Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Heikki asperger? Älkää nyt jaksako. Kaikki oudot tyypit eivät ole aspergereja.
En löisi vetoa myöskään Rosan narsismin puolesta. Mielestäni Rosa vaikuttaa vain itsekeskeiseltä ihmiseltä joka ei piittaa pätkääkään muiden tunteista. Joku tuolla aiemmin sanoi Rosassa olevan koulukiusaajamaisia piirteitä. Tuo kuvaus oli mielestäni todella osuva, sillä hän ei osoita minkäänlaista katumusta toimintaansa kohtaan. Rosan inhottava käytös ei silti tarkoita että hänellä olisi jokin persoonallisuushäiriö - ihminen voi olla ilkeä ilman mitään diagnosoitavaa mielenterveyden häiriötäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Free Rosa tuosta nössömiehestä joka ärsyttäisi minuakin.
Noin muuten, huvittavaa lukea kommentteja osallistujista, me katsojat kun nähdään aika suppea otos heidän olemisestaan. Eiköhän se Eetukin pärjää ihan murtumatta, aikuinen mies 🙂Mä oon itse elänyt parisuhteessa Rosan luonteisen miehen kanssa ja siitä suhteesta toipuminen oli vuosien työ vaikka suhteesta varsin nopeasti pääsinkin irti. Kun ihminen painetaan täysin maanrakoon niin kyllä siinä kuka tahansa murtuu. Eetun "nössöily" on selvää itsepuolustusta, yrittää vain selvitä ehjin nahoin toisen kyykytyksestä. Kommenttisi kuulostaa muuten ihan Rosalta, haukut Eetun nössömieheksi, kerrot ettei aikuinen mies saisi murtua vaikka millainen tyranni olisi vastassa ja laitat noin ilkeän kommentin perään vielä hymiön. Olet Rosa pilannut maineesi lopullisesti.
Ihan pakko kommentoida ! Kuka/ ketkä lyttää ketä?
Kannattaa rullailla vähän
, niin täällähän on niitä helv...... rosien kokoontumisajot!!!
Hei haloo! Kuka on niin oikeutettu tähän ?
-SPOILER SPOILER SPOILER-
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Uusimman Cmore-jakson perusteella tunnelma oli todella ankea. Kiteyttäisin koko kauden oikeastaan siten, ettei kukaan näistä ihmisistä pääse kunnolla oikeuksiinsa yksilöinä. Yleensä oikeanlaisen parin seurassa tämä hyvien puolien esiintulo tapahtuu lähes automaattisesti. Liikaa liian suuria kompromisseja ja tunteiden tukahduttamista.
Miina ja Heikki yrittävät eniten. Miina tosin vaikuttaa siltä, että on tsempannut urheasti ja nyt alkaa kasetti pettää. Jotenkin vaikutelma, että Heikki on tahtomattaan onnistunut lannistamaan Miinan ja tavallaan ajanut nurkkaan. En usko, että Miina kokee suhdetta välttämättä kovinkaan turvalliseksi jatkon kannalta.
Sini ja Vesa ovat piinaavaa katseltavaa. He ovat näennäiseti hoitaneet homman hyvin ja tekevät paljon yhdessä, mutta jokin ei nyt matchaa. Sini ei ole rento Vesan seurassa ja heidän läpänheittonsa on todella takakireää.
Rosa ja Eetu, no tämän viimeisen jakson perusteella en edes tiedä mitä sanoa. Ehkä lähinnä sen, että Rosa jos luet tämän kommentin niin älä lannistu näistä kirjoituksista. Ohjelmasta saadun kuvan perusteella kritiikki on valitettavasti aiheellista, MUTTA tässä asiassa ihminen voi myös tietoisesti kehittää itseään. Temperamentin piikkiin voi laittaa tietyt piirteet, mutta sillä ei voi oikeuttaa huonoa käytöstä ja epäkunnioittavaa käytöstä. Kun tästä ajatusmaailmasta oppii pois, elämänlaatu ja ihmissuhteet paranevat kohisten silmissä. Ja puhun siis omasta kokemuksesta. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin sitä bmx-pyöräily-kohtausta. Kun Rosa valitti, että Eetu ei edes ymmärrä, että hän kettuilee Eetulle ja se turhauttaa. Osa ihmisistä on ottanut sellaisen strategian, että he esittävät, että he eivät ymmärtäisi, että heille kettuillaan, koska tällöin ei tarvitse vastata siihen kettuiluun esim. kettuilemalla takaisin tai sanomalla tiukasti, että lopeta (koska molemmat nuo saattavat johtaa riitaan tai toisen mököttämiseen). Esittämällä, että ei ymmärtänyt kettuilukommentin olevan kettuilua voi pyrkiä pitämään tunnelmaa positiivisena vaikka toinen yrittää sitä aktiivisesti pilata kettuilemalla. Jos on esim. konflikteja välttelevä ihminen niin saattaa tietoisesti antaa sellaisen vaikutelman, että ei muka tajuaisi että toinen kettuilee.
