Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen ei suostunut väistämään rattaiden tieltä vaatekaupassa

Vierailija
03.09.2018 |

Kiertelin oman 1-vuotiaani kanssa vaatekauppaa rattailla. Tiedättehän, kun vaatekaupoissa jotkin nurkat on ängetty niin täyteen vaatteita, että pääset juuri ja juuri tietyistä paikoista menemään. Itse olin mennyt tällaiseen nurkkaan ihastelemaan yhtä paitaa. Nurkasta ei ollut kuin yksi ulospääsy ja sen edessä seisoikin sitten tosi ärsyyntyneen näköinen 20-vuotias tyttö (itse olen 24). Muutaman minuutin siinä törötin, kunnes anteeksipyynnön saattelemana huikkasin tytölle josko pystyisi hiukan siirtymään, että pääsisin väliköstä pois. Tyttö tokaisikin, että "Oota hetki". No odotin, mutta se hetki olikin ikuisuus. Ja kun liikkeelle siitä lähti niin teki sen erittäin hitaasti.

En odota erityiskohtelua, koska minulla on lapsi, mutta toi tuntui jo jotenkin törkeältä.

Kommentit (264)

Vierailija
201/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää tunkea rattaiden kanssa kauppaan...

Miksi pitää tunkea kauppaan ylipäätään kenenkään..miksei voi ottaa muita huomioon ja jäädä kotiin. Tosi itsekästä menoa nykyään. Minä kävisin mielellään kaupassa muttakun sinne tunkee muutkin eikä ota yhtään huomioon että haluaisin olla yksin.

Vierailija
202/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään väistä näitä saamarin "töröttäjiä", jos et saa suutasi auki niin en ala arvailemaan että jumitatko muuten vain vai haluatko ohi. Jos on asiaa, sanotaan se eikä yritetä vihjailla. Kaikista raivostuttavimpia on nämä jotka ei sano missään vaiheessa mitään, aletaan "vaivihkaa" vaikka tuuppia kärryillä tai niillä rattailla, ängetään ihan iholta ohi väkisin tms. Kuinka vaikeaa on suomalaisen sanoa: "anteeksi, pääsenkö ohi/voisitko hieman siirtyä".

Noinhan minä sanoinkin. 😁" Anteeksi, pääsisikö tästä ohi? ". Nainen on hetken hiljaa ja toteaa "Pieni hetki". Mietin vain, että odotetaan sitten. Kun lähti liikkeelle niin otti kaksi askelta ja taas jäi tuijottamaan jotain paitaa. Ja taas liikkeelle, mutta niin hitaasti kuin mahdollista 😂

Sen verran voin samaistua, että itseäni ärsyttää bussissa ikkunan vieressä istuvat ihmiset. Pakkaavat tavaroitaan ja yrittävät suurieleisesti ilmoittaa jäävänsä pois, mutta ei sanota sanaakaan. Ap

Joo mutta törötit ensin pari minuuttia ja vain odotit josko toinen nyt sattuisi tajuamaan että haluat hänen väistävän. Ja noi ikkunapaikkavihjailijat on muuten todella raivostuttavia! En todellakaan ala väistämään ja hyppimään käytävälle, odotan aina sitä pyyntöä väistää/kysyn oletko jäämässä nyt pois.

Miksi törötin? Ajattelin, että jos se nainen löysi kivan paidan ja halusi katsoa hintaa tai etsiä oikean koon ja sitten olisi siirtynyt toisaalle, mutta näköjään ei. Eli annoin sen rauhassa tsekata löydöksensä ennen kuin minä JYRÄÄN pois väliköstä. Minä en odottanut naisen ymmärtävän mun olematonta "elekieltä". Mitään en yrittänyt vihjata naiselle. Vasta siinä vaiheessa vihjasin, kun pyysin häntä väistymään. Ap

No mikä sitten on ongelmasi että piti ihan keskustelu aiheesta tehdä, kerta ongelma ei ole se että odotit hänen väistyvän? Sekö että olit jaksanut jo pari minuuttia tuppisuuna seisoskella ja sitten kun saat vihdoin suusi auki hän ei siirry välittömästi sillä sekunnilla?

