Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
7341/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kestä yhtään tuollaisia Heikin kaltaisia ihmisiä jotka arvostelevat ihmisä ulkonäön perusteella ja kuvittelevat itse olevansa jotenkin parempia!

Missä Heikki on antanut ymmärtää, että olisi mielestään jotenkin parempi? 

Itse en kuvittele olevani mikään superpukeutuja, mutta kommentoin silti muiden valintoja suoraan, jos kysytään. Ja vastaavasti otan kommentteja ja suositteluja vastaan mielelläni.

Mikä ihmeen kestoalemmuudentunto naisia vaivaa, kun vaatevalinnoista ei saisi puhua? 

Ihan todellako töksäyttäisit suoraan, että näytät lähiömuijalta/katunaiselta yms. tai haluaisit ottaa tuollaisia kommentteja vastaan? Tuonkin asian voi sanoa nimittäin niin, että minusta tuo mekko ei ihan sovi sinulle, se toinen olisi parempi. Kuka edes ajattelee toisesta noin ilkeästi, että kommentointi pitää antaa tuolla tavalla suoraan? Kun voi aivan hyvin puhtaasti katsoa sitä, että sopiiko joku vaate toiselle vai ei ilman että siihen tarvitsee yhdistää mahdollisimman halventavia mielikuvia toisesta.

Miehellä on oltava tosi huono itsetunto, jos on joka käänteessä etsittävä huomauteltavaa naisensa ulkonäöstä, ja pukeutumisesta ym. On saatava naiselle epävarmuus omasta viehättävyydestä kyseenalaistamalla se. Todella kieroa ja olen yhden tuollaisen tampion jättänytkin kolmen kk: n tapailun päätteeksi. En ole katunut. Älkää naiset suostuko tuollaisten miesten mollattaviksi.Ei ne siitä normaaleiksi muutu.

Mun mielestä ihmiset on hirvittävän yksisilmäisiä ja mustavalkoisia tällaisten kommenttien kanssa. Tässäkin huomaa että selkeästi kirjoittaja peilaa omia huonoja kokemuksiaan Heikin käytökseen. Heti jos ihmisessä on jotain poikkeavaa pyritään se näkemään negatiivisena, tässäkin heti Heikillä on tietenkin huono itsetunto ja hän sanoo kommenttinsa ilmeisesti nimenomaan Miinas loukatakseen. Mun mieheni kommentoi vaatteitani, Heikin tapaan usein melko hölmösti koska hän ei selkeästikään tajua muotien tai trendien päälle. Esimerkiksi nahkasaappaani ovat ”hevarikengät”, farkkuliivi ”teinitakki” ja moni muukin vaatteeni on saanut kuulla samantyyppisiä kommentteja. En todellakaan ota näitä tosissani, ei niiden ole tarkoitus minua kontrolloida tai mollata vaan se on mieheni tyyli töksäytellä asioita. Minun mielestäni muutenkin on vähän yliampuvaa sanoa että Heikki arvostelisi Miinan ulkonäköä ja vaatteita joka käänteessä.

No, toisille sopii, että mies/nainen arvostelee ja töksäyttelee. Mutta ota huomioon, että toiset eivät vaan sellaisesta tykkää ja haluavat ihan toisenlaisen kumppanin.

Itse ajattelen, että johtuu töksäyttely ja tilannetajun puute miehellä ihan mistä tahansa, en sellaista jaksaisi kuulla parisuhteessani. Ei minun tarvitse siitä tykätä eikä sietää, joten en ole sellaisten miesten kanssa suhteessa. Ja miksi olisin, kun kuitenkin se ei pitemmän päälle onnistuisi, päästän nämä miehet töksäyttelemään ihan muiden naisten kanssa.

Vierailija
7342/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

naisen seksuaalisuuteen suhtaudutaan todella kierosti

Heikin kommenteissa ei tosiaan ole kyse pukeutumisesta vaan suhtautumisesta naisen seksuaalisuuteen.

