Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
8741/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan toivottaa kaikille ohjelmaan osallistuneille paljon onnea ja kaikkea hyvää jatkoon! Olitte tosi rohkeita!

Vierailija
8742/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas monta kertaa Sini on arvostellut Vesaa: Osti vääränlaista kaalia, latoo lautaset tiskikaappiin miten sattuu, pyykkiäkään ei osaa ripustaa...

Tuollaisia nipoja ne naiset on niin usein. Mies ei osaa mitään. Sitten loukkaantuvat sydänjuuriaan myöten, jos mies kerran sanoo että tuo leninki ei oikein istu sinulle.

Minusta Sini sanoi tuossa ihan nätisti: "Saanko mä näyttää sulle miten mä operoin tätä". Aika rivienvälilukemista tuo "mies ei osaa mitään" tässä tapauksessa. Ahtaasti asuessa tulee monesti eteen ongelmakohtia, tossakin taisi olla niin että jos laittaa pyykit tietyllä tavalla ne ei kastu kun menee suihkuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8743/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkapään hipasusta perseenkourimiseen.

Jo on.

Jep, TÄYSIN eri asia.

Mä luulen että näissä on taustalla liian vähäinen hellyys ja kosketus omalta isältä. Tunnevamma siis, ei olla koettu että miespuolisen ihmisen kosketus on perusluonteeltaan hyvä asia. 

Onko niin vaikeaa ymmärtää, että kun teinistä asti on ahdisteltu niin ei siinä auta oli isäsuhde hyvä tai huono. Näpit irti!

Vierailija
8744/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan Katsomossa on uusia klippejä. Katsoin Miinan ja Heikin klipin, mutta Miina ei kertonut, että huomauttelu olisi nyt ongelma. Heikki kertoi taas, kuinka Miina on kaunis ulkoisesti ja sisäisesti. Tuntuu arvostavan Miinan persoonaa ja arvomaailmaa tosi paljon. Ja ulkonäköä. Siinä on jo paljon.

Mutta turha tästä on väitellä. 

Turhaa tosiaan. Miina sanoo haastattelussa:

Toimittaja: Mitä haluaisit sanoa kumppanille? Miina: Unohdetaan joskus myös arjessa sanoa niitä kivoja asioita pitäisi viljellä sitä enemmän kuin heikkouksien esiintuomista". Olen välillä valmis heittämään hanskat tiskiin"

Miina: "Koettelit kommenteilla (Heikille)", miten asettaa rajat sellaiselle ihmiselle, jolle niitä on vaikea asettaa?

Tässä siis Miina kertoo, että arjessa Heikki tuo esiin heikkouksia ja että on välillä valmis heittämään hanskat tiskiin. Millaiselle aikuiselle pitää asettaa rajoja O.o

Mutta toki jos tuollainen henkinen väkivalta on jonkun käsitys hyvästä avioliitosta ja miestä pitää opettaa kohtelemaan itseään nätisti kuin pahaista koulupoikaa niin oma on todellakin eh.. fem in ist in valinta...

On jo melkoista rienausta oikeasti kaltoinkohdeltuja kohtaan, jos henkistä väkivaltaa ruvetaan määrittelemään sillä, että ihminen on ajoittain tilannetajuinen ja möläyttelevä.

Henkisen väkivallan määrittelee sen kokija itse. Minulle se sisältää arvostelun siitä miten pukeutuu, onhan koulussakin koulukiusaamista se kun arvostellaan toisten vaatteita.

Sorry ohis. Olen vahvasti eri mieltä pitkälle viedystä "kokija määrittelee itse"-filosofiasta. Olisiko näkökulma helpompi ymmärtää ajattelemalla vaikkapa fyysistä kosketusta: onko tilanne väkivaltainen, jos mies vain nostaa kätensä naisen olkapäälle (satuttamatta häntä), ja nainen yllättäen kokee sen väkivallaksi esim. aikaisemman elämän traumaattisten kokemustensa vuoksi? Tämähän on kuitenkin tosi kaukana siitä, mitä fyysisellä väkivallalla yleisesti ymmärretään, ja tälle miehelle voisi olla täydellinen shokki kuulla, että hänestä puhutaan sen johdosta väkivaltaisena lähipiirille.

