Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla et jo juhannuksena ovat tavanneet. Mut ihan sama, avioliitto oliki tuhoontuomittu. Hyvä et Eetu sopivan löytäny, tsemppiä Rosallekin oman kullan etsintään :)
No toivottavasti ei, kun olivat yhdessä siellä juhlissa. Ymmärsin, että olivat tavanneet tämän avioliiton aikana kuitenkin. Ja avioliitossahan on harkinta-aika, ennen kuin päättyy. Eikö se ole 6kk? Eli jollakin tasolla jotain on siinä suhteessa tapahtunut, mutta tosi ymmärrettäväähän tuo tavallaan on. Mitkähän juhlat lie olleet ja miksi Rosa ei ole ollut mukana siellä? Onko olleet viikonloppuna? Viikonloppuja tuohon avioliittoon mahtui max. viisi. Eikö ole olleet siis yhdessä edes silloin? Eetu on siis viettänyt viikonloput, tai ainakin yhden näistä vähäisistäkin yksin Espoossa ilman Rosaa.
Kiukkukiuashan teki vuorotyötä ja huom. halusi myös omaa aikaa koska AHDISTI. Viidestä viikonlopusta siis todennäköisesti useampi oltiin erillään koska Rosa niin tahtoi/valitsi työnteon.
Asiaan sen verran sekaantumatta, mutta valitsi työteon? Eiköhän töissä pidä normaali ihmisen käydä, ei se ole valinta ! Pelottaa mihin suomi vielä ajaantuu, jos tällainen ajattelumaailma yleistyy !
Tiedoksi : Vuorotyöläinenkin voi useimmissa paikoissa itse vaikuttaa vuoroihinsa. Kun tietää tulevansa ohjelmaan jossa tullaan puolison kanssa viettämään aikaa 5 viikkoa, olisi ihan järkevää ottaa asia huomioon ja järjestää työvuoroja ja vapaita siten että yhdessäolokin on järkevällä tavalla mahdollista, mutta ei tainnut tulla tälle kiukaalle mieleen. Lisäksi yhtenä viikonloppuna oli ironman-kisat, joihon valmisrautui luultavasti aika itsenäisesti ja sen jälkeen tarvitsi paljon lepoa. Niin että myöntääkö päivää edes järjesti yhdessä oloa?
Aika hankala vuorotöitä venkslata loma-aikaan. Joissain paikoissa vuorot kiertää tarkasti ja hoitoalallahan mitoitus on tiukka ja sekava muutoinkin, joten lyhyellä varoajalla lienee hankala venkslata. ...ihan kokemuksella...
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/16da0f0a-004e-4ce3-b326-c07c0beb…
Jes, Sinillä ja Vesalla sujuu hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan Katsomossa on uusia klippejä. Katsoin Miinan ja Heikin klipin, mutta Miina ei kertonut, että huomauttelu olisi nyt ongelma. Heikki kertoi taas, kuinka Miina on kaunis ulkoisesti ja sisäisesti. Tuntuu arvostavan Miinan persoonaa ja arvomaailmaa tosi paljon. Ja ulkonäköä. Siinä on jo paljon.
Mutta turha tästä on väitellä.
Turhaa tosiaan. Miina sanoo haastattelussa:
Toimittaja: Mitä haluaisit sanoa kumppanille? Miina: Unohdetaan joskus myös arjessa sanoa niitä kivoja asioita pitäisi viljellä sitä enemmän kuin heikkouksien esiintuomista". Olen välillä valmis heittämään hanskat tiskiin"
Miina: "Koettelit kommenteilla (Heikille)", miten asettaa rajat sellaiselle ihmiselle, jolle niitä on vaikea asettaa?Tässä siis Miina kertoo, että arjessa Heikki tuo esiin heikkouksia ja että on välillä valmis heittämään hanskat tiskiin. Millaiselle aikuiselle pitää asettaa rajoja O.o
Mutta toki jos tuollainen henkinen väkivalta on jonkun käsitys hyvästä avioliitosta ja miestä pitää opettaa kohtelemaan itseään nätisti kuin pahaista koulupoikaa niin oma on todellakin eh.. fem in ist in valinta...