Pukeutumistahan voisi kommentoida ilman, että se mitenkään liittyisi esimerkiksi seksin myymiseen tai tissien pursuiluun (keltainen toppi).

Tai sitten kyse on vai sanojan taustasta. 

Tissien pursuaminen on muutakin (jos ollenkaan) kuin seksuaalisuutta, se on ihan vain tissien pursuamista. Ei kaikkeen tarvitse shtautua niin kamalan vakavasti ja muka-tiedostavasti.

Miinalla on sen verran vahva itsetunto ja hyvä ymmärrys, ettei vedä herneitä noin vain, ja saa kyllä selville, mitä siellä sanottujen asioiden taustalla on. Sehän on äärimmäisen mielenkiintoista: Miksi Heikki sanoo kuten sanoo. Ja vaikka olisikin kyse suhtautumisesta naisen seksuaalisuuteen, sen ei tarvitse haitata. Näkeehän noista, että seksiä on ollut, eikä ilmeisestikään huonoa sellaista.

Eli rentoudu sinäkin nyt vain ja unohda naistutkimus hetkeksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7343/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kestä yhtään tuollaisia Heikin kaltaisia ihmisiä jotka arvostelevat ihmisä ulkonäön perusteella ja kuvittelevat itse olevansa jotenkin parempia!

Itse en kuvittele olevani mikään superpukeutuja, mutta kommentoin silti muiden valintoja suoraan, jos kysytään. Ja vastaavasti otan kommentteja ja suositteluja vastaan mielelläni.

Mikä ihmeen kestoalemmuudentunto naisia vaivaa, kun vaatevalinnoista ei saisi puhua? 

Ihan todellako töksäyttäisit suoraan, että näytät lähiömuijalta/katunaiselta yms. tai haluaisit ottaa tuollaisia kommentteja vastaan? Tuonkin asian voi sanoa nimittäin niin, että minusta tuo mekko ei ihan sovi sinulle, se toinen olisi parempi. Kuka edes ajattelee toisesta noin ilkeästi, että kommentointi pitää antaa tuolla tavalla suoraan? Kun voi aivan hyvin puhtaasti katsoa sitä, että sopiiko joku vaate toiselle vai ei ilman että siihen tarvitsee yhdistää mahdollisimman halventavia mielikuvia toisesta.

Miehellä on oltava tosi huono itsetunto, jos on joka käänteessä etsittävä huomauteltavaa naisensa ulkonäöstä, ja pukeutumisesta ym. On saatava naiselle epävarmuus omasta viehättävyydestä kyseenalaistamalla se. Todella kieroa ja olen yhden tuollaisen tampion jättänytkin kolmen kk: n tapailun päätteeksi. En ole katunut. Älkää naiset suostuko tuollaisten miesten mollattaviksi.Ei ne siitä normaaleiksi muutu.

Mun mielestä ihmiset on hirvittävän yksisilmäisiä ja mustavalkoisia tällaisten kommenttien kanssa. Tässäkin huomaa että selkeästi kirjoittaja peilaa omia huonoja kokemuksiaan Heikin käytökseen. Heti jos ihmisessä on jotain poikkeavaa pyritään se näkemään negatiivisena, tässäkin heti Heikillä on tietenkin huono itsetunto ja hän sanoo kommenttinsa ilmeisesti nimenomaan Miinas loukatakseen. Mun mieheni kommentoi vaatteitani, Heikin tapaan usein melko hölmösti koska hän ei selkeästikään tajua muotien tai trendien päälle. Esimerkiksi nahkasaappaani ovat ”hevarikengät”, farkkuliivi ”teinitakki” ja moni muukin vaatteeni on saanut kuulla samantyyppisiä kommentteja. En todellakaan ota näitä tosissani, ei niiden ole tarkoitus minua kontrolloida tai mollata vaan se on mieheni tyyli töksäytellä asioita. Minun mielestäni muutenkin on vähän yliampuvaa sanoa että Heikki arvostelisi Miinan ulkonäköä ja vaatteita joka käänteessä.

