Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
7861/8881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan rosan otsa ja kulmat kurtussa narinaa noissa kameralle kommentointi-osioissa. Joka jaksossa sama. Aina on joku ongelma.

Vierailija
7862/8881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vesa taas on muuttunut alkuärsytyksestä ehdottomasti yhdeksi kauden suosikki hahmokseni! Sarkastinen, fiksu ja hyvin jalat maassa oleva tyyppi. Kovanluokan analyyttisyys voi olla rassaava piirre mutta ei mikään ylitsepääsemätön este."

Miksi Vesalle ei valittu jotain analyyttisempää naista. Veikkaisin että hänelle joku matemaattisen/tekniikan alan "nörttityttö", joka on kiinnostunut samanlaisista tv-sarjoista ja viihteestä, omaa samanlaista kuivaa huumoria olisi ollut oikein hyvä valinta. Joka olisi hieman rauhallisempi tapaus mutta toki huumorintajuinen ja pilke silmäkulmassa

Sinille taas olisin valinnut jonkun rempseämmän käytännön alan miehen. Olkoot tämä kuvitteellinen Risto Raksamies. Kun Sini olisi alkanut kikattelemaan, niin tämä kuvitteellinen könsikäs olisi ottanut Sinin halaukseen ja suudellut, itsevarmasti. Hieman päämäärätietoisempi tapaus kuin Vesa ottamaan ohjat. Sini ja Vesa jämähti friendzonelle.

Sähän puhut ikään kuin hakijoissa olisi useita sopivia, joista valita. Ehkä viisi nörttityttöä, joista vain kaksi tykkäsi samanlaisista tv-sarjoista kuin Vesa ja joiden huumorintaju oli kuiva. Valituksi tulisi se, jonka huumorintajun kuivuus pysyy stabiilina pidempään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7863/8881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikki on miettinyt jo kaiken valmiiksi, lasten lukumäärän ja ajankohdan.. jatkuvasti heittää näitä vauva kommentteja, ja miina taas vaikuttaa siltä ettei ole edes varma haluaako ylipäätään jatkaa liittoa.

Vierailija
7864/8881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eetu on todella symppiksen oloinen, rehellinen ja luotettava mies. Todella pehmeä. Itse toivoisin näkeväni Eetussa kuitenkin myös vahvuutta puolustaa itseään, sanoa suoraan mitä ajattelee eikä aina vain hymähtele ja tule vastaan alistuneena. Toivottavasti ei muuttanut pois siskonsa kimppakämpässä koska Rosa niin haluaa. Arvostan miehessä myös sitä että vaikka on kiltti, osaa olla myös tarvittaessa vahva ja puolustaa itseään kunnolla. Tuollainen pehmeä mies ei sovi Rosan tyyppiselle kovalle naiselle ollenkaan. Rosa vaatii maskuliinisen vahvan miehen joka näyttää tarvittaessa kaapin paikan ja haastaa Rosaa. Sillä saa hänen arvostuksensa. Rosan pitäisi oppia hillitsemään temperamenttiaan, sitä on opeteltu jo uhmaikäisenä 3vuotiaana yleensä elämässä.

Mistä syntyy käsitys, että Eetu olisi rehellisen ja luotettavan oloinen mies? Siitäkö, että sietää huonoa käytöstä sanomatta vastaan? Et varmaan kuvaisi Vesaa tai Heikkiä näillä sanoilla, vai kuvaisitko?

En ole edellisen kirjoittaja, mutta mun mielestä Eetun rehellisyydestä kertoo se, että hän puhuu omista tunteistaan aika varauksetta ja sanoo olevansa kiinnostunut Rosasta senkin jälkeen, kun Rosa on jo ilmaissut että tunteita ei ole. Jos Heikin tai Vesan puolisot sanoisivat samalla tavalla, olen varma että molemmat pyrkisivät säilyttämään omat kasvonsa sanomalla, että eivät itsekään ole kiinnostuneita. Rosalta ei myöskään ole ainakaan näytetty sellaista kommenttia missä kertoisi yllättyneensä jostain Eetun reaktiosta tai kommentista, mikä viestii jonkunlaisesta johdonmukaisuudesta. Olen aivan varma, että jos Eetu olisi tehnyt jotain (mitään) väärää, niin Rosa olisi sen tuonut kameroille esille. Sen vuoksi Eetu on aivan supervarovainen eikä sano tai tee mitään poikkipuista. Varmaan perustunnollisena tyyppinä haluaa myös hoitaa ohjelman vaatimat viikot alta pois, vaikka mieli tekisi jäädä Espooseen vähän huilaamaan. Hauska nähdä saako Eetu sanottua mitään sitten finaalihaastattelussa, vai meneekö Rosan yksinpuhumiseksi.

