Nainen ei suostunut väistämään rattaiden tieltä vaatekaupassa
Kiertelin oman 1-vuotiaani kanssa vaatekauppaa rattailla. Tiedättehän, kun vaatekaupoissa jotkin nurkat on ängetty niin täyteen vaatteita, että pääset juuri ja juuri tietyistä paikoista menemään. Itse olin mennyt tällaiseen nurkkaan ihastelemaan yhtä paitaa. Nurkasta ei ollut kuin yksi ulospääsy ja sen edessä seisoikin sitten tosi ärsyyntyneen näköinen 20-vuotias tyttö (itse olen 24). Muutaman minuutin siinä törötin, kunnes anteeksipyynnön saattelemana huikkasin tytölle josko pystyisi hiukan siirtymään, että pääsisin väliköstä pois. Tyttö tokaisikin, että "Oota hetki". No odotin, mutta se hetki olikin ikuisuus. Ja kun liikkeelle siitä lähti niin teki sen erittäin hitaasti.
En odota erityiskohtelua, koska minulla on lapsi, mutta toi tuntui jo jotenkin törkeältä.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ketju. Ei ole koskaan käynyt mielessäkään, ettei kauppoihin muka saisi mennä lastenrattaiden kanssa. Onkohan ne liikkeet itse samaa mieltä, että lasten kanssa liikkuvat asiakkaat saavat mieluummin painua naapuriliikkeeseen ostoksia tekemään? Tai että mieluummin ne 2-3 vuotiaat juoksentelevat vapaasti siellä liikkeessä ja lähmivät tavaroita kuin istuvat nätisti rattaissa? Veikkaanpa että vastaus kumpaankin kysymykseen on ei.
Eikun katsos ne rattaat pitää jättää lukittuina kadulle,tyhjentää koko alakorin sisältö syliin ja laittaa lapsi valjaisiin. Pitää hihna niin lyhyenä kuitenkin,ettei kukaan kävele lapsen päälle ja lapsi ei yllä mihinkään,eli alkaa huutaa kun kireä hihna tympäisee. Sitten pitää nostaa rimpuileva ja huutava lapsi syliin joka on jo täynnä tavaraa. Kas näin onnistuu ostosten teko helposti ja kätevästi,häiritsemättä lapsettomia. Jos ja kun lapsi huutaa niin niistä valjaista voi varmasti tehdä jonkinlaisen suukapulan sille kersalle,sen verran voi huomioida niitä lapsettomia jotka muuten eivät huomioi mitenkään SINUA mutta eipä mennä nyt siihen.
Miksi sä menet pikkuputiikkeihin ostoksille silloin kun sulla on noin vaikeata? Kun menet putiikkikierrokselle, niin hommaa hoitaja. Kuulostat juurikin sellaiselta ärsyyntyneeltä vaunupuhisijalta ja -tuuppijalta, joka ajattelee muiden ihmisten vain olevan mammojen tiellä ja ansaitsevan siksi tulla päälle ajetuiksi.
En kyllä käy pikkuputiikeissa,esim Hm.llä on kapeat käytävät. Mä menen kauppaan rattaiden ja lapsen kanssa silloinkun mulle sopii ja haluan,ei siinä ole mitään vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun rattailla pitää änkeä joka paikkaan ja sitten kiukutellaan kun on ahdasta.
Tämä. Johonkin Hulluille Päivillekin pitää tunkea niiden vankkureiden kanssa ja sitten tönitään muita ihmisiä hirveässä tungoksessa.
Nykyään melkein kaikilla kaupoilla on joku nettiputiikki, niin eikö niitä Gina Tricotin rättejä voi sen parin vuoden ajan tilata netistä sen sijaan, että pitää päästä paikan päälle ahtaisiin tiloihin hypistelemään vaunuissa huutavan lapsukaisen kanssa?!
Joo ymmärrän, että mammalla alkaa seinät kaatua päälle ja haluaa ihmisten ilmoille, mutta sitä varten on ihan muut paikat kuin kaupat! Nykypäivän ihmisille on tullut ajanviettotavaksi kaupoissa maleksiminen, eikä siitä haluta luopua silloinkaan, kun oikeasti olisi järkevämpiä paikkoja "harrastaa".
