Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Joku jakso kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestä kirjoitti:
Heikin isähän oli vissiin joku narsisti, tuskin omena kauas pudonnut!
Missä tämä tuli ilmi?
Itse sanoi, että on isänsä kaltaisesti narsistinen.
Taas joku ottaa heikkimäisen ironisen heiton tosissaan.
Myöntääkö aito narsisti sitä olevansa? Onhan Heikki voinut huomata narsistin kaltaisia piirteitä itsessään, mutta se, että osaa vitsailla niistä, osoittaa että osaa tarvittaessa myös kontrolloida käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto tota Rosaa. Olisi vaan mennyt ostamaan sen pesuaineen itse eikä nälvinyt Eetua tuolla lailla.
Hätätilanteessa käy keittiön lattianpesuun tiskiaine. Hyvin poistaa rasvaa ja likaa.
OT martta-asiaa tässä nyt, mutta mitä materiaalia Eetun ja siskonsa asunnon keittiön lattia on? Jos on esim. laminaattia, niin pitäisi käyttää erityisesti laminaattilattialle suunniteltua pesuainetta. Ei ainakaan mitään saippuapitoista, kuten tiskiainetta.
Sini ja Vesa ovat minusta kiva pari. Luulen, että Sinin naurahtelu on vain vähän jännitystä. Vähän voisi vähentää sitä opettavaista sävyä kaalinostoissa ja astioiden laittamisessa oikein päin. Toivottavasti on vain lasten kanssa työssä tarvittavaa opastusta ja rutiinia, jota ei kannata aikuisten kanssa käyttää. Onneksi Vesa ottaa ne mainiosti. Vesalla on mainiot kommentit ja tapa pitää päänsä myönteisesti myhäillen. Vaikuttaa kivalta opelta.
Vierailija kirjoitti:
Heikki luulee olevansa niin tyylikäs, mutta ostaa punaisen kahvinkeittimen. Huhhuh.
Oikean tyylikkyyden perusta on se että tietää mistä itse tykkää, ja pitäytyy johdonmukaisesti siinä. Sen sijaan että juoksee kulloistenkin trendien perässä.
Ja sitä paitsi punainen keitin on tyylikäs! Ja Miinakin siitä tykkäsi.
Peilieivalehtele kirjoitti:
Mun mies ymmärtäis vähemmästäkin, että turha noviisina alkaa toista noviisia neuvomaan, mutta Eetu ei tuntunut edes tajuavan tota "heittoa". Joten Eetu ei ainakaan kovin älykäs ole sosiaalisissa suhteissa eikä tilannetajua omaa. Jos mies halua tehdä vaikutuksen, niin kannattaa kehua ja kannustaa toista, Rosalle olisi voinut sanoa, että "susta näkee, että oot pyöräillyt ennenkin" tai "hyvin sujuu kulta".
Häh?! Eetuhan nimenomaan yritti kannustaa! Eli myötäili Rosan itsensä esittämää näkemystä, että koko ajan oivaltaa lisää. Eetu oli sitä mieltä että siltä juuri Rosan tekeminen näyttää.
Eetu siis ei yrittänyt neuvoa. Ja jos toinen ottaa hämärästi pulttia jostakin mitä et ole edes ollut tekemässä, niin vähän vaikea siinä on ymmärtää oikein.
Etpä taida sinäkään kummoista tilannetajua omata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tulee sellainen vaikutelma, että Sini tykkäisi kovasti Eetun rakkauslauluista yms eikä Sini varmaan tuntisi oloaan samallal avalla alakynnessä olevaksi tai "sivistettäväksi" kuin Vesan kanssa. He voisivat hihitellä kaiket päivät yhdessä! :D
Yhdyin hihittelyyn kun luin viimeisen lauseen :D
Sama "paritus" tullut minullekin mieleen, mutta pelkään että kaatuisi siihen, ettei Sinin ulkonäkö riitä Eetulle. Hänhän sanoi olevansa siitä asiasta tarkka. Kasvonpiirteiltään keikujaismainen Rosa kelpaa, mutta Sini Heluna-ripsineen?