Minusta taas Eetu ei ole rehellinen siinä mielessä, että konfliktia välttääkseen hän vaikenee eikä puolusta näkemystään. Onko koskaan uskaltanut sanoa Rosalle suoraan, että tämä ymmärtää hänet väärin ... sitä emme voi tietää. Jos toinen ei tajuaisi esim. vitsiäni, vaan alkaisi tosikkona paasata asian vierestä, silloinhan vitsi jää Eetun salaisuudeksi. Väistely ja salaaminen on myös epärehellisyyttä. 

En myöskään usko ollenkaan, että Heikki sanoisi kasvojenmenettämisen pelosta jotain muuta kuin totuuden. 

No esim. juuri siinä väittelykeskustelussa, kun Rosa hyökkäili häntä vastaan Eetu sanoi suoraan, että hän haluaa mieluummin kysyä uudestaan, vaikka uskookin käsittäneensä toisen mielipiteen oikein, koska ei halua tehdä toisesta vääriä olettamuksia. 

Hirveästi täällä Eetua puolustellaan, mutta eiköhän mammoista monilla menis itselläänkin hermot tollaisen hitaalla käyvän kanssa.

Kyllä! Itselläni on juuri tuollainen hitaalla käybä, kiltti mies, silti hermo menee harva se päivä. Itse olen juuri päinvastainen luonne. Olenkin kerran, jos toisenkin, ihmetellyt miten me päädyimme yhteen?

Vierailija
7865/8881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen osallistujista kanssa sopisit parhaiten yhteen? 

Minä tykkään Vesasta! Oma mieheni on fyke-opettaja, ja hänen kaveripiirissään oli opiskeluaikoina paljon tuontyyppisiä miehiä. Vesa on ulkoisesti aika tavallisen näköinen, ei mikään "mahticatch", mutta tykkään sen hymystä, sarkstisista jutuista ja myös nörttihuumori uppoaisi. Ihana tuo sormusten kaiverruskin yhtälömuotoon. Vielä kun se on keskusteleva ja toista kauniisti kohteleva mies niin varmasti kumppani löytyy jos eivät Sinin kanssa jatkakaan. 

Heikin älyllinen verbaliikka uppoais minuun kanssa, mutta on ehkä liian maaimanparantaja omaan makuuni ja toisaalta tuo hengellisyys on minulle vieras, omista kokemuksista johtuen myös vaikea pala. 

Eetu on tosi söötti, mutta jotenkin sillein kaveri/pikkuvelityyppisellä tavalla. 

Mun mies on kanssa matikan opettaja, mutta enemmänkin käsillään tekevä ja fyysisestä työstä nauttiva. Just kyllä tuolla lailla kiltti ja huumorintajuinen ja pitkäpinnainen kuten Vesa. Aivan parasta aviomiesmatskua nämä matemaatikot!

Vierailija
7866/8881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä enemmän tai vähemmän epäonnistuneista pareista tulee mieleen 16 Personalities -teoria eli MBTI/Myers-Briggs Temperament Indicator. Onko kukaan muu miettinyt pareja sen kautta? :)

Minusta esim. Rosa vaikuttaisi olevan hyvin vahvasti Thinking, Eetu taas Feeling, jolle tärkeää on mm. harmoninen ilmapiiri ihmisten välillä enemmän kuin Rosalle. En tarkoita, että se olisi heidän ongelmiensa varsinainen ydin, mutta osoittaa osaltaan heidän erilaisuuttaan. Lisäksi Rosa on Sensing-tyyppiä, eli tosiasiallinen. ESTJ? Hän ottaa kirjaimellisesti sen mitä on sanottu ja myös viittaa siihen: ”Etkö kuullut, että sanoin jo, että tykkään väittelystä,” kun taas Eetu aloitti väittelemisestä puhumisen toistamiseen enemmänkin keskustelun itsensä vuoksi, koska halusi jutella mukavia ja luoda yhteisymmärrystä.