No, toisille sopii, että mies/nainen arvostelee ja töksäyttelee. Mutta ota huomioon, että toiset eivät vaan sellaisesta tykkää ja haluavat ihan toisenlaisen kumppanin.

Itse ajattelen, että johtuu töksäyttely ja tilannetajun puute miehellä ihan mistä tahansa, en sellaista jaksaisi kuulla parisuhteessani. Ei minun tarvitse siitä tykätä eikä sietää, joten en ole sellaisten miesten kanssa suhteessa. Ja miksi olisin, kun kuitenkin se ei pitemmän päälle onnistuisi, päästän nämä miehet töksäyttelemään ihan muiden naisten kanssa.

Haluatko avata enemmän, miksi et yhtään siedä töksäyttelyä? Oliko omassa lapsuudessasi erityisen töksähtelevää kommunikaatiota ja sen tähden toleranssisi on alhaalla sen suhteen, vai oliko päinvastoin kaikki negatiiviset sanomiset kiellettyjä?

En tarkoita, että sinun tai kenenkään täytyisi sietää töksäyttelyä, mutta kiinnostaa vain, miksi juuri tämä asia on niin ehdottomasti ei. Minäkään en rakasta töksäyttelyä, mutta en eroa sen takia miehestäni koska hänessä on niin paljon muuta hyvää, vaan sanon aina takaisin, ja kyllähän se koulutus jonkin verran on näinä vuosikymmeninä tehonnutkin ;)

Vierailija
7344/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskellut ihminen ei kokisi Vesan selittelyjä opettamisena tai valistamisena vaan ihan vaan tavallisena keskusteluna. Noin esimerkiksi.

Olen opiskellut ihminen, mutta koin muutamat Vesan jutut hääjaksossa kyllä lähinnä niin, että korostaa omaa ammatti-identiteettiään; että minäpä poika tiedän, mikä on derivaatan nollakohta. Toisaalta onhan itsekorostus tietysti sangen tavallista keskustelua sekin, mutta en kuitenkaan siitä pitänyt. 

Eiväthän ne Vesan heitot olleet toisen asteen koulumatematiikkaa kummempia, eli tasolla jota voi jokaisen olettaa ymmärtävän. Vähän sama kuin hoitaja vitsailua, että nyt jännitttää niin että toivottavasti niillä on defi käden ulottuvilla alttarilla, useimmat ymmärtävät vaikka onkin ammattijuttuja.

Eivät niin, mutta ei kaikki sellaisia juttuja enää muista koulusta. Ja jos ei ole lukiota käynyt (niitäkin on), on toisen asteen matematiikka ehkä jäänyt vieraammaksi.

Ei kyllä tuo defi minulle heti auennut... defibrillaattori? (Olin muuten nörttinä töissä keskussairaalan tietotekniikkaosastolla, ja ihan käytännössä usein hankalaa kun en ymmärtänyt hoitoalan slangia.)

Vierailija
7345/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erh, ekaks aattelin että defi on desinfiointiaine. ...alttarilla tarvetta?

Vierailija
7346/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko avata enemmän, miksi et yhtään siedä töksäyttelyä? Oliko omassa lapsuudessasi erityisen töksähtelevää kommunikaatiota ja sen tähden toleranssisi on alhaalla sen suhteen, vai oliko päinvastoin kaikki negatiiviset sanomiset kiellettyjä?

En tarkoita, että sinun tai kenenkään täytyisi sietää töksäyttelyä, mutta kiinnostaa vain, miksi juuri tämä asia on niin ehdottomasti ei. Minäkään en rakasta töksäyttelyä, mutta en eroa sen takia miehestäni koska hänessä on niin paljon muuta hyvää, vaan sanon aina takaisin, ja kyllähän se koulutus jonkin verran on näinä vuosikymmeninä tehonnutkin ;)

Ai kuinka hyvä kommentti. Olisin halunnut kommentoida tätä töksäyttely-asiaa, mutta en olisi osannut sanoa yhtä fiksusti.