Olen omalta persoonaltani ja ulosanniltani paljonkin Eetun kaltainen ja pelkään Rosan tavalla vuorovaikuttavia ihmisiä. En ole tottunut kettuilemaan, en osaa vastata samalla mitalla. Ainoa poikkeus on henkilöt, joihin minulla on äärimmäisen luottamukselliset välit. Heidän kanssaan olen muutenkin samalla viivalla. En voisi kuvitellakaan ilkeileväni esim. työpaikalla.
Koska en osaa selvittää välejä Rosan tyylillä, joudun puhumaan suoraan. Olen siis työpaikoillakin joutunut useampaan otteeseen sanomaan, että en pidä siitä, miten minulle puhutaan. Olen kuitenkin tehnyt sen luottamuksellisesti ja kahden kesken. Aina toisen osapuolen käytös on myös muuttunut, kun ovat huomanneet, että en tosiaan osaa nälviä takaisin ja menen lukkoon.
Mitä luulette, että Rosa tekisi, jos Eetu sanoisi kameroiden edessä, että Rosan käytös on kiusaamista ja että hänen pitää lopettaa piikittelyn ja pilkanteko?
Tiedän Rosan tuttavan kautta ja sen perusteella uskallan väittää, että sanoi Eetu mitä tahansa niin aina tulee lunta tupaan. Rosa ei taida sopia oikein mihinkään parisuhteeseen vaikean luonteensa takia, vie toiselta osapuolella vain elämänilon ilkeilyllään. Eetu tarvitsee itsenäisen ja empaattisen aikuisen naisen, jolla on itsetunto kohdillaan. Eetun rooli on nyt olla kiukkukiukaan ovimattona.
Tuo pyöräilykohtaus. En vaan tajua, miten Rosa kehtaa selittää kameralle noin tyhmiä juttuja. Ei varmaan kannattaisi pilata mainettaan jos joskus haluaa sen hyvän parisuhteen löytää?
Ihan pokkana selittää kameralle kuinka häntä ärsytti kun Eetu ei huomannut hänen suuttumustaan ja sitten alkoi sekin ärsyttää :D
Ja muutenkin, Eetu kyllä ihan varmasti huomasi Rosan v*ttuuntumisen, jaksoihan tämä useaan otteeseen nälviä. Eetu ei luultavasti vaan jaksanut alkaa riidellä joten ei kiinnittänyt sen kummemmin huomiota Rosan kiukkuisuteen, mikä tietysti ärsytti rouvaa lisää kun toinen ei lähtenyt mukaan lapselliseen käytökseen.
Vierailija kirjoitti:
Heikki asperger? Älkää nyt jaksako. Kaikki oudot tyypit eivät ole aspergereja.
En löisi vetoa myöskään Rosan narsismin puolesta. Mielestäni Rosa vaikuttaa vain itsekeskeiseltä ihmiseltä joka ei piittaa pätkääkään muiden tunteista. Joku tuolla aiemmin sanoi Rosassa olevan koulukiusaajamaisia piirteitä. Tuo kuvaus oli mielestäni todella osuva, sillä hän ei osoita minkäänlaista katumusta toimintaansa kohtaan. Rosan inhottava käytös ei silti tarkoita että hänellä olisi jokin persoonallisuushäiriö - ihminen voi olla ilkeä ilman mitään diagnosoitavaa mielenterveyden häiriötäkin.