Minulla on yhtälainen oikeus käydä kaupassa lapseni kanssa kuin sinullakin. Pyrin ottamaan muut huomioon ja olemaan ystävällinen kaikille. Ei minua lapsettomanakaan koskaan häirinnyt muiden vaunut,eikä häiritse nytkään. Toki joskus joku ihminen saattaa töniä ja olla epäkohtelias ja se hetkellisesti voi ärsyttää, mutta yhtälainen oikeus heillä on elää kuin minullakin. Miksi sinä et itse tilaa netistä,kun ärsyynnyt noin kovasti muista ihmisistä? Eikö se olisi sulle helpompaa?
Kellään ei ole oikeus töniä tai tuuppia muita. t. ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiertelin oman 1-vuotiaani kanssa vaatekauppaa rattailla. Tiedättehän, kun vaatekaupoissa jotkin nurkat on ängetty niin täyteen vaatteita, että pääset juuri ja juuri tietyistä paikoista menemään. Itse olin mennyt tällaiseen nurkkaan ihastelemaan yhtä paitaa. Nurkasta ei ollut kuin yksi ulospääsy ja sen edessä seisoikin sitten tosi ärsyyntyneen näköinen 20-vuotias tyttö (itse olen 24). Muutaman minuutin siinä törötin, kunnes anteeksipyynnön saattelemana huikkasin tytölle josko pystyisi hiukan siirtymään, että pääsisin väliköstä pois. Tyttö tokaisikin, että "Oota hetki". No odotin, mutta se hetki olikin ikuisuus. Ja kun liikkeelle siitä lähti niin teki sen erittäin hitaasti.
En odota erityiskohtelua, koska minulla on lapsi, mutta toi tuntui jo jotenkin törkeältä.
Törkeältä? Mistä sinä tiedät, vaikka henkilöllä voisi olla liikkumista vaikeuttava sairaus tai vamma?
Näinpä. Tällainen voi olla nuorellakin ihmisellä.
Voinen vannoa, ettei mitään vammaa ollut. Kenties tunnistan, koska ihmisellä on liikkumista vaikeuttava vamma. Paljon tehnyt fyysisesti vammautuneiden kanssa töitä. Ja kyllä kummasti se kävely hyvin näytti ostarin käytävillä sujuvan kaverien seurassa. Älkää olko naurettavia! Ap
Itse olet naurattava. Kaikki vammat eivät ole myösköään fyysisiä. Tunnistatko aivovammat, neurologiset sairaudet yms.? Puolustelet vain omaa asiatonta käytöstäsi.
Multippeliskleroosi, Parkinsonin tauti, aivovammat jne. usein oireilee myös fyysisinä vaivoina joita osaan katsoa ihmisistä. Pakko osata. Terveisin lähäri ja fysioterapeutti.
Missä osassa tapahtumaketjua käyttäydyin huonosti? Kun pyysin siirtymään, että pääsen ohi? Ymmärrän, että olisin käyttäytynyt huonosti, jos olisin sanonut rumia sanoja tai yrittänyt tuuppia naista. Mutta en tehnyt mitään näistä. Täten hiljaa vain odotin, että väistyy. Näet en halua turhaan alkaa haastaa riitaa ihmisen kanssa, josta huokuu aggressiivisuus ja ylimielinen asenne.
Eli kaikkien alojen asiantuntija siellä? Et todellakaan tunne ja tiedä kaikkia sairauksia ja vammoja. Esimerkiksi ystävälläni on vaikea aivovamma, mutta sitä ei todellakaan huomaa liikkumisesta tms. Kaikki ongelmat ovat kognitiivisella puolella. Miksi et voi odottaa, että toinen saa asiansa hoidettua? Miksi sinun täytyy hyppyyttää toista ihmisistä? Kun sinulla llut ilmeisesti kiirekään.
Eipä sitä kukaan tiedä kaikkia sairauksia 😂
Sanon vain sen, että tunnistan kyllä yleisimmät sairaudet ja niiden oireet olkoon sitten fyysisiä tai kognitiivisia, psyykkisiä jne.
Nyt sitten onkin väärin, että pyysin päästä ohi? Täällä useampi maininnut että ärsyyntyvät ihmisistä, jotka eivät uskalla ilmaista ohitusaiettaan. No minäpä sen ilmaisin. Mutta niin kuin kirjoitin jo. Minähän odotin! En ohituspyyntöni jälkeen tehnyt muuta kuin odottanut.
