Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
8641/8881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen tässä päätösjakson uusintaa. Eetua jännittää, kun ei yhtään tiedä, mitä on luvassa. Toisin sanoen homma oli kiinni Rosan päätöksestä. Lopettaja tietää lopputuloksen ilman, että kysyy sitä toiselta. 

Vierailija
8642/8881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikki on joku yli 2 metriä varmaan, ainakin oli ylivoimaisesti pisin henkilö Tampereen yliopiston kirjaston opiskelijaruokalassa, kun hänet siellä pari viikkoa sitten bongasin.

Onkohan Heikki ryhdistynyt sitten viime näkemän? Joka oli joskus sarjan alkupuolella. Näin hänet samassa paikassa, eikä näyttänyt noin pitkältä. Tai sitten siihen aikaan kun olit syömässä, ei paikalla ollut muita kuin Miina-mittaisia humanisteja.

Mahdollista että oma pituuteni vaikeuttaa kyllä arvioimista, oon just ja just 160cm pätkähumanisti itse. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8643/8881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselen tässä päätösjakson uusintaa. Eetua jännittää, kun ei yhtään tiedä, mitä on luvassa. Toisin sanoen homma oli kiinni Rosan päätöksestä. Lopettaja tietää lopputuloksen ilman, että kysyy sitä toiselta. 

Mun mielestä häntä jännitti vähintään yhtä paljon se, että heidän tarina ei mennyt sarjan toiveiden mukaan ja hän joutuu "tuottaa pettymyksen" asiantuntijoille ja katsojille. Oon melko varma, koska mulla oli kerran nuori heila-eetunkaltainen ja hän halusi & oletti, että asiat menee itsestään toiveiden ja yleisten odotusten mukaisesti ja jos ei menekään niin se on suuri epäonnistuminen ja sekasorto. 

Vierailija
8644/8881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä häntä jännitti vähintään yhtä paljon se, että heidän tarina ei mennyt sarjan toiveiden mukaan ja hän joutuu "tuottaa pettymyksen" asiantuntijoille ja katsojille. Oon melko varma, koska mulla oli kerran nuori heila-eetunkaltainen ja hän halusi & oletti, että asiat menee itsestään toiveiden ja yleisten odotusten mukaisesti ja jos ei menekään niin se on suuri epäonnistuminen ja sekasorto. 

Kiusallista, että kolmikymppinen äijä ei ole oppinut elämässään suhtautumaan epäonnistumisiin. Pumpulissa kasvanut

Vierailija
8645/8881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusallista, että kolmikymppinen äijä ei ole oppinut elämässään suhtautumaan epäonnistumisiin. Pumpulissa kasvanut

Moi Rosa.

Vierailija
8646/8881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi Rosa.

Aika huolestuttavaa, vihasi ja angstauksesi on kasvanut niin suureksi, voimakkaaksi ja vainoharhaiseksi, että näet itse (kuvittelemaasi) Luciferin ilmentymää -Rosaa- joka paikassa.

Kannattasko puhua jollekin noista sun henkisestä ongelmista?

Vierailija
8647/8881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi Rosa.

Aika huolestuttavaa, vihasi ja angstauksesi on kasvanut niin suureksi, voimakkaaksi ja vainoharhaiseksi, että näet itse (kuvittelemaasi) Luciferin ilmentymää -Rosaa- joka paikassa.

XD

Vierailija
8648/8881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikki on joku yli 2 metriä varmaan, ainakin oli ylivoimaisesti pisin henkilö Tampereen yliopiston kirjaston opiskelijaruokalassa, kun hänet siellä pari viikkoa sitten bongasin.

Heikki on palannut poikamiesboksiinsa?

Vierailija
8649/8881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi Rosa.

Moi rosa ottaako päähän kun et voittanut iron mania?

Vierailija
8650/8881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi Rosa.

Whoa! Tuo oli toinen kommenttini täällä, selkeästi iso virhe tulla palstalle. :D Oletkos pitkäänkin jo turhautunut täällä? Suosittelen ulkoilmaa välillä!

Vierailija
8651/8881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi Rosa.

Moi rosa ottaako päähän kun et voittanut iron mania?