Täällä niin usein selitetään parien käytöstä joillakin perustavilla psykologisilla piirteillä (kuten Heikki asperger), vaikka hyvin mahdollisesti on taustalla lapsuudessa omaksutut käyttäytymis- ja reagointimallit. Ja itse asiassa nämä selityksetkin näyttää siltä että ne on sommiteltu omien omaksuttujen reagointimallien pohjalta. Koska töksäyttely tuntuu minusta tältä, niin sen täytyy Miinastakin tuntua samalta.

Minun lapsuudessani on varmaan ollut epäselvää ja ristiriitaista kommunikaatiota, joka on aiheuttanut minussa ahdistavaa epävarmuutta. Siksi reagoin tähän töksäyttely-asiaan toisin kuin useimmat kirjoittajat: minusta on vain ihanaa, että toinen sanoo suoraan mitä ajattelee, eikä pehmentele sitä. 

Vierailija
7347/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon aidon sitoutumisen olevan tärkeää, jotta tässä ohjelmassa onnistuu eikä lannistu liiton kompastuskivistä.

Eri asia on, voiko päätöksellä sitoutua aidosti vai ainoastaan näytellä sitoutumista. Vaikka kuinka sanotaan, että avioliitto ei ole tunnetta, niin tunnehan sitoutumisen tunnekin on. 

Jos lähtee ohjelmaan ajatuksella, että pystyn hallitsemaan tunteitani, niin minusta se kertoo epäkypsyydestä, koska todellisuudessa kukaan aikuinen ei pysty. Tiedekään ei pysty tarjoamaan välineitä itsensä hallintaan. Muutenhan esimerkiksi mielenterveysongelmista selviäminen tai opiskelumotivaationgelmat olisi helppo selättää. Sen kuin vain päättäisi.

Siksi pidän ohjelmaan osallistujia joko huomion hakijoina, elämyksiä metsästävinä tai kypsymättöminä. Tuskin tuohon osallistuu yksikään aikuisesti kypsä ihminen, joka ei hakisi huomioita tai haluaisi yhtä lisäelämystä elämäänsä.

Avioliittoon kaiketi voi sitoutua päätöksellä, mutta tuskin ihmiseen. Järjestetyissä avioliitoissa on kysymys nimeenomaan yhteiskunnallisesta rakenteesta. Ei niitä solmita sillä idealla, että puolisoiden välille syntyy syvä yhteys, vaan keskeistä niissä on kulttuuria palveleva ulkoinen muoto, jota ylläpitävät erilaiset oletukset ja velvollisuudet.

Niinpä. Pidin Tiinasta ja Samuelista, mutta lapsellista ja naurettavaa sanoa, että pelkästään päätös sitoutua saa suhteen toimimaan. Heillä kävi hyvä tuuri, että sattui silmää miellyttävä ja samanhenkinen ihminen alttarille. Uskon, että kaikki osallistuvat haluavat saada pysyvän suhteen, mutta kuka haluaa pysyä tunteettomassa suhteessa loppuelämänsä. 

Vierailija
7348/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erh, ekaks aattelin että defi on desinfiointiaine. ...alttarilla tarvetta?

Jos se toinen on niin puistattava että tulee tarve desinfioida itsensä heti kun on sitä koskenut?

Vierailija
7349/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jotkut ihmiset ovat parempia kuin toiset käsittelemään tunteitaan ja selviämään paineen alla, esimerkiksi EA-liitossa. Näitä taitoja voi myös harjoitella tietoisesti, oppia ottamaan vaikeudet haasteina pistää parastaan. Osa ei kestä kohtaamiansa ongelmia tai uskalla katsoa peiliin, mikä johtaa siihen, että ne eivät siitä lähde kehittymään parempaan päin.

