Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
7381/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosaa käy sääliksi, etsii vielä itseään.

Ei olisi kannattanut lähteä tähän ohjelmaan.

Vierailija
7382/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä sanoisin, että en ymmärrä miksi ihmisen pitää töksäytellä missään ihmissuhteissa? Jos ei siis ole joku häiriö joka sen aiheuttaa.

Itse yritän elää niin, että en tahallani päästä suustani mitä sattuu, aina pitää ajatella sitä kautta kuka kestää mitäkin, eikä niin, että kyllä se varmaan kestää. Eli ajattelen asioita niinsanotusti sen heikomman ehdoilla, en vahvimman.

Entä jos esim. puolisosi ilmaisee, että arvostaa nimenomaan mahdollisimman suoraa viestintää. Sanoo ettei kestä mitään epäselvää. Ymmärrätkö silloinkaan, miksi kannattaa töksäyttää asiat juuri kuten ne ovat?

Minä olen tuollainen. Ilmankos viihdyn paremmin miesten seurassa kuin naisten, osaavat keskimäärin olla paljon suorempia. Naisilla tuntuu usein olevan tuo oletus, että ihmiset menevät rehellisyydestä rikki.

Jep. Tai että asia täytyy sanoa niin epäselvästi että sen voi tulkita seitsemällä eri tavalla ettei kukaan varmasti loukkaannu. Ilmeisesti tuo kirjoittaja luulee että suoraan omien mielipiteiden sanominen tekee ihmisestä Aspergerin jonka kanssa ei kehtaa julkisella paikalla liikkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7383/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon aidon sitoutumisen olevan tärkeää, jotta tässä ohjelmassa onnistuu eikä lannistu liiton kompastuskivistä.

Eri asia on, voiko päätöksellä sitoutua aidosti vai ainoastaan näytellä sitoutumista. Vaikka kuinka sanotaan, että avioliitto ei ole tunnetta, niin tunnehan sitoutumisen tunnekin on. 

Jos lähtee ohjelmaan ajatuksella, että pystyn hallitsemaan tunteitani, niin minusta se kertoo epäkypsyydestä, koska todellisuudessa kukaan aikuinen ei pysty. Tiedekään ei pysty tarjoamaan välineitä itsensä hallintaan. Muutenhan esimerkiksi mielenterveysongelmista selviäminen tai opiskelumotivaationgelmat olisi helppo selättää. Sen kuin vain päättäisi.

Siksi pidän ohjelmaan osallistujia joko huomion hakijoina, elämyksiä metsästävinä tai kypsymättöminä. Tuskin tuohon osallistuu yksikään aikuisesti kypsä ihminen, joka ei hakisi huomioita tai haluaisi yhtä lisäelämystä elämäänsä.

Sitoutuminen TUNNE!?!?! Mitä mä just luin?! Kuinka pihalla ja kujalla ja kuutamolla ja ulkona jne. porukka täällä oikein on?

EA nimenomaan on tarkoitus olla ERILAINEN parisuhdeohjelma! Sellainen, jossa MUUTKIN parisuhteen arvot nousevat esille. Ei vain tunne ja romanttinen ihastuminen. Koska jotkut ihmiset valitsevat aina väärin, kun ihastuvat tyyppeihin jotka eivät heidän kanssaan yhteen sovi parisuhdemielessä. Silti täällä palstalla jotkut edelleen vinkuu ja vonkuu sen huuman ja tunnemyrskyn ja ihastumisen tunteiden perään. Kun tässä ohjelmassa nimenomaan etsitään keinoja välttää tämä ansa, johon liian moni usein lankeaa. Esim. aina ihastuu vain sitoutumiskammoiseen renttuun.

Jos kaipaa ensisilmäyksellä rakastumisia ja tunnemyrskyhuumaa ym. hömppää, kannattaa katsoa ihan muita deittiohjelmia.

Just tämä! En ymmärrä miksi hakea tähän ohjelmaan, jos ei kykene viittä viikkoa yrittämään toiseen ihmiseen tutustumista, vaikka heti ensinäkemällä ei intohimon lieskat löisikään sisuksissa. Jos kahden päivän tuntemisen jälkeen alkaa ahdistus ja kiukku siitä, kun se toinen ei kaikilta osin vastaakaan niitä omia aikaisempia ihanteita, niin on kyllä osallistunut väärään ohjelmaan.

