....
Vaimon Tojota Yaris tai oikeastaan 2 viimeisintä jarista. Joutuu rattia sahaamaan puolelta toiselle että pysyisi tiellä. Nopeusmittari näytti 14 km yli eli usein olin tientukkona kuin kavaraanari konsanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä automerkki on koettu 15 vuotta putkeen YLIVOIMAISESTI luotetuimmaksi suomalaisten autoilijoiden keskuudessa? TOYOTA, - ja muut tulee kaukana perässä.
Näin se vaan menee, kokonaislaadukkuus ratkaisee!
muutoinhan tuo on laadukas laite mutta kunpa oppisivat joskus eurooppalaisen tila suunnittelun. Hauskana faktana on toisena autona oleva farmari corolla ja tila loppuu aina kesken.
Vierailija kirjoitti:
Opel Corsa
Ääni tälle. Autosta ei nähnyt minnekään kun joka paikassa on palkit edessä. Yliohjautuva. Erittäin täsmällistä kytkimenkäyttöä vaativa. Ei kiihtynyt millään, kakkosella piti painattaa menemään liittymisissä.
Vierailija kirjoitti:
Toyota Yaris
Joka tuuleen, kiikkerä.
Villi tunne kun tuuli nostaa autoa ilmaan jäisellä tiellä 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toyota Yaris
Joka tuuleen, kiikkerä.
No mulla oli vm. 2022. En tunnista kiikkeryyttä Hyvä ajaa ja kulkee kohtuullisesti. Vaihdoin pieneen uuteen bimmeriin aivan muista syitä.
Ne vanhimmat oli kiikkeriä. Mulla on nyt uudempi, eikä se huoju.
Vierailija kirjoitti:
Nissan Sunny -92 Ihan hirvee rotisko,apukuskin ovikaan ei pysynyt lukossa vaan napsahti auki pienimmästäkin kuopassa,ei kyllä kauaa mulla ollutkaan,lähti aika nopeesti vaihtoon,ajoin miesystävän Avensiksella pidemmät matkat.
Toyota Aygo vm.2012; ihan hirvee räppänä etenkin talvella,kylmä kuin Ahma pakastin kun vaan pelkkä säteilylämmitin. Volvo 240 raskas kuin kivireki,ei ohjaustehostinta tai sitten ei toiminut.Ruma kuin helvetti mut onneks ei ollut oma...VW Golf Variat joku -90 luvun alkupuolen rotisko,raskas auto ja kilisi ja kolisi mut lähtikin sitten vaihtoon kun kardaaniakseli pamahti poikki toistamiseen.Ei oma vaan miesystävän silloin alkuun. No onhan näitä....
Kardaaniakseli etuvetoisessa autossa?
Työpaikan Skoda. Häpeän silmät päästä joka kerta, kun joudun sillä liikkumaan.
Toyota Yaris
Joka tuuleen, kiikkerä.