Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Kenen osallistujista kanssa sopisit parhaiten yhteen?
Mä ottaisin Heikin. Mun mielestä hän on komea ja kiinnostava. En näe sitä jyrkkyyttä mistä monet täällä puhuvat. Hänhän on elämässään kuitenkin joutunut aika isoja muutoksia tekemään (lahkosta eroaminen ym.) eli ei voi sanoa, etteikö joustaisi ja osaisi muuttua. Tykkään kun on niin pohtivainen ja huumorintajuinen. Osaa analysoida itseään ja antaa mahdollisuuksia (esim. hääpäivä ja sen jälkeiset ajatukset).
Vierailija kirjoitti:
Kenen osallistujista kanssa sopisit parhaiten yhteen?
Minä tykkään Vesasta! Oma mieheni on fyke-opettaja, ja hänen kaveripiirissään oli opiskeluaikoina paljon tuontyyppisiä miehiä. Vesa on ulkoisesti aika tavallisen näköinen, ei mikään "mahticatch", mutta tykkään sen hymystä, sarkstisista jutuista ja myös nörttihuumori uppoaisi. Ihana tuo sormusten kaiverruskin yhtälömuotoon. Vielä kun se on keskusteleva ja toista kauniisti kohteleva mies niin varmasti kumppani löytyy jos eivät Sinin kanssa jatkakaan.
Heikin älyllinen verbaliikka uppoais minuun kanssa, mutta on ehkä liian maaimanparantaja omaan makuuni ja toisaalta tuo hengellisyys on minulle vieras, omista kokemuksista johtuen myös vaikea pala.
Eetu on tosi söötti, mutta jotenkin sillein kaveri/pikkuvelityyppisellä tavalla.
Ei näistä tämän kauden miehistä miellytä täysin oikein kukaan, mutta Vesa olisi lähimpänä omaa mieltymystä.
Vierailija kirjoitti:
Ei Heikkikään kyllä osannut mitenkään erittäin hyvin valaista omalta puoleltaan asiaa. Ymmärrän toki hyvin, uskostaan puhuminen on välillä erittäin kiusallista ja etenkin läheisten ihmisten kanssa, jos näkemykset eroavat tai se, että avautuu samalla katsojille.
Voi olla, ettei tuollaisessa tilanteessa halua avata näkemystään täysin. Ymmärrän sen kyllä.
En ymmärtänyt Rosan jankkaamista siitä, että väittelyssä ei ole voittajaa. Onhan. Se voittaa, joka argumentoi paremmin näkökantansa. Keskustelussa ei ole voittajaa. Siinä vain vaihdetaan mielipiteitä ja voi oppia jotakin uutta toiselta. Keskustelussa ollaan avoimemmin mielin ja väittelyssä pyritään kumoamaan toisen esittämät väitteet. Rosa on nimenomaan väittelijä eikä keskustelija. Tavallisesta keskustelusta tulee hänelle asia, jossa pitää kiistellä, päihittää ja kumota toisen esittämiä ajatuksia ja väitteitä ja letkautuksia. Toisin sanoen --> Rosa tekee asiasta kuin asiasta väittelyn eikä osaa keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Kuten tässä joku kommentoija aikaisemmin, minäkin pelkään, että Miina joutuu luopumaan liikaa omasta itsestään Heikin kanssa. Pitäisi koko ajan olla hillitympi, naisellisempi, rauhallisempi, ei saa olla "kiukkuinen", ulkomaille lähtö on huono idea, lapsia pitäisi saada pian... Ihankuin hänellä olisi mielessä juuri joku uskovainen menneiden aikojen pikkuvaimo. Ei hän sitä suoraan sano, mutta siltä se vaikuttaa ja Miinan itsetunnolle varmasti haitallista tuntea koko ajan olevansa vääränlainen.
Tämän jakson perusteella toivon, että eroavat. Veikkaan, että jatkavat yhdessä vielä hetken ohjelman jälkeen, mutta toivottavasti se lopullinen ero tulee ja Miina löytää jonkun, jolle kelpaa ihan omana itsenään.
