Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
7361/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan Heikin motivaatiota opiskella tuplamaisteriksi ja tohtoriksi.

Kiinnostaisi tietää, miten hän meinaa hyödyntää näitä kahta tutkintoa? Voiko erikoinen tutkintokombo olla valttikortti työelämässä? Toki on voinut ihan tiedonjanostakin opiskella.

Vierailija
7362/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spoiler!!

Rosa avautuu, miten häntä on häirinnyt Eetun siskon läsnäolo: "Mulle se että Eetun kämpässä asuu myös kämppis on ehkä ollut suurempi haaste ja ongelma kuin se, että mä asun Eetun kanssa. Se on ehkä tekijä joka tekee tunteen, että oon vieraana Eetun luona."

En ihmettele. En itsekään ihastuis mieheen joka asuu siskonsa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7363/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spoiler!!

Rosa avautuu, miten häntä on häirinnyt Eetun siskon läsnäolo: "Mulle se että Eetun kämpässä asuu myös kämppis on ehkä ollut suurempi haaste ja ongelma kuin se, että mä asun Eetun kanssa. Se on ehkä tekijä joka tekee tunteen, että oon vieraana Eetun luona."

No mieti, Eetu näytti asuvan asunnon olohuoneessa , joku sermi näky olevan. Käyttävät kaikki samaa kylppäri, kaikki yhdessä aamulla keittiössä aamupalalla. Kyllä olisi minustakin outoa ja tuntisin että olen täällä kylässä.

Vierailija
7364/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spoiler!!

Miksiköhän ne ovat siellä Espoossa kun rosalla näytti olevan isompi asunto Lahdessa ja Eetu lomalla. Eikä bemareilla kauan aja töihin Helsinkiin. No, eetulle oli tärkeitä ne kaverit ..... ainakaan mikään muu syy ei aukea miksi.

Vierailija
7365/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtoiko Eetun sisko tosiaan asua asunnossa ne päivät, kun Rosa oli siellä? Olisi ollut asiallista lähteä vaikka matkalle juuri siksi aikaa. Vai ovatko Eetu ja sisko nyt vain niin perhekeskeisiä, että hi me ollaan yhtä suurta perhettä kaikki, ja Rosa on tervetullut mukaan?

Vierailija
7366/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtoiko Eetun sisko tosiaan asua asunnossa ne päivät, kun Rosa oli siellä? Olisi ollut asiallista lähteä vaikka matkalle juuri siksi aikaa. Vai ovatko Eetu ja sisko nyt vain niin perhekeskeisiä, että hi me ollaan yhtä suurta perhettä kaikki, ja Rosa on tervetullut mukaan?

No en usko, jos sisko ei olisi ollut kotona toi Rosan kommentti, että siskon paikalla olo vaivannut enemmän kuin eetun kanssa asuminen.

Vierailija
7367/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai Eetu ei näytä Rosasta kivalta? Miten Rosa sitten onnistui esittämään niin ihastunutta ja onnellista häissä?

Univormu

Vierailija
7368/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai Eetu ei näytä Rosasta kivalta? Miten Rosa sitten onnistui esittämään niin ihastunutta ja onnellista häissä?

Univormu

Tai silkka helpotus, jännitys ohi!

Vierailija
7369/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Univormu

Nimenomaan. Univormun riisumisesta asti on kaikki mennyt päin pers*ttä.

Vierailija
7370/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Univormu

Nimenomaan. Univormun riisumisesta asti on kaikki mennyt päin pers*ttä.

Kiitos hyvin nauruista. Siltä se kyllä vaikuttaa. 

Vierailija
7371/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spoiler!!

Miksiköhän ne ovat siellä Espoossa kun rosalla näytti olevan isompi asunto Lahdessa ja Eetu lomalla. Eikä bemareilla kauan aja töihin Helsinkiin. No, eetulle oli tärkeitä ne kaverit ..... ainakaan mikään muu syy ei aukea miksi.