Onhan se AINA ahdistelua kun päätetään ottaa fyysinen kontakti toiseen kysymättä ensin lupaa siihen. Juuri tuollaisella asenteella aiheutetaan traumoja, että tartutaan vähän tissistä ja pebasta ihan ilman satuttamistarkoitusta. Toisen vartaloon EI kosketa ilman lupaa!

Kyllä on tälläkin ensitreffikaudella sitten nähty paljon ahdistelua! Tuollahan nuo ovat hiplailleet ja halailleet ja pussailleet toisiaan yhtenään ilman mitään lupia. Käsi kiertyy toisen vyötärölle jne.

Jos tarkkoja ollaan niin Miina huomautti Heikille luvan kysymisestä ensin, mutta Heikki sanoi evvk. Seurustelevan parin molemmilla osapuolilla on yhtälailla oikeus sanoa mihin ja milloin voi koskea. Ei toisen ruumista omista vaikka menisi naimisiin.

Vierailija
8745/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohvelieläimet on symppiksiä  <3 Olisikin ollut yllättävä veto jos olisi lopputapaamisessa esittänyt analyyttisen yhteenvedon aviopuolisostaan ei-vaimomateriaaliaineksena. Kuinka ruotisi ettei näe häntä turvallisena äitihahmona  lapsille ja  tasapainoisena esimerkillisenä roolimallina. Ja että häämatkalta jäi mieleen maisemat ja hyvä ruoka, ja vielä parempi olisi ollut jos mukana olisi ollut aito henkilö jakamassa kokemuksen.

Vierailija
8746/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toukokuussa oli vihkiäiset, olivat sitoutuneet olemaan yhdessä 5 viikkoa, joka oli tullut kesällä täyteen ja silloin olivat varmaan panneet avioeron vireille. Ihanaa Eetu kun olet löytänyt uuden naisystävän, anna palaa ! 910

Sallivatko ohjelman säännöt, kun eivätkös ne ole julkista tietoa? Itse en jaksaisi nipottaa onko ollut vireillä vai ei kun rosa huokui vihamielisyyttä eetua kohtaan.

Minusta outoa kun täällä kokoajan puhutaan, että Rosa aiheuttaa Eetulle sitä ja Eetulle tätä.

Ovatko muut katsoneet, Eetun klippiä tänä päivänä kuluu.

Siinä Eetu kertoo kesästä ihan positiivisesti, että mukavaa oli, vaikka lopputulos harmitti ja yhteistä kemiaa ei vaan löytynyt. Ovat ihan hyvissä väleissä Rosan kanssa.

Täällä yritetään pitää yllä sitä fiilistä, minkä tuotanto oli meille esittänyt, ja todennäköisesti jättänyt paljon hyviä hetkiä näyttämättä. Olisivat olleet meille liian tylsiä.

Mutta, eihän olisi enää mitää kommentoitavaa, niin jatketaan samaa.

Eetun perusluonne on nostaa esiin positiiviset asiat. Kuten BMX-pyöräilystä nosti kommentoidessaan esiin sen, että itse pyöräily oli kivaa, jäämättä jumittamaan Rosan kiukutteluun.

Vierailija
8747/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla et jo juhannuksena ovat tavanneet. Mut ihan sama, avioliitto oliki tuhoontuomittu. Hyvä et Eetu sopivan löytäny, tsemppiä Rosallekin oman kullan etsintään :)

No toivottavasti ei, kun olivat yhdessä siellä juhlissa. Ymmärsin, että olivat tavanneet tämän avioliiton aikana kuitenkin. Ja avioliitossahan on harkinta-aika, ennen kuin päättyy. Eikö se ole 6kk? Eli jollakin tasolla jotain on siinä suhteessa tapahtunut, mutta tosi ymmärrettäväähän tuo tavallaan on. Mitkähän juhlat lie olleet ja miksi Rosa ei ole ollut mukana siellä? Onko olleet viikonloppuna? Viikonloppuja tuohon avioliittoon mahtui max. viisi. Eikö ole olleet siis yhdessä edes silloin? Eetu on siis viettänyt viikonloput, tai ainakin yhden näistä vähäisistäkin yksin Espoossa ilman Rosaa.