Ongelmana on se, että nainen ilkeyttään näköjään siinä törötti. On näköjään nääs näitä ihmisiä joiden mielestä vaunuilla liikkuvat luulevat olevansa prinsessoja joita kuuluu väistää. No onneksi nainen muisti pudottaa minut maan pinnalle.

Mutta hyvä jos itse harjoitat samanlaista toimintaa kuin kyseinen nainen kaupassa. Sanoin vain, että vihaan teidän kaltaisia törkeitä ihmisiä. Ap

Eiköhän se siinä töröttänyt ihan tasan sen takia kun et mitään pitkään aikaan sanonut, ei ilkeyttään tai varsinkaan pitänyt sinua minään prinsessana. Kyllä harrastan samaa kuin tuo "ilkeä nainen" koska en ole ajatustenlukija enkä voi tietää mihin suuntaan haluat mennä jos seisot hiljaa paikallasi. Opettele pitämään puolesi niin ei tarvitse olla mielensäpahoittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on vaan pakko. Tyhjät rattaat ulkona lähtee aika pian jonkun matkaan, kun niitä ei lukkoonkaan saa.

Vierailija
204/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kyllä mahtuu joka paikkaan, vaikka nähdään että joku tulossa niin ei meinatakkaan antaa tietä.

Vierailija
205/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on vaan pakko. Tyhjät rattaat ulkona lähtee aika pian jonkun matkaan, kun niitä ei lukkoonkaan saa.

Saa, jos hommaa lukon. :D  Pyörissäkin käytetään sellaisia. Saa kuule kätevästi pyörätelineeseen kiinni. Vaunuja ei varmaan tarvitse edes laittaa mihinkään telineeseen kiinni. Riittää, että lukitsee pyörän renkaan niin, ettei kukaan kehtaa alkaa raahaamaan sitä perässä. 

Vierailija
206/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikkei olisi pakko,sinne kauppaan SAA mennä rattaiden kanssa. Ihan vaan koska haluaa. Ei tarvi selitellä tai todistella MITÄÄN. Lopettakaa se nöyristely ja anteeksi pyytely normaaleista asioista. Jos jonkun mielenterveys siitä järkkyy,että maailmassa on erilaisia ihmisiä ja heillä on oikeus liikkua julkisissa tiloissa, niin harmillista. Tsemppiä siihen.

Vierailija
207/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa, jos hommaa lukon. :D  Pyörissäkin käytetään sellaisia. Saa kuule kätevästi pyörätelineeseen kiinni. Vaunuja ei varmaan tarvitse edes laittaa mihinkään telineeseen kiinni. Riittää, että lukitsee pyörän renkaan niin, ettei kukaan kehtaa alkaa raahaamaan sitä perässä. 

Joo ja tyhjentää alakorista kaikki tavarat ja muut ostokset,mitä kantaa sitten sylissä. Hyvin toimii! Eiku..

Vierailija
208/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Vaikka saa mennä ahtaaseen putiikkiin isojen jäykkien rattaiden kanssa, niin se ei kuulu hyviin käytöstapoihin

Ap toimi moukkamaisesti.

Kerrotko mitä etikettiä vaunujen kanssa ostoksilla oleva rikkoo? Meinaatko, että kaikkien hieman enemmän tilaa vievien pitää pysyä kotona? Rollaattoria ja pyörätuolia käyttävät pois arjesta ja silmistä? Oletko koskaan kuullut esteettömyydestä?

Naurattavaa  verrata lastenvaunuja rollaattoreihin ja pyörätuoleihin. Hieman eri asia. Itse käytän pyörätuolia ja monta kertaa olen ollut napit vastakkain epäkohteliaiden vaunuilijoiden kanssa. He ajavat päälle, eivät väistä, etuilevat, vetävät herneet nenäänsä, jos olet bussin keskiosassa pyörätuolipaikalla jne.  Näidenkin äitien olisi hyvä muistaa ne käytöstavat.

