Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
6701/8881 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että Rosa on lesbo. Kiukuttelee kaikille miehille, kun ei tule niiden kanssa juttuun. Löytäisi unelmien naisen niin hämmentyisi.

Vierailija
6702/8881 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäi hämmentämään tuo siivoamiskohtaus. Rosahan vain totesi, että jos olisi ollut pesuainetta, niin keittiön lattian olisi saanut puhtaammaksi rasvasta mutta nyt se jäi vähän rasvaiseksi kun joutui pyyhkimään pelkällä vedellä.

Mua ihmetytti tuossa eniten se, että eikö ollut vaikka astianpesuainetta, jolla sitä lattia olisi voinut putsata? Tai vaikka käsisaippuaa? Vai onko soveltaminen ihan liian vaikeaa...

Ei voinut soveltaa, koska halusi päästä näpäyttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6703/8881 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikku-spoiler päätösjakson ennakkoklipistä. Miinalla on tällä kertaa samanvärinen laukku muihin vaatteisiin verrattuna (kaikki mustaa). Sattumaako? :D Heikki mahtaa olla tyytyväinen...

Niin itkettää, että Miina kadotti ihanan itsensä Heikin kanssa :(

Vierailija
6704/8881 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että Rosa on lesbo. Kiukuttelee kaikille miehille, kun ei tule niiden kanssa juttuun. Löytäisi unelmien naisen niin hämmentyisi.

Voi olla, että tuota heterouttaankin suorittaa. Jos elää jatkuvasti perusristiriidassa itsensä kanssa, seurauksena voi olla esimerkiksi kiukkuisuutta, joskaan ei ristiriita tietenkään kaikkea selitä.

Vierailija
6705/8881 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin Rosan siivouskohtauksen myös negatiivisena ja kritiikkinä Eetulle, kuten Eetukin vaikutti sen kokevan. Kaiken tuon paasauksen olisi voinut korvata kysymällä Eetulta onko hänellä lattianpesuainetta, kun Rosa ei sitä löytänyt ja keittiön lattia jäi likaiseksi. Jos Eetu olisi vastannut ettei ole, niin Rosa olisi voinut todeta että mennään yhdessä ostamaan sellainen! Ihan turhaa napisemista.

Rosasta tulee mieleen eräs entinen ystäväni, joka myönsi olevansa narsisti ja hän eli etäsuhteessa poikaystävänsä kanssa. Milloin mistäkin sai hirveitä draamakohtauksia parisuhteessaan ja jos hänen poikaystävänsä avautui huonosta päivästään niin ystäväni löi hänelle luurin korvaan, sillä hänen ei tarvitse 100km päässä kuulla kuinka toisella on huono päivä, jos hänellä itselläänkin on sellainen. Minäminäminäminä... 

Toivon ettei Rosa ja Eetu jatka suhdettaan, ovat täysin väärät persoonat toisilleen. Rosa on todella itsekeskeinen ja kilpailuhenkinen, joten kiltti Eetu jää Rosan jalkoihin. 

Vierailija
6706/8881 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietteitä 9. jaksosta:

.

Olipa raskasta katsottavaa Rosan ja Eetun osalta. Roosa vaikuttaa melkein inhoavan Eetua, miksi hän muuten olisi ollut noin veemäinen ravintolassa? Eetusta tuli mieleen se kun itse olin ala-asteella ja minua kiusattiin koulussa. Välillä kiusaajat olivat ihan normaalisti, välillä puoli sanaakin sai ilkkumisen, nälvimisen ja silmienpyörittelyn alkamaan. Todella iloton ja puheitani varova minusta tuli. Eetu on aivan samanlainen, munankuorilla kun ei ole kovin helppo taiteilla... Mitään hitauttahan tuo ei ole,  Eetu vain koettaa varovaisin ja varmistelevin puhein välttää Ruusan vihan. Eetu vaikuttaakin oikeasti kärsivän tilanteesta, enpä kyllä ihmettelisi jos tämä avioliitto olisi käynyt todella pahasti itsetunnon päälle.

Muiden (=Rosan) inhoama hattivatti on tietysti Eetu itse, joka on oikeasti kiltti ja hyväntahtoinen eikä mikään pelottava kammotus... :'(

Ylipäänsä jos Roosa oli sitä mieltä että tämä oli tässä, niin kai sitä olisi voinut viimeiset ajat käyttäytyä kohteliaasti. Aliisakaan ei ollut Esasta kiinnostunut, mutta ihan ihmismäisesti hän tätä kohteli. Mari ja Petrikin vaikuttivat kuitenkin kunnioittavan toisiaan ihmisinä ja olevan sinänsä hyvissä väleissä eron hetkellä.