Kyllä mä käsitin, että Miina puhui ihan yleisestikin kun sanoi että ihan liian usein tuodaan esiin vain heikkouksia eikä kehuta. Että enemmän pitäis etsiä sitä positiivista negatiivisuuden sijaan. Ja tarkoitti itseään kun sanoi että on ollut valmis heittämään hanskat tiskiin, mutta Heikki on rauhallisena tukenut ja sanonut että kyllä kaikki vielä lutviutuu. Ei se hanskojen tiskiin heittäminen meinannut tuota heikkouksien etsimistä, oli ihan eri juttu. Miina siis kehui siis Heikkiä joka oli tsempannut häntä heikkoina hetkinä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa ihmiset yleensä ottamaan tatuointeja ja lävistyksiä? Liittyykö se elämän kriisikohtiin, kapinointiin vai mistä on kyse? Kaikki tuollainen laskee kuitenkin henkilön viehättävyyttä, saattaa olla myös tietyissä tilanteissa hankala, kuten voisi kuvitella kielikorusta, miten sen alue pysyy puhtaana jne. Jotain hyvää niistä täytyy ottajalleen koitua. Voimaantumista?
Itse kun otin lävistyksiä (ei ole enää nykyään, olen ottanut pois), niin ajattelin että no nyt näytän kiinnostavammalta muiden silmissä. Ei ollut mitään kapinointia tai sen isompaa kriisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan Katsomossa on uusia klippejä. Katsoin Miinan ja Heikin klipin, mutta Miina ei kertonut, että huomauttelu olisi nyt ongelma. Heikki kertoi taas, kuinka Miina on kaunis ulkoisesti ja sisäisesti. Tuntuu arvostavan Miinan persoonaa ja arvomaailmaa tosi paljon. Ja ulkonäköä. Siinä on jo paljon.
Toimittaja: Mitä haluaisit sanoa kumppanille? Miina: Unohdetaan joskus myös arjessa sanoa niitä kivoja asioita pitäisi viljellä sitä enemmän kuin heikkouksien esiintuomista". Olen välillä valmis heittämään hanskat tiskiin"
Miina: "Koettelit kommenteilla (Heikille)", miten asettaa rajat sellaiselle ihmiselle, jolle niitä on vaikea asettaa?Tässä siis Miina kertoo, että arjessa Heikki tuo esiin heikkouksia ja että on välillä valmis heittämään hanskat tiskiin. Millaiselle aikuiselle pitää asettaa rajoja O.o
Mutta toki jos tuollainen henkinen väkivalta on jonkun käsitys hyvästä avioliitosta ja miestä pitää opettaa kohtelemaan itseään nätisti kuin pahaista koulupoikaa niin oma on todellakin eh.. fem in ist in valinta...
On jo melkoista rienausta oikeasti kaltoinkohdeltuja kohtaan, jos henkistä väkivaltaa ruvetaan määrittelemään sillä, että ihminen on ajoittain tilannetajuinen ja möläyttelevä.
Henkisen väkivallan määrittelee sen kokija itse. Minulle se sisältää arvostelun siitä miten pukeutuu, onhan koulussakin koulukiusaamista se kun arvostellaan toisten vaatteita.
Tässähän oli nyt mukana yksi osallistuja, joka AHDISTUI siitä, että joutuu olemaan yhdessä kumppanin kanssa joka oli luonteeltaan erilainen. Riittäisikö esim tuo ahdistuneisuus kokemus mielestäsi määrittämään että kyseessä oli henkinen väkivalta?
Tunne-elämältään häiriintyneiden kommentteja ei arvosteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä käsitin, että Miina puhui ihan yleisestikin kun sanoi että ihan liian usein tuodaan esiin vain heikkouksia eikä kehuta. Että enemmän pitäis etsiä sitä positiivista negatiivisuuden sijaan. Ja tarkoitti itseään kun sanoi että on ollut valmis heittämään hanskat tiskiin, mutta Heikki on rauhallisena tukenut ja sanonut että kyllä kaikki vielä lutviutuu. Ei se hanskojen tiskiin heittäminen meinannut tuota heikkouksien etsimistä, oli ihan eri juttu. Miina siis kehui siis Heikkiä joka oli tsempannut häntä heikkoina hetkinä.