Juuri tämän takia esimerkiksi nyt Rosan "minä, minä, minun menot ja mielipiteet" -asenne on itseäni ihmetyttänyt koko ajan. Pitäisi kai ymmärtää, että jos ei elämässä ole vähääkään ylimääräistä aikaa ja tilaa toiselle, niin voisi olla parempi olla yksin tai ainakin alkaa se tapailu jollain muulla lailla kuin päräyttämällä naimisiin jonkun toisen valitseman ihmisen kanssa. 

Vierailija
7384/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoon asumisjärjestely on Rosan oppimis-ja sopeutumiskyvylle ylitsepääsemätön asia. Eikös hän halunnut jossain oppia ja laajentaa näkemyksiään vai mtien se oli... Koomista. Tavallaan. Siis se kuinka voi puhua itsensä pussiin niin monta kertaa.

Ihan pimeetä!

Missä sanonut että haluaa laajentaan näkemyksiään ’opiskelu tasoiseen ’ asumismuotoon?

Mistä näitä juttuja oikein vedetään ?

Pientä rajaa!

Ei naimisiin mennessä ekana tule mieleen asuvansa miehen suvun kanssa, ei nykypäivänä! Varsinkin kun itse asunnut varmasti omillaan jo pitkään !

Tässäkin oivallinen oppimismahdollisuus ja havainnoida kuinka tuntematon puoliso käyttäytyy omiensa parissa ja millainen dynamiikka heidän välillään vallitsee ja niin edes päin. Itse en pitäisi edes pahana moista asiaa ns avioliiton koeajalla 5 viikkoa. Joka heidänkin tapauksessaan jaettiin kahden osoitteen kesken + juhannus muualla. Ei mahdoton rasti ollenkaan.

Vierailija
7385/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinasta seuraava vihreiden puheenjohtaja! Ja sitten valtavan vaalivoiton jälkeen pääministeriksi. Presidentiksi 2024. Oletko mukana Miina-liikkeessä?

Vierailija
7386/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoon asumisjärjestely on Rosan oppimis-ja sopeutumiskyvylle ylitsepääsemätön asia. Eikös hän halunnut jossain oppia ja laajentaa näkemyksiään vai mtien se oli... Koomista. Tavallaan. Siis se kuinka voi puhua itsensä pussiin niin monta kertaa.

Ihan pimeetä!

Missä sanonut että haluaa laajentaan näkemyksiään ’opiskelu tasoiseen ’ asumismuotoon?

Pientä rajaa!

Ei naimisiin mennessä ekana tule mieleen asuvansa miehen suvun kanssa, ei nykypäivänä! Varsinkin kun itse asunnut varmasti omillaan jo pitkään !

Tässäkin oivallinen oppimismahdollisuus ja havainnoida kuinka tuntematon puoliso käyttäytyy omiensa parissa ja millainen dynamiikka heidän välillään vallitsee ja niin edes päin. Itse en pitäisi edes pahana moista asiaa ns avioliiton koeajalla 5 viikkoa. Joka heidänkin tapauksessaan jaettiin kahden osoitteen kesken + juhannus muualla. Ei mahdoton rasti ollenkaan.

Ymmärsin vielä jotenkin niin, että viettivät Eetun luona Espoossa vain sen yhden viikon kun Rosalla oli lomaa? Ja jos silloinkin oli tarkoituksena puuhata kaikenlaista yhdessä siellä sun täällä, niin miten voi aikuinen ihminen ahdistua jos viikon ajan joutuu lähinnä vain nukkumaan "vieraana" toisen asunnossa..

Sitäpaitsi nykyään moni nuori aikuinen (muutkin kuin opiskelijat) asuu kustannus- tai ties mistä syistä kämppiksen kanssa, tuohan on ihan sama asia. Miksi eivät alunperin hankkineet yhteistä kämppää kokeilun ajaksi, niinkuin jotkut parit ovat tehneet, kun on ollut liian pieniä kämppiä/kämppiksiä?