Järkeväähän se on majoittua työpaikan viereen, jos se vaan mitenkään onnistuu. Itse en rupeaisi noin pitkää matkaa päivittäin ajamaan, tosi epäekologistakin, ja lisäksi se olisi 2,5 tuntia yhteisestä ajasta pois joka päivä.

Vierailija
7372/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en usko, jos sisko ei olisi ollut kotona toi Rosan kommentti, että siskon paikalla olo vaivannut enemmän kuin eetun kanssa asuminen.

Jospa Eetun sisko on ihminen, joka on kiva kivoille, mutta osaa pitää Eetua paremmin puolensa, jos häntä näpäytellään turhasta. Siinä tapauksessa en ihmettelisi, jos Rosa on vedellyt parit pussilliset herneitä kimppa-asumisesta...

Vierailija
7373/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spoiler!!

Järkeväähän se on majoittua työpaikan viereen, jos se vaan mitenkään onnistuu. Itse en rupeaisi noin pitkää matkaa päivittäin ajamaan, tosi epäekologistakin, ja lisäksi se olisi 2,5 tuntia yhteisestä ajasta pois joka päivä.

Oletko varma että työpaikka vieressä ? Eikä pääkaupunkiseudulla työmatkatajat kehällä veny muutenkin ? No, jos Eetu haluaa että on itsellä helpompaa niin Ok. Sinne vaan kimppakämppään !

Vierailija
7374/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylässähän Rosa onkin Eetun ja tämän siskon luona. Jo se nyt on kumma, jos aikuinen ihminen ei selviä viikkoa yhden siskon kanssa saman katon alla. Ei kai sen kanssa tarvitse koko aikaa olla yhdessä. 

Vierailija
7375/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kylässähän Rosa onkin Eetun ja tämän siskon luona. Jo se nyt on kumma, jos aikuinen ihminen ei selviä viikkoa yhden siskon kanssa saman katon alla. Ei kai sen kanssa tarvitse koko aikaa olla yhdessä. 

Todella hyvä vastaus

Vierailija
7376/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon asumisjärjestely on Rosan oppimis-ja sopeutumiskyvylle ylitsepääsemätön asia. Eikös hän halunnut jossain oppia ja laajentaa näkemyksiään vai mtien se oli... Koomista. Tavallaan. Siis se kuinka voi puhua itsensä pussiin niin monta kertaa.

Vierailija
7377/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoon asumisjärjestely on Rosan oppimis-ja sopeutumiskyvylle ylitsepääsemätön asia. Eikös hän halunnut jossain oppia ja laajentaa näkemyksiään vai mtien se oli... Koomista. Tavallaan. Siis se kuinka voi puhua itsensä pussiin niin monta kertaa.

Ihan pimeetä!

Missä sanonut että haluaa laajentaan näkemyksiään ’opiskelu tasoiseen ’ asumismuotoon?

Mistä näitä juttuja oikein vedetään ?

Pientä rajaa!

Ei naimisiin mennessä ekana tule mieleen asuvansa miehen suvun kanssa, ei nykypäivänä! Varsinkin kun itse asunnut varmasti omillaan jo pitkään !

Vierailija
7378/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kestä yhtään tuollaisia Heikin kaltaisia ihmisiä jotka arvostelevat ihmisä ulkonäön perusteella ja kuvittelevat itse olevansa jotenkin parempia!

Missä Heikki on antanut ymmärtää, että olisi mielestään jotenkin parempi? 

Itse en kuvittele olevani mikään superpukeutuja, mutta kommentoin silti muiden valintoja suoraan, jos kysytään. Ja vastaavasti otan kommentteja ja suositteluja vastaan mielelläni.

Mikä ihmeen kestoalemmuudentunto naisia vaivaa, kun vaatevalinnoista ei saisi puhua? 

Ihan todellako töksäyttäisit suoraan, että näytät lähiömuijalta/katunaiselta yms. tai haluaisit ottaa tuollaisia kommentteja vastaan? Tuonkin asian voi sanoa nimittäin niin, että minusta tuo mekko ei ihan sovi sinulle, se toinen olisi parempi. Kuka edes ajattelee toisesta noin ilkeästi, että kommentointi pitää antaa tuolla tavalla suoraan? Kun voi aivan hyvin puhtaasti katsoa sitä, että sopiiko joku vaate toiselle vai ei ilman että siihen tarvitsee yhdistää mahdollisimman halventavia mielikuvia toisesta.