Kyllä on juttujen taso taas romahtanut ! Nukkumaanmenon aika!

Vierailija
8652/8881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos totta puhutaan, niin Miina oli silloin yliopistolla sen mukana syömässä, eli varmaan ovat yhessä olleet siellä poikamiesboksilla majoittumassa. (Tampereen jodel räjähti kyl tän taannoisen bongauksen myötä, eivät piilotelleet kyllä yliopistolla yhessäoloaan.)

Onhan se sen tän päiväisen haastattelunkin mukaan pitänyt toistaseks vielä sen boksinsakin, jos välillä täytyy Tampereella yöpyä.

Vierailija
8653/8881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan. Käy luultavasti yliopistolla syömässä seminaarimatkoillaan.

Vierailija
8654/8881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eetu antoi tietysti Rosan sanoa ensin haluaako jatkaa. Jos Rosa olisi sanonut, että haluaa jatkaa, olisi Eetukin sanonut niin. Kertoo jotakin miehestä.

Kertoohan se jotain miehestä. Esim. sen, jos Rosa olisikin vaikka halunnut jatkaa niin tämä olisi ollut merkki Eetulle, että ehkä voivat vielä yrittää, koska Rosan yrittämättmyydestä koko homma oli alunperin kiinni.  Jos Rosa olisi halunnut jatkaa niin ehkä Eetu olisi mielenkiinnolla halunnut nähdä millaista heillä olisi voinut olla, kun Rosa tosissaan yrittää. Mutta luulen kyllä, että Eetu oli kielteisen päätöksen todellakin tehnyt jo etukäteen. 

Vierailija
8655/8881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä oikein tiedä, mitä ajatella Miinasta ja Heikistä. Miina on niin upea, että olisi kaivanut mistä tahansa änkyräidiootista suohirviöstä parhaat puolet esiin. Mutta aivan varmasti hän saisi niiiiiiiiin paljon paremman ja oman tasoisen miehen kuin Heikki! Heikki vaikutti ilkeilevältä urpolta, jolta on jäänyt perussosiaalisuus oppimatta. Pelkät tietyiltä osin yhteiset arvot ja ilmeisesti suht saman tasoinen älykkyysyys eivät riitä hyvään parisuhteeseen. Miina ansaitsisi jonkun yhtä hervottoman, häntä todella hyvin kohtelevan ja hänen upeuttaan arvostavan (ja sen myös näyttävän!) miehen. Miina oli ilmiselvästi lähtenyt mukaan niin tosissaan kuin olla ja voi, ja siksi ymmärsi kiltteyttään vähän liikaakin Heikin karmivaa idiotismia. Vaikuttivat kuitenkin aika ihastuneilta... Mutta! Voi Miina kun sille olisi parempiakin, sosiaalisesti osaavia ja ihania miehiä tarjolla! Kypsiä, eikä tuollaisia kakaramaisen tuomitsevia kuin Heikki. Jos olisin mies ja sinkku niin lähettäisin jonkun rakkauskirjeen Miinalle!!!!

Veikkaan myös, että Sini ja Vesa eroavat jossain vaiheessa. Eihän heillä ollut mitään maailmojen kohtaamista, tai itsessään tärkeiden asioiden synkkaamista. Vesa vaikutti ihmiseltä, jolle älykkyys ja tieteellinen maailmankuva ovat iso osa identiteettiä, ja myös heijastuvat eri elämänalueille aina musiikkimausta alkaen. Sini oli höpsö perustyttö, joka ei vain älyllisesti riitä tarjoamaan riittävästi parisuhteeseen itseään fiksumman kanssa. Olen itsekin ollut tuollaisissa "ihan kivoissa" tapailujutuissa, joita ei nyt oikein raaski laittaa poikkikaan vaikka se on enemmän sellaista kaverillista hengailua.  Mielestäni Sini ja Vesa olivat kauden suurin floppi. Rosan ahdistukset ja skitsoileva luonne eivät ehkä ole tulleet aitoina esille, mutta Sinin ja Vesan paritus on käsittämätön munaus. Otan heti 1:1 vedon, että eroavat kun huomaavat pitkästyvänsä kuoliaksi.