Jotenkin ilotonta myös Sinillä ja Vesalla. He tulevat kyllä ihan hyvin toimeen, mutta vähän väkinäistä silti on, ja romanttisen/eroottisen kipinän puutteen huomaa. Vesa olisi varmaan toivonut kaltaistaan nörtähtävää maisteristyttöä, jonka kanssa pelata lautapelejä ja katsella leffoja, ja Sini taas jotain muuta kuin nörtähtävää fyssanopea... Luulen silti että jatkavat vielä yhdessä, ainakin Vesan loman loppuun. :D

Vierailija
6707/8881 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosalle sopisi PUOLISOKSI suoralinjainen, siisti ja urheilullinen NAINEN

Vierailija
6708/8881 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää, että millä hokkuspokkus-tempulla Rosa on tullut valituksi tähän ohjelmaan? Kun ei aikaisemmilla kausilla ole ollut mukana tällaista suoranaista kiusaajatyyppiä, ne aiemmat "negatiiviset" tapaukset ovat olleet lähinnä toisilleen epäsopivia tai vielä hiukan kypsymistä vaativia. Asiantuntijoiden pitäisi nyt viheltää peli poikki, Eetu on joustanut jo ihan tarpeeksi ja saanut siitä hyvästä vain lokaa ja ilkeilyä niskaan.

Vierailija
6709/8881 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rosa muistuttaa yhtä nuoruuteni tyttöystävää. Lähtökohdat oli kyllä ihan toiset. Olin juuri "kadottanut" varsinaisen ykkössuosikkini ja suostuin seurustelemaan tämän "rosan" kanssa. Kautta rantain olin kuullut, että hän oli hyvin ihastunut minuun. Kipinää oli siis ainakin hänen puoleltaan. Vuoristoratamaisesti suhde eteni, olin eetumaisen kärsivällinen ja korrekti ja otin vastaan yhtä ja toista. Suhde päättyi 9 kuukauden jälkeen siihen, että, kuinka ollakaan, tyttö jätti minut. Ja se oli hänen kaunein tekonsa minua kohtaan. Jälkeen päin kyllä hävetti, miksi en itse laittanut suhdetta poikki. Miksi ylipäätään olin lähtenyt koko suhteeseen?

En halua olla tyly, mutta mielestäni tällaiset tarinat ovat ketjun kannalta täysin turhia. Tässä ketjussa puhutaan Ensitreffit altarilla-sarjasta, eivätkä palstalaisten omat parisuhdekokemukset ole aina kovin relevantteja aiheen kannalta. 

Ymmärrän toki, että sarjan henkilöt tuovat monille omia kokemuksia mieleen, mutta ne eivät ole muille lukijoille hirveän kiinnostavaa tai olennaista tietoa.

Outo kommentti. Viimekädessä kuitenkin halusit olla tyly.

Enkä halunnut. Halusin vain lopulta sanoa mielipiteeni, sillä tuntuu että etenkin viime päivinä täällä on ollut ihan älyttömästi viestejä siitä, kuinka ihmiset tuntevat "Rosan"/"Eetun" omassa elämässään. Mainitsin asiasta siksi, kun on alkanut väsyttää sellaisten viestien lukeminen.

Ja joo, tunnen itsekin ainakin "Miinan" ja "Sinin" omassa tuttavapiirissäni, mutta en oleta että muita kiinnostaisi kuulla suhteestani heihin. 

Projisointi toki täysin ymmärrettävää, teen sitä itsekin. Noita ihmisten omia kokemuksia on silti rasittavaa lukea. Parempi siis kun en lue tätä ketjua ollenkaan. Graduakin kun pitäisi kirjoittaa tässä. 

Vierailija
6710/8881 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin sitä bmx-pyöräily-kohtausta. Kun Rosa valitti, että Eetu ei edes ymmärrä, että hän kettuilee Eetulle ja se turhauttaa. Osa ihmisistä on ottanut sellaisen strategian, että he esittävät, että he eivät ymmärtäisi, että heille kettuillaan, koska tällöin ei tarvitse vastata siihen kettuiluun esim. kettuilemalla takaisin tai sanomalla tiukasti, että lopeta (koska molemmat nuo saattavat johtaa riitaan tai toisen mököttämiseen). Esittämällä, että ei ymmärtänyt kettuilukommentin olevan kettuilua voi pyrkiä pitämään tunnelmaa positiivisena vaikka toinen yrittää sitä aktiivisesti pilata kettuilemalla. Jos on esim. konflikteja välttelevä ihminen niin saattaa tietoisesti antaa sellaisen vaikutelman, että ei muka tajuaisi että toinen kettuilee. 