Eli siis.. Olisko minun pitänyt nyt siis olla ilmaisematta minun ohitusaietta ja odottaa vai tehdä ohituspyyntöni? Hmmm....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään väistä näitä saamarin "töröttäjiä", jos et saa suutasi auki niin en ala arvailemaan että jumitatko muuten vain vai haluatko ohi. Jos on asiaa, sanotaan se eikä yritetä vihjailla. Kaikista raivostuttavimpia on nämä jotka ei sano missään vaiheessa mitään, aletaan "vaivihkaa" vaikka tuuppia kärryillä tai niillä rattailla, ängetään ihan iholta ohi väkisin tms. Kuinka vaikeaa on suomalaisen sanoa: "anteeksi, pääsenkö ohi/voisitko hieman siirtyä".
Noinhan minä sanoinkin. 😁" Anteeksi, pääsisikö tästä ohi? ". Nainen on hetken hiljaa ja toteaa "Pieni hetki". Mietin vain, että odotetaan sitten. Kun lähti liikkeelle niin otti kaksi askelta ja taas jäi tuijottamaan jotain paitaa. Ja taas liikkeelle, mutta niin hitaasti kuin mahdollista 😂
Sen verran voin samaistua, että itseäni ärsyttää bussissa ikkunan vieressä istuvat ihmiset. Pakkaavat tavaroitaan ja yrittävät suurieleisesti ilmoittaa jäävänsä pois, mutta ei sanota sanaakaan. Ap
Joo mutta törötit ensin pari minuuttia ja vain odotit josko toinen nyt sattuisi tajuamaan että haluat hänen väistävän. Ja noi ikkunapaikkavihjailijat on muuten todella raivostuttavia! En todellakaan ala väistämään ja hyppimään käytävälle, odotan aina sitä pyyntöä väistää/kysyn oletko jäämässä nyt pois.
Miksi törötin? Ajattelin, että jos se nainen löysi kivan paidan ja halusi katsoa hintaa tai etsiä oikean koon ja sitten olisi siirtynyt toisaalle, mutta näköjään ei. Eli annoin sen rauhassa tsekata löydöksensä ennen kuin minä JYRÄÄN pois väliköstä. Minä en odottanut naisen ymmärtävän mun olematonta "elekieltä". Mitään en yrittänyt vihjata naiselle. Vasta siinä vaiheessa vihjasin, kun pyysin häntä väistymään. Ap
No mikä sitten on ongelmasi että piti ihan keskustelu aiheesta tehdä, kerta ongelma ei ole se että odotit hänen väistyvän? Sekö että olit jaksanut jo pari minuuttia tuppisuuna seisoskella ja sitten kun saat vihdoin suusi auki hän ei siirry välittömästi sillä sekunnilla?
Ongelmana on se, että nainen ilkeyttään näköjään siinä törötti. On näköjään nääs näitä ihmisiä joiden mielestä vaunuilla liikkuvat luulevat olevansa prinsessoja joita kuuluu väistää. No onneksi nainen muisti pudottaa minut maan pinnalle.
Mutta hyvä jos itse harjoitat samanlaista toimintaa kuin kyseinen nainen kaupassa. Sanoin vain, että vihaan teidän kaltaisia törkeitä ihmisiä. Ap
Todennäköisesti hän halusi hoitaa asiansa loppuun. Jos sulla ei ollut kiire, mikä oli ongelma? Aika ajatustenlukija olet, kun osaat just päätellä, että ilkeyttäähän se siinä seisoi. t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään väistä näitä saamarin "töröttäjiä", jos et saa suutasi auki niin en ala arvailemaan että jumitatko muuten vain vai haluatko ohi. Jos on asiaa, sanotaan se eikä yritetä vihjailla. Kaikista raivostuttavimpia on nämä jotka ei sano missään vaiheessa mitään, aletaan "vaivihkaa" vaikka tuuppia kärryillä tai niillä rattailla, ängetään ihan iholta ohi väkisin tms. Kuinka vaikeaa on suomalaisen sanoa: "anteeksi, pääsenkö ohi/voisitko hieman siirtyä".