Mikään noista 16 persoonallisuustyypistä ei ole toistaan parempi sinänsä. Ja eri tyypit voivat hyvin sopia yhteen kun arvostavat ja kunnioittavat toistensa erilaisuutta.

Myös Sini on minusta selvästi Sensing-tyyppi ja Judging. Hänelle on tärkeää järjestelmällisyys ja että asiat tehdään tietyllä tavalla. Ehkä ESFJ? Vesa on teoreettisempi eli Intuitive ja samalla ”nörtimpi”. INTP?

Heikki on selvästi minusta Intuitive, ehkä Miinakin. Miina on vahvasti Extrovert, Heikki Introvert. Miina varmaankin ENFP tai ESFP.

Ymmärrän, että jotain voi ärsyttää tämä analysointini, kun en tunne osallistujia muuta kuin tv-ohjelmasta, mutta tämä on samanlaista hupia kuin ohjelman muukin hyväntahtoinen analysointi. Olen perehtynyt MBTI:hin jo 20 v sitten ja yllättävän usein analyysini ovat osuneet oikeaan.

Tuolla on suomenkielinen testi: https://www.16personalities.com/fi/persoonallisuustesti

Vierailija
7867/8881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään Vesasta! Oma mieheni on fyke-opettaja, ja hänen kaveripiirissään oli opiskeluaikoina paljon tuontyyppisiä miehiä. Vesa on ulkoisesti aika tavallisen näköinen, ei mikään "mahticatch", mutta tykkään sen hymystä, sarkstisista jutuista ja myös nörttihuumori uppoaisi. Ihana tuo sormusten kaiverruskin yhtälömuotoon. Vielä kun se on keskusteleva ja toista kauniisti kohteleva mies niin varmasti kumppani löytyy jos eivät Sinin kanssa jatkakaan. 

Heikin älyllinen verbaliikka uppoais minuun kanssa, mutta on ehkä liian maaimanparantaja omaan makuuni ja toisaalta tuo hengellisyys on minulle vieras, omista kokemuksista johtuen myös vaikea pala. 

Eetu on tosi söötti, mutta jotenkin sillein kaveri/pikkuvelityyppisellä tavalla. 

Mun mies on kanssa matikan opettaja, mutta enemmänkin käsillään tekevä ja fyysisestä työstä nauttiva. Just kyllä tuolla lailla kiltti ja huumorintajuinen ja pitkäpinnainen kuten Vesa. Aivan parasta aviomiesmatskua nämä matemaatikot!

Jatkan vielä. Mieheni mielestä Vesa on pärjännyt hyvin ja "kiilloittanut jo hyvinkin korkeaa matemaatikkojen statusta loistavasti. Ei huono!"

Vierailija
7868/8881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, enpä ollut tullut katsoneeksi persoonallisuustyyppien kautta. Mut ilmankos Vesa tuntui sopivalta, sekä minä että mieheni ollaan INTP-tyyppejä. 

t. fyke-open luonnontieteilijävaimo

Vierailija
7869/8881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton Rosan kanssa on kyllä loksahtanut suu auki moneen kertaan.Millainen ihminen nauraa toisen viestin soittoäänelle, jatkaen sitä vielä? Toi mimmi on ilkeä yksinkertaisesti. Jatkuvaa raivoamista, nälvimistä, saarnaamista, halveksivaa opettamista ja kilahtelua ihan kaikesta. Pidin aikoinaan sitä Mikkoa kusipäänä, mutta Rosa peittoaa sen mennen tullen. Ei noin kohdella KETÄÄN mitä Rosa kaataa Eetun niskaan koko ajan.

Vierailija
7870/8881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä. Mieheni mielestä Vesa on pärjännyt hyvin ja "kiilloittanut jo hyvinkin korkeaa matemaatikkojen statusta loistavasti. Ei huono!"

Kyllä, Vesan ei tarvitse esiintymistään hävetä millään rintamalla. 

Tosin minä erottaisin matemaatikot ja matikan opet erikseen. Vaikka tutkinnossa on paljon samaa,  minusta matemaatikoksi päättyy enemmän teoreetikkotutkijat ja matikan opeksi enemmän matemaattisesti lahjakkaat "tavalliset ihmiset". 