Jos nyt otetaan Rosa esimerkiksi, niin Rosalla tuntuu olevan taipumus selitellä hänen ja Eetun tilannetta seuraavasti: "Olen temperamenttinen, asia jolle en voi mitään, olosuhteet on tosi ahdistavat, en ehdi nähdä läheisiä..." Hän pitää pahan olonsa syynä olosuhteita tai sitä, että Eetu nyt ei vain sytytä tai ymmärrä. Vastuu sysätään itsensä ulkopuolelle: minulle valittiin vääränlainen puoliso joka provosoi pahaa oloani, tilanne vaatii minulta kohtuuttoman paljon, kunpa Eetu suhtautuisi armeliaasti jne.

Ratkeavatko päänsisäiset ongelmat tuolla tavalla, vetoamalla pahan sattuessa ulkopuolisiin tekijöihin? Ei. Asioiden työstäminen vaatii ongelman kohtaamista omalla panoksella. Toisilla on siihen enemmän kapasiteettia ja voimavaroja kuin toisilla, mutta kyse on omasta elämänhallinnasta. Kaikissa tavoissa käsitellä haasteita on toki puolensa. Miinan mukautuvuus on ihailtava piirre, jolla on pärjätty pitkälle, mutta samalla voi olla raskasta pitää yllä positiivista asennetta. Aina onkin varaa kehittyä ihmisenä ja tunnustella, mitkä tavat selviytyä ovat toimivia ja mitä kannattaisi muuttaa hyvinvointinsa tähden.

Jos vaikka masentunut on voittanut masennusta provosoivat ajatuksensa, se on hänen omaa ansiotaan. Lääke tai terapia on voinut tukea tätä prosessia, mutta suurimman työn on tehnyt henkilö itse. Mielenterveyden häiriö voi toki olla puhtaasti biologinen ilmiö, jolloin tahdonvoima ei sitä korjaa. Mutta kyllä positiivisella ajattelulla ja päätöksellä selvitä on vaikutusta. Sitä ei ole helppo omaksua, etenkin jos on kokenut kovia, mutta ei ole sisäänrakennettu pakko jäädä negatiiviseksi ihmiseksi. Ihminen voi muuttua ja sopeutua uuteen. Tositarinoita vaikeuksista selvinneistä ihmisistä riittää, joten toivoa on itse kullakin.

Vierailija
7350/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAHD. SPOILERI KAUDEN PÄÄTÖKSESTÄ

Oon nähnyt Heikin pari kertaa täällä Hertsikassa (missä siis Miina asuu). Viimeksi tällä viikolla, eli ei ainakaan ole lähtenyt Treelle takas. Hauska nähdä se vakavana kadulla ja Treffi-pubissa yksikseen, kun telkkarissa se vallottaa nauravaisuudellaan ja lempeällä katseella :)

Vierailija
7351/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskellut ihminen ei kokisi Vesan selittelyjä opettamisena tai valistamisena vaan ihan vaan tavallisena keskusteluna. Noin esimerkiksi.

Olen opiskellut ihminen, mutta koin muutamat Vesan jutut hääjaksossa kyllä lähinnä niin, että korostaa omaa ammatti-identiteettiään; että minäpä poika tiedän, mikä on derivaatan nollakohta. Toisaalta onhan itsekorostus tietysti sangen tavallista keskustelua sekin, mutta en kuitenkaan siitä pitänyt. 

Eiväthän ne Vesan heitot olleet toisen asteen koulumatematiikkaa kummempia, eli tasolla jota voi jokaisen olettaa ymmärtävän. Vähän sama kuin hoitaja vitsailua, että nyt jännitttää niin että toivottavasti niillä on defi käden ulottuvilla alttarilla, useimmat ymmärtävät vaikka onkin ammattijuttuja.

En toki voi puhua kuin omasta puolesta, mutta pitkän matikan 15 vuotta sitten ihan hyvin arvosanoin suorittaneena ei derivaatan nollakohta aiheuta mussa mitään ajatusyhteyttä mihinkään matematiikan ulkopuoliseen asiaan, enkä tajuaisi "vitsiä". Tuumaisin vaan, että: Aha!? Eipä niillä termeillä ole ollut mitään käyttöä kokeiden jälkeen, että jaksaisin pitää niiden merkityksen mielessäni.