Noinhan minä sanoinkin. 😁" Anteeksi, pääsisikö tästä ohi? ". Nainen on hetken hiljaa ja toteaa "Pieni hetki". Mietin vain, että odotetaan sitten. Kun lähti liikkeelle niin otti kaksi askelta ja taas jäi tuijottamaan jotain paitaa. Ja taas liikkeelle, mutta niin hitaasti kuin mahdollista 😂
Sen verran voin samaistua, että itseäni ärsyttää bussissa ikkunan vieressä istuvat ihmiset. Pakkaavat tavaroitaan ja yrittävät suurieleisesti ilmoittaa jäävänsä pois, mutta ei sanota sanaakaan. Ap
Joo mutta törötit ensin pari minuuttia ja vain odotit josko toinen nyt sattuisi tajuamaan että haluat hänen väistävän. Ja noi ikkunapaikkavihjailijat on muuten todella raivostuttavia! En todellakaan ala väistämään ja hyppimään käytävälle, odotan aina sitä pyyntöä väistää/kysyn oletko jäämässä nyt pois.
Miksi törötin? Ajattelin, että jos se nainen löysi kivan paidan ja halusi katsoa hintaa tai etsiä oikean koon ja sitten olisi siirtynyt toisaalle, mutta näköjään ei. Eli annoin sen rauhassa tsekata löydöksensä ennen kuin minä JYRÄÄN pois väliköstä. Minä en odottanut naisen ymmärtävän mun olematonta "elekieltä". Mitään en yrittänyt vihjata naiselle. Vasta siinä vaiheessa vihjasin, kun pyysin häntä väistymään. Ap
No mikä sitten on ongelmasi että piti ihan keskustelu aiheesta tehdä, kerta ongelma ei ole se että odotit hänen väistyvän? Sekö että olit jaksanut jo pari minuuttia tuppisuuna seisoskella ja sitten kun saat vihdoin suusi auki hän ei siirry välittömästi sillä sekunnilla?
Ongelmana on se, että nainen ilkeyttään näköjään siinä törötti. On näköjään nääs näitä ihmisiä joiden mielestä vaunuilla liikkuvat luulevat olevansa prinsessoja joita kuuluu väistää. No onneksi nainen muisti pudottaa minut maan pinnalle.
Mutta hyvä jos itse harjoitat samanlaista toimintaa kuin kyseinen nainen kaupassa. Sanoin vain, että vihaan teidän kaltaisia törkeitä ihmisiä. Ap
Eiköhän se siinä töröttänyt ihan tasan sen takia kun et mitään pitkään aikaan sanonut, ei ilkeyttään tai varsinkaan pitänyt sinua minään prinsessana. Kyllä harrastan samaa kuin tuo "ilkeä nainen" koska en ole ajatustenlukija enkä voi tietää mihin suuntaan haluat mennä jos seisot hiljaa paikallasi. Opettele pitämään puolesi niin ei tarvitse olla mielensäpahoittaja.
En tiedä onko sinulla jäänyt jotain lukematta, mutta minähän sanoin jo, että pyysin häntä siirtymään anteeksipyyntöjen kera ja varmasti kuuluvalla äänellä. Hän totesi "Pieni hetki". Jatkoi katselua tovin ja otti muutaman askeleen ja jatkoi vaatteiden pällistelyä taas. Siis kuka tekee näin? Miksi sitten ei voi vaan siirtyä pois tieltä, kun toinen pyytää vaan pitää alkaa lisää heittää vettä myllyyn ja tehdä toiselle paha mieli seisomalla mielin määrin toisen edessä niin, että ei varmasti pääse ohi.
Jos toinen on töröttänyt mistä syystä tahansa ja viiveellä pyytää pääsemään ohi, niin ei oikein minun ymmärrykseen mene miksi edessä seisojan pitää vielä sitten seisoa varmasti muutama minuutti lisää. Minusta toi on kauhean passiivisaggressiivista käytöstä. Ap
Niin se pieni hetki on ehkä sulle 2 sekuntia mutta tälle naiselle ei. Opettele sietämään muitakin ihmisiä.
Miä lopetan omalta osaltani ketjun tähän. Uskoni ihmiskuntaan on hetkeksi mennyt. Ei kyllä mikään vedä vertoja av-palstalle. Ihan uskomatonta settiä tää ketju 😂 Hyvää jatkoa kaikille täyspäisille ❤️ ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joskus olen itse äiti, niin aion kyllä viedä vauvaani kantamalla aina kun vain mahdollista. Ahtaissa paikoissa nyt ainakin! Ärsyttää vanhemmat, jotka tuppaavat isoihin, ruuhkaisiin tapahtumiin ja kaikkiin pienempiinkin koloihin niiden vaunujensa kanssa. Ja HE ovat niitä jotka eivät yleensä väistä, vaan syöksyvät suoraan päin kuin höyryjyrä.