Vierailija
8748/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetun perusluonne on lakaista ongelmat maton alle. Voi tulla kiperät paikat kunhan elämä näyttää raadollisen puolensa...

Vierailija
8749/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla et jo juhannuksena ovat tavanneet. Mut ihan sama, avioliitto oliki tuhoontuomittu. Hyvä et Eetu sopivan löytäny, tsemppiä Rosallekin oman kullan etsintään :)

No toivottavasti ei, kun olivat yhdessä siellä juhlissa. Ymmärsin, että olivat tavanneet tämän avioliiton aikana kuitenkin. Ja avioliitossahan on harkinta-aika, ennen kuin päättyy. Eikö se ole 6kk? Eli jollakin tasolla jotain on siinä suhteessa tapahtunut, mutta tosi ymmärrettäväähän tuo tavallaan on. Mitkähän juhlat lie olleet ja miksi Rosa ei ole ollut mukana siellä? Onko olleet viikonloppuna? Viikonloppuja tuohon avioliittoon mahtui max. viisi. Eikö ole olleet siis yhdessä edes silloin? Eetu on siis viettänyt viikonloput, tai ainakin yhden näistä vähäisistäkin yksin Espoossa ilman Rosaa.

Kiukkukiuashan teki vuorotyötä ja huom. halusi myös omaa aikaa koska AHDISTI. Viidestä viikonlopusta siis todennäköisesti useampi oltiin erillään koska Rosa niin tahtoi/valitsi työnteon.

Vierailija
8750/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis avioliitto solmittiin toukokesäkuun vaihteessa. Siitä kuusi viikkoa ja loppuistunto eli oltiin heinäkuun puolessavälissä. Luultavasti Eetu tapasi uuden naisystävänsä loppupalaverin jälkeen. Kesää oli paljon jäljellä. 

Vierailija
8751/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan Katsomossa on uusia klippejä. Katsoin Miinan ja Heikin klipin, mutta Miina ei kertonut, että huomauttelu olisi nyt ongelma. Heikki kertoi taas, kuinka Miina on kaunis ulkoisesti ja sisäisesti. Tuntuu arvostavan Miinan persoonaa ja arvomaailmaa tosi paljon. Ja ulkonäköä. Siinä on jo paljon.

Toimittaja: Mitä haluaisit sanoa kumppanille? Miina: Unohdetaan joskus myös arjessa sanoa niitä kivoja asioita pitäisi viljellä sitä enemmän kuin heikkouksien esiintuomista". Olen välillä valmis heittämään hanskat tiskiin"

Miina: "Koettelit kommenteilla (Heikille)", miten asettaa rajat sellaiselle ihmiselle, jolle niitä on vaikea asettaa?

Tässä siis Miina kertoo, että arjessa Heikki tuo esiin heikkouksia ja että on välillä valmis heittämään hanskat tiskiin. Millaiselle aikuiselle pitää asettaa rajoja O.o

Mutta toki jos tuollainen henkinen väkivalta on jonkun käsitys hyvästä avioliitosta ja miestä pitää opettaa kohtelemaan itseään nätisti kuin pahaista koulupoikaa niin oma on todellakin eh.. fem in ist in valinta...

On jo melkoista rienausta oikeasti kaltoinkohdeltuja kohtaan, jos henkistä väkivaltaa ruvetaan määrittelemään sillä, että ihminen on ajoittain tilannetajuinen ja möläyttelevä.

Henkisen väkivallan määrittelee sen kokija itse. Minulle se sisältää arvostelun siitä miten pukeutuu, onhan koulussakin koulukiusaamista se kun arvostellaan toisten vaatteita.

Sorry ohis. Olen vahvasti eri mieltä pitkälle viedystä "kokija määrittelee itse"-filosofiasta. Olisiko näkökulma helpompi ymmärtää ajattelemalla vaikkapa fyysistä kosketusta: onko tilanne väkivaltainen, jos mies vain nostaa kätensä naisen olkapäälle (satuttamatta häntä), ja nainen yllättäen kokee sen väkivallaksi esim. aikaisemman elämän traumaattisten kokemustensa vuoksi? Tämähän on kuitenkin tosi kaukana siitä, mitä fyysisellä väkivallalla yleisesti ymmärretään, ja tälle miehelle voisi olla täydellinen shokki kuulla, että hänestä puhutaan sen johdosta väkivaltaisena lähipiirille.