Joo, kyllä Miina tarkoitti tuossa sekä itseään että Heikkiä, molempien pitäisi muistaa kehua toistaan myös. Ja hanskojen tiskiin heittäminen koski jotain heidän keskusteluihin tms. liittyvää, jota Miina ei enempää avannut. Kyseessä voi olla jokin iso periaatteellinenkin asia, josta ollaan eri mieltä ja jota pitää enemmän pohtia jotta päästäisiin eteenpäin. Mutta vaikeita asioita on varmasti parisuhteessa, jossa kaksi toisilleen ennestään tuntematonta ihmistä kohtaa pitkä menneisyys takanaan. Helppous puolestaan voisi kertoa siitä, että asioista ei syvällisemmin keskustella.
Missähän menee tällaisen anonyymin herjaamisen raja mitä täälläkin on harjoitettu? Joku roti olisi kyllä hyvä olla...
HS: Tällaisen nettikiusaamisen uhreiksi aikuiset joutuvat – exät, naapurit ja asiakkaat yrittävät varta vasten vahingoittaa ja loukata netissä
https://www.hs.fi/teknologia/art-2000005887841.html?fbclid=IwAR31KIBaBr…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkapään hipasusta perseenkourimiseen.
Jo on.
Jep, TÄYSIN eri asia.
Mä luulen että näissä on taustalla liian vähäinen hellyys ja kosketus omalta isältä. Tunnevamma siis, ei olla koettu että miespuolisen ihmisen kosketus on perusluonteeltaan hyvä asia.
Onko niin vaikeaa ymmärtää, että kun teinistä asti on ahdisteltu niin ei siinä auta oli isäsuhde hyvä tai huono. Näpit irti!
Eli arvasin oikein, traumaattinen tauta sulla :( Olen pahoillani! Parempaa huomista <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa ihmiset yleensä ottamaan tatuointeja ja lävistyksiä? Liittyykö se elämän kriisikohtiin, kapinointiin vai mistä on kyse? Kaikki tuollainen laskee kuitenkin henkilön viehättävyyttä, saattaa olla myös tietyissä tilanteissa hankala, kuten voisi kuvitella kielikorusta, miten sen alue pysyy puhtaana jne. Jotain hyvää niistä täytyy ottajalleen koitua. Voimaantumista?
Itse kun otin lävistyksiä (ei ole enää nykyään, olen ottanut pois), niin ajattelin että no nyt näytän kiinnostavammalta muiden silmissä. Ei ollut mitään kapinointia tai sen isompaa kriisiä.
Mä otin aikoinaan huulikorun, koska se näytti mun mielestä kivalta. Oli mulle ihan yhtä neutraali asia kuin korviksetkin. Eli halusin koristaa ulkonäköäni asialla, joka miellytti omia silmiäni. Nyt olen sen ikäinen, että maku on muuttunut, mutta nuorille lävistykset sopivat mielestäni edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla et jo juhannuksena ovat tavanneet. Mut ihan sama, avioliitto oliki tuhoontuomittu. Hyvä et Eetu sopivan löytäny, tsemppiä Rosallekin oman kullan etsintään :)
No toivottavasti ei, kun olivat yhdessä siellä juhlissa. Ymmärsin, että olivat tavanneet tämän avioliiton aikana kuitenkin. Ja avioliitossahan on harkinta-aika, ennen kuin päättyy. Eikö se ole 6kk? Eli jollakin tasolla jotain on siinä suhteessa tapahtunut, mutta tosi ymmärrettäväähän tuo tavallaan on. Mitkähän juhlat lie olleet ja miksi Rosa ei ole ollut mukana siellä? Onko olleet viikonloppuna? Viikonloppuja tuohon avioliittoon mahtui max. viisi. Eikö ole olleet siis yhdessä edes silloin? Eetu on siis viettänyt viikonloput, tai ainakin yhden näistä vähäisistäkin yksin Espoossa ilman Rosaa.