Näin. Rosa odotti Eetua lähtemään ulos ja selitti, miten häntä harmitti Eetun koneella olo. Ulkona kaunis ilma ja Eetu vain tietokoneella istuu. Senkin asian Rosa selitti miten HÄN olisi lähtenyt ulos, koska ulkona oli hieno ilma. Antoi ymmärtää Eetun vain istuvan siinä koneella. Rivien välistä: Rosan mielestä hänellä oli oikeus suuttua, koska kyllä ulkona oleminen on arvokkaampaa kuin tietokoneella istuminen. Olisi kiva tietää miten kauan Eetu todellisuudessa koneen ääressä oli. Face-päivitys ja minkä muun jutun hän teki?
Rosa analysoi ja selittää miten häntä ärsyttää ja miten hänellä on oikeus suuttua, koska Eetu. Vaikeampaa ja lapsellisempaa ihmistä saa hakea. *huokaus*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Rosa puhunut palturia asiantuntijoiden haastatteluissa ennen ohjelman alkua vai mikä tarkoitus oli saattaa nuo kaksi yhteen? Itse näen Rosan narsistina. Rosa kuitenkin sairaanhoitaja, jolla tulisi olla empaattisia kykyjä. Erittäin kylmä ihminen, toivottavasti ei hoitotyössään ole yhtä kipakka ja piikikäs. Ikuinen vanhapiika-materiaalia oleva. Eetu taisi jo löytää oman onnensa ja hyvä niin, koki jo elämänsä painajaisen.
Nyt kyllä kyseenalaistan taas suuresti asiantuntijoiden valintoja. Haluan kuitenkin uskoa, että parit valitaan yhteensopivuuden perusteella, ei sen takia, että saataisiin hyvää viihdettä telkkariin. Rosan ja Eetun tilanne on ollut ihan kammottava molemmille. Eetu on joutunut varomaan ja pelkäämään, Rosa taas saanut katsojien vihat niskaansa (ihan aiheesta, mutta ei varmasti ole helppoa hänelläkään). Joten miksi tällainen pari on ollut mukana, joka ei selvästikään tule jäämään yhteen? Ja jossa toinen on töksäyttelevä kiukkupussi ja toinen taas kiltteyden perikuva, niin miten he ovat päätyneet telkkariin?
Luulen, että asiantuntijoiden ”mokat” syntyy silloin, kun kyseessä olevalla henkilöllä on täysin virheellinen käsitys itsestään. Ainakin viime kauden Mari oli mielestäni esimerkki tällaisesta.
Monelle tuli myös esim. Rosasta ja viime kauden Aliisasta aluksi kuva säteilevistä, pirtsakoista, positiivisista ilopillereistä. Mikä kuva nopeasti karisi jaksojen edetessä, kun tuli parisuhdetilanteet. Varmaan asiantuntijoiden tapaamisissa aurinkoinen persoona oli esillä.
Jos henkilöllä on vankka käsitys itsestään tietynlaisena eikä suostu kuuntelemaan vastakkaista palautetta, niin eipä siinä voi asiantuntijakaan muuttaa asioiden tilaa.
Rosassa itseäni häiritsee, että hän on jo päättänyt millainen Eetu on. Vaikka he ovat tunteneet vain hetken. Jos Rosa viitsisi oikeasti kuunnella ja oikeasti tutustua Eetuun, sieltä löytyisi syy miksi heidät laitettiin yhteen. Ja sieltä taatusti löytyisi kunnioittamisen arvoinen henkilö myös Rosalle. Tätä itse mielessään luomaansa kuvaa Eetusta hän ei nyt kunnioita tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän näitä väistämättä projisoi omiin kokemuksiin. Ei ollut mitenkään hienoa huomata, että ollaan Rosan kanssa aika samanlaisia. Eniten hämmästyttää se, että Rosa antaa noin selvästi kaiken näkyä jopa kameroille asti, on sokea omalle käytökselleen. Kyllä meidänkin kaltaiset kiukkupussit voi halutessaan oppia hillitsemään itseään.