Olen omalta persoonaltani ja ulosanniltani paljonkin Eetun kaltainen ja pelkään Rosan tavalla vuorovaikuttavia ihmisiä. En ole tottunut kettuilemaan, en osaa vastata samalla mitalla. Ainoa poikkeus on henkilöt, joihin minulla on äärimmäisen luottamukselliset välit. Heidän kanssaan olen muutenkin samalla viivalla. En voisi kuvitellakaan ilkeileväni esim. työpaikalla.

Koska en osaa selvittää välejä Rosan tyylillä, joudun puhumaan suoraan. Olen siis työpaikoillakin joutunut useampaan otteeseen sanomaan, että en pidä siitä, miten minulle puhutaan. Olen kuitenkin tehnyt sen luottamuksellisesti ja kahden kesken. Aina toisen osapuolen käytös on myös muuttunut, kun ovat huomanneet, että en tosiaan osaa nälviä takaisin ja menen lukkoon.

Mitä luulette, että Rosa tekisi, jos Eetu sanoisi kameroiden edessä, että Rosan käytös on kiusaamista ja että hänen pitää lopettaa piikittelyn ja pilkanteko?

Vierailija
6711/8881 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siniä nyppi, kun pitäisi maksaa ruokansa. Kait sitä lastenhoitaja mielellään siipeilisi ja asuisi aika tavalla paremmin palkatun opettajan rahapussissa.

Vierailija
6712/8881 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin sitä bmx-pyöräily-kohtausta. Kun Rosa valitti, että Eetu ei edes ymmärrä, että hän kettuilee Eetulle ja se turhauttaa. Osa ihmisistä on ottanut sellaisen strategian, että he esittävät, että he eivät ymmärtäisi, että heille kettuillaan, koska tällöin ei tarvitse vastata siihen kettuiluun esim. kettuilemalla takaisin tai sanomalla tiukasti, että lopeta (koska molemmat nuo saattavat johtaa riitaan tai toisen mököttämiseen). Esittämällä, että ei ymmärtänyt kettuilukommentin olevan kettuilua voi pyrkiä pitämään tunnelmaa positiivisena vaikka toinen yrittää sitä aktiivisesti pilata kettuilemalla. Jos on esim. konflikteja välttelevä ihminen niin saattaa tietoisesti antaa sellaisen vaikutelman, että ei muka tajuaisi että toinen kettuilee. 

Olen omalta persoonaltani ja ulosanniltani paljonkin Eetun kaltainen ja pelkään Rosan tavalla vuorovaikuttavia ihmisiä. En ole tottunut kettuilemaan, en osaa vastata samalla mitalla. Ainoa poikkeus on henkilöt, joihin minulla on äärimmäisen luottamukselliset välit. Heidän kanssaan olen muutenkin samalla viivalla. En voisi kuvitellakaan ilkeileväni esim. työpaikalla.

Koska en osaa selvittää välejä Rosan tyylillä, joudun puhumaan suoraan. Olen siis työpaikoillakin joutunut useampaan otteeseen sanomaan, että en pidä siitä, miten minulle puhutaan. Olen kuitenkin tehnyt sen luottamuksellisesti ja kahden kesken. Aina toisen osapuolen käytös on myös muuttunut, kun ovat huomanneet, että en tosiaan osaa nälviä takaisin ja menen lukkoon.

Mitä luulette, että Rosa tekisi, jos Eetu sanoisi kameroiden edessä, että Rosan käytös on kiusaamista ja että hänen pitää lopettaa piikittelyn ja pilkanteko?

Luulen, että lähes kaikilla miehillä on todella korkea kynnys ainakaan julkisesti myöntää, että on joutunut naisensa kiusaamaksi tai naisensa harjoittaman väkivallan (henkisenkin) kohteeksi. Koska sitkeästi vallalla elää sellainen myytti, että mies ei naisen kiusaamaksi joudu, jos on tosimies ja jos taas joutuu niin on luuseri.

Vierailija
6713/8881 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko Heikin olevan asperger, sillä hän rakastaa sarkasmia eli kykenee lukemaan, onko henkilö kirjaimellisen tosissaan vai ei.

Siinä meni heti pohja pois uskoltasi.  Asperger ei tarkoita, etteikö henkilö kykenisi ymmärtämään sarkasmia.

Vierailija
6714/8881 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Free Rosa tuosta nössömiehestä joka ärsyttäisi minuakin.