No ei! Vaan ovat kertoneet telkkunauhalle että päätyvät eroon, sit on ollu bileet ja siellä on Eetu tavannut tämän uuden.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset ovat ihania...ja miehetkin!! Kukaan ei vaikuta vaikealta luonteelta äkkiseltään nähtynä.
Tämä ei osunut ihan nappiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toukokuussa oli vihkiäiset, olivat sitoutuneet olemaan yhdessä 5 viikkoa, joka oli tullut kesällä täyteen ja silloin olivat varmaan panneet avioeron vireille. Ihanaa Eetu kun olet löytänyt uuden naisystävän, anna palaa ! 910
Sallivatko ohjelman säännöt, kun eivätkös ne ole julkista tietoa? Itse en jaksaisi nipottaa onko ollut vireillä vai ei kun rosa huokui vihamielisyyttä eetua kohtaan.
Minusta outoa kun täällä kokoajan puhutaan, että Rosa aiheuttaa Eetulle sitä ja Eetulle tätä.
Ovatko muut katsoneet, Eetun klippiä tänä päivänä kuluu.
Siinä Eetu kertoo kesästä ihan positiivisesti, että mukavaa oli, vaikka lopputulos harmitti ja yhteistä kemiaa ei vaan löytynyt. Ovat ihan hyvissä väleissä Rosan kanssa.
Täällä yritetään pitää yllä sitä fiilistä, minkä tuotanto oli meille esittänyt, ja todennäköisesti jättänyt paljon hyviä hetkiä näyttämättä. Olisivat olleet meille liian tylsiä.
Mutta, eihän olisi enää mitää kommentoitavaa, niin jatketaan samaa.
Eetuhan sanoi, että kokemuksen rankkuuden vuoksi ei välttämättä hakisi uudestaan ohjelmaan. Se, että pysyi haastattelussa positiivisella kannalla ja formaalina, on vain aikuisen, tasapainoisen ja kypsän, hyvin kasvatetun miehen käytöstä. Rosa, joka ei kehdannut edes tulla paikalle, olisi toki hetkessä menettänyt hermonsa ja alkanut pillittää kameroille, kuinka hän, hänen tunteensa ja vielä kerran HÄN.
Se hyöty Rosasta (ja osaksi mielestäni myös Sinistä ja Heikistä) oli, että me katsojat ehkä osaamme mennä itseemme ja miettiä, miten omassa parisuhteessa toimimme toista kohtaan. Ei kukaan tarkoituksella ole ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jo melkoista rienausta oikeasti kaltoinkohdeltuja kohtaan, jos henkistä väkivaltaa ruvetaan määrittelemään sillä, että ihminen on ajoittain tilannetajuinen ja möläyttelevä.
Henkisen väkivallan määrittelee sen kokija itse. Minulle se sisältää arvostelun siitä miten pukeutuu, onhan koulussakin koulukiusaamista se kun arvostellaan toisten vaatteita.
Sorry ohis. Olen vahvasti eri mieltä pitkälle viedystä "kokija määrittelee itse"-filosofiasta. Olisiko näkökulma helpompi ymmärtää ajattelemalla vaikkapa fyysistä kosketusta: onko tilanne väkivaltainen, jos mies vain nostaa kätensä naisen olkapäälle (satuttamatta häntä), ja nainen yllättäen kokee sen väkivallaksi esim. aikaisemman elämän traumaattisten kokemustensa vuoksi? Tämähän on kuitenkin tosi kaukana siitä, mitä fyysisellä väkivallalla yleisesti ymmärretään, ja tälle miehelle voisi olla täydellinen shokki kuulla, että hänestä puhutaan sen johdosta väkivaltaisena lähipiirille.
Onhan se AINA ahdistelua kun päätetään ottaa fyysinen kontakti toiseen kysymättä ensin lupaa siihen. Juuri tuollaisella asenteella aiheutetaan traumoja, että tartutaan vähän tissistä ja pebasta ihan ilman satuttamistarkoitusta. Toisen vartaloon EI kosketa ilman lupaa!