Heikkiä sietääkin kritisoida heitoistaan, mutta rajansa asioiden vääristelylläkin.
Heikkihän nimenomaan sanoi suhtautuvansa myönteisesti Miinan haluun muuttaa ulkomaille. Hän sanoi voivansa itsekin muuttaa ulkomaille, mutta asuisi mielummin Suomessa. Missään nimessä Heikki ei kuitenkaan vaikuttanut olevan muuttoa vastaan.
Ja missä hän on sanonut että lapsia pitäisi saada pian? Onhan Heikki sanonut haluavansa lapsia, mutta en ole kyllä kuullut että ihan pian pitäisi ruveta niitä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetytti Miinan kommentit moternista teologista, kun Heikki vitsaili vahinkolapsesta. Miina näytti luulevan, että uskovaisten mielestä ei ole olemassa "vahinkolapsia", koska kaikki on Jumalan luomaa. Itsekin olen ateisti, mutta sen verran kristinuskoon tutustunut, että kyllä siinä mun mielestä on ihan olennainen osa ihmisen vapaalla tahdolla. Eikö se mene jotenkin niin, että vain pieni osa mahtuu neulan silmästä, niin eikös ne muut juuri karsiudu pois, koska käyttävät vapaata tahtoa huonosti. Ihmiset rellestää täällä planeetalla eikä Jumala puutu joka käänteeseen. Eikös se näin kristinuskon mukaan mene? Että maailma on paha. Siitä saakka kun ihminen Edenistä karkoitettiin.
Pitää myös muistaa, että uskovaisten keskuudessa on erilaisia näkemyksiä mm. ehkäisystä, pelastuksesta, kadotuksesta jne. Toki Raamatussa sanotaan niinkuin sanotaan, mutta eri uskonsuunnissa ja niiden sisällä asioita tulkitaan eri tavoin. Siksi ei-uskovat voivat hämmentyä, kun uskovat ajattelevatkin eri tavalla kuin uskovaisen "pitäisi" ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetytti Miinan kommentit moternista teologista, kun Heikki vitsaili vahinkolapsesta. Miina näytti luulevan, että uskovaisten mielestä ei ole olemassa "vahinkolapsia", koska kaikki on Jumalan luomaa. Itsekin olen ateisti, mutta sen verran kristinuskoon tutustunut, että kyllä siinä mun mielestä on ihan olennainen osa ihmisen vapaalla tahdolla. Eikö se mene jotenkin niin, että vain pieni osa mahtuu neulan silmästä, niin eikös ne muut juuri karsiudu pois, koska käyttävät vapaata tahtoa huonosti. Ihmiset rellestää täällä planeetalla eikä Jumala puutu joka käänteeseen. Eikös se näin kristinuskon mukaan mene? Että maailma on paha. Siitä saakka kun ihminen Edenistä karkoitettiin.
Kyllä. Mutta siinä Miinan kysymyksenasettelu on pielessä, että neulansilmästä ei pääse sisään "hyvikset" vaan ne jotka valitsevat J..suksen hyvyyden. Niin hyvää ei löydykään, että omin avuin pääsisi tai niin pahaa ei ole ettei Vapaht.jan työ kelpaisi Jumalalle "pääsylipuksi".
Neulansilmä vertaus liittyy rahaan ja rikkauksiin. Että raha ja rikkaus ei auta taivaaseen pääsyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eetu on todella symppiksen oloinen, rehellinen ja luotettava mies. Todella pehmeä. Itse toivoisin näkeväni Eetussa kuitenkin myös vahvuutta puolustaa itseään, sanoa suoraan mitä ajattelee eikä aina vain hymähtele ja tule vastaan alistuneena. Toivottavasti ei muuttanut pois siskonsa kimppakämpässä koska Rosa niin haluaa. Arvostan miehessä myös sitä että vaikka on kiltti, osaa olla myös tarvittaessa vahva ja puolustaa itseään kunnolla. Tuollainen pehmeä mies ei sovi Rosan tyyppiselle kovalle naiselle ollenkaan. Rosa vaatii maskuliinisen vahvan miehen joka näyttää tarvittaessa kaapin paikan ja haastaa Rosaa. Sillä saa hänen arvostuksensa. Rosan pitäisi oppia hillitsemään temperamenttiaan, sitä on opeteltu jo uhmaikäisenä 3vuotiaana yleensä elämässä.