Vierailija
209/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiertelin oman 1-vuotiaani kanssa vaatekauppaa rattailla. Tiedättehän, kun vaatekaupoissa jotkin nurkat on ängetty niin täyteen vaatteita, että pääset juuri ja juuri tietyistä paikoista menemään. Itse olin mennyt tällaiseen nurkkaan ihastelemaan yhtä paitaa. Nurkasta ei ollut kuin yksi ulospääsy ja sen edessä seisoikin sitten tosi ärsyyntyneen näköinen 20-vuotias tyttö (itse olen 24). Muutaman minuutin siinä törötin, kunnes anteeksipyynnön saattelemana huikkasin tytölle josko pystyisi hiukan siirtymään, että pääsisin väliköstä pois. Tyttö tokaisikin, että "Oota hetki". No odotin, mutta se hetki olikin ikuisuus. Ja kun liikkeelle siitä lähti niin teki sen erittäin hitaasti.

En odota erityiskohtelua, koska minulla on lapsi, mutta toi tuntui jo jotenkin törkeältä.

Törkeältä? Mistä sinä tiedät, vaikka henkilöllä voisi olla liikkumista vaikeuttava sairaus tai vamma?

Näinpä. Tällainen voi olla nuorellakin ihmisellä.

Vierailija
210/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ketju. Ei ole koskaan käynyt mielessäkään, ettei kauppoihin muka saisi mennä lastenrattaiden kanssa. Onkohan ne liikkeet itse samaa mieltä, että lasten kanssa liikkuvat asiakkaat saavat mieluummin painua naapuriliikkeeseen ostoksia tekemään? Tai että mieluummin ne 2-3 vuotiaat juoksentelevat vapaasti siellä liikkeessä ja lähmivät tavaroita kuin istuvat nätisti rattaissa? Veikkaanpa että vastaus kumpaankin kysymykseen on ei.

Vierailija
211/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään väistä näitä saamarin "töröttäjiä", jos et saa suutasi auki niin en ala arvailemaan että jumitatko muuten vain vai haluatko ohi. Jos on asiaa, sanotaan se eikä yritetä vihjailla. Kaikista raivostuttavimpia on nämä jotka ei sano missään vaiheessa mitään, aletaan "vaivihkaa" vaikka tuuppia kärryillä tai niillä rattailla, ängetään ihan iholta ohi väkisin tms. Kuinka vaikeaa on suomalaisen sanoa: "anteeksi, pääsenkö ohi/voisitko hieman siirtyä".

Noinhan minä sanoinkin. 😁" Anteeksi, pääsisikö tästä ohi? ". Nainen on hetken hiljaa ja toteaa "Pieni hetki". Mietin vain, että odotetaan sitten. Kun lähti liikkeelle niin otti kaksi askelta ja taas jäi tuijottamaan jotain paitaa. Ja taas liikkeelle, mutta niin hitaasti kuin mahdollista 😂

Sen verran voin samaistua, että itseäni ärsyttää bussissa ikkunan vieressä istuvat ihmiset. Pakkaavat tavaroitaan ja yrittävät suurieleisesti ilmoittaa jäävänsä pois, mutta ei sanota sanaakaan. Ap

Joo mutta törötit ensin pari minuuttia ja vain odotit josko toinen nyt sattuisi tajuamaan että haluat hänen väistävän. Ja noi ikkunapaikkavihjailijat on muuten todella raivostuttavia! En todellakaan ala väistämään ja hyppimään käytävälle, odotan aina sitä pyyntöä väistää/kysyn oletko jäämässä nyt pois.