Tsemppiä siihen vauvan kanniskeluun 😂😂😂😂😂😂
Etenkin kun taiteilet ruokakassien ja vauvan kanssa 👌
Ja ilman ruokakassejakin kanniskelet hoitolaukkua täynnä vaippoja, maitoja, vaihtovaatteita jne. Se vauva meinaan ei ole siisti kuin nukke, vaan tarvitsee vaipanvaihtoja ja niskashaisset aiheuttavat vielä vaatteidenvaihtotarpeen.
Mutta helposti raijaat kaikki sylissä 😉Lisäksi vauvat nukkuvat paljon, eikä kaikki vauvat saa nukuttua sylissä.
Talvella ne vaunut vuorauksineen pitävät myös vauvan lämpimänä.Se on jännä, miten aina nämä lapsettomat ovat omassa mielessään huippuvanhempia, ainakin siihen saakka kunnes totuus iskee päin näköä.
Sanoinkin, että aina kun mahdollista! Ruokakauppaan on lähdettävä vaunujen kanssa juu, mutta joka paikkaan tuskin tarvitsee. Jos esim. päättää lähteä kirjamessujen kaltaiseen ruuhkaiseen ja ahtaaseen tapahtumaan, menee vauva varmasti kätevämmin kantorepussa ;)
Voi muru, se kantoreppuvaihe on HYVIN lyhyt 😁
Vuoden ikäinen tyypillisesti liian iso sellaiseen, muttei vielä täysin kävelykykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joskus olen itse äiti, niin aion kyllä viedä vauvaani kantamalla aina kun vain mahdollista. Ahtaissa paikoissa nyt ainakin! Ärsyttää vanhemmat, jotka tuppaavat isoihin, ruuhkaisiin tapahtumiin ja kaikkiin pienempiinkin koloihin niiden vaunujensa kanssa. Ja HE ovat niitä jotka eivät yleensä väistä, vaan syöksyvät suoraan päin kuin höyryjyrä.
Ja ilman ruokakassejakin kanniskelet hoitolaukkua täynnä vaippoja, maitoja, vaihtovaatteita jne. Se vauva meinaan ei ole siisti kuin nukke, vaan tarvitsee vaipanvaihtoja ja niskashaisset aiheuttavat vielä vaatteidenvaihtotarpeen.
Mutta helposti raijaat kaikki sylissä 😉Lisäksi vauvat nukkuvat paljon, eikä kaikki vauvat saa nukuttua sylissä.
Talvella ne vaunut vuorauksineen pitävät myös vauvan lämpimänä.Se on jännä, miten aina nämä lapsettomat ovat omassa mielessään huippuvanhempia, ainakin siihen saakka kunnes totuus iskee päin näköä.
Sanoinkin, että aina kun mahdollista! Ruokakauppaan on lähdettävä vaunujen kanssa juu, mutta joka paikkaan tuskin tarvitsee. Jos esim. päättää lähteä kirjamessujen kaltaiseen ruuhkaiseen ja ahtaaseen tapahtumaan, menee vauva varmasti kätevämmin kantorepussa ;)
Vuoden ikäinen tyypillisesti liian iso sellaiseen, muttei vielä täysin kävelykykyinen.
Mikään ei estä kantamasta isommassa repussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ketju. Ei ole koskaan käynyt mielessäkään, ettei kauppoihin muka saisi mennä lastenrattaiden kanssa. Onkohan ne liikkeet itse samaa mieltä, että lasten kanssa liikkuvat asiakkaat saavat mieluummin painua naapuriliikkeeseen ostoksia tekemään? Tai että mieluummin ne 2-3 vuotiaat juoksentelevat vapaasti siellä liikkeessä ja lähmivät tavaroita kuin istuvat nätisti rattaissa? Veikkaanpa että vastaus kumpaankin kysymykseen on ei.