Mistä syntyy käsitys, että Eetu olisi rehellisen ja luotettavan oloinen mies? Siitäkö, että sietää huonoa käytöstä sanomatta vastaan? Et varmaan kuvaisi Vesaa tai Heikkiä näillä sanoilla, vai kuvaisitko?
En ole edellisen kirjoittaja, mutta mun mielestä Eetun rehellisyydestä kertoo se, että hän puhuu omista tunteistaan aika varauksetta ja sanoo olevansa kiinnostunut Rosasta senkin jälkeen, kun Rosa on jo ilmaissut että tunteita ei ole. Jos Heikin tai Vesan puolisot sanoisivat samalla tavalla, olen varma että molemmat pyrkisivät säilyttämään omat kasvonsa sanomalla, että eivät itsekään ole kiinnostuneita. Rosalta ei myöskään ole ainakaan näytetty sellaista kommenttia missä kertoisi yllättyneensä jostain Eetun reaktiosta tai kommentista, mikä viestii jonkunlaisesta johdonmukaisuudesta. Olen aivan varma, että jos Eetu olisi tehnyt jotain (mitään) väärää, niin Rosa olisi sen tuonut kameroille esille. Sen vuoksi Eetu on aivan supervarovainen eikä sano tai tee mitään poikkipuista. Varmaan perustunnollisena tyyppinä haluaa myös hoitaa ohjelman vaatimat viikot alta pois, vaikka mieli tekisi jäädä Espooseen vähän huilaamaan. Hauska nähdä saako Eetu sanottua mitään sitten finaalihaastattelussa, vai meneekö Rosan yksinpuhumiseksi.
Minusta taas Eetu ei ole rehellinen siinä mielessä, että konfliktia välttääkseen hän vaikenee eikä puolusta näkemystään. Onko koskaan uskaltanut sanoa Rosalle suoraan, että tämä ymmärtää hänet väärin ... sitä emme voi tietää. Jos toinen ei tajuaisi esim. vitsiäni, vaan alkaisi tosikkona paasata asian vierestä, silloinhan vitsi jää Eetun salaisuudeksi. Väistely ja salaaminen on myös epärehellisyyttä.
En myöskään usko ollenkaan, että Heikki sanoisi kasvojenmenettämisen pelosta jotain muuta kuin totuuden.
No esim. juuri siinä väittelykeskustelussa, kun Rosa hyökkäili häntä vastaan Eetu sanoi suoraan, että hän haluaa mieluummin kysyä uudestaan, vaikka uskookin käsittäneensä toisen mielipiteen oikein, koska ei halua tehdä toisesta vääriä olettamuksia.
Miehistä miellyttää Vesa ja Heikki. Vesa on semmonen tasapainoinen perusmies, varmasti kaikinpuolin hyvää seuraa. Heikki muuten hyvä, mutta voisi olla liiankin syvällinen ja akateeminen. Eetu nostattaa velttoudellaan niskakarvat pystyyn, ei vaikuta oikein millään tavalla kiinnostavalta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
jeesusonherra kirjoitti:
Loppu lähestyy, mielenkiinnolla odotan ensi viikon viimeistä jaksoa. Jännä kuinka itselläni mielipiteet pareista on muuttunut matkan varrella.
-
ROSA & EETU - Mielestäni täysin toivoton tapaus. Kuten Tanskanen totesi, kommunikoinnissa on jotain hämärää. Hyvin erilaisia ihmisiä. Molemmat ovat alkaneet ärsyttämään todella paljon sekä katsojaa että toisiaan.
-
MIINA & HEIKKI - On kääntynyt mielestäni päälaelleen mitä oli kauden alussa. Nyt Miina on epäileväisempi ja Heikki vaikuttaa jopa pahemman puoleisesti ihastuneelta. Mielestäni tämä on potentiaalisin pari mutta yllätyksiä voi tulla. Hyvä että uskonto otettu nyt viimein puheeksi. Se on aika tärkea tekijä koko ihmisen identiteetille.
