Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
8681/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan Katsomossa on uusia klippejä. Katsoin Miinan ja Heikin klipin, mutta Miina ei kertonut, että huomauttelu olisi nyt ongelma. Heikki kertoi taas, kuinka Miina on kaunis ulkoisesti ja sisäisesti. Tuntuu arvostavan Miinan persoonaa ja arvomaailmaa tosi paljon. Ja ulkonäköä. Siinä on jo paljon.

Mutta turha tästä on väitellä. 

Turhaa tosiaan. Miina sanoo haastattelussa:

Toimittaja: Mitä haluaisit sanoa kumppanille? Miina: Unohdetaan joskus myös arjessa sanoa niitä kivoja asioita pitäisi viljellä sitä enemmän kuin heikkouksien esiintuomista". Olen välillä valmis heittämään hanskat tiskiin"

Miina: "Koettelit kommenteilla (Heikille)", miten asettaa rajat sellaiselle ihmiselle, jolle niitä on vaikea asettaa?

Tässä siis Miina kertoo, että arjessa Heikki tuo esiin heikkouksia ja että on välillä valmis heittämään hanskat tiskiin. Millaiselle aikuiselle pitää asettaa rajoja O.o

Mutta toki jos tuollainen henkinen väkivalta on jonkun käsitys hyvästä avioliitosta ja miestä pitää opettaa kohtelemaan itseään nätisti kuin pahaista koulupoikaa niin oma on todellakin eh.. fem in ist in valinta...

On jo melkoista rienausta oikeasti kaltoinkohdeltuja kohtaan, jos henkistä väkivaltaa ruvetaan määrittelemään sillä, että ihminen on ajoittain tilannetajuinen ja möläyttelevä.

Vierailija
8682/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan Katsomossa on uusia klippejä. Katsoin Miinan ja Heikin klipin, mutta Miina ei kertonut, että huomauttelu olisi nyt ongelma. Heikki kertoi taas, kuinka Miina on kaunis ulkoisesti ja sisäisesti. Tuntuu arvostavan Miinan persoonaa ja arvomaailmaa tosi paljon. Ja ulkonäköä. Siinä on jo paljon.

Toimittaja: Mitä haluaisit sanoa kumppanille? Miina: Unohdetaan joskus myös arjessa sanoa niitä kivoja asioita pitäisi viljellä sitä enemmän kuin heikkouksien esiintuomista". Olen välillä valmis heittämään hanskat tiskiin"

Miina: "Koettelit kommenteilla (Heikille)", miten asettaa rajat sellaiselle ihmiselle, jolle niitä on vaikea asettaa?

Tässä siis Miina kertoo, että arjessa Heikki tuo esiin heikkouksia ja että on välillä valmis heittämään hanskat tiskiin. Millaiselle aikuiselle pitää asettaa rajoja O.o

Mutta toki jos tuollainen henkinen väkivalta on jonkun käsitys hyvästä avioliitosta ja miestä pitää opettaa kohtelemaan itseään nätisti kuin pahaista koulupoikaa niin oma on todellakin eh.. fem in ist in valinta...

On jo melkoista rienausta oikeasti kaltoinkohdeltuja kohtaan, jos henkistä väkivaltaa ruvetaan määrittelemään sillä, että ihminen on ajoittain tilannetajuinen ja möläyttelevä.

Henkisen väkivallan määrittelee sen kokija itse. Minulle se sisältää arvostelun siitä miten pukeutuu, onhan koulussakin koulukiusaamista se kun arvostellaan toisten vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8683/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos totta puhutaan, niin minulle möläyttelijämies parisuhteessa olisi henkistä väkivaltaa. Tilannetajuton ja möläyttelvä mies olisi kamala kestää, suorastaan stressaavaa, miksi edes pitäisi kestää? Voisin häneen kanssan huonosti ja en jaksaisi (olisin pahoillani) lasten edessä selitellä isänsä käytöstä. Minun täytyy luottaa mieheeeni ja on parisuhteen edellytys puolisona ja isänä. Myös hänen käytökseensä.

Onko avioliitto ja parisuhde (saada joku mies) joillekin niin suuri status, että siihen on pyrittävä hinnalla millä tahansa? Joskus tuntuu, että se hinta on aika kallis.

Onko tuollainen puolustelu täällä nyt jotain oman hännän nostamista ja itsensä lohduttamista? Koska fiksu Miinakin otti Heikin, ja asiantuntijatkin hehkuttavat, niin eihän voi olla, että minusssa ja omasssa miesvalinnassani on ollut mitään vikaa, vaikka mieheni ei osaa käyttäytyä ja on törppö. Ja hänet olen aikoinaan kelpuuttanut.

