Kotkan koulukiusaustapaus: POLIISI LOPETTI TUTKINNAN
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201809032201177839_u0.shtml
järkyttävää :( en ole paikalla tietenkään ollut, mutta jos kiusaajat ja heidän kaverinsa ovat todistajia jutussa ja kaikki sanovat "se vaan ihan yht'äkkiä tunki pariston suuhunsa ja nielaisi sen" niin ihanko todella poliisi uskoo???! Herranjumala, onko näillä ihmisillä mitään tajua siitä mitä vuosikausien raju kiusaaminen ja väkivalta tekee ihmiselle? Ja siitä, mitä mahdolliset "silminnäkijät" ja kiusauksen uhri sanovat jos heiltä kysytään "nielaisiko X patterin vapaaehtoisesti"??? Voiko tämä olla tottakaan???
Kommentit (322)
Katsoin kans että mitä ihmettä!!!
Vaikea kuvitella, että näin valtavaa mediahuomiota kohdanneen tapauksen kohdalla tutkinta lopetettaisiin ilman painavia perusteita.
Siinä on taas yks potentiaalinen kouluammuskelutapaus tulossa.
No jospa se poliisi on kuitenkin tutkinut tapausta vähän tarkemmin ja tullut ihan oikeutetusti tällaiseen lopputulokseen. Vai onko sulla esittää jotain tarkempia todisteita sen puolesta, että poliisi on väärässä?
Ei ehdi tutkia, kun pitää mennä vahtimaan ylinopeuksia
Niin, kun minusta nyt vaan tuntuu siltä, että poika pakotettiin syömään pattereita, niin sen on oltava totta. Näin nämä asiat koetaan.
No jos ulkopuolisetkin todistajat sanovat ettei pakotettu ja vain poika väittää että pakotettiin niin minkä poliisi asialle voi. Se on sana sanaa vastaan vailla sen kummempia todisteita.
Ei kiusaamisestakaan sentään ihan ilmoitusrikosta voi tehdä.
Voi luoja. Jos kiusaajat jotain osaa, niin sanoa etteivät tehneet mitään. Heillähän oli aikaa sopia yhteisestä tarinasta vaikka miten, ei ihme että täsmää kertomukset. Haloo poliisit.
Tästä tapauksesta en tiedä, mutta omalle kohdalle sattui tapaus, jossa lastani kiusattiin tai paremminkin pahoinpideltiin koulussa. "Todistaja" oli tähän pahoinpitelijään ihastunut tyttö, joka tietysti "todisti" kiusaajan hyväksi. Jälkeenpäin myönsi, ettei tiennyt mitä oli tapahtunut, mutta halusi olla kiva. Koulun puolelta ei saanut rangaistusta tämä pahoinpitelijä, rikosilmon tein, mutta mitäs kun alle 15 v. Tämän sällin isä vaan nauroi korvausvaatimuksille, ai rahastako tässä onkin kyse hän kyseli minulta luokan open, rehtorin ja kuraattorin kuullen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuolla sellassia suhareita on liikenteessä että on syytäkin vahtia!
Vierailija kirjoitti:
No jos ulkopuolisetkin todistajat sanovat ettei pakotettu ja vain poika väittää että pakotettiin niin minkä poliisi asialle voi. Se on sana sanaa vastaan vailla sen kummempia todisteita.
Toisaalta: ketkä tilanteessa oli ulkopuolisia? Jos kiusaaminen on laajaa, siinä voi hyvinkin olla koko luokka osallisena. Tällaista olen läheltä seurannut, kaikki eivät ehkä suoraan kiusaa mutta ainakin suojelevat kiusaajia ja vähättelevät kiusaamista, ehkä pelätessään että heistä tulee seuraavia kohteita.
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa tähän tapaukseen, mutta mietipä tilannetta, jossa koko luokka on kiusaajan puolella? Vaikea siinä on kiusatun todistaa mitään.
Minäkin jouduin jälki-istuntoon, kun luokkatoverit kävi opettajahuoneessa varastamassa karkkia, mutta kaikki syyttivät minua. Niin kiusaajatkin kuin "neutraalit"...
Voin vaan kuvitella, miten tässä tapauksessa kiusaajat saavat lisää "riemua", kun oikein poliisikin on nyt todennut, että kiusaamista ei ole
Vierailija kirjoitti:
...mikä on myös erittäin tärkeää, sillä liikenteessä kuolee vuosittain yli 200 henkilöä.
Koko luokka, opettajat ja rehtori vastaan äiti ja poika.
Enpä ole yllättynyt! Kun 4 tai 5 tyyppiä päätti aikoinaan, että heitin itse reppuni ikkunasta ja pesin itse hiukseni vessanpytyssä niin opettajaa ei kiinnostanut kuulla minun versiotani.
Osa todistajista oli kiusatun pojan ystäviä. Eli kyllä tämä nyt näyttää siltä, että poika teki itse päätöksen laittaa patterit suuhunsa.
Ja tämä kuviohan ei sulje sitä pois, etteikö poikaa olisi aikaisemmin kiusattu. Ehkäpä poika hoksasi saunan saada kiusaajat edes jostain vastuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Tutkinta on ihan eri yksikkö.
T. Poliisin vaimo
Kyllä voi. Jos oikeutta haluaa, niin se pitää oman käden kautta toteuttaa.