-
SINI & VESA - Sini vaikutti kauden alussa ihanalta mutta kuva on muuttunut todella paljon. Hänellä on lukuisia ärsyttäviä tapoja kuten tyhjästä nauraminen, turhista asioista huomauttelu (ellei sitten oltu keksitty TV-viihteen nimissä) ja vaikuttaa jotenkin muutenkin omaa tunnemaailmaa vielä etsivältä. Jotenkin tuntuu että Sinillä ei juurikaan ole parisuhde kokemusta taustalla.
Vesa taas on muuttunut alkuärsytyksestä ehdottomasti yhdeksi kauden suosikki hahmokseni! Sarkastinen, fiksu ja hyvin jalat maassa oleva tyyppi. Kovanluokan analyyttisyys voi olla rassaava piirre mutta ei mikään ylitsepääsemätön este.
Kuten Sini sanoi, kipinää ei oikein löydy. Vesasta ei oikein ota selvyyttä koska ei näytä tunteitaan helposti. Jää jotenkin mielikuva että tästä ei voisi tulla tasavertoinen suhde. Kieltämättä tulee sellainen tunne mitä täällä kirjoittajat ovat kertoneet alusta lähtien. Vesa on Siniä älykkyystasolla korkeammalla että niiden kontrastista tulee jo ongelma. En ota kantaa ammatteihin ja mielestäni älyllä ei loppujen lopuksi ole suurta merkitystä mutta pariskunnan älyllisentason kontrasti ero on varmasti rasittava tekijä. Valitettavasti näin.
By the way, edelliskauden Rahka-Petri bongattu Helsinkiläisestä puistosta syömässä pehmeää Ehrmannia raejuustolla punahiuksisen muskelinaisen kanssa.
Tää viimeinen kappale; kiitti vaan, lounaskeitto lensi rinnuksille. Hilpeesti todettu ja bongattu.
Olen samaa mieltä...ja muutonkin kaikki muutkin parit epäsopivia.
Minun mielestä tämä on huonoin kausi !!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eetu on todella symppiksen oloinen, rehellinen ja luotettava mies. Todella pehmeä. Itse toivoisin näkeväni Eetussa kuitenkin myös vahvuutta puolustaa itseään, sanoa suoraan mitä ajattelee eikä aina vain hymähtele ja tule vastaan alistuneena. Toivottavasti ei muuttanut pois siskonsa kimppakämpässä koska Rosa niin haluaa. Arvostan miehessä myös sitä että vaikka on kiltti, osaa olla myös tarvittaessa vahva ja puolustaa itseään kunnolla. Tuollainen pehmeä mies ei sovi Rosan tyyppiselle kovalle naiselle ollenkaan. Rosa vaatii maskuliinisen vahvan miehen joka näyttää tarvittaessa kaapin paikan ja haastaa Rosaa. Sillä saa hänen arvostuksensa. Rosan pitäisi oppia hillitsemään temperamenttiaan, sitä on opeteltu jo uhmaikäisenä 3vuotiaana yleensä elämässä.
Mistä syntyy käsitys, että Eetu olisi rehellisen ja luotettavan oloinen mies? Siitäkö, että sietää huonoa käytöstä sanomatta vastaan? Et varmaan kuvaisi Vesaa tai Heikkiä näillä sanoilla, vai kuvaisitko?
En ole edellisen kirjoittaja, mutta mun mielestä Eetun rehellisyydestä kertoo se, että hän puhuu omista tunteistaan aika varauksetta ja sanoo olevansa kiinnostunut Rosasta senkin jälkeen, kun Rosa on jo ilmaissut että tunteita ei ole. Jos Heikin tai Vesan puolisot sanoisivat samalla tavalla, olen varma että molemmat pyrkisivät säilyttämään omat kasvonsa sanomalla, että eivät itsekään ole kiinnostuneita. Rosalta ei myöskään ole ainakaan näytetty sellaista kommenttia missä kertoisi yllättyneensä jostain Eetun reaktiosta tai kommentista, mikä viestii jonkunlaisesta johdonmukaisuudesta. Olen aivan varma, että jos Eetu olisi tehnyt jotain (mitään) väärää, niin Rosa olisi sen tuonut kameroille esille. Sen vuoksi Eetu on aivan supervarovainen eikä sano tai tee mitään poikkipuista. Varmaan perustunnollisena tyyppinä haluaa myös hoitaa ohjelman vaatimat viikot alta pois, vaikka mieli tekisi jäädä Espooseen vähän huilaamaan. Hauska nähdä saako Eetu sanottua mitään sitten finaalihaastattelussa, vai meneekö Rosan yksinpuhumiseksi.