Mä olen sovitteleva, mutta ymmärrän myös Roosaa. Hän on kuin kiukutteleva ja pahaa oloaan purkava lapsi, joka odottaa, että aikuinen osoittaa ymmärtävänsä, mistä kenkä puristaa ja kertoo sitten selkeästi oman näkemyksensä. Samanlaista ymmärtämistä aikuisetkin odottavat toisilta ihmisiltä. Eetu ei ole oppinut arvostamaan itseään sen vertaa, että osaisi olla jämäkästi jotain mieltä, vaan keskittyy vain pelkäämiseen.
Seuraavan jakson mainosklippi ravintolasta oli kuin omasta elämästä. Kerroin suoraan miehelle näkemykseni ja sain siihen vastaukseksi jotain ympäripyöreää "yrität vihjailla" tai "päättelin kehonkielestäsi", vaikka mitään pääteltävää ei ollut. Kuinka suoraan pitää puhua, että toinen ymmärtää? Ilmeisesti joillekin mikään määrä suoruuttaa ei ole riittävästi.
Rosa tosin on sortunut myös aiemmin vihjailuun, jonka sisältö taisi jäädä Eetulla huomaamatta TAI hän ei uskaltanut reagoida muuten kuin nössöilemällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin sitä bmx-pyöräily-kohtausta. Kun Rosa valitti, että Eetu ei edes ymmärrä, että hän kettuilee Eetulle ja se turhauttaa. Osa ihmisistä on ottanut sellaisen strategian, että he esittävät, että he eivät ymmärtäisi, että heille kettuillaan, koska tällöin ei tarvitse vastata siihen kettuiluun esim. kettuilemalla takaisin tai sanomalla tiukasti, että lopeta (koska molemmat nuo saattavat johtaa riitaan tai toisen mököttämiseen). Esittämällä, että ei ymmärtänyt kettuilukommentin olevan kettuilua voi pyrkiä pitämään tunnelmaa positiivisena vaikka toinen yrittää sitä aktiivisesti pilata kettuilemalla. Jos on esim. konflikteja välttelevä ihminen niin saattaa tietoisesti antaa sellaisen vaikutelman, että ei muka tajuaisi että toinen kettuilee.
Olen omalta persoonaltani ja ulosanniltani paljonkin Eetun kaltainen ja pelkään Rosan tavalla vuorovaikuttavia ihmisiä. En ole tottunut kettuilemaan, en osaa vastata samalla mitalla. Ainoa poikkeus on henkilöt, joihin minulla on äärimmäisen luottamukselliset välit. Heidän kanssaan olen muutenkin samalla viivalla. En voisi kuvitellakaan ilkeileväni esim. työpaikalla.
Koska en osaa selvittää välejä Rosan tyylillä, joudun puhumaan suoraan. Olen siis työpaikoillakin joutunut useampaan otteeseen sanomaan, että en pidä siitä, miten minulle puhutaan. Olen kuitenkin tehnyt sen luottamuksellisesti ja kahden kesken. Aina toisen osapuolen käytös on myös muuttunut, kun ovat huomanneet, että en tosiaan osaa nälviä takaisin ja menen lukkoon.
Mitä luulette, että Rosa tekisi, jos Eetu sanoisi kameroiden edessä, että Rosan käytös on kiusaamista ja että hänen pitää lopettaa piikittelyn ja pilkanteko?
Tiedän Rosan tuttavan kautta ja sen perusteella uskallan väittää, että sanoi Eetu mitä tahansa niin aina tulee lunta tupaan. Rosa ei taida sopia oikein mihinkään parisuhteeseen vaikean luonteensa takia, vie toiselta osapuolella vain elämänilon ilkeilyllään. Eetu tarvitsee itsenäisen ja empaattisen aikuisen naisen, jolla on itsetunto kohdillaan. Eetun rooli on nyt olla kiukkukiukaan ovimattona.
Sama juttu. Heti kun näin kuka on ohjelmassa mukana kävi mielessä, että kukahan on se raukka joka joutuu Rosan pariksi.
Rosa on sairaanhoitaja ja se viimekauden Esan Aliisahan oli kanssa hoitoalalta fysioterapeutti. Sattumaako? hakeutuuko hoitoalalle naisia, jotka itseasiassa hoitavat itseään? Tai jotka hakeutuvat perinteiselle naisalalle uskalluksen puutteessa vaikka itseasiassa haluaisivat tehdä muuta ja se turhauttaa ja on hidaste, este henkiselle kasvulle jota sitten puretaan ympäristöön?