Miksi törötin? Ajattelin, että jos se nainen löysi kivan paidan ja halusi katsoa hintaa tai etsiä oikean koon ja sitten olisi siirtynyt toisaalle, mutta näköjään ei. Eli annoin sen rauhassa tsekata löydöksensä ennen kuin minä JYRÄÄN pois väliköstä. Minä en odottanut naisen ymmärtävän mun olematonta "elekieltä". Mitään en yrittänyt vihjata naiselle. Vasta siinä vaiheessa vihjasin, kun pyysin häntä väistymään. Ap

No mikä sitten on ongelmasi että piti ihan keskustelu aiheesta tehdä, kerta ongelma ei ole se että odotit hänen väistyvän? Sekö että olit jaksanut jo pari minuuttia tuppisuuna seisoskella ja sitten kun saat vihdoin suusi auki hän ei siirry välittömästi sillä sekunnilla?

Ongelmana on se, että nainen ilkeyttään näköjään siinä törötti. On näköjään nääs näitä ihmisiä joiden mielestä vaunuilla liikkuvat luulevat olevansa prinsessoja joita kuuluu väistää. No onneksi nainen muisti pudottaa minut maan pinnalle.

Mutta hyvä jos itse harjoitat samanlaista toimintaa kuin kyseinen nainen kaupassa. Sanoin vain, että vihaan teidän kaltaisia törkeitä ihmisiä. Ap

Eiköhän se siinä töröttänyt ihan tasan sen takia kun et mitään pitkään aikaan sanonut, ei ilkeyttään tai varsinkaan pitänyt sinua minään prinsessana. Kyllä harrastan samaa kuin tuo "ilkeä nainen" koska en ole ajatustenlukija enkä voi tietää mihin suuntaan haluat mennä jos seisot hiljaa paikallasi. Opettele pitämään puolesi niin ei tarvitse olla mielensäpahoittaja.

En tiedä onko sinulla jäänyt jotain lukematta, mutta minähän sanoin jo, että pyysin häntä siirtymään anteeksipyyntöjen kera ja varmasti kuuluvalla äänellä. Hän totesi "Pieni hetki". Jatkoi katselua tovin ja otti muutaman askeleen ja jatkoi vaatteiden pällistelyä taas. Siis kuka tekee näin? Miksi sitten ei voi vaan siirtyä pois tieltä, kun toinen pyytää vaan pitää alkaa lisää heittää vettä myllyyn ja tehdä toiselle paha mieli seisomalla mielin määrin toisen edessä niin, että ei varmasti pääse ohi.

Jos toinen on töröttänyt mistä syystä tahansa ja viiveellä pyytää pääsemään ohi, niin ei oikein minun ymmärrykseen mene miksi edessä seisojan pitää vielä sitten seisoa varmasti muutama minuutti lisää. Minusta toi on kauhean passiivisaggressiivista käytöstä. Ap

Vierailija
212/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme ketju. Ei ole koskaan käynyt mielessäkään, ettei kauppoihin muka saisi mennä lastenrattaiden kanssa. Onkohan ne liikkeet itse samaa mieltä, että lasten kanssa liikkuvat asiakkaat saavat mieluummin painua naapuriliikkeeseen ostoksia tekemään? Tai että mieluummin ne 2-3 vuotiaat juoksentelevat vapaasti siellä liikkeessä ja lähmivät tavaroita kuin istuvat nätisti rattaissa? Veikkaanpa että vastaus kumpaankin kysymykseen on ei.

On sitä muitakin vaihtoehtoja kuin vain rattaat tai sitten vapaa juoksentelu, kuten tässäkin ketjussa on todettu.

Vierailija
213/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeältä? Mistä sinä tiedät, vaikka henkilöllä voisi olla liikkumista vaikeuttava sairaus tai vamma?

Voinen vannoa, ettei mitään vammaa ollut. Kenties tunnistan, koska ihmisellä on liikkumista vaikeuttava vamma. Paljon tehnyt fyysisesti vammautuneiden kanssa töitä. Ja kyllä kummasti se kävely hyvin näytti ostarin käytävillä sujuvan kaverien seurassa. Älkää olko naurettavia! Ap

Vierailija
214/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakspiippunen juttu, pärjääkö ilman vaatteiden katselua/ostamista siihen asti kun hoito löytyy vai menetkö oman mielen mukaan ottaen riskin että sinä juuri tukit siellä käytäviä ja olet hankala. Itse en menisi vaikkakin kyllä syyttäisin muita omasta virheestäni.