Jostain tämä huonojen puolien *ylistys* kielii, en sitä voi muuten ymmärtää.

Vierailija
8684/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät vaihda kumppaneita kuin paitaa, vaikka sillä saattaisikin päästä helpommalla. Itse ymmärrän tuota Heikin ja Miinan rajojenhakemista, sillä olen itsekin naimisissa entisen töksäyttelijän kanssa. Tasapainon hakeminen vaati molemmilta paljon: minulta kykyä ymmärtää, ettei toinen tarkoita pahaa, vaikka ilmaiseekin itseään ajoittain kömpelösti ja häneltä parempaa kykyä ilmaista itseään ja myös nähdä, mikä loukkaa ja mikä ei. Tunneilmaisu ja kyky asettua toisen tilanteeseen vaatii harjoittelua. Olisin saattanut päästä helpommalla, jos olisin laittanut töksäyttelijäni vaihtoon, mutta näin koko ajan tönkön ilmaisun alla luotettavan, kunnollisen, muilla tavoin älykkään ja kiltin miehen, jossa oli paljon muitakin rakastettavia piirteitä. Valmista pakettia ei ole ja moni voi heittää paljon hyvää menemään, jos haluaa vaan nopeaa ja helppoa. 20 vuotta yhteiseloa takana ja ollaan molemmat onnellisia, että hyväksyimme toisemme sellaisina kuin olemme ja annoimme suhteellemme mahdollisuuden kehittyä ja kasvaa. Uskon, että Heikillä ja Miinalla on mahdollisuus samaan <3

Vierailija
8685/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä draaman tajua ja mielikuvitusta. Käyttäisitte sen mieluummin johonkin hyödylliseen, kirjoittakaa vaikka romaani. Nuo päätelmät muiden elämistä, motiiveista ja tunteista on ihan naurettavia, ja toisen (esim nyt Miina, Heikki, Eetu ja Rosa eri oma keksimienne motiivien jyrääminen heidän sanomisten yli, hyysääminen (voivoi, eetu ja miina raukka, mielenterveys menee hullujen kanssa) on kiusallista, alentuvaa ha holhoavaa. Antakaa muitten elää omaa elämäänsä ja he tietää itse paremmin motiivinsa tms kuin te fakin besserwisser mutu kyökkispykopaatit.

Vierailija
8686/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sana! "Ääh, se sanoi että tissit pursuaa topista, hirveää henkistä väkivaltaa!!" vai oliko sittenkään... Mua naurattais ihan hirveästi jos oma mies sanois noin.

Vierailija
8687/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitea sitten kun ihmisillä ne rajat on.eri kohdissa? Yhden kanssa voi heittää rankkaakin läppää, toinen sitten menee kuoreen pienestäkin. Telepatia on kuitenkin aika harvinainen taito. Itse näen suhteen aina seikkailuna, jossa jatkuvasti opitaan toisesta uutta ja kehitytään yhdessä. Ja hyvässä suhteessa voi olla oma itsensä, jos on sarkasmiin taipuvainen, ei kannata kaikesta loukkaantujaan sekaantua ja päin vastoin. Ihmisi on erilaisia.

Vierailija
8688/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaas tämä ihan ajatuksella. Ihanan ymmärtäväisiä ovat molemmat, heikki ja miina

https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/julkkikset/rakastunut-ensitreffit-al…

Vierailija
8689/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitea sitten kun ihmisillä ne rajat on.eri kohdissa? Yhden kanssa voi heittää rankkaakin läppää, toinen sitten menee kuoreen pienestäkin. Telepatia on kuitenkin aika harvinainen taito. Itse näen suhteen aina seikkailuna, jossa jatkuvasti opitaan toisesta uutta ja kehitytään yhdessä. Ja hyvässä suhteessa voi olla oma itsensä, jos on sarkasmiin taipuvainen, ei kannata kaikesta loukkaantujaan sekaantua ja päin vastoin. Ihmisi on erilaisia.

Nimenomaan sitä, että hakeudutaan suhteesen sellaisen ihmisen kanssa, joka on samanlainen perusluonteeltaan. Eli sellainen, joka kokee pukeutumisarvostelun jne. henkiseksi väkivallaksi hakeutuu parisuhteeseen sellaisen kanssa, joka ei arvostele ja sitten ne, jotka eivät loukkaanu niin he  tottelevat miestään.