Miehellä on oltava tosi huono itsetunto, jos on joka käänteessä etsittävä huomauteltavaa naisensa ulkonäöstä, ja pukeutumisesta ym. On saatava naiselle epävarmuus omasta viehättävyydestä kyseenalaistamalla se. Todella kieroa ja olen yhden tuollaisen tampion jättänytkin kolmen kk: n tapailun päätteeksi. En ole katunut. Älkää naiset suostuko tuollaisten miesten mollattaviksi.Ei ne siitä normaaleiksi muutu.

Mun mielestä ihmiset on hirvittävän yksisilmäisiä ja mustavalkoisia tällaisten kommenttien kanssa. Tässäkin huomaa että selkeästi kirjoittaja peilaa omia huonoja kokemuksiaan Heikin käytökseen. Heti jos ihmisessä on jotain poikkeavaa pyritään se näkemään negatiivisena, tässäkin heti Heikillä on tietenkin huono itsetunto ja hän sanoo kommenttinsa ilmeisesti nimenomaan Miinas loukatakseen. Mun mieheni kommentoi vaatteitani, Heikin tapaan usein melko hölmösti koska hän ei selkeästikään tajua muotien tai trendien päälle. Esimerkiksi nahkasaappaani ovat ”hevarikengät”, farkkuliivi ”teinitakki” ja moni muukin vaatteeni on saanut kuulla samantyyppisiä kommentteja. En todellakaan ota näitä tosissani, ei niiden ole tarkoitus minua kontrolloida tai mollata vaan se on mieheni tyyli töksäytellä asioita. Minun mielestäni muutenkin on vähän yliampuvaa sanoa että Heikki arvostelisi Miinan ulkonäköä ja vaatteita joka käänteessä.

No, toisille sopii, että mies/nainen arvostelee ja töksäyttelee. Mutta ota huomioon, että toiset eivät vaan sellaisesta tykkää ja haluavat ihan toisenlaisen kumppanin.

Itse ajattelen, että johtuu töksäyttely ja tilannetajun puute miehellä ihan mistä tahansa, en sellaista jaksaisi kuulla parisuhteessani. Ei minun tarvitse siitä tykätä eikä sietää, joten en ole sellaisten miesten kanssa suhteessa. Ja miksi olisin, kun kuitenkin se ei pitemmän päälle onnistuisi, päästän nämä miehet töksäyttelemään ihan muiden naisten kanssa.

Haluatko avata enemmän, miksi et yhtään siedä töksäyttelyä? Oliko omassa lapsuudessasi erityisen töksähtelevää kommunikaatiota ja sen tähden toleranssisi on alhaalla sen suhteen, vai oliko päinvastoin kaikki negatiiviset sanomiset kiellettyjä?

En tarkoita, että sinun tai kenenkään täytyisi sietää töksäyttelyä, mutta kiinnostaa vain, miksi juuri tämä asia on niin ehdottomasti ei. Minäkään en rakasta töksäyttelyä, mutta en eroa sen takia miehestäni koska hänessä on niin paljon muuta hyvää, vaan sanon aina takaisin, ja kyllähän se koulutus jonkin verran on näinä vuosikymmeninä tehonnutkin ;)

Lapsuuttani en nyt tässä ala avata, melko normi kuitenkin. Ei tämä töksäyttely ja tilannetajun puute miehellä ole ainut miinus tietenkäån vaan yksi juttu.

Yleensä sanoisin, että en ymmärrä miksi ihmisen pitää töksäytellä missään ihmissuhteissa? Jos ei siis ole joku häiriö joka sen aiheuttaa.

Itse yritän elää niin, että en tahallani päästä suustani mitä sattuu, aina pitää ajatella sitä kautta kuka kestää mitäkin, eikä niin, että kyllä se varmaan kestää. Eli ajattelen asioita niinsanotusti sen heikomman ehdoilla, en vahvimman.