Noin muuten, huvittavaa lukea kommentteja osallistujista, me katsojat kun nähdään aika suppea otos heidän olemisestaan. Eiköhän se Eetukin pärjää ihan murtumatta, aikuinen mies 🙂

Mä oon itse elänyt parisuhteessa Rosan luonteisen miehen kanssa ja siitä suhteesta toipuminen oli vuosien työ vaikka suhteesta varsin nopeasti pääsinkin irti. Kun ihminen painetaan täysin maanrakoon niin kyllä siinä kuka tahansa murtuu. Eetun "nössöily" on selvää itsepuolustusta, yrittää vain selvitä ehjin nahoin toisen kyykytyksestä. Kommenttisi kuulostaa muuten ihan Rosalta, haukut Eetun nössömieheksi, kerrot ettei aikuinen mies saisi murtua vaikka millainen tyranni olisi vastassa ja laitat noin ilkeän kommentin perään vielä hymiön. Olet Rosa pilannut maineesi lopullisesti.

Vierailija
6715/8881 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko Heikin olevan asperger, sillä hän rakastaa sarkasmia eli kykenee lukemaan, onko henkilö kirjaimellisen tosissaan vai ei.

Siinä meni heti pohja pois uskoltasi.  Asperger ei tarkoita, etteikö henkilö kykenisi ymmärtämään sarkasmia.

-kirjaimellinen ymmärtäminen ja puhuminen, vaikeus tunnistaa ironia tai sarkasmi

-vähäinen kehon kielen käyttö ja tuntemus, katsekontaktin välttäminen

-puutteellinen tietoisuus itsestään selvinä pidetyistä sosiaalisista säännöistä

-vaikeus osallistua ryhmätilanteisiin, avata keskustelua ja ylläpitää sitä vastavuoroisesti.

Vierailija
6716/8881 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän näitä väistämättä projisoi omiin kokemuksiin. Ei ollut mitenkään hienoa huomata, että ollaan Rosan kanssa aika samanlaisia. Eniten hämmästyttää se, että Rosa antaa noin selvästi kaiken näkyä jopa kameroille asti, on sokea omalle käytökselleen. Kyllä meidänkin kaltaiset kiukkupussit voi halutessaan oppia hillitsemään itseään.

Vierailija
6717/8881 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosa on ainakin kaksikertaa elämässään valehdellut/teeskennellyt/ näytellyt. Ensimmäisen kerran soveltuvuuskokeessa hoitajakoulutukseen ja toisenkerran hakiessaan tähän ohjelmaan. Tuollainen todellinen Rosa ei varmasti olisi läpäissyt kumpaakaan edellä mainittua testiä.

Veit sanat suustani. Just tuollaisia puhelimme eilen vaimoni kanssa, kun ohjelmaa katsoimme.

Vierailija
6718/8881 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Rosan kanssa samalla alalla työskentelevänä näen itsessäni paljon samaa - siltä ajalta kun tein kolmivuorotyötä älyttömillä työputkilla ja olemattomilla yhden päivän vapailla. Tämä yhdistettynä hormonaaliseen ehkäisyyn, oli siinä miehellä kestäminen!

Säännölliseen päivätyöhön siirtymisen jälkeen oma olo ja parisuhteen ilmapiiri parani. Nolottaa itseä huomata millanen hirviö sitä on ollut, voi kun Rosa ymmärtäisi ajoissa ja laittaisi oman hyvinvointinsa työn edelle.

Vierailija
6719/8881 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän näitä väistämättä projisoi omiin kokemuksiin. Ei ollut mitenkään hienoa huomata, että ollaan Rosan kanssa aika samanlaisia. Eniten hämmästyttää se, että Rosa antaa noin selvästi kaiken näkyä jopa kameroille asti, on sokea omalle käytökselleen. Kyllä meidänkin kaltaiset kiukkupussit voi halutessaan oppia hillitsemään itseään.

Ei kyse ole vain kiukusta, vaan paljon isommista asioista. Ei ongelmana ole se, että Rosa on kiukkuinen . Kiukku on luonnollista. Ongelmana on se, että Rosa ylipäätään kiukustuu tietyistä asioista. Sillä ei ole niinkään väliä, näyttääkö hän sitä kiukkuaan vai ei. Ongelmana on se, että aikuinen nainen ei ymmärrä, että kun Eetu juttelee hänen kanssaan urheilusuorityksesta normaaliin sävyyn, Rosa tulkitsee sen häneen kohdistuvana arvosteluna, josta hän myös kokee "kiukkua" (narsistinen häpeäraivo olisi osuvampi termi)

Vierailija
6720/8881 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että miten perseestä ovat nämä lompakon kotiin -unohtajat. Exä oli sellainen. Tein hänelle sitten kerran samalla tavalla, niin tuijotti tosi vihaisesti kaupassa ja lappasi kassahihnalla pois mulle kuuluvat ostokset. Oli kuitenkin suvereenisti maksattanut mulle ties kuinka monet kerrat omat ostoksensa. :D Sinin olemuksesta tuli mieleen ex, sellainen oho hups lompakko jäi taas hihi.

Ketju on lukittu.