Kyllä on tälläkin ensitreffikaudella sitten nähty paljon ahdistelua! Tuollahan nuo ovat hiplailleet ja halailleet ja pussailleet toisiaan yhtenään ilman mitään lupia. Käsi kiertyy toisen vyötärölle jne.
Jos tarkkoja ollaan niin Miina huomautti Heikille luvan kysymisestä ensin, mutta Heikki sanoi evvk. Seurustelevan parin molemmilla osapuolilla on yhtälailla oikeus sanoa mihin ja milloin voi koskea. Ei toisen ruumista omista vaikka menisi naimisiin.
Jos tarkkoja ollaan, niin eikö Heikki sanonut jotain tyyliin ”en ole tottunut lupia kysymään” eikä evvk? Ja eikö tuo sukkanauhan etsiminen ole ihan normaali hääleikki (josta lienee etukäteen yhdessä sovittu)?
”Mä en ikinä kysy lupaa.”
Niin se sanoi. Minusta sama kuin evvk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkapään hipasusta perseenkourimiseen.
Jo on.
Jep, TÄYSIN eri asia.
Mä luulen että näissä on taustalla liian vähäinen hellyys ja kosketus omalta isältä. Tunnevamma siis, ei olla koettu että miespuolisen ihmisen kosketus on perusluonteeltaan hyvä asia.
Onko niin vaikeaa ymmärtää, että kun teinistä asti on ahdisteltu niin ei siinä auta oli isäsuhde hyvä tai huono. Näpit irti!
Eli arvasin oikein, traumaattinen tauta sulla :( Olen pahoillani! Parempaa huomista <3
Voisit ajatella hieman pidemmälle ja älytä, että luvaton koskettaminen on syy siihen. Eli juuri se, jota puolustelet sallituksi kun eihän se nyt mitään haittaa kun vähän hipaisee. Haittaa. Luvatonta koskettamista ei saa tapahtua. Ei ole mitään traumaa ennen kuin kaltaisesi ymmärtämätön koskettaa luvattomasti. Sinä aiheutat lääppimiselläsi trauman eikä mitään väli' onko kohteena olka vai pylly. Ei nyvitä toisten vartaloita ilman lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Äääääää en kestä noita Eetua ja Rosaa. Ne on niiiiin kyyhkyläisiä, onko ikinä ollut noin täydellistä starttia?
202 peukkua
Vierailija kirjoitti:
Arvon raati:
Kuinka kauan pystyisitte suhteessa peittelemään, jos ei teitä nappaa kielilävistykset ja napakorut?
Ehkä kauemmin kuin Heikki, mutta entä koko elämän ajan?
No varmaan ihan yhtä kauan kuin muitakin ulkoisia asioita, esim ylipaino, karvoitus, arvet, luomet, hörökorvat, karsastavat silmät. Moni ihminen pääsee tällaisten yli, kun aikaa kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvon raati:
Kuinka kauan pystyisitte suhteessa peittelemään, jos ei teitä nappaa kielilävistykset ja napakorut?
No varmaan ihan yhtä kauan kuin muitakin ulkoisia asioita, esim ylipaino, karvoitus, arvet, luomet, hörökorvat, karsastavat silmät. Moni ihminen pääsee tällaisten yli, kun aikaa kuluu.
Pitääkö jonkun ’päästä yli’ karvoituksesta, arvista tai luomista? Kyllä tällaisella ihmisellä tulee aika vaikeaa elämä olemaan, kun vanhenee tai sairastuu tai vammautuu, jos on vaikeaa joku arpi tai karva, saatikkka luomi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvon raati:
Pitääkö jonkun ’päästä yli’ karvoituksesta, arvista tai luomista? Kyllä tällaisella ihmisellä tulee aika vaikeaa elämä olemaan, kun vanhenee tai sairastuu tai vammautuu, jos on vaikeaa joku arpi tai karva, saatikkka luomi!
Nimenomaan. Sitähän tarkoitinkin, että vaikeaa on ihmisen elämä, jos ei pienistä ulkoisista asioista pääse yli. Tuossahan kysyttiin, kauanko pystyttäisiin peittelemään. Nimenomaan sitä ei tarvitse koko elämää peitellä, vaan niihin tottuu vaikka alussa ne häiritsisikin.