Vierailija
8690/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmista pakettia ei voi saada, mutta pitkään suhteeseen löytyy kyllä vastoinkäymisiä ja vaikeuksia muutenkin ja ihan tarpeeksi kuin valitsemalla hankala mies.

Ei tarvitse vaihtaa parisuhdetta kuin paitaa tai pysyä sitkeästi hammasta purren yhdessä kun on yhteen menty kun jo ennen yhteenmenoa hiukan ennakoi eikä tieten tahtoen ota vaikeasti ymmärrettävää miestä.

Itse ajattelen, että pääosiltaan parisuhteen tulisi olla sujuvaa ja kommunikointi mahdollisimman ymmärrettävää. Että parisuhteessa olo kuitenkin lisää jo olemassaolevaa hyvinvointia eikä edes jollain tasolla vähennä sitä.

Koska yhteentörmäyksiä ja kommunikointivaikeuksia tulee aina, sen helpommankin ihmisen kanssa. Aina enemmän sen vaikeatajuisen ihmisen kanssa ja siihen päälle ne jotka tulee joka tapauksessa.

En halua tahallani niitä vaikeuksia enää maksimoida.

Lisäksi inhoan toisen aikuisen ihmisen *ojentamista* ja *holhoamista*, se on minulle vaikeaa ja nopeana ihmisenä varmaan tulisin itsekin laukoneeksi sammakoita, kun toinen niitä provosoisi, siksi parasta valita sellainen mies, joka mahdollisimman vähän provosoi ja minä hänestä provosoidun.

Vierailija
8691/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan sitä, että hakeudutaan suhteesen sellaisen ihmisen kanssa, joka on samanlainen perusluonteeltaan. Eli sellainen, joka kokee pukeutumisarvostelun jne. henkiseksi väkivallaksi hakeutuu parisuhteeseen sellaisen kanssa, joka ei arvostele ja sitten ne, jotka eivät loukkaanu niin he  tottelevat miestään.

Ai noiko on ainoat vaihtoehdot?

Tuollainen ehdottomuus ja mustavalkoisuus ois kyllä itelle ehdoton turnoff suhteessa.

Vierailija
8692/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen ehdottomuus ja mustavalkoisuus ois kyllä itelle ehdoton turnoff suhteessa.

En usko, että olisit hyvä kumppani muiltakaan osin :) Siinähän etsit itsellesi sopivan joka alistuu turnoneillesi.

Vierailija
8693/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin tältä kaudelta kaipaamaan enemmän osallistujien ja kavereidensa välisiä kahdenkeskisiä keskusteluja, koska mielestäni niissä ihminen saattaa purkaa tuntojaan jopa avoimemmin ja suoremmin kuin asiantuntijalle puhuessaan, kun tietää että toinen osapuoli ymmärtää pitkällä kokemuksella omia ajatuksia ja tapoja ilmaista niitä.

Vierailija
8694/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että olisit hyvä kumppani muiltakaan osin :) Siinähän etsit itsellesi sopivan joka alistuu turnoneillesi.

Aikamoista tulkintaa yhden kommentin perusteella. Mutta äkkiväärät nyt on äkkivääriä.

Vierailija
8695/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkisen väkivallan määrittelee sen kokija itse. Minulle se sisältää arvostelun siitä miten pukeutuu, onhan koulussakin koulukiusaamista se kun arvostellaan toisten vaatteita.

Sorry ohis. Olen vahvasti eri mieltä pitkälle viedystä "kokija määrittelee itse"-filosofiasta. Olisiko näkökulma helpompi ymmärtää ajattelemalla vaikkapa fyysistä kosketusta: onko tilanne väkivaltainen, jos mies vain nostaa kätensä naisen olkapäälle (satuttamatta häntä), ja nainen yllättäen kokee sen väkivallaksi esim. aikaisemman elämän traumaattisten kokemustensa vuoksi? Tämähän on kuitenkin tosi kaukana siitä, mitä fyysisellä väkivallalla yleisesti ymmärretään, ja tälle miehelle voisi olla täydellinen shokki kuulla, että hänestä puhutaan sen johdosta väkivaltaisena lähipiirille.