Vierailija
7352/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bingo ! ja jos Eetu luovuttaa niin päämäärä on saavutettu ja pikkurouva saa syyn itkeä sekä säälin osakseen . Huumorintajuton , laput silmillä , omaan napaan tuijottajahan hän on .

Vierailija
7353/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät niin, mutta ei kaikki sellaisia juttuja enää muista koulusta. Ja jos ei ole lukiota käynyt (niitäkin on), on toisen asteen matematiikka ehkä jäänyt vieraammaksi.

Ei kyllä tuo defi minulle heti auennut... defibrillaattori? (Olin muuten nörttinä töissä keskussairaalan tietotekniikkaosastolla, ja ihan käytännössä usein hankalaa kun en ymmärtänyt hoitoalan slangia.)

No ei ihme, jos ei auennut, se on deffa eikä mikään defi 😃

Vierailija
7354/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos tunkisitte nuo derivaatan nollakohdat vaikka p*****seenne.

Vierailija
7355/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän jotkut ihmiset ovat parempia kuin toiset käsittelemään tunteitaan ja selviämään paineen alla, esimerkiksi EA-liitossa. Näitä taitoja voi myös harjoitella tietoisesti, oppia ottamaan vaikeudet haasteina pistää parastaan. Osa ei kestä kohtaamiansa ongelmia tai uskalla katsoa peiliin, mikä johtaa siihen, että ne eivät siitä lähde kehittymään parempaan päin.

Jos nyt otetaan Rosa esimerkiksi, niin Rosalla tuntuu olevan taipumus selitellä hänen ja Eetun tilannetta seuraavasti: "Olen temperamenttinen, asia jolle en voi mitään, olosuhteet on tosi ahdistavat, en ehdi nähdä läheisiä..." Hän pitää pahan olonsa syynä olosuhteita tai sitä, että Eetu nyt ei vain sytytä tai ymmärrä. Vastuu sysätään itsensä ulkopuolelle: minulle valittiin vääränlainen puoliso joka provosoi pahaa oloani, tilanne vaatii minulta kohtuuttoman paljon, kunpa Eetu suhtautuisi armeliaasti jne.

Ratkeavatko päänsisäiset ongelmat tuolla tavalla, vetoamalla pahan sattuessa ulkopuolisiin tekijöihin? Ei. Asioiden työstäminen vaatii ongelman kohtaamista omalla panoksella. Toisilla on siihen enemmän kapasiteettia ja voimavaroja kuin toisilla, mutta kyse on omasta elämänhallinnasta. Kaikissa tavoissa käsitellä haasteita on toki puolensa. Miinan mukautuvuus on ihailtava piirre, jolla on pärjätty pitkälle, mutta samalla voi olla raskasta pitää yllä positiivista asennetta. Aina onkin varaa kehittyä ihmisenä ja tunnustella, mitkä tavat selviytyä ovat toimivia ja mitä kannattaisi muuttaa hyvinvointinsa tähden.

Jos vaikka masentunut on voittanut masennusta provosoivat ajatuksensa, se on hänen omaa ansiotaan. Lääke tai terapia on voinut tukea tätä prosessia, mutta suurimman työn on tehnyt henkilö itse. Mielenterveyden häiriö voi toki olla puhtaasti biologinen ilmiö, jolloin tahdonvoima ei sitä korjaa. Mutta kyllä positiivisella ajattelulla ja päätöksellä selvitä on vaikutusta. Sitä ei ole helppo omaksua, etenkin jos on kokenut kovia, mutta ei ole sisäänrakennettu pakko jäädä negatiiviseksi ihmiseksi. Ihminen voi muuttua ja sopeutua uuteen. Tositarinoita vaikeuksista selvinneistä ihmisistä riittää, joten toivoa on itse kullakin.

Joo, mutta jos puoliso ei näytä kivalta, niin kyllä kaikki motivaatio katoaa. Veikkaan, että näin käynyt myös Rosalle, mieluummin syyttää itseään, kuin hyväksyy, että ei näe Eetua aviomiehenään. Rosa-parka.