Vierailija
7387/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kestä yhtään tuollaisia Heikin kaltaisia ihmisiä jotka arvostelevat ihmisä ulkonäön perusteella ja kuvittelevat itse olevansa jotenkin parempia!

Missä Heikki on antanut ymmärtää, että olisi mielestään jotenkin parempi? 

Itse en kuvittele olevani mikään superpukeutuja, mutta kommentoin silti muiden valintoja suoraan, jos kysytään. Ja vastaavasti otan kommentteja ja suositteluja vastaan mielelläni.

Mikä ihmeen kestoalemmuudentunto naisia vaivaa, kun vaatevalinnoista ei saisi puhua? 

Ihan todellako töksäyttäisit suoraan, että näytät lähiömuijalta/katunaiselta yms. tai haluaisit ottaa tuollaisia kommentteja vastaan? Tuonkin asian voi sanoa nimittäin niin, että minusta tuo mekko ei ihan sovi sinulle, se toinen olisi parempi. Kuka edes ajattelee toisesta noin ilkeästi, että kommentointi pitää antaa tuolla tavalla suoraan? Kun voi aivan hyvin puhtaasti katsoa sitä, että sopiiko joku vaate toiselle vai ei ilman että siihen tarvitsee yhdistää mahdollisimman halventavia mielikuvia toisesta.

Miehellä on oltava tosi huono itsetunto, jos on joka käänteessä etsittävä huomauteltavaa naisensa ulkonäöstä, ja pukeutumisesta ym. On saatava naiselle epävarmuus omasta viehättävyydestä kyseenalaistamalla se. Todella kieroa ja olen yhden tuollaisen tampion jättänytkin kolmen kk: n tapailun päätteeksi. En ole katunut. Älkää naiset suostuko tuollaisten miesten mollattaviksi.Ei ne siitä normaaleiksi muutu.

Mun mielestä ihmiset on hirvittävän yksisilmäisiä ja mustavalkoisia tällaisten kommenttien kanssa. Tässäkin huomaa että selkeästi kirjoittaja peilaa omia huonoja kokemuksiaan Heikin käytökseen. Heti jos ihmisessä on jotain poikkeavaa pyritään se näkemään negatiivisena, tässäkin heti Heikillä on tietenkin huono itsetunto ja hän sanoo kommenttinsa ilmeisesti nimenomaan Miinas loukatakseen. Mun mieheni kommentoi vaatteitani, Heikin tapaan usein melko hölmösti koska hän ei selkeästikään tajua muotien tai trendien päälle. Esimerkiksi nahkasaappaani ovat ”hevarikengät”, farkkuliivi ”teinitakki” ja moni muukin vaatteeni on saanut kuulla samantyyppisiä kommentteja. En todellakaan ota näitä tosissani, ei niiden ole tarkoitus minua kontrolloida tai mollata vaan se on mieheni tyyli töksäytellä asioita. Minun mielestäni muutenkin on vähän yliampuvaa sanoa että Heikki arvostelisi Miinan ulkonäköä ja vaatteita joka käänteessä.

No, toisille sopii, että mies/nainen arvostelee ja töksäyttelee. Mutta ota huomioon, että toiset eivät vaan sellaisesta tykkää ja haluavat ihan toisenlaisen kumppanin.

Itse ajattelen, että johtuu töksäyttely ja tilannetajun puute miehellä ihan mistä tahansa, en sellaista jaksaisi kuulla parisuhteessani. Ei minun tarvitse siitä tykätä eikä sietää, joten en ole sellaisten miesten kanssa suhteessa. Ja miksi olisin, kun kuitenkin se ei pitemmän päälle onnistuisi, päästän nämä miehet töksäyttelemään ihan muiden naisten kanssa.

Haluatko avata enemmän, miksi et yhtään siedä töksäyttelyä? Oliko omassa lapsuudessasi erityisen töksähtelevää kommunikaatiota ja sen tähden toleranssisi on alhaalla sen suhteen, vai oliko päinvastoin kaikki negatiiviset sanomiset kiellettyjä?