Eikun katsos ne rattaat pitää jättää lukittuina kadulle,tyhjentää koko alakorin sisältö syliin ja laittaa lapsi valjaisiin. Pitää hihna niin lyhyenä kuitenkin,ettei kukaan kävele lapsen päälle ja lapsi ei yllä mihinkään,eli alkaa huutaa kun kireä hihna tympäisee. Sitten pitää nostaa rimpuileva ja huutava lapsi syliin joka on jo täynnä tavaraa. Kas näin onnistuu ostosten teko helposti ja kätevästi,häiritsemättä lapsettomia. Jos ja kun lapsi huutaa niin niistä valjaista voi varmasti tehdä jonkinlaisen suukapulan sille kersalle,sen verran voi huomioida niitä lapsettomia jotka muuten eivät huomioi mitenkään SINUA mutta eipä mennä nyt siihen.
Ei kun niitä rattaita ei alun alkaenkaan oteta mukaan koska lapsi ei niissä istu. Ja hihnan voi pitää normaalipitkänä, kun ei se kauppa ole mikään Tokion ruuhkametro missä joku oikeasti kävelisi lapsen päälle. Jos taas lapsi alkaa virikkeiden puutteen takia huutaa valjaissa kävellessä, niin voi vaan kuvitella minkä verran se huutaa jos joutuu istua pönöttämään rattaissa liikkumattomana. Eli huutoa on tiedossa joka tapauksessa.
Hahah! Kyllä ne rattaat pitää ottaa mukaan,kun sinne keskustaan jo itsessään mennään kävellen. Ei 1-vuotias jaksa pitkiä matkoja kävellä. Etkä sinä sitä tiedä,mikä kenenkin lapselle aiheuttaa huutoa. Omani ei huuda rattaissa,mutta jos pääsee kävelemään ja kävelyä rajoitetaan/ei anneta tarttua kaikkeen mikä eteen sattuu,se on kirjaimellisesti pettymyksestä toiseen kävelyä eli huutoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan nähdä, kun kannat koko päivän 10-14kg taaperoa kantorepussa 😁
Voisko ne rattaat jättää siellä kaupan sisällä leveämmälle käytävälle, ja kävellä se taapero sylissä sinne ahtaisiin kulmiin. En käsitä miksi niitä rattaita pitäisi koittaa ahtaimpiin koloihin tunkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kantanut 25 kg rinkkaa yli viikon putkeen tunturimaastossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantaminen on niin trendikästä,että onhan nykyään kantoreppuja missä voi kantaa vaikka 5-vuotiastakin. Mutta enpä itsekään lähtisi kaupungille hoitamaan asioita lapsi kantorepussa,kyllä rattaat on kätevämmät.
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä täältä ruokakaupan puolelta. Lapset ovat ihania ja meille tervetulleita. Me haluamme että lapsiperheet tulevat kauppaanme ja usein. Perhe ostaa enemmän kuin sinkku ja enemmän heräteostoksia. Myynti siis kasvaa. Tosin sinkutkin ovat tervetulleita, kaikki ovat.
Lasten kanssa on pari muistettavaa asiaa. Se murunen on vanhemman vastuulla ja jos jotain menee rikki, vanhemman syy. Korvausvelvollisuus mietitään tapauskohtaisesti. Hyllyistä ei saa syödä, sen vanhempi korvaa aina, muuten tulee poliisi.
Eli pitäkää ne lapset rattaissa, tehkää rauhassa ostokset ja tulkaa uudestaan. Meillä joskus annetaan tarroja ja muuta kivaa hienosti menneestä kauppareissusta ;)
Ei me voida pitää niitä lapsia rattaissa kun täällä mammat huutaa, että se on epäkohteliasta.
Ootteko koskaan kulkenut koko päivää jossain lapsi kantorepussa? Kantaneet lisäksi kassissa mukana vaippoja, ruokia yms tarpeellista? Ei ole helppoa todellakaan. Eikä lapsi jaksa sellaisessa asennossa koko päivää ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeältä? Mistä sinä tiedät, vaikka henkilöllä voisi olla liikkumista vaikeuttava sairaus tai vamma?
Näinpä. Tällainen voi olla nuorellakin ihmisellä.
Voinen vannoa, ettei mitään vammaa ollut. Kenties tunnistan, koska ihmisellä on liikkumista vaikeuttava vamma. Paljon tehnyt fyysisesti vammautuneiden kanssa töitä. Ja kyllä kummasti se kävely hyvin näytti ostarin käytävillä sujuvan kaverien seurassa. Älkää olko naurettavia! Ap
Itse olet naurattava. Kaikki vammat eivät ole myösköään fyysisiä. Tunnistatko aivovammat, neurologiset sairaudet yms.? Puolustelet vain omaa asiatonta käytöstäsi.