Minusta taas Eetu ei ole rehellinen siinä mielessä, että konfliktia välttääkseen hän vaikenee eikä puolusta näkemystään. Onko koskaan uskaltanut sanoa Rosalle suoraan, että tämä ymmärtää hänet väärin ... sitä emme voi tietää. Jos toinen ei tajuaisi esim. vitsiäni, vaan alkaisi tosikkona paasata asian vierestä, silloinhan vitsi jää Eetun salaisuudeksi. Väistely ja salaaminen on myös epärehellisyyttä.
En myöskään usko ollenkaan, että Heikki sanoisi kasvojenmenettämisen pelosta jotain muuta kuin totuuden.
No esim. juuri siinä väittelykeskustelussa, kun Rosa hyökkäili häntä vastaan Eetu sanoi suoraan, että hän haluaa mieluummin kysyä uudestaan, vaikka uskookin käsittäneensä toisen mielipiteen oikein, koska ei halua tehdä toisesta vääriä olettamuksia.
Hirveästi täällä Eetua puolustellaan, mutta eiköhän mammoista monilla menis itselläänkin hermot tollaisen hitaalla käyvän kanssa.
Mielestäni Rosan käyttäytyminen Eetua kohtaan kertoo pettymyksestä ja siitä, että Rosa ei vain tykkää Eetusta. Rosa haluaa olla inhottava Eetulle osoittaakseen, ettei hän halua olla lähellä tai jatkaa suhdetta, mutta yrittää silti jotenkin sietää Eetua kokeilun loppuun asti. Ymmärrettävää, muttei missään määrin hyväksyttävää käytöstä. Sen sijaan että Rosa käyttäytyisi ikävästi Eetua kohtaan, voisi hän olla tunteistaan rehellinen ja sopia Eetun kanssa että olisivat vain kavereita, jolloin asia olisi molemmille selvä eikä piilovi***uilua tarvitsisi harrastaa.
Jotenkin hämmentää tuo Rosan tapa selittää toiveista ja odotuksista hyvin analyyttiseen tapaan otsa kurtussa. Aivan kuin hän ei oikeasti tarkottaisi mitä sanoo, esim. yhdessä jaksossa puhui suhteestaan Eetuun, yhteisestä elämästä, perheen perustamisesta ym. vakava ilme naamallaan. Ei hymynkaretta, ei hempeää äänensävyä. Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveästi täällä Eetua puolustellaan, mutta eiköhän mammoista monilla menis itselläänkin hermot tollaisen hitaalla käyvän kanssa.
Rosa ei tajua edes väittelyn ja keskustelun eroa. Kyllä mulla menisi hermot tuollaisen pätijän kanssa, joka ei edes tajua mitä puhuu ja luulee olevansa kovinkin fiksu. Ei ihme, että häneltä joutuu tarkistamaan, että mitä oikein tarkoittaa, kun on ihan ulapalla itsekin. Ihminen, joka luulee puhuvansa järkeviä, mutta puhuu itseään ristiin.
Täällähän sitä oikein asijantuntevasti ja mustavalkoisesti väittelyä määritelläänkin... akateemisesti tarkoittaa yhtä, arkikielessä väittelyn määritelmä monimuotoisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tuo Tanskanen jossain töissä ja maksaako joku hänen palveluistaan? Ei hänellä ole mitään järkevää sanottavaa ikinä ja omassa muovailutehtävässäänkin näytti olevan enemmän ohjattavan roolissa. Mikä ”erityistason seksuaaliterapeutti” edes on? Onko se muka joku virallinen ammattinimi tai tutkinto?