En tarkoita, että sinun tai kenenkään täytyisi sietää töksäyttelyä, mutta kiinnostaa vain, miksi juuri tämä asia on niin ehdottomasti ei. Minäkään en rakasta töksäyttelyä, mutta en eroa sen takia miehestäni koska hänessä on niin paljon muuta hyvää, vaan sanon aina takaisin, ja kyllähän se koulutus jonkin verran on näinä vuosikymmeninä tehonnutkin ;)

Lapsuuttani en nyt tässä ala avata, melko normi kuitenkin. Ei tämä töksäyttely ja tilannetajun puute miehellä ole ainut miinus tietenkäån vaan yksi juttu.

Yleensä sanoisin, että en ymmärrä miksi ihmisen pitää töksäytellä missään ihmissuhteissa? Jos ei siis ole joku häiriö joka sen aiheuttaa.

Itse yritän elää niin, että en tahallani päästä suustani mitä sattuu, aina pitää ajatella sitä kautta kuka kestää mitäkin, eikä niin, että kyllä se varmaan kestää. Eli ajattelen asioita niinsanotusti sen heikomman ehdoilla, en vahvimman.

Niin pitäisi myös parisuhteessa ajatella eikä olettaa, että kumppani kestää mitä tahansa. Vaikka kestäisikin paljon, niin miksi pitää edes kokeilla tai olettaa?

Toinen juttu on, että haluan luottaa mieheni käytökseen myös kotini ulkopuolella. En halua, että joudun pelkäämään mieheni puolesta mitä hän päästää suustaan.

Ihanaa elää sellaisen miehen kanssa, jonka sanomisia täi käytöstä ei tarvitse paikkailla tai korjailla.

Ymmärrän pointtisi. Toisaalta mielestäni kuitenkin aika pieni vika, jos niistä pitää valita, töksäyttely. Ja sitäkin voi tehdä niin eri tavalla, minusta Heikin töksöt menee ihan vielä huumorin piikkiin.

Minäkin nuorempana vähän pelkäsin, mitä oma mies mahdollisesti sanoo seurassa mutta en enää. Pahalla ei sano koskaan, ajattelemattomasti ehkä joskus. Aika lapsellistahan se onkin pelätä, ensinnäkin ollaan molemmat omia aikuisia ihmisiä, hän on vastuussa omista sanomisistaan, en minä. Toisekseen on aika pinnallista haluta pitää "täydelliset" kulissit, rankaksikin käy. Ollaan vain rehellisesti omia itseämme, jos joku ei tykkää niin olkoon tykkäämättä.

Vierailija
7388/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo Sini kyllä aivan liian tyhmä Vesalle. Ei natsaa älyllisesti ja sekös varsin tylsä suhde sitten onkin toisen puolesta, kun voit keskustella vaan salkkareista.

Vierailija
7389/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina olisi kyllä hyvä Tarja kakkonen.

Millainen voi olla niin huonoa seksiä, että pisteet romahtaa. Okei, itse yliseksuaalisena (en keksi parempaa sanaa) en tarvi kuin itseäni vahvemman miehen ja mielikuvituksen. Siksi en keksi. Ja voihan miehelle kertoa, että saa olla vaikka väkivaltainen / dominoiva, jos sellaista haluaa. Ei kai ekan kerran perusteella voi vielä luovuttaa.

Tykkään Sinistä ja Vesasta, en tiedä edes miksi. Se Suomi-elokuvavertaus oli hyvä.

Vierailija
7390/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kestä yhtään tuollaisia Heikin kaltaisia ihmisiä jotka arvostelevat ihmisä ulkonäön perusteella ja kuvittelevat itse olevansa jotenkin parempia!

Missä Heikki on antanut ymmärtää, että olisi mielestään jotenkin parempi? 

Itse en kuvittele olevani mikään superpukeutuja, mutta kommentoin silti muiden valintoja suoraan, jos kysytään. Ja vastaavasti otan kommentteja ja suositteluja vastaan mielelläni.

Mikä ihmeen kestoalemmuudentunto naisia vaivaa, kun vaatevalinnoista ei saisi puhua? 

Ihan todellako töksäyttäisit suoraan, että näytät lähiömuijalta/katunaiselta yms. tai haluaisit ottaa tuollaisia kommentteja vastaan? Tuonkin asian voi sanoa nimittäin niin, että minusta tuo mekko ei ihan sovi sinulle, se toinen olisi parempi. Kuka edes ajattelee toisesta noin ilkeästi, että kommentointi pitää antaa tuolla tavalla suoraan? Kun voi aivan hyvin puhtaasti katsoa sitä, että sopiiko joku vaate toiselle vai ei ilman että siihen tarvitsee yhdistää mahdollisimman halventavia mielikuvia toisesta.