Onhan se AINA ahdistelua kun päätetään ottaa fyysinen kontakti toiseen kysymättä ensin lupaa siihen. Juuri tuollaisella asenteella aiheutetaan traumoja, että tartutaan vähän tissistä ja pebasta ihan ilman satuttamistarkoitusta. Toisen vartaloon EI kosketa ilman lupaa!

Kyllä on tälläkin ensitreffikaudella sitten nähty paljon ahdistelua! Tuollahan nuo ovat hiplailleet ja halailleet ja pussailleet toisiaan yhtenään ilman mitään lupia. Käsi kiertyy toisen vyötärölle jne.

Jos tarkkoja ollaan niin Miina huomautti Heikille luvan kysymisestä ensin, mutta Heikki sanoi evvk. Seurustelevan parin molemmilla osapuolilla on yhtälailla oikeus sanoa mihin ja milloin voi koskea. Ei toisen ruumista omista vaikka menisi naimisiin.

Jos tarkkoja ollaan, niin eikö Heikki sanonut jotain tyyliin ”en ole tottunut lupia kysymään” eikä evvk? Ja eikö tuo sukkanauhan etsiminen ole ihan normaali hääleikki (josta lienee etukäteen yhdessä sovittu)?

Vierailija
8752/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tänne ei saa kirjoittaa MeNaisten otsikon sanoja, viestiä ei julkaista?

Nauroin tuota otsikkoa jossa R. kertoo että tu**paan tuli, keneltä? Itseltään vai kehen hän tällä viittaa?

Vierailija
8753/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiukkukiuashan teki vuorotyötä ja huom. halusi myös omaa aikaa koska AHDISTI. Viidestä viikonlopusta siis todennäköisesti useampi oltiin erillään koska Rosa niin tahtoi/valitsi työnteon.

Asiaan sen verran sekaantumatta, mutta valitsi työteon? Eiköhän töissä pidä normaali ihmisen käydä, ei se ole valinta ! Pelottaa mihin suomi vielä ajaantuu, jos tällainen ajattelumaailma yleistyy !

Vierailija
8754/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eetun perusluonne on lakaista ongelmat maton alle.

Turhahan ongelmista on keskustella, jos vastapuoli ei ole valmis kompromisseihin.

Parisuhteen ongelmien ratkaisemiseen tarvitaan kaksi. Jos vastassa on seinä, niitä on turha yrittää ratkaista.

Perustasapainoiset ihmiset myös kammoksuvat ongelmanratkaisua, jossa täytyy huutaa, alistaa tai käyttää valtaa.

Ongelmanratkaisu on aivan eri asia kuin henkinen taistelu. Taistelussa on aina häviäjä, mutta ongelmanratkaisussa kumpikin voi olla voittaja.

Vierailija
8755/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät vaihda kumppaneita kuin paitaa, vaikka sillä saattaisikin päästä helpommalla. Itse ymmärrän tuota Heikin ja Miinan rajojenhakemista, sillä olen itsekin naimisissa entisen töksäyttelijän kanssa. Tasapainon hakeminen vaati molemmilta paljon: minulta kykyä ymmärtää, ettei toinen tarkoita pahaa, vaikka ilmaiseekin itseään ajoittain kömpelösti ja häneltä parempaa kykyä ilmaista itseään ja myös nähdä, mikä loukkaa ja mikä ei. Tunneilmaisu ja kyky asettua toisen tilanteeseen vaatii harjoittelua. Olisin saattanut päästä helpommalla, jos olisin laittanut töksäyttelijäni vaihtoon, mutta näin koko ajan tönkön ilmaisun alla luotettavan, kunnollisen, muilla tavoin älykkään ja kiltin miehen, jossa oli paljon muitakin rakastettavia piirteitä. Valmista pakettia ei ole ja moni voi heittää paljon hyvää menemään, jos haluaa vaan nopeaa ja helppoa. 20 vuotta yhteiseloa takana ja ollaan molemmat onnellisia, että hyväksyimme toisemme sellaisina kuin olemme ja annoimme suhteellemme mahdollisuuden kehittyä ja kasvaa. Uskon, että Heikillä ja Miinalla on mahdollisuus samaan <3