On Tanskanen ihan osaava tyyppi. Heidikin sanoi Mikosta erottuaan, että oli saanut keskusteluista Elinan kanssa suurta apua.
Ensin Elina paritti Heidille Mikon. Sitten auttoi korjailemaan jälkiä. No vau mikä hyväntekijä. Eiköhän Heidin tilanne olisi parempi, jos koko Mikkoa ei olisi ikinä ollutkaan.
Siinäpä älykäs kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän sitä oikein asijantuntevasti ja mustavalkoisesti väittelyä määritelläänkin... akateemisesti tarkoittaa yhtä, arkikielessä väittelyn määritelmä monimuotoisempi.
Mä ymmärrän väittelyllä keskustelua, jossa esitetään väitteitä ja yritetään ainakin vähän selittää, mitä tarkoittaa niillä ja miksi. Menikö pahasti pieleen?
Vierailija kirjoitti:
Ei vapaa tahto liity rellestämiseen tai tekemisiin tai tekemättä jättämisii, jos luterilaisilta kysytään. "Yksin armosta" on se näkemys. Katolisessa kirkossa taitaa olla vielä jäänteitä anekaupan tyylisestä syntien sovittamisesta.
Toisaalta olen samoilla linjoilla Miinan kanssa, että vahinkolapsia ei ole, koska "vahinkoja" ei ole. Mikään ei tapahdu sattumalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen luonteeltani tosi veemäinen vänkkä, mutta kyllä minäkin osaisin viisi kuukautta ventovieraalle olla kohtelias. Rosa taisi olla ihan peräti kaksi päivää.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Rosan käyttäytyminen Eetua kohtaan kertoo pettymyksestä ja siitä, että Rosa ei vain tykkää Eetusta. Rosa haluaa olla inhottava Eetulle osoittaakseen, ettei hän halua olla lähellä tai jatkaa suhdetta, mutta yrittää silti jotenkin sietää Eetua kokeilun loppuun asti. Ymmärrettävää, muttei missään määrin hyväksyttävää käytöstä. Sen sijaan että Rosa käyttäytyisi ikävästi Eetua kohtaan, voisi hän olla tunteistaan rehellinen ja sopia Eetun kanssa että olisivat vain kavereita, jolloin asia olisi molemmille selvä eikä piilovi***uilua tarvitsisi harrastaa.
Jotenkin hämmentää tuo Rosan tapa selittää toiveista ja odotuksista hyvin analyyttiseen tapaan otsa kurtussa. Aivan kuin hän ei oikeasti tarkottaisi mitä sanoo, esim. yhdessä jaksossa puhui suhteestaan Eetuun, yhteisestä elämästä, perheen perustamisesta ym. vakava ilme naamallaan. Ei hymynkaretta, ei hempeää äänensävyä. Outoa.
No kun nimenomaan ei edes yritä sietää. Sini yrittää sietää Vesaa, vaikkei halua olla lähellä ja jatkaa. Huomaatko, mikä ero näillä on.
Tai sitten ajateltiin, että ovat saman alan ihmisiä, kun molemmat ovat opetus- ja kasvatustehtävissä. Näen jo melkein kuinka siinä on ajateltu, että Sini ihastuu osaavampaan mieheensä ja miestä tällainen ihailu sivelee ja vahvistaa. Toinen on isompien lasten opettaja ja toinen on pienempien lasten hoitaja joka työssäänkin on vastuussa opettajalle ja opettajan ohjaamana (varhaiskasvatuksen opettajan). Vesan taas ajateltiin nauttivan siitä, että hän saa päteä tiedoillaan ja ylemmällä statuksellaan. Enkä näe miksi näin ei olisi voinut käydä. Lisäksi he mun mielestä kuitenkin viihtyvät keskenään ja Sinin kantsis napata kiinni. Hänen turha hykertely kieltämättä vähän risoo, että miksi ja mitä siinä on takana ja jää arvoitukseksi mitä ajattelee Vesan jutuista. Vesaa se ei taida haitata.