Vierailija
8696/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset ovat erilaisia.toiset herkenpiä ottamaan itteensä ja vakavasti.ja ei liikaa saa toista "kouluttaa"persoona häviää.ja voiha itteänsäki kouluttaa samalla.ja hyväksyä tiettyyn rajaan asti toinen(alkoholismi.väkivalta ym)

Vierailija
8697/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin tältä kaudelta kaipaamaan enemmän osallistujien ja kavereidensa välisiä kahdenkeskisiä keskusteluja, koska mielestäni niissä ihminen saattaa purkaa tuntojaan jopa avoimemmin ja suoremmin kuin asiantuntijalle puhuessaan, kun tietää että toinen osapuoli ymmärtää pitkällä kokemuksella omia ajatuksia ja tapoja ilmaista niitä.

Kahdenkeskisiä keskusteluja joissa on kamera paikalla!?

Vierailija
8698/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät vaihda kumppaneita kuin paitaa, vaikka sillä saattaisikin päästä helpommalla. Itse ymmärrän tuota Heikin ja Miinan rajojenhakemista, sillä olen itsekin naimisissa entisen töksäyttelijän kanssa. Tasapainon hakeminen vaati molemmilta paljon: minulta kykyä ymmärtää, ettei toinen tarkoita pahaa, vaikka ilmaiseekin itseään ajoittain kömpelösti ja häneltä parempaa kykyä ilmaista itseään ja myös nähdä, mikä loukkaa ja mikä ei. Tunneilmaisu ja kyky asettua toisen tilanteeseen vaatii harjoittelua. Olisin saattanut päästä helpommalla, jos olisin laittanut töksäyttelijäni vaihtoon, mutta näin koko ajan tönkön ilmaisun alla luotettavan, kunnollisen, muilla tavoin älykkään ja kiltin miehen, jossa oli paljon muitakin rakastettavia piirteitä. Valmista pakettia ei ole ja moni voi heittää paljon hyvää menemään, jos haluaa vaan nopeaa ja helppoa. 20 vuotta yhteiseloa takana ja ollaan molemmat onnellisia, että hyväksyimme toisemme sellaisina kuin olemme ja annoimme suhteellemme mahdollisuuden kehittyä ja kasvaa. Uskon, että Heikillä ja Miinalla on mahdollisuus samaan <3

Hassua, olisi voinut olla omasta kynästä, ja meilläkin reilu 20v takana =)

Mutta näin se on, ihmeen helpolla monet luovuttaa. Tuntuu ettei mitään negatiivista kestetä. Itse ajattelen, että parisuhteen yksi tehtävä on koulia molempia ihmisenä, ei vain kumppaniani vaan ihan minua itseäni myös. Vaikkei se ole aina helppoa! Mutta on se sen väärtti <3

Vierailija
8699/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvapsykologi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sohvapsykologi kirjoitti:

Ruokakauppa-episodi: Eetu teki virheen kun ei ottanut huomioon Rosan väsymystä yövuorosta johtuen, on täysin loogista, normaalia ja ymmärrettävää että jos oma kumppani on väsynyt ja löytyy vain "x" tuntia luppoaikaa ennen seuraavan vuoron alkua niin EI jäädä sinne lihatiskille ihmettelemään että "mitäköhän nyt tekis mieli?". Olisin itse ärähtänyt paljon pahemmin jos oma tyttöystävä hidastelis tolla tavalla.

Ruokakauppa-episodi: Kyllä, Eetu teki juuri tuon virheen. Mutta Rosa teki virheen ärähtäessään. Eetun kaltaisen kiltin miehen ärähdys jättää vain hämilleen, eikä viesti mene perille. Eli käytös ei muutu miksikään, seuraava ruokakauppakäynti olisi samaa jahkaamista.

Parempi olisi ollut Rosalta ihan asiallisesti vain selittää, että on väsynyt eikä halua käyttää ruokakaupassa aikaa, että ostetaan nyt vain äkkiä jotakin ja häivytään. Kotona sitten kun olisi saanut syötyä ja siten tasattua mielialaa, olisi vaikka sovittu että Rosan työvuorojen aikana Eetu käy kaikessa rauhassa kaupassa ja kokkaa aterian valmiiksi odottamaan.

Itse oletan, että koko kauppareissu oli osa formaatin käsikirjoitussalkusta valittua sisältöä, silla kaikilla kausilla on nähty kauppareissutilanteita. Eetu yritti suoriutua annetusta tehtävästä antamalla minimisuoritusta enemmän, Rosa ei.

Vierailija
8700/8881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tällä kaudella pitänyt olla ennennäkemättömän paljon ja avointa puhetta seksistä, no aika mainosteaseriksi sekin jäi. Sinänsä itseäni ei haittaa, yksityiselämän asioita.

Ketju on lukittu.