Miehellä on oltava tosi huono itsetunto, jos on joka käänteessä etsittävä huomauteltavaa naisensa ulkonäöstä, ja pukeutumisesta ym. On saatava naiselle epävarmuus omasta viehättävyydestä kyseenalaistamalla se. Todella kieroa ja olen yhden tuollaisen tampion jättänytkin kolmen kk: n tapailun päätteeksi. En ole katunut. Älkää naiset suostuko tuollaisten miesten mollattaviksi.Ei ne siitä normaaleiksi muutu.

Mun mielestä ihmiset on hirvittävän yksisilmäisiä ja mustavalkoisia tällaisten kommenttien kanssa. Tässäkin huomaa että selkeästi kirjoittaja peilaa omia huonoja kokemuksiaan Heikin käytökseen. Heti jos ihmisessä on jotain poikkeavaa pyritään se näkemään negatiivisena, tässäkin heti Heikillä on tietenkin huono itsetunto ja hän sanoo kommenttinsa ilmeisesti nimenomaan Miinas loukatakseen. Mun mieheni kommentoi vaatteitani, Heikin tapaan usein melko hölmösti koska hän ei selkeästikään tajua muotien tai trendien päälle. Esimerkiksi nahkasaappaani ovat ”hevarikengät”, farkkuliivi ”teinitakki” ja moni muukin vaatteeni on saanut kuulla samantyyppisiä kommentteja. En todellakaan ota näitä tosissani, ei niiden ole tarkoitus minua kontrolloida tai mollata vaan se on mieheni tyyli töksäytellä asioita. Minun mielestäni muutenkin on vähän yliampuvaa sanoa että Heikki arvostelisi Miinan ulkonäköä ja vaatteita joka käänteessä.

No, toisille sopii, että mies/nainen arvostelee ja töksäyttelee. Mutta ota huomioon, että toiset eivät vaan sellaisesta tykkää ja haluavat ihan toisenlaisen kumppanin.

Itse ajattelen, että johtuu töksäyttely ja tilannetajun puute miehellä ihan mistä tahansa, en sellaista jaksaisi kuulla parisuhteessani. Ei minun tarvitse siitä tykätä eikä sietää, joten en ole sellaisten miesten kanssa suhteessa. Ja miksi olisin, kun kuitenkin se ei pitemmän päälle onnistuisi, päästän nämä miehet töksäyttelemään ihan muiden naisten kanssa.

Haluatko avata enemmän, miksi et yhtään siedä töksäyttelyä? Oliko omassa lapsuudessasi erityisen töksähtelevää kommunikaatiota ja sen tähden toleranssisi on alhaalla sen suhteen, vai oliko päinvastoin kaikki negatiiviset sanomiset kiellettyjä?

En tarkoita, että sinun tai kenenkään täytyisi sietää töksäyttelyä, mutta kiinnostaa vain, miksi juuri tämä asia on niin ehdottomasti ei. Minäkään en rakasta töksäyttelyä, mutta en eroa sen takia miehestäni koska hänessä on niin paljon muuta hyvää, vaan sanon aina takaisin, ja kyllähän se koulutus jonkin verran on näinä vuosikymmeninä tehonnutkin ;)

Lapsuuttani en nyt tässä ala avata, melko normi kuitenkin. Ei tämä töksäyttely ja tilannetajun puute miehellä ole ainut miinus tietenkäån vaan yksi juttu.

Niin pitäisi myös parisuhteessa ajatella eikä olettaa, että kumppani kestää mitä tahansa. Vaikka kestäisikin paljon, niin miksi pitää edes kokeilla tai olettaa?

Toinen juttu on, että haluan luottaa mieheni käytökseen myös kotini ulkopuolella. En halua, että joudun pelkäämään mieheni puolesta mitä hän päästää suustaan.

Ihanaa elää sellaisen miehen kanssa, jonka sanomisia täi käytöstä ei tarvitse paikkailla tai korjailla.