Miksikähän Eetun kovia kauneusvaatimuksia ei ole samalla tavalla kritisoitu kuin Maajussien Maunon normaalipainovaatimuksia? Eetun vaatimushan on näistä kahdesta selvästi pahempi.
Eetu on vähän kielletty aihe täällä, siis eetun kritisointi.
Minusta se oli todella yllättävä toive. Varsinkin kun menee sokkona naimisiin.
Mietis mikä pask.... myrsky olisi tullut jos Rosa olisi toivonut saman ? Halunnut komean miehen !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikki luulee olevansa niin tyylikäs, mutta ostaa punaisen kahvinkeittimen. Huhhuh.
Katottiinko me samaa ohjelmaa? Ne osti sen yhdessä
Heikki hajottaa Miinan keittimen. Täytyy ostaa uusi ja kallis Heikkiturvallinen keitin. Miina pulittaa puolet. Reilua? Ohis
Jos kuuntelit tarkkaan, myös Miina halusi juuri tuon keittimen ja Heikki olisi maksanut enemmänkin, mutta Miina halusi laittaa puoliksi. Pitää katsoa tarkkaan, ettei tule vääriä kommentteja, niistä lähtee vain turhia paniikkiviestejä. Sorry, mutta en pidä paniikin lietsonnasta, reiluus ennen kaikkea kaikkia kohtaan.
Reilussa tilanteessa Heikki olisi maksanut rikkomansa laitteen ostohinnan verran enemmän kuin Miina.
Heikki ei välittänyt jäädä Miinan kanssa kinaamaan asiasta, kun oli tarjouksensa maksaa enemmän oli Miina tyrmännyt. Olisiko pitänyt vain inttää vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestä yhtään tuollaisia Heikin kaltaisia ihmisiä jotka arvostelevat ihmisä ulkonäön perusteella ja kuvittelevat itse olevansa jotenkin parempia!
Missä Heikki on antanut ymmärtää, että olisi mielestään jotenkin parempi?
Itse en kuvittele olevani mikään superpukeutuja, mutta kommentoin silti muiden valintoja suoraan, jos kysytään. Ja vastaavasti otan kommentteja ja suositteluja vastaan mielelläni.
Mikä ihmeen kestoalemmuudentunto naisia vaivaa, kun vaatevalinnoista ei saisi puhua?
Sitäpaitsi, kun he menivät vaatekauppaan, Miina sanoi Heikille jotenkin näin: "kerro, mitä minä ostaisin"... siihen Heikki: "osta vaikka uusi käsilaukku". Miina: "mikä mun käsilaukussani on vikana" jne...
Kai Heikki saa vastata, jos häneltä kysytään!
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ymmärtäis vähemmästäkin, että turha noviisina alkaa toista noviisia neuvomaan, mutta Eetu ei tuntunut edes tajuavan tota "heittoa". Joten Eetu ei ainakaan kovin älykäs ole sosiaalisissa suhteissa eikä tilannetajua omaa. Jos mies halua tehdä vaikutuksen, niin kannattaa kehua ja kannustaa toista, Rosalle olisi voinut sanoa, että "susta näkee, että oot pyöräillyt ennenkin" tai "hyvin sujuu kulta".
Häh?! Eetuhan nimenomaan yritti kannustaa! Eli myötäili Rosan itsensä esittämää näkemystä, että koko ajan oivaltaa lisää. Eetu oli sitä mieltä että siltä juuri Rosan tekeminen näyttää.
Eetu siis ei yrittänyt neuvoa. Ja jos toinen ottaa hämärästi pulttia jostakin mitä et ole edes ollut tekemässä, niin vähän vaikea siinä on ymmärtää oikein.
Olen toinen..... , silkkaa pätemistä ! Ilmiselvä mies joka ei kestä kun Rosa sai jo opettajalta kehuja ja Eetu noottia niistä polvista . Piti keksiä joku mistä huomauttaa ... alussa sulla oli jalat tönkkönä !
Rosa ei arvostellut eetua vaan totesi omaa tekemistä , niinkuin aloittelija, että joka kerta oppii uutta.
Kyllä minäkin olisin mieleni pahoittanut! Mutta noita miehiä on maailma pullollaan! Naisen pitäisi olla aina heikompi, huonompi ja olla kiitollinen jos kehutaan !