Niin että ostarilla sujuu kävely ihan hyvin, mutta vaatekaupassa ei onnistu pieni siirtyminen. Mielenkiintoinen aivovamma, hyvin mielenkiintoinen.
Joillakin ihmisillä ei ole mitään käytöstapoja, Tääkin ketju sen osoittaa. Tietenkin väistytään kohteliaasti edestä jos toinen ei pääse etenemään, oli kyse sitten vaunuilla liikkuvasta, pyörätuolilla liikkuvasta tai ihan jalkaisin astelevasta. Bussissakin tapaa näitä, jotka eivät voi liikauttaa persettään siitä käytäväpaikalta vaikka kohteliaasti sanoo jäävänsä pois seuraavalla pysäkillä. Ketjussa vissiin just näitä omanapaisia, joiden mielestä ketään ei tarvitse väistää ja vaunuilla liikkuminen kriminalisoitava, kuten äitiys ylipäätään. Kehtaavatkin tulla kauppaan vaunujen kanssa!! Tuhmat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä menet pikkuputiikkeihin ostoksille silloin kun sulla on noin vaikeata? Kun menet putiikkikierrokselle, niin hommaa hoitaja. Kuulostat juurikin sellaiselta ärsyyntyneeltä vaunupuhisijalta ja -tuuppijalta, joka ajattelee muiden ihmisten vain olevan mammojen tiellä ja ansaitsevan siksi tulla päälle ajetuiksi.
Siis mulla on vaikeata? Mitä ihmettä horiset? Kuvailin vain yllä,miksi en käytä valjaita(koska se olisi vaikeaa.) Käytän rattaita lapsen kanssa liikkuessa,ne on oikein näppärät cityrattaat joilla pystyy kääntymään melko ahtaissakin paikoissa. Ei kaikki asu jossain omakotitalossa mistä lähdetään erikseen autolla "putiikkikierrokselle" ja hommataan lapselle hoitaja. Asun lähellä keskustaa ja jos nyt ei päivittäin,niin viikottain on hoidettavia asioita eri liikkeissä. Kävelen kaupungille ja käyn niissä kaupoissa missä tarve on. Yleensä yhdistän tähän reissuun vielä leikkipuistossa käymisen matkan varrella ja ruokaostokset. En jyrää kenenkään päälle ja väistän tietysti muita ihmisiä. Ei mitään ongelmaa. Paitsi näillä vänisijöillä joiden mielestä rattaat ei kuulu kauppohin ja valjailla pitäisi pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mulla on vaikeata? Mitä ihmettä horiset? Kuvailin vain yllä,miksi en käytä valjaita(koska se olisi vaikeaa.) Käytän rattaita lapsen kanssa liikkuessa,ne on oikein näppärät cityrattaat joilla pystyy kääntymään melko ahtaissakin paikoissa. Ei kaikki asu jossain omakotitalossa mistä lähdetään erikseen autolla "putiikkikierrokselle" ja hommataan lapselle hoitaja. Asun lähellä keskustaa ja jos nyt ei päivittäin,niin viikottain on hoidettavia asioita eri liikkeissä. Kävelen kaupungille ja käyn niissä kaupoissa missä tarve on. Yleensä yhdistän tähän reissuun vielä leikkipuistossa käymisen matkan varrella ja ruokaostokset. En jyrää kenenkään päälle ja väistän tietysti muita ihmisiä. Ei mitään ongelmaa. Paitsi näillä vänisijöillä joiden mielestä rattaat ei kuulu kauppohin ja valjailla pitäisi pärjätä.
??Voisko ne rattaat jättää siellä kaupan sisällä leveämmälle käytävälle, ja kävellä se taapero sylissä sinne ahtaisiin kulmiin. En käsitä miksi niitä rattaita pitäisi koittaa ahtaimpiin koloihin tunkea.??
Ei kun niitä rattaita ei alun alkaenkaan oteta mukaan koska lapsi ei niissä istu. Ja hihnan voi pitää normaalipitkänä, kun ei se kauppa ole mikään Tokion ruuhkametro missä joku oikeasti kävelisi lapsen päälle. Jos taas lapsi alkaa virikkeiden puutteen takia huutaa valjaissa kävellessä, niin voi vaan kuvitella minkä verran se huutaa jos joutuu istua pönöttämään rattaissa liikkumattomana. Eli huutoa on tiedossa joka tapauksessa.