Niin pitäisi myös parisuhteessa ajatella eikä olettaa, että kumppani kestää mitä tahansa. Vaikka kestäisikin paljon, niin miksi pitää edes kokeilla tai olettaa?

Toinen juttu on, että haluan luottaa mieheni käytökseen myös kotini ulkopuolella. En halua, että joudun pelkäämään mieheni puolesta mitä hän päästää suustaan.

Ihanaa elää sellaisen miehen kanssa, jonka sanomisia täi käytöstä ei tarvitse paikkailla tai korjailla.

Vierailija
7379/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä sanoisin, että en ymmärrä miksi ihmisen pitää töksäytellä missään ihmissuhteissa? Jos ei siis ole joku häiriö joka sen aiheuttaa.

Itse yritän elää niin, että en tahallani päästä suustani mitä sattuu, aina pitää ajatella sitä kautta kuka kestää mitäkin, eikä niin, että kyllä se varmaan kestää. Eli ajattelen asioita niinsanotusti sen heikomman ehdoilla, en vahvimman.

Entä jos esim. puolisosi ilmaisee, että arvostaa nimenomaan mahdollisimman suoraa viestintää. Sanoo ettei kestä mitään epäselvää. Ymmärrätkö silloinkaan, miksi kannattaa töksäyttää asiat juuri kuten ne ovat?

Minä olen tuollainen. Ilmankos viihdyn paremmin miesten seurassa kuin naisten, osaavat keskimäärin olla paljon suorempia. Naisilla tuntuu usein olevan tuo oletus, että ihmiset menevät rehellisyydestä rikki.

Vierailija
7380/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon aidon sitoutumisen olevan tärkeää, jotta tässä ohjelmassa onnistuu eikä lannistu liiton kompastuskivistä.

Eri asia on, voiko päätöksellä sitoutua aidosti vai ainoastaan näytellä sitoutumista. Vaikka kuinka sanotaan, että avioliitto ei ole tunnetta, niin tunnehan sitoutumisen tunnekin on. 

Jos lähtee ohjelmaan ajatuksella, että pystyn hallitsemaan tunteitani, niin minusta se kertoo epäkypsyydestä, koska todellisuudessa kukaan aikuinen ei pysty. Tiedekään ei pysty tarjoamaan välineitä itsensä hallintaan. Muutenhan esimerkiksi mielenterveysongelmista selviäminen tai opiskelumotivaationgelmat olisi helppo selättää. Sen kuin vain päättäisi.

Siksi pidän ohjelmaan osallistujia joko huomion hakijoina, elämyksiä metsästävinä tai kypsymättöminä. Tuskin tuohon osallistuu yksikään aikuisesti kypsä ihminen, joka ei hakisi huomioita tai haluaisi yhtä lisäelämystä elämäänsä.

Sitoutuminen TUNNE!?!?! Mitä mä just luin?! Kuinka pihalla ja kujalla ja kuutamolla ja ulkona jne. porukka täällä oikein on?

EA nimenomaan on tarkoitus olla ERILAINEN parisuhdeohjelma! Sellainen, jossa MUUTKIN parisuhteen arvot nousevat esille. Ei vain tunne ja romanttinen ihastuminen. Koska jotkut ihmiset valitsevat aina väärin, kun ihastuvat tyyppeihin jotka eivät heidän kanssaan yhteen sovi parisuhdemielessä. Silti täällä palstalla jotkut edelleen vinkuu ja vonkuu sen huuman ja tunnemyrskyn ja ihastumisen tunteiden perään. Kun tässä ohjelmassa nimenomaan etsitään keinoja välttää tämä ansa, johon liian moni usein lankeaa. Esim. aina ihastuu vain sitoutumiskammoiseen renttuun.

Jos kaipaa ensisilmäyksellä rakastumisia ja tunnemyrskyhuumaa ym. hömppää, kannattaa katsoa ihan muita deittiohjelmia.

Ketju on lukittu.