Mitä vikaa Aliisassa muka oli? Ei vain syttynyt mammojen fanittamasta Esasta. Ihan mukavalta ihmiseltä vaikutti. Sitäpaitsi, Esahan löysi uuden rakkauden ohjelman ansiosta joten loppu hyvin, kaikki hyvin! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosa muistuttaa yhtä nuoruuteni tyttöystävää. Lähtökohdat oli kyllä ihan toiset. Olin juuri "kadottanut" varsinaisen ykkössuosikkini ja suostuin seurustelemaan tämän "rosan" kanssa. Kautta rantain olin kuullut, että hän oli hyvin ihastunut minuun. Kipinää oli siis ainakin hänen puoleltaan. Vuoristoratamaisesti suhde eteni, olin eetumaisen kärsivällinen ja korrekti ja otin vastaan yhtä ja toista. Suhde päättyi 9 kuukauden jälkeen siihen, että, kuinka ollakaan, tyttö jätti minut. Ja se oli hänen kaunein tekonsa minua kohtaan. Jälkeen päin kyllä hävetti, miksi en itse laittanut suhdetta poikki. Miksi ylipäätään olin lähtenyt koko suhteeseen?
En halua olla tyly, mutta mielestäni tällaiset tarinat ovat ketjun kannalta täysin turhia. Tässä ketjussa puhutaan Ensitreffit altarilla-sarjasta, eivätkä palstalaisten omat parisuhdekokemukset ole aina kovin relevantteja aiheen kannalta.
Ymmärrän toki, että sarjan henkilöt tuovat monille omia kokemuksia mieleen, mutta ne eivät ole muille lukijoille hirveän kiinnostavaa tai olennaista tietoa.
Minäkään en halua olla tyly, mutta miksi ihmeessä sinä koet tarpeen leikkiä sekä m.odea, että esittäytyä besserwisserinä? Minulle sopii vallan mainiosti tällaisetkin viestit, jos joltain nyt tuntuu siltä, että hän haluaa avautua omaan elämään liittyvästä samankaltaisesta asiasta tässä kohtaa.
Se on ihan kohteliasta kuunnella, vaikka se nyt ei täysin aihetta olisikaan tai jonkun mielestä ei huippukiinnostavaa olisi. Näihin ketjuihin mahtuu myös lukemattomia ei niin kiinnostavia kommentteja. Entä sitten?
Muidenkin kuin Rosan ja Eetun tai Miinan ja Heikin tai Sinin ja Vesan kokemuksista voi oppia.
näin miinan ja heikin n. kk sitten eli jossain tekemisissä ovat.
Olenko ainoa, joka tuollaisen Rosamaisen piikittelyn kohdalla leikki ihan tahallaan ettei huomaa sitä ja sitten naureskelee vielä partaansa, kun toinen suuttuu jopa siitäkin, kun ei muka huomaa? Joskus heitän vielä lisää täkyjä, kun toisella ärsykierrokset vaan nousevat ja nousevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Free Rosa tuosta nössömiehestä joka ärsyttäisi minuakin.
Noin muuten, huvittavaa lukea kommentteja osallistujista, me katsojat kun nähdään aika suppea otos heidän olemisestaan. Eiköhän se Eetukin pärjää ihan murtumatta, aikuinen mies 🙂Mä oon itse elänyt parisuhteessa Rosan luonteisen miehen kanssa ja siitä suhteesta toipuminen oli vuosien työ vaikka suhteesta varsin nopeasti pääsinkin irti. Kun ihminen painetaan täysin maanrakoon niin kyllä siinä kuka tahansa murtuu. Eetun "nössöily" on selvää itsepuolustusta, yrittää vain selvitä ehjin nahoin toisen kyykytyksestä. Kommenttisi kuulostaa muuten ihan Rosalta, haukut Eetun nössömieheksi, kerrot ettei aikuinen mies saisi murtua vaikka millainen tyranni olisi vastassa ja laitat noin ilkeän kommentin perään vielä hymiön. Olet Rosa pilannut maineesi lopullisesti.