Vierailija
7871/8881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Rosan käyttäytyminen Eetua kohtaan kertoo pettymyksestä ja siitä, että Rosa ei vain tykkää Eetusta. Rosa haluaa olla inhottava Eetulle osoittaakseen, ettei hän halua olla lähellä tai jatkaa suhdetta, mutta yrittää silti jotenkin sietää Eetua kokeilun loppuun asti. Ymmärrettävää, muttei missään määrin hyväksyttävää käytöstä. Sen sijaan että Rosa käyttäytyisi ikävästi Eetua kohtaan, voisi hän olla tunteistaan rehellinen ja sopia Eetun kanssa että olisivat vain kavereita, jolloin asia olisi molemmille selvä eikä piilovi***uilua tarvitsisi harrastaa.

Jotenkin hämmentää tuo Rosan tapa selittää toiveista ja odotuksista hyvin analyyttiseen tapaan otsa kurtussa. Aivan kuin hän ei oikeasti tarkottaisi mitä sanoo, esim. yhdessä jaksossa puhui suhteestaan Eetuun, yhteisestä elämästä, perheen perustamisesta ym. vakava ilme naamallaan. Ei hymynkaretta, ei hempeää äänensävyä. Outoa.

No kun nimenomaan ei edes yritä sietää. Sini yrittää sietää Vesaa, vaikkei halua olla lähellä ja jatkaa. Huomaatko, mikä ero näillä on. 

Kokeilua ei ole pakko jatkaa vasten tahtoaan, joten kyllä tuossa Rosan kohdalla puhutaan nimenomaan sietämisestä, muutenhan Rosa olisi jo passittanut pojan kotiinsa ja pakannut laukutkin hänen puolestaan.

Vierailija
7872/8881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä enemmän tai vähemmän epäonnistuneista pareista tulee mieleen 16 Personalities -teoria eli MBTI/Myers-Briggs Temperament Indicator. Onko kukaan muu miettinyt pareja sen kautta? :)

Minusta esim. Rosa vaikuttaisi olevan hyvin vahvasti Thinking, Eetu taas Feeling, jolle tärkeää on mm. harmoninen ilmapiiri ihmisten välillä enemmän kuin Rosalle. En tarkoita, että se olisi heidän ongelmiensa varsinainen ydin, mutta osoittaa osaltaan heidän erilaisuuttaan. Lisäksi Rosa on Sensing-tyyppiä, eli tosiasiallinen. ESTJ? Hän ottaa kirjaimellisesti sen mitä on sanottu ja myös viittaa siihen: ”Etkö kuullut, että sanoin jo, että tykkään väittelystä,” kun taas Eetu aloitti väittelemisestä puhumisen toistamiseen enemmänkin keskustelun itsensä vuoksi, koska halusi jutella mukavia ja luoda yhteisymmärrystä.

Mikään noista 16 persoonallisuustyypistä ei ole toistaan parempi sinänsä. Ja eri tyypit voivat hyvin sopia yhteen kun arvostavat ja kunnioittavat toistensa erilaisuutta.

Kiitos testistä! Tein sen ja minä olen Päällikkö! Totta on, olen tuollainen. Tehkää muutkin.

Myös Sini on minusta selvästi Sensing-tyyppi ja Judging. Hänelle on tärkeää järjestelmällisyys ja että asiat tehdään tietyllä tavalla. Ehkä ESFJ? Vesa on teoreettisempi eli Intuitive ja samalla ”nörtimpi”. INTP?

Heikki on selvästi minusta Intuitive, ehkä Miinakin. Miina on vahvasti Extrovert, Heikki Introvert. Miina varmaankin ENFP tai ESFP.

Ymmärrän, että jotain voi ärsyttää tämä analysointini, kun en tunne osallistujia muuta kuin tv-ohjelmasta, mutta tämä on samanlaista hupia kuin ohjelman muukin hyväntahtoinen analysointi. Olen perehtynyt MBTI:hin jo 20 v sitten ja yllättävän usein analyysini ovat osuneet oikeaan.

Tuolla on suomenkielinen testi: https://www.16personalities.com/fi/persoonallisuustesti

Vierailija
7873/8881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vesa taas on muuttunut alkuärsytyksestä ehdottomasti yhdeksi kauden suosikki hahmokseni! Sarkastinen, fiksu ja hyvin jalat maassa oleva tyyppi. Kovanluokan analyyttisyys voi olla rassaava piirre mutta ei mikään ylitsepääsemätön este."