Eli pienissä liikkeissä liikuntarajoitteiset ja apuvälineitä tarvitsevat ovat ei-toivottuja asiakkaita joiden pitää pysyä poissa, koska haittaavat kohtuuttomasti muita asiakkaita. Vai onko liikuntavammaisen edestä hetkeksi väistäminen vaivattomampaa kuin lastenvaunujen edestä?

Ap:lle ehdotettiin apuvälineiden käyttöä (valjaat). Miksi hän ei kokeile tuota ratkaisua ahtaissa tiloissa?

Joo, ja miksei rollaattorimummot ota apuvälineeksi kainalosauvoja, parempi ratkaisu ahtaissa tiloissa. Apuväline sekin.

Rollaattoria, pyörätuolia tai muuta apuvälinettä käyttävälle on hankala väistää. Normaali ihminen ymmärtää tämän. Monella ihmisellä itse asiassa saattaa olla useampi apuväline. Esimerkiksi minulla on sekä kyynersauvat että 2 rollaattoria. En ota ahtaisiin tiloihin isompaa rollaattoria suosiolla. Se on kaikkien kannalta järkevintä. Toki paljon riippuu henkilön terveydentilasta. Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia väistämisen suhteen muiden kuin lastenvaunu-äitien kanssa. Vasta eräs äiti alkoi kitistä minulle bussissa, että minun täytyy siirtyä keskipaikalta hänen ja hänen lapsensa tieltä. "Anteeks, anteek, siis kyllä sun täytyy ny nousta siitä, kun me tullaan Pyry-Paprikan kanssa siihen." Siis mitä? Kieltäydyin. Istuin siinä ensin. Siinä oli ihan hyvin tilaa myös ko. äidille. Lisäksi kärsin niin pahoista kivuista etten jaksanut liikkua yhtään enempää. Tämä äiti sitten kirosi ja parkkeerasi vaunut. Samalla hän ajoi vaunuilla tahallaan jalkojeni päältä. Kiitos vain.

Vierailija
215/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä täältä ruokakaupan puolelta. Lapset ovat ihania ja meille tervetulleita. Me haluamme että lapsiperheet tulevat kauppaanme ja usein. Perhe ostaa enemmän kuin sinkku ja enemmän heräteostoksia. Myynti siis kasvaa. Tosin sinkutkin ovat tervetulleita, kaikki ovat.

Lasten kanssa on pari muistettavaa asiaa. Se murunen on vanhemman vastuulla ja jos jotain menee rikki, vanhemman syy. Korvausvelvollisuus mietitään tapauskohtaisesti. Hyllyistä ei saa syödä, sen vanhempi korvaa aina, muuten tulee poliisi.

Eli pitäkää ne lapset rattaissa, tehkää rauhassa ostokset ja tulkaa uudestaan. Meillä joskus annetaan tarroja ja muuta kivaa hienosti menneestä kauppareissusta ;)

Vierailija
216/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voinen vannoa, ettei mitään vammaa ollut. Kenties tunnistan, koska ihmisellä on liikkumista vaikeuttava vamma. Paljon tehnyt fyysisesti vammautuneiden kanssa töitä. Ja kyllä kummasti se kävely hyvin näytti ostarin käytävillä sujuvan kaverien seurassa. Älkää olko naurettavia! Ap

Itse olet naurattava. Kaikki vammat eivät ole myösköään fyysisiä. Tunnistatko aivovammat, neurologiset sairaudet yms.? Puolustelet vain omaa asiatonta käytöstäsi.