Miina on toki hieno ihminen, mutta eiköhän tämä ylivertaisuuden hehkutus ole jo mennyt överiksi. En mitenkään näe, että Heikki olisi hänelle huono valinta. Heikki on komea, älykäs, pitkälle kouluttautunut, ajatteleva, varmaan lämminkin mies. Hän on lisäksi joutunut käymään elämässään aikamoisen kriisin läpi perheensä kanssa, kun he ovat eronneet uskonnollisesta yhteisöstä. Sellainen kasvattaa ja laittaa miettimään elämän peruskysymyksiä. Pidän Heikkiä todella hyvänä miehenä, hänestä tulisi varmaan myös loistava isä.

Niinkö sinusta? Kyllä minua lapsena ahdistaisi, etenkin tyttölapsena, jos isä koko ajan arvostelisi vaatteita ja tyyliä ja ulkonäköä ja kieltäisi ja yrittäisi rajoittaa ja muokata oman naismakunsa mukaiseksi.

Käyttäytyykö oma isäsi samalla tavalla vaimoaan ja lapsiaan kohtaan, vai mistä moinen oletus, että Heikki niin tekisi.

Heikki arvosteli Miinan vaatteita ja Miinaa koko ajan.

Tuo nyt on aivan liioiteltu väittämä. Me olemme nähneet joitakin episodeja heidän kesästään ja joissakin niistä Heikki on sanonut jotain Miinan vaatteista, lähinnä juuri niistä. Ei todellakaan voi todeta, että Heikki olisi koko ajan arvostellut. Kaiken lisäksi Heikin arvostelu oli kesyä. Olen itsekin sanonut miesystävilleni heidän pukeutumisestaan, eikä kukaan ole ollut moksiskaan. Enkä itse ole ajatellut, että edes arvostelisin toista. Olen vain ehdottanut, millainen pukeutuminen voisi sopia hyvin. 

Minulle jäi Heikin puheista lähinnä mieleen se, että hän monta kertaa sanoi Miinalle kauniita asioita ja ikään kuin hän olisi myös pohtinut sanomisiaan paljonkin. 

Ja jos ajattelen, että mieheni ehdottaisi minulle jotain pukeutumisen suhteen, niin ottaisin sen huomionosoituksena, mahdollisuutena kiinnittää huomiota johonkin itsessäni. 

Ei. Katsomon mitä heille kuuluu nyt - klipistä selviää, että Miina tuo esille edelleen saman ongelman. Että arjessa on huomauttelu pääosassa ja ne kehut jää saamatta.

Se, että sinä otat kuraa niskaan mieheltä pitämättä sitä minään ei todellakaan ole minun ongelmani.

Tosiaan Katsomossa on uusia klippejä. Katsoin Miinan ja Heikin klipin, mutta Miina ei kertonut, että huomauttelu olisi nyt ongelma. Heikki kertoi taas, kuinka Miina on kaunis ulkoisesti ja sisäisesti. Tuntuu arvostavan Miinan persoonaa ja arvomaailmaa tosi paljon. Ja ulkonäköä. Siinä on jo paljon.

Mutta turha tästä on väitellä. 

Vierailija
8656/8881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiättekö kun mannerismit voi ärsyttää, vaikka ne ei sen vakavampia ole? Eetu on kiva, mutta 3 mannerismia ärsytti. 1. "Hehe" (ei tarvinne selvennystä) 2. "Helposti." (vastauksena moneen kysymykseen) 3. Lähes aina pyysi Rosaa vastaamaan ensin. Oli kai tarkoitus näyttää kohteliaalta, mutta näytti ärsyttävältä.

Vierailija
8657/8881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiiättekö kun mannerismit voi ärsyttää, vaikka ne ei sen vakavampia ole? Eetu on kiva, mutta 3 mannerismia ärsytti. 1. "Hehe" (ei tarvinne selvennystä) 2. "Helposti." (vastauksena moneen kysymykseen) 3. Lähes aina pyysi Rosaa vastaamaan ensin. Oli kai tarkoitus näyttää kohteliaalta, mutta näytti ärsyttävältä.

Maneerit?