Hassua, olisi voinut olla omasta kynästä, ja meilläkin reilu 20v takana =)

Mutta näin se on, ihmeen helpolla monet luovuttaa. Tuntuu ettei mitään negatiivista kestetä. Itse ajattelen, että parisuhteen yksi tehtävä on koulia molempia ihmisenä, ei vain kumppaniani vaan ihan minua itseäni myös. Vaikkei se ole aina helppoa! Mutta on se sen väärtti <3

On suuri ero, ettei mitään negatiivista kestä tai mihin vetää sen rajan mitä pitää kestää. Ei sellaista liittoa vissiin ole olemassakaan, ettei ole mitään negatiivista? Turha edes aikuisen mainita, että joku niin ajattelisi.

Kyllä ihmisellä on oikeus ja kohtuus ajatella ja miettiä jo etukäteen haluaako hyväksyä jotain toisen ihmisen *puolia*, ei se ole mitenkään väärin. Ihan kuin ne ihmiset, jotka haluavat liiton olevan mieluummin mukavampaa kuin vaikeampaa olisivat *huonoja* ja ne, jotka sietävät ja kestävät, jo tietäessään suhteen alottaessaan toisen ei niin mukavista puolista, olisivat *hyviä*.

Ei se nostainakaan tai laske ihmisen arvoa, jos itsensä tuntien ei ota *väärää* kumppania, jota ei ehkä sitten kestäsikään.

Eikä myöskään se, että haluaa *koulita* sitä kumppania ja haluaa antaa tulla itse *koulituksi*.

Ei parisuhde ole mitään kouluttamista, vaan sitä, että kutakuinkin jo sitä ennen tuntee itsensä, heikkoutensa ja vahvuutensa.

Eikä niin, että mennään yhteen ja sitten aletaan vasta *opiskella* ja opetella. Silloin juuri helposti parisuhteessa mennään rajattomuuteen tai venyttää omia rajojaan kun ei vielä ennen sitä tunne omia rajojaan ja ole oppinut pitämään puoliaan.

Miehen kouliminen olisi viimeinen asia jota haluaisin parisuhteessa tehdä, se veisi vetovoiman täysin. En halua mitään äiti-poikasuhdetta, vaan tasa-arvoisen toisiajan kunnioittavan suhteen. Siihen eivät kuulu *huumorimielessä* annetut tai saadut ilkeät/puoli-ilkeät letkaukset tai tai yleensäkään asiat, jotka täytyy ohittaa naurahtamalla vaikka sisimmässään on loukkaantunut.

Mitä enemmän ja useimmin jompikumpi joutuu selittelemään/puolustelemaan, että enhän minä tarkoittanut, sehän oli (vain) huumoria, niin sitä kauempana ollaan hyvästä suhteesta

Itse sanoisin, että jospa seuraavalla kerralla ihan vaan sanoisit asian suoraan ilman *huumoria*?

Yleensäkin se, että jostain pikkuasioista täytyy olla tämäntästä arvosteleva/ihmettelevä/taivasteleva mielipide pistäisi miettimään jo seurusteluvaiheessa. Suora, neutraali tai ystävällinen mielipide on eri asia, eikä sitäkään tarvitse ihan joka asiaan, mihin tekisi mieli, tarjota.

Joskus oikeassa paikassa vaikeneminen on kultaa. Se ei tarkoita, etteikö asioista pidä keskustella,.

Sarkastinen huumori on hauska, mutta vaikea laji.

Melkoista täydellisyydentavoittelua (lue: utopiaa). Veikkaan, että ei ole kokemusta pitkästä parisuhteesta. Tai sitten on... sellaisesta jossa puoliso on totaalisesti tossun alla ja antaa vaimon kuvitella kuinka on kaikesta samaa mieltä ja kaikki on hyvin. Todelliset tunteet ja aidon luonteensa puoliso näyttää ihan muille tyypeille. Niille, jotka elää realismissa eikä utopiassa ja hyväksyy muut ihmiset ihmisinä.