Vierailija
7356/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta jos puoliso ei näytä kivalta, niin kyllä kaikki motivaatio katoaa. Veikkaan, että näin käynyt myös Rosalle, mieluummin syyttää itseään, kuin hyväksyy, että ei näe Eetua aviomiehenään. Rosa-parka.[/quote]

Siis What?Jos puoliso ei näytä kivalta niin kyllä kaikki motivaatio häviää?

No just, tämähän varsin avointa tutustumista ja heittäytymistä. Kannattaa osallistua tällaisiin ohjelmiin.

Vierailija
7357/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai Eetu ei näytä Rosasta kivalta? Miten Rosa sitten onnistui esittämään niin ihastunutta ja onnellista häissä? Uskon Rosan pitävän Eetua edelleen hyvännäköisenä, hän ei vain osaa suhtautua asiallisesti Eetun luonteeseen ja tapaan kommunikoida. Viehättävyys, tulevaisuudenhaaveet ym. näyttävät olevan kohdillaan, mutta Rosa ei jotenkin taida osata ammentaa toivoa näistä vahvuuksista, mitä hänellä ja Eetulla on.

Vierailija
7358/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että Rosa on lesbo. Kiukuttelee kaikille miehille, kun ei tule niiden kanssa juttuun. Löytäisi unelmien naisen niin hämmentyisi.

Ohis, mutta tunnen tarvetta korjata tämän väärinkäsityksen. Ei lesbous tarkoita sitä, että ei tulisi miesten kanssa juttuun. Samalla logiikallahan heteronaiset kiukuttelisivat toisilleen, kun eivät tule keskenään juttuun! Tai heteromiehet toisilleen. Kysymys on ihan vain siitä mikä eroottisesti viehättää, ei siitä että jotenkin vihaisi tai vierastaisi sitä vähemmän viehättävää sukupuolta.

Olen lesbo eikä minulla miesten kanssa toimeen tulemisessa mitään ongelmaa ole (pl. ne muutamat jotka ovat sitä mieltä että korjaantuisin jos saisin kunnolla munaa, mutta he ovat onneksi pieni vähemmistö). Päinvastoin usen tuntuu, että ymmärrän miehen kokemusmaailmaa heteronaisia paremmin. Onhan meillä yhdistävää kokemusta siitä, kuinka vaikeaa voi olla naisen kanssa suhteessa! Kaikki ensitreffikaudet olen katsonut ja usein tuntuu että miehen näkökulmaa olen silloinkin ymmärtänyt kun miestä täällä naiset mollaa (esim. Mikko).

Mitä Rosaan ja Eetuun tulee niin onhan Rosa vaikea tuittupää, mutta toisaalta romantiikkaa spanielinkatseineen kerjäävä Eetu ihan väärä valinta hänelle. Eetu kyllä löytää ohjelman päätyttyä itselleen paremmin sopivan naisen, ei epäilystäkään. En usko että Rosalle ärähdellä tarvitsee, voisi riittää se että antaa tilaa eikä ainakaan yritä asua hänen kanssaan yhdessä. Tapailusuhde, jossa ei nähdä liian usein. Mistä lienee edes saanut päähänsä että nyt pitää mennä naimisiin? Mitä on kuvitellut sillä saavuttavansa?

Vierailija
7359/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikillä on väitöskirja tekeillä Tampereen yliopistoon. Samalla opiskellut teologiaa Helsingin yliopistossa ja nyt on maisteri vaiheessa. Älykäs mies !

Vierailija
7360/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoiler!!

Rosa avautuu, miten häntä on häirinnyt Eetun siskon läsnäolo: "Mulle se että Eetun kämpässä asuu myös kämppis on ehkä ollut suurempi haaste ja ongelma kuin se, että mä asun Eetun kanssa. Se on ehkä tekijä joka tekee tunteen, että oon vieraana Eetun luona."

Ketju on lukittu.