Vierailija
8658/8881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jäi kaudesta sellainen mielikuva, että aika paljon asioita jätettiin sanomatta itse ohjelmassa. Ehkä sillä sitten suojeltiin osallistujien yksityisyyttä, mutta samalla katsojat jäivät hieman pimentoon monista asioista.

Esimerkiksi Sinin kohdalla vasta viimeisessä jaksossa sivuttiin sitä, että ilmeisesti hänellä on suurempiakin menneisyydestä kumpuavia ongelmia. Hänen on ilmeisesti pitänyt työstää ja käsitellä aika paljon sitä, miksi turvallisen olon luova kumppani ei kiinnosta seksuaalisesti. Jaksossa joku asiantuntijoista kommentoi asiaa sen oloisena, että siitä on keskusteltu paljonkin, vaikkakaan noita keskusteluja ei itse ohjelmassa näytetty. Myös jossain lehtihaastattelussa sanottiin, että seksuaalisuuteen liittyvistä asioista on asiantuntijoiden kanssa keskusteltu paljon, mutta ne keskustelut on käyty joko kameroiden ulkopuolella tai leikattu pois. Sinänsä varmasti hyvä juttu itse pareille, mutta tietenkin se aiheuttaa tylsyyttä itse ohjelmaan.

Sini on se huikea kasvutarina. Hän on selvästi ollut rajottavassa parisuhteessa, jossa on hakenut "kipinää" alistavalta ja turvattomalta kumppanilta. Vain se jännitys on tuonut suhteeseen eloa. Nyt tilanne on Vesan kanssa erilainen, mutta turvallinen. Sini oppii arvostamaan itseään.

Vierailija
8659/8881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rosa puhui hyvin ja kauniisti Eetulle tuossa lopussa, kun taas Eetu ei oikein osannut taaskaan sanoa mitään.

Ymmärrän Rosaa ja hänen perustelujaan. Eetusta en osaa sanoa mitään.

Minä taas ymmärrän Eetua ihan täysin, herkkä, kiltti ihminen ja toinen vaikuttaa sellaiselta maantiejyrältä joka ei tunnu tajuavan herkkyyksistä ja sävyistä yhtään mitään.  

Eetu ymmärtää vielä vähemmän herkkyyksistä ja sävyistä. Sanokaapas oliko sillä pojalla yhtään omaa mielipidettä tai älykästä keskustelunavausta???

No se on ujo ja arka ja kiltti eikä varmasti uskalla sanoa silloin kun kumppani ei ole henkisesti luotettava, eli ei ole semmoinen johon voi luottaa ettei se tyrmää. Kiltteys ei ole tyhmyyden synonymi, btw. Jyrät aina luulee että niin on, mutta ei ole. Kiltteys on herkkyyttä ja kilttejä herkkiä ihmisiä pitää kohdella siten että luo sen ilmapiirin jossa ne uskaltavat puhjeta kukkaan. Fiksut sen huomaavat, yksioikoisemmat eivät.

Word. Kun luottamusta ei ole syntynyt kun koskaan ei voi olla varma milloin toinen räjähtää, jää keskustelutkin pinnalliseksi tai niitä ei synny ollenkaan.

Tuossa tilanteessa ottaisin sen räjähtämisen riskin ja siitä huolimatta puhuisin juuri niistä omista ajatuksistani.

En voi mitään, mutta rasitun sellaisten ihmisten seurassa, jotka lähinnä näyttävät tarkkailevan, miten muut reagoivt heidän sanomisiinsa ja mukauttavat sanansa sen mukaan.

Veikkaan että sinäkin alkaisit viimeistään siinä parin kymmenen tyrmäyksen jälkeen harkita sanomisiasi. Kun toisen reaktio "väärään" kommenttiin on aggressio tai mitöinti, alkaa automaattisesti vältellä riskitilanteita.

Vierailija
8660/8881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Heikki ryhdistynyt sitten viime näkemän? Joka oli joskus sarjan alkupuolella.

Kannatetaan ryhtiliikettä. ja ihan turhaan mumisee hissukseen monotonisella äänellä, volaa lisää niin kyllä se siitä..

Ketju on lukittu.