Vierailija
217/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikun katsos ne rattaat pitää jättää lukittuina kadulle,tyhjentää koko alakorin sisältö syliin ja laittaa lapsi valjaisiin. Pitää hihna niin lyhyenä kuitenkin,ettei kukaan kävele lapsen päälle ja lapsi ei yllä mihinkään,eli alkaa huutaa kun kireä hihna tympäisee. Sitten pitää nostaa rimpuileva ja huutava lapsi syliin joka on jo täynnä tavaraa. Kas näin onnistuu ostosten teko helposti ja kätevästi,häiritsemättä lapsettomia. Jos ja kun lapsi huutaa niin niistä valjaista voi varmasti tehdä jonkinlaisen suukapulan sille kersalle,sen verran voi huomioida niitä lapsettomia jotka muuten eivät huomioi mitenkään SINUA mutta eipä mennä nyt siihen.

Vierailija
218/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet naurattava. Kaikki vammat eivät ole myösköään fyysisiä. Tunnistatko aivovammat, neurologiset sairaudet yms.? Puolustelet vain omaa asiatonta käytöstäsi.

Multippeliskleroosi, Parkinsonin tauti, aivovammat jne. usein oireilee myös fyysisinä vaivoina joita osaan katsoa ihmisistä. Pakko osata. Terveisin lähäri ja fysioterapeutti.

Missä osassa tapahtumaketjua käyttäydyin huonosti? Kun pyysin siirtymään, että pääsen ohi? Ymmärrän, että olisin käyttäytynyt huonosti, jos olisin sanonut rumia sanoja tai yrittänyt tuuppia naista. Mutta en tehnyt mitään näistä. Täten hiljaa vain odotin, että väistyy. Näet en halua turhaan alkaa haastaa riitaa ihmisen kanssa, josta huokuu aggressiivisuus ja ylimielinen asenne.

Vierailija
219/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multippeliskleroosi, Parkinsonin tauti, aivovammat jne. usein oireilee myös fyysisinä vaivoina joita osaan katsoa ihmisistä. Pakko osata. Terveisin lähäri ja fysioterapeutti.

Missä osassa tapahtumaketjua käyttäydyin huonosti? Kun pyysin siirtymään, että pääsen ohi? Ymmärrän, että olisin käyttäytynyt huonosti, jos olisin sanonut rumia sanoja tai yrittänyt tuuppia naista. Mutta en tehnyt mitään näistä. Täten hiljaa vain odotin, että väistyy. Näet en halua turhaan alkaa haastaa riitaa ihmisen kanssa, josta huokuu aggressiivisuus ja ylimielinen asenne.

Eli kaikkien alojen asiantuntija siellä? Et todellakaan tunne ja tiedä kaikkia sairauksia ja vammoja. Esimerkiksi ystävälläni on vaikea aivovamma, mutta sitä ei todellakaan huomaa liikkumisesta tms. Kaikki ongelmat ovat kognitiivisella puolella. Miksi et voi odottaa, että toinen saa asiansa hoidettua? Miksi sinun täytyy hyppyyttää toista ihmisistä? Kun sinulla llut ilmeisesti kiirekään.

Vierailija
220/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun katsos ne rattaat pitää jättää lukittuina kadulle,tyhjentää koko alakorin sisältö syliin ja laittaa lapsi valjaisiin. Pitää hihna niin lyhyenä kuitenkin,ettei kukaan kävele lapsen päälle ja lapsi ei yllä mihinkään,eli alkaa huutaa kun kireä hihna tympäisee. Sitten pitää nostaa rimpuileva ja huutava lapsi syliin joka on jo täynnä tavaraa. Kas näin onnistuu ostosten teko helposti ja kätevästi,häiritsemättä lapsettomia. Jos ja kun lapsi huutaa niin niistä valjaista voi varmasti tehdä jonkinlaisen suukapulan sille kersalle,sen verran voi huomioida niitä lapsettomia jotka muuten eivät huomioi mitenkään SINUA mutta eipä mennä nyt siihen.

Miksi sä menet pikkuputiikkeihin ostoksille silloin kun sulla on noin vaikeata? Kun menet putiikkikierrokselle, niin hommaa hoitaja. Kuulostat juurikin sellaiselta ärsyyntyneeltä vaunupuhisijalta ja -tuuppijalta, joka ajattelee muiden ihmisten vain olevan mammojen tiellä ja ansaitsevan siksi tulla päälle ajetuiksi.