Ymmärrän pointtisi. Toisaalta mielestäni kuitenkin aika pieni vika, jos niistä pitää valita, töksäyttely. Ja sitäkin voi tehdä niin eri tavalla, minusta Heikin töksöt menee ihan vielä huumorin piikkiin.

Minäkin nuorempana vähän pelkäsin, mitä oma mies mahdollisesti sanoo seurassa mutta en enää. Pahalla ei sano koskaan, ajattelemattomasti ehkä joskus. Aika lapsellistahan se onkin pelätä, ensinnäkin ollaan molemmat omia aikuisia ihmisiä, hän on vastuussa omista sanomisistaan, en minä. Toisekseen on aika pinnallista haluta pitää "täydelliset" kulissit, rankaksikin käy. Ollaan vain rehellisesti omia itseämme, jos joku ei tykkää niin olkoon tykkäämättä.

Edelleen sanon, että töksäyttely on vian yksi miinus, mutta ikävä yllä usein on niin, että sen lisäksi on sitten muitakin samantyyppisiä piirteitä, joiden vuoksi, itseni tuntien, en ala suhteeseen sen pitempään. Kysynkin miksi niin puolustele miesräsi ja itseäsi? Onko kuitenkin niin, että vaikka annat ymmärtää, että miehesi käytös ei harmita, niin kuitenkin on tarve puolustautua voimakkaasti?

Toiseksi en minkään kulissien tai pintakiillan vuoksi halua, että mieheni osaa käyttäytyä. Ajattelen juuri niin, että aikuisten pitää osata käyttäytyä ja joku herkempi persoona töksön ihmisen käytöksestä tosiaan voi oikeasti loukkaantua tai tuntea pahaa mieltä. Jopa tuntea itsensä jotenkin huonolsti ei se ole pääasia, että *minä en välitä mitä mies puhuu* vaan sitä miten se huonosti valittu puhe vaikuttaa ihmisiin. Juuri sen takia *välitän* mitä minun mieheni päästää suustaan. En halua, että kukaan loukkaantuu minun *huonosta* miesvalinnastani.

Tottakai on naisellekin mukavaa ja helppoa liikkua sellaisen miehen kanssa jota ei tarvitse jännittää, vaan saa vapaasti luottaa, että mies hoitaa tonttinsa.

Koska minä mielestäni käyttäydyn asiallisesti niin tasa-arvon vuoksi haluan, että mieskin käyttäytyy. Miksi olisin itseäni huonokäytöksisemmän tai honaamattomamman miehen kanssa? Parisuhteeni olisi silloin epäsuhtainen.

Minulle suuri plussa on, että olemme samalla viivalla useissa perusasioisaa miehen kanssa. Yksi miinus on joutua vääntämään miehelle rautalangasta asioita, koska hänen ei tarvitse tehdä sitä minulle. Keskustelu ja mielipiteiden vaihto ihan ok, mutta ei niiden asioiden kanssa vääntäminen tai neuvominen joiden pitäisi olla itsestäänselvyys.

Eli oletan, että miehellä on perusasiat ja käyttäytymisen perusteet kunnossa ja sitten jostain muista voinkin tinkiä. Mutta jos perusteistakin jo joutuu tinkimään niin silloin tinkimistä tulee jo liikaa.

Vierailija
7391/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimeetä!

Pientä rajaa!

Tunnistan tän kirjottajan kommentit ja joka kerta mietin onko rosa itse🤔

Vierailija
7392/8881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että minä olen rehellisesti oma itseni ja minun miehenikin on, hän on sellainen, ihan rehellisesti, että miettii mitä sanoo ja saan olla levollinen sen suhteen. Miksi sitten se olisi epärehellistä tai pintakiltoa? Se on meille ominaista käytöstä niin kotona kuin kylässä. Muunlainen käytös on meille vierasta.

Olemme ihan oikeasti tällaisia.

Jos se on sinulle vaikea käsittää niin ei voi mitään.

Mutta kai minä itse saan valita sellaisen parisuhteen kuin haluan, riippumatta miten joku muu tekee parinvalintansa?

Vierailija
7393/8881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Jehovan todistajia olivat, mutta ovat koko remmi eronneet siitä n.15 vuotta sitte .434

Vierailija
7394/8881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimeetä!