Voi kuule, ehkä onkin niin, että kun olen jo ollut kahdessa pitkässä suhteessa kahden aivan erilaisen miehen kanssa niin siinä olen oppinut tietämään ja tuntemaan itseni millaiseen ei minun tyyppisen ihmisen kannata enää mennä, mieluummin olen yksin.

En hakenet suhdetta, olin ihan tyytyväinen, mutta ajattelin jos sellainen osuu kohdalle jossa saan olla itseni ja suhde tuo lisää jotain hyvää (en ajatellut rahallista) elämääni, niin voisin yrittää.

Ei ole utopiaa löytää sellainen parisuhde, jossa voidaan kumpikin olla sellaisia kuin olemme. Mutta tottakai sekä mies, että minä tiesimme millaiseen emme enää lähde. Määrätyt asiat pitää loksahtaa ja määrätyt eivät.

Onko sitten utopiaa kun emme töksäyttele, arvostele, olemme molemmat sujuvia puhumaan ja puhumme paljon. Myös tulemme toimeen kodin ulkopuolella sekä pariskuntana että erikseen, luotamme, että osaamme *käyttäytyä* .

On ilo liikkua sellaisen ihmisen kanssa jonka sanomisia ei tarvitse korjailla tai seurailla kuinka käyttäytyy. Tiedän kokemuksesta myös toisenlaisen miehen.

Molemmilla on heikkouksia ja mennyttä elämää, ikääkin on jo riittävästi. Ehkä ikä ja kokemukset tuovat juuri sen, että osaamme arvostaa toisiamme ja suhdettamme.

En ymmärrä, että sujuva ja leppoisa parisuhde olisi utopiaa.

Ei kait se ole täydellisyydentavoittelua vaan ihan realistinen asia.

Vierailija
8756/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eetun perusluonne on lakaista ongelmat maton alle.

Turhahan ongelmista on keskustella, jos vastapuoli ei ole valmis kompromisseihin.

Parisuhteen ongelmien ratkaisemiseen tarvitaan kaksi. Jos vastassa on seinä, niitä on turha yrittää ratkaista.

Perustasapainoiset ihmiset myös kammoksuvat ongelmanratkaisua, jossa täytyy huutaa, alistaa tai käyttää valtaa.

Ongelmanratkaisu on aivan eri asia kuin henkinen taistelu. Taistelussa on aina häviäjä, mutta ongelmanratkaisussa kumpikin voi olla voittaja.

Niin. Mutta ensirehveihin tämä ei kyllä täsmää, emmehän nähneet eetulta muuta kuin mökötystä jos Rosa kitisi. Pesuainetta ei löytynyt, eetu vaan nössötti. Ois sanonu vaikka et käy ostaa tai et ite käy ostaa. Sit oltas nähty Rosan reaktio. Mutta eetu vaan käpertyi kuoreen ja nössötti. Kerta toisensa jälkeen. Ei voi päätellä miten Rosa ois reagoinut.

Vierailija
8757/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvon raati:

Kuinka kauan pystyisitte suhteessa peittelemään, jos ei teitä nappaa kielilävistykset ja napakorut?

Ehkä kauemmin kuin Heikki, mutta entä koko elämän ajan?

Vierailija
8758/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvon raati:

Kuinka kauan pystyisitte suhteessa peittelemään, jos ei teitä nappaa kielilävistykset ja napakorut?

Eiköhä niihin ajan kanssa tottus :D

Oma mieheni ei arvosta tatuointiani eikä röökailua (lopetin sen kylläkin), mut saa nyt kelvata...

Vierailija
8759/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän oli nyt mukana yksi osallistuja, joka AHDISTUI siitä, että joutuu olemaan yhdessä kumppanin kanssa joka oli luonteeltaan erilainen. Riittäisikö esim tuo ahdistuneisuus kokemus mielestäsi määrittämään että kyseessä oli henkinen väkivalta?

Vierailija
8760/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvon raati:

En käsitä lävistyksiä. Vallankin kielessä ne ovat outoja. Suosittelisin miehelleni lämpimästi lävistyksen välitöntä poistamista ihan itsensäkin takia. Olen varma, että ottaisin aiheen puheeksi silloin tällöin. 

Ketju on lukittu.