En tiedä onko tämä kausi tehty jotenkin halvemmalla kuin edelliset vai miksi materiaalia on niin vähän. Näytetään vain jotain random-arkea, jossa ei tapahdu mitään mielenkiintoista keskustelua eikä juuri kauheasti näy tunteitakaan (paitsi eräällä). Haluaisin nähdä asiantuntijoiden kommentointia pareista, sellaista pohdittua analyysiä siitä että missä kukin pari nyt menee ja miksi ja minkä vuoksi ovat laittaneet juuri nämä yhteen ja miten se nyt näkyy sitten käytännössä kun ovat yhdessä. Ja sitten haluaisin nähdä enemmän pätkiä niistä parien keskusteluista asiantuntijoiden luona. Ja parien yhteisestä elämästä sellaisia klippejä, jossa he keskustelevat yhdessä jotain mielenkiintoista. Sellaisia hetkiä aivan varmasti on ollut paljonkin, mutta luulen, että tuotanto säästää rahaa eikä käy kuvaamassa kuin hyvin harvoin, ja sitten ei ole juurikaan materiaalia mitä näyttää telkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen toinen..... , silkkaa pätemistä ! Ilmiselvä mies joka ei kestä kun Rosa sai jo opettajalta kehuja ja Eetu noottia niistä polvista . Piti keksiä joku mistä huomauttaa ... alussa sulla oli jalat tönkkönä !
Rosa ei arvostellut eetua vaan totesi omaa tekemistä , niinkuin aloittelija, että joka kerta oppii uutta.
Kyllä minäkin olisin mieleni pahoittanut! Mutta noita miehiä on maailma pullollaan! Naisen pitäisi olla aina heikompi, huonompi ja olla kiitollinen jos kehutaan !
Taidat olla ihan yhtä kömpelö sosiaalisissa tilanteissa mitä Rosakin? Luet toisia ihmisiä hyvin erikoisella tavalla ja lisäät tulkintaan selvästi omia traumojasi. Ei hyvä eikä mikään terve lähtökohta.
Törkeää vittuilua Eetua kohtaan siellä pyöräilymestassa, ja aivan aiheetta. Mutta siin sen huomasi, etteivät edes puhu samaa kieltä, eivät olleskaan ymmärrä toisiaan, Eetu kuitenkin kohtelias eikä sanoin loukkaa, paitsi Rosa loukkaantuu kuitenkin koska ymmärtää Eetua väärin. Ei hyvältä vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Heikin pukeutumisajatukset ja naisellisuuskäsitykset ovat varmaan peruja jehovantodistajataustasta. Ainakin joskus vuosia sitten kun jehovantodistajia tunsin, oli heille tietyntyylinen pukeutuminen tosi tärkeää. Vaatteet olivat hienoja, siistejä ja konsertatiivisiä sekä tietty peittäviä. Teinitkin pukeutuivat hyvin epäteinimäisesti. Sellaista astetta siistimpää toimistotyyliä ehkä lähinnä. Pukeutumiseen saatettiin ymmärtääkseni myös puuttua tai huomautella lahkon suunnalta jos sitä ei jotenkin soveliasta ollut.
Minä uskoisin, että Heikille on voinut niistä ympyröistä jäädä paitsi käsitys miten pitää pukeutua, myös ja ennen muuta tuo huomauttelutyyli. Eli että voi noin vain suoraan sanoa toiselle, että pukeutuisit toisin, että se on ihan normaalia sosiaalista kanssakäymistä.
Jos on kuudem viikon aikana kiukutellut noin monta kertaa kuin on nähty, on se liikaa, vaikka muun ajan olisi käyttäytynyt normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestä yhtään tuollaisia Heikin kaltaisia ihmisiä jotka arvostelevat ihmisä ulkonäön perusteella ja kuvittelevat itse olevansa jotenkin parempia!
Itse en kuvittele olevani mikään superpukeutuja, mutta kommentoin silti muiden valintoja suoraan, jos kysytään. Ja vastaavasti otan kommentteja ja suositteluja vastaan mielelläni.