Oletko hieman vainoharhainen? Rauhoitu! En ole Rosa, vaan lähes viisikymppinen nainen jolla takana pitkä liitto narsistimiehen kanssa. En ole sanonut ettei Eetu saa murtua vaan että eiköhän hän selviä.
Nyt jotain suhteellisuudentajua..joillekin ohjelma menee ehkä liian tunteisiin, ei ole tervettä enää!
Onko muista Dunderi vähän jyrä noissa tapaamisissa? Miksi hän pani Eetulle sanoja suuhun ja sitten oikein huudahti "Saa sanoa!". Eikö terpan/psykologin/minkäliehenkisenauttajan pitäisi antaa asiakkaalle tilaa?
Rosan ja Eetun kupla puhkesi hääyönä. Lakanoissa tapahtui jotain sellaista, että häämatkakin meni katolleen. Mikään muu ei voi jäädyttää tilannetta niin nopeasti.
Tässä on nyt pitkin matkaa moitittu sarjan asiantuntijoita ja psykologeja, etenkin Rosan ja Eetun tapauksessa. "Miten ei osattu nähdä sitä, tätä ja tuota, eihän nuo sovi tippaakaan toisilleen, nuoko muka ammattilaisia" jne. En ole missään tapauksessa itse mikään psykologi tms. ihmismielen asiantuntija, mutta voisin sanoa seuraavaa: Joidenkin mielestä Marsiin matkustaminen on vaikeaa, mutta mielestäni ihmismielen kartoitus ja ymmärtäminen se vasta vaikeaa onkin.
Ohjelman asiantuntijat ovat vain ihmisiä eivätkä mitään puolijumalia, jotka tuosta vaan löytävät ihmisille sopivan kumppanin ja ratkaisevat heidän puolestaan kaikki ongelmat parisuhteessa.
Onko Rosa tai Eetu tai molemmat antaneet haastatteluissa ja testeissä vääränlaisen kuvan joko vahingossa (ei tunneta kunnolla itseään) tai jopa tarkoituksella? Esitetään sellaista ihmistä jollainen haluttaisiin olla, eikä sellaista jota todellisuudessa ollaan? Aina varmasti pyritään objektiivisuuteen, mutta kun kyse on ihmisistä niin tulos on aina enemmän tai vähemmän subjektiivinen. Ovatko asiantuntija antaneet liikaa painoarvoa väärälle asialle (urheilullisuus) ja joku vähäpätöinen, mutta lopputuloksen kannalta lopulta erittäin merkittävä asia on jäänyt vähemmälle huomiolle? Ovatko hakijat liikaa painottaneet, jotain tiettyä piirrettä ihannekumppanissa (taas se urheilullisuus)? Jos hakija joka välissä kertoo liikkuvansa paljon ja haluavansa liikunnallisen kumppanin niin vaikea hänelle on antaa pariksi jotain liikunnasta vähät välittävää lukutoukkaa, vaikka luonteet muuten natsaisivatkin hyvin kohdalleen.
Niinhän se kai menee, että jälkiviisaus on paras viisaus, mutta en kaataisi likaämpäriä asiantuntijoiden päälle, varmasti parhaansa ovat tehneet (ellei usko näihin salaliittoteorioihin että tahallaan otettu huono pari). Jokainen on lopulta itse vastuussa omasta elämästään ja suhteistaan. Jos sattuu selvästi vääränlainen pari eikä homma toimi yrityksestä huolimatta, niin asian voi silti hoitaa maaliin arvokkaasti ja aikuismaisesti, nauttien viikoista vaikka tietäisi ettei yhteistä tulevaisuutta ole, samalla ehkä jotain oppien myös omasta itsestään ihmisenä.
T. sarjaa seurannut nuori mies
Maajussille morsian -ohjelman (spoiler) Henriikka ja Juulia rakastuivat toisiinsa. Tällaistakin voi siis käydä. Mitä jos joku epäonnistuneista EA-pareista löytäisi samasta sukupuolesta sen oikean?
Rosan pitää näköjään täällä av.llakin jatkaa Eetun haukkumista. Etkö saanut jo tarpeeksi kameroiden edessä nälviä toista. Olet todella raukkamainen Rosa.