Miksi Vesalle ei valittu jotain analyyttisempää naista. Veikkaisin että hänelle joku matemaattisen/tekniikan alan "nörttityttö", joka on kiinnostunut samanlaisista tv-sarjoista ja viihteestä, omaa samanlaista kuivaa huumoria olisi ollut oikein hyvä valinta. Joka olisi hieman rauhallisempi tapaus mutta toki huumorintajuinen ja pilke silmäkulmassa

Sinille taas olisin valinnut jonkun rempseämmän käytännön alan miehen. Olkoot tämä kuvitteellinen Risto Raksamies. Kun Sini olisi alkanut kikattelemaan, niin tämä kuvitteellinen könsikäs olisi ottanut Sinin halaukseen ja suudellut, itsevarmasti. Hieman päämäärätietoisempi tapaus kuin Vesa ottamaan ohjat. Sini ja Vesa jämähti friendzonelle.

Sähän puhut ikään kuin hakijoissa olisi useita sopivia, joista valita. Ehkä viisi nörttityttöä, joista vain kaksi tykkäsi samanlaisista tv-sarjoista kuin Vesa ja joiden huumorintaju oli kuiva. Valituksi tulisi se, jonka huumorintajun kuivuus pysyy stabiilina pidempään. 

Ja eikö tuolla noita nörttityttökavereita ollut juhannuksena ihan riittämiin. Kai olisi yliopistoympyröistä sellaisen löytänyt. Jospa ei sytytä samanlaisuus.

Vierailija
7874/8881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee olemaan äärimmäisen mielenkiintoista kuulla, miten Rosa tulee tämän ohjelman päätteeksi selittämään käytöstään. Todennäköisesti Rosa ei edes ymmärrä käyttäytyneensä väärin, vaan vika on taas Eetussa. Tulee ihan mieleen hemmoteltu pikkutyttö, joka ei saanutkaan lahjaksi toivomaansa barbinukkea, vaan sen halvan markettikopion, mistä nyt kiukuttelee.

Vierailija
7875/8881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein persoonallisuustestin ja sain tulokseksi Päällikkö ENTJ-E

Kyllä minä tuollainen olen. Oli hyvä testi.

Vierailija
7876/8881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Rosan käyttäytyminen Eetua kohtaan kertoo pettymyksestä ja siitä, että Rosa ei vain tykkää Eetusta. Rosa haluaa olla inhottava Eetulle osoittaakseen, ettei hän halua olla lähellä tai jatkaa suhdetta, mutta yrittää silti jotenkin sietää Eetua kokeilun loppuun asti. Ymmärrettävää, muttei missään määrin hyväksyttävää käytöstä. Sen sijaan että Rosa käyttäytyisi ikävästi Eetua kohtaan, voisi hän olla tunteistaan rehellinen ja sopia Eetun kanssa että olisivat vain kavereita, jolloin asia olisi molemmille selvä eikä piilovi***uilua tarvitsisi harrastaa.

Jotenkin hämmentää tuo Rosan tapa selittää toiveista ja odotuksista hyvin analyyttiseen tapaan otsa kurtussa. Aivan kuin hän ei oikeasti tarkottaisi mitä sanoo, esim. yhdessä jaksossa puhui suhteestaan Eetuun, yhteisestä elämästä, perheen perustamisesta ym. vakava ilme naamallaan. Ei hymynkaretta, ei hempeää äänensävyä. Outoa.

Mä luulen että Rosa haluaakin pitää Eetua epätietoisuudessa antamalla ristiriitaisia signaaleja. Ei välttämättä edes tahallaan, mutta ei hänessä myöskään ole jämäkkyyttä sanoa suoraan että sori, ei tule mitään, annetaan olla. Tai sitten ei itsekään ole varma mitä halua, ja pitää sitten tavallaan ovet auki kaikkiin suuntiin. Ehkä hänellä vaikuttaa niin paljon se että ovat kuitenkin naimisissa (ja TV:ssä), että tulee tunne että on pakko vaan vielä roikkua suhteessa eikä pysty antamaan periksi vaikka kuinka ahdistaa.