Mikä ihmeen kestoalemmuudentunto naisia vaivaa, kun vaatevalinnoista ei saisi puhua?
Sitäpaitsi, kun he menivät vaatekauppaan, Miina sanoi Heikille jotenkin näin: "kerro, mitä minä ostaisin"... siihen Heikki: "osta vaikka uusi käsilaukku". Miina: "mikä mun käsilaukussani on vikana" jne...
Kai Heikki saa vastata, jos häneltä kysytään!
No ei varmaan tarkoittanut tuota kysymystä sillä, että nyt saa töksäytellä vaikka mitä tökeröitä kommentteja alkaen katunaisen lookista. Ehdotuksia voi antaa monella tavalla ja tyylillä. Sosiaalisesti taitava ihminen muotoilee suosituksensa kehun kautta, ei niinkuin Heikki mollaamalla. Sanoisi esimerkiksi laukusta, että ostetaan sinulle vaikka uusi laukku, koska olin huomaavinani aikaisemmin erään laukun, joka näyttäisi hyvältä sinun kantamana. Ei ole tämän vaikeampaa antaa vinkkejä positiivisen kautta, ei lyttäämisen.
Heikin pitäisi leikata varpaankynnet... jessus sentään kun makoili Miinan kanssa siellä kämppänsä sängyssä, meinasin oksentaa
Vierailija kirjoitti:
Tornado 4924204 kirjoitti:
Rosa kaipaisi varmaan enemmän kunnon riitaa, että saisi purkaa ja huutaa raivoaan ulos.
Minusta näyttää, että Rosa enemmän kaipaisi tarpeeksi turvallista olkapäätä ja lupaa kerrankin romahtaa täysin ja itkeä kunnolla.
Niinpä. On jo kireä kuin viulunkieli ja silti kasaa itselleen vain lisää suorittamista. Ja sitten vielä pitäisi jaksaa parisuhdettakin suorittaa, huoh. No, jos sitä vähän yrittäis sitäkin - suorittamalla siivoamista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan todellako töksäyttäisit suoraan, että näytät lähiömuijalta/katunaiselta yms. tai haluaisit ottaa tuollaisia kommentteja vastaan? Tuonkin asian voi sanoa nimittäin niin, että minusta tuo mekko ei ihan sovi sinulle, se toinen olisi parempi. Kuka edes ajattelee toisesta noin ilkeästi, että kommentointi pitää antaa tuolla tavalla suoraan? Kun voi aivan hyvin puhtaasti katsoa sitä, että sopiiko joku vaate toiselle vai ei ilman että siihen tarvitsee yhdistää mahdollisimman halventavia mielikuvia toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Joku jakso kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestä kirjoitti:
Heikin isähän oli vissiin joku narsisti, tuskin omena kauas pudonnut!
Missä tämä tuli ilmi?
Itse sanoi, että on isänsä kaltaisesti narsistinen.
Taas joku ottaa heikkimäisen ironisen heiton tosissaan.
Myöntääkö aito narsisti sitä olevansa? Onhan Heikki voinut huomata narsistin kaltaisia piirteitä itsessään, mutta se, että osaa vitsailla niistä, osoittaa että osaa tarvittaessa myös kontrolloida käytöstään.
Aito narsisti nimenomaan myöntää olevansa narsisti, koska ei häpeä asiaa millään tavalla vaan jopa ylpeilee sillä. Ja kysyin tätä ammattihenkilöltä, joka on kirjoittanut kirjan narsismista ja hoitanut narsisteja, tietää siis mistä puhuu.
En tällä väitä, että Heikki olisi narsisti, en todellakaan usko sitä, mutta toisen ulkonäön ja vaatetuksen kommentointi sekä toisen ulkonäön muokkaaminen on narsistinen piirre. Ja meillä kaikilla on narsistisia piirteitä, mikä ei tarkoita sitä, että olisimme narsisteja.
Jos joku tulee sulle sanomaan, ettei kehtaa kulkee sun kanssa kaupungilla, kun sun vaatteet on niin kauheet, niin sekö ei sinuun vaikuta mitenkään? Ja sit kun et vaihda vaatteita, se kieltäytyy lähtemästä sun kanssa sinne kaupungille?