Pientä rajaa!

No en ole Rosa. Huvitan itseäni vähän provosoimalla teitä Eetun puolustajia. Miten uskomattomalla tavalla pystytte näkemään asiat vain eetun hyväksi.

Mulle näillä ei ole mitään väliä,kuka oikeassa ja kuka väärässä. Huvinsa kukakin.

Vierailija
7395/8881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimeetä!

Pientä rajaa!

Niinpä, rajoittuneempaa näkökulmaa saa hakemalla hakea ja reaktion voimakkuuskin vastaa telkkarissa nähtyä. " mutta kun minä sanon miten tämän OIKEASTI kuuluisi olla"- paistaa niin pahasti läpi.

Vierailija
7396/8881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimeetä!

Pientä rajaa!

No en ole Rosa. Huvitan itseäni vähän provosoimalla teitä Eetun puolustajia. Miten uskomattomalla tavalla pystytte näkemään asiat vain eetun hyväksi.

Mulle näillä ei ole mitään väliä,kuka oikeassa ja kuka väärässä. Huvinsa kukakin.

Moi Rosa! Netissä kiukkuamassa, kun ei ole enää Eetua, jolle arjessa ilkeillä?

Vierailija
7397/8881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vastaus😄

Vierailija
7398/8881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimeetä!

Pientä rajaa!

Ootko miettinyt asiaa siltä kantilta, että mitä pahaa Eetu on tehnyt, kun tarvii puolustusta? He eivät sovi yhteen, mut en ymmärrä, että miksi Eetun luonnetta pitää mollata. Sopii varmasti aivan hyvin jollekkin toiselle. Rosa saa negatiivisia kommentteja, koska ei käyttäydy hyvin.

Vierailija
7399/8881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimeetä!

Pientä rajaa!

Ootko miettinyt asiaa siltä kantilta, että mitä pahaa Eetu on tehnyt, kun tarvii puolustusta? He eivät sovi yhteen, mut en ymmärrä, että miksi Eetun luonnetta pitää mollata. Sopii varmasti aivan hyvin jollekkin toiselle. Rosa saa negatiivisia kommentteja, koska ei käyttäydy hyvin.

En kyllä omissa viesteissäni ole mollannut eetun luonnetta tai eetua! Kyllä ne mollaajat täällä ovat muita. Olen laittanut pari viestiä missä miettinyt eetun ja Rosan asunto järjestelyjä, koska ne vaikuttavat minusta erikoisilta . Yhdessähän he ovat ne sopineet. Mutta sain hurjan eetu puolustus rintaman päälleni. Ihan ala-arvoista spekulaatiota rosasta, joo samaa mieltä, Rosa ei kyllä ole ollut mikään ihanne vaimo, mutta itse seuraan sarjaa vähän eri vinkkelistä. En etsi hyviksiä enkä pahiksia.

Ehkä poistun täältä ja jatkakaa te.

Vierailija
7400/8881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin Sini on tyhmä? Omituinen oletus. Sinin ja Vesan keskustelusta huomaa, että heillä on eri kiinnostuksen kohteita, Vesan ajattelua leimaa luonnontieteellinen maailmankatsomus ja hänellä laajasti harrastuksia. Sini on tarkka rutiineissa, harrastaa liikuntaa, liikunta yhdistää heitä, Sinin muita harrastuksia ei ole tullut esiin. Koulutusero voi vaikuttaa kommunikaatioon, mutta ei se kerro älykkyyseroista eikä oikeuta sanomaan tyhmä kenestäkään. Molemmat ovat mielestäni ystävällisen ja toisiaan kunnioittavan oloisia, mutta sanovat kuitenkin mielipiteensä jämäkästi. Toivon, että Sini Vesaan tutustuttaan ymmärtää myös Turengin asunnossa asumisesta muutakin kuin pinnan. Vesa asuu isovanhempiensa kodissa, kun he hoitokodissa- tässä vaiheessa toisen kodin säilyttäminen vain hieman omiin tarpeisiin vastaten on kunnioittava ele. Ehkä isovanhemmat käyvät vielä kotonaan " lomilla" hoitokodissa. Tuttu koti on tärkeä.

Ketju on lukittu.