Vierailija
7877/8881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen on uskossa ja toinen ateisti (tai näin ymmärsin, asiaa ei kai ihan suoraan sanottu), niin liitto tulee olemaan vaikea. Viimeistään siinä vaiheessa kun ensimmäinen lapsi syntyy, koska arvot ohjaa tapaa kasvattaa ja arvot (myös usko tai uskon kyseenalaistaminen on arvo) ohjaa sitä, että millaiseen arvomaailmaan lapsensa kasvattaa. Ja jos vanhemmat ei ole keskenään yhtään johdonmukaisia, niin se hämmentää perhedynamiikkaa aika paljon.

Olen täysin samaa mieltä. Avioliitto ei onnistu, jos uskonnolliset arvot ovat erilaiset. Toinen haluaa käydä kirkossa ja kokee uskonnon tärkeäksi osaksi elämäänsä. No, siihempä toinen pamauttaa: "En tiedä onko Jumalaa olemassa, en lähde liturgiaan, siellä leimautuu jne". Näin kävi minulle. Nämä asiat selvitettiin ennen naimisiin menoa ja kihlat purettiin.

En pidä omaa maailmankatsomustani parempana, mutta noin suuri mielipide elämän perusasioista suorastaan räjäyttää pohjan yhteiselämältä eikä minkäänlaista perhedynamiikka synny.

Ei ole este jos molemmat sallivat toisilleen oman maailmankatsomuksensa ja siihen liittyvät tavat.

Olen naimisissa syvästi jumalaan uskovan ihmisen kanssa, vaikka itse olen yhtä vakaasti uskonnoton.

Menimme maistraatissa naimisiin ja lapsemme on saanut kirkollisen kasteen. Kummallekaan tämä ei ole ollut ongelma. Lapsen kastaminen ei ole minulta pois eikä vaimo halunnut välttämättä kirkkohäitä. En näe miten se vaikuttaisi perhedynamiikkaan että kumpikin sallii toiselle oman vakaumuksensa.

Vierailija
7878/8881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eetun😍 Mies mun makuun!

Vierailija
7879/8881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikki on miettinyt jo kaiken valmiiksi, lasten lukumäärän ja ajankohdan.. jatkuvasti heittää näitä vauva kommentteja, ja miina taas vaikuttaa siltä ettei ole edes varma haluaako ylipäätään jatkaa liittoa.

Ärsyttävää kertakaikkiaan. Koko ajan jotain, pikkumiina, vahinkolapsi, toinen lapsi heti perään. Ovat tunteneet toisensa viitisen viikkoa ja lapset vaan pyörii miehen mielessä. Tämähän on ihan naisen esineellistämistä, vrt. lapsentekokone.

Vierailija
7880/8881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään keskiviikkona Tampereen yliopiston luennolla luennoitsija mainitsin EA:n ja sen, kuinka naisen ja miehen huonoa käytöstä katsotaan eri tavalla. Toista motitaan ja toista pidetään suunnilleen ihannevävynä. Puheena tietenkin Rosa ja Heikki. 

No, onhan heitä syytäkin katsoa eri tavalla. R on tilanteessa, jossa ei pidä miehestä ja käyttäytyy huonosti. H taas käyttäytyy ikävästi, mutta sen rinnalla on nähty myös miellyttävää käytöstä. Eli käytös ei ole kauttaaltaan huonoa. 

Sitä paitsi en ole huomannut, että Heikkiä ainakaan tällä palstalla minään ihannevävynä on pidetty, ei sinne päinkään. Ehkä jossain muualla on toinen sivusto, jossa keskustelua käydään eri sävyssä ... 

Luennoitsija on oikeassa. Rosaa arvostelevat sekä miehet että naiset, mutta hän ei sentään ole sanonut loukkauksia Eetun ulkonäöstä. Heikki on ollut Miinalle inhottava useaan otteeseen ja tehnyt hyvin selväksi, että olisi preferoinut toisenlaista puolisoa.  Silti Heikkiä ymmärretään ihan loputtomiin joka keskustelussa.

Ootko ihan sokea?! Miten olet voinut välttyä Heikin arvosteluviesteiltä? Lisäksi ratkaiseva ero Heikin ja Rosan käytöksessä on se, osaako suhtautua itseironialla ja itsereflektoiden kun saa palautettaa vai onko vaan mutkuMustaTuntuu.... ja Mun tunteet ja ahdistus ja stressi ja määmäämää. Kukaan ei tykkää ihmisestä, joka syyttelee muita näkemättä omia virheitään ja puutteitaan.

Ketju on lukittu.