Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, jaksoa katsoessa selvisi siis että Rosa pitää Eetua yksinkertaisena, ja oli siksi turhautunut. Mutta ei omaa siltikään sellaisia peruskäytöstapoja joilla tullaan muiden kanssa toimeen siitä huolimatta. Eetu on hieno mies, ja ei ehkä ymmärrä sitä miksi joku tuolla lailla vittuilee. Ehkä Rosa kuvittelee että tuolla lailla nälvintä on joku älykkyyden merkki.
Minusta Rosa koettaa kommentoida, mutta kun sanoit niin totta, ei enkä on vähän yksinkertainen hehe mies. Jos oikeasti koettaa saada keskustelua aikaan, niin varmasti turhauttaa . Mitä järkevää olemme kuulleet eetun suusta ? Saako eetua kritisoida täällä ?
Minun mielestäni Eetu on puhunut erittäin älykkäästi ja valaisevasti asiantuntijoiden keskusteluissa, paljon enemmän hänellä on ollut näkökantoja ja kuvaa omia tuntemuksiaan hyvin selkeästi, silti Rosaa mollaamalta. Neutraalisti yrittää kertoa miten kokee, oikein kerran aloin kuunnella, että jestas noin nuori mies on noin syvällisesti miettinyt. Ehkä sitten meneei joillain yli hilseen jos eivät ole tajunneet Eetun fiksuuutta. Muutenkin kiroilematon, hyväkäytöksinen, ajattelvainen ja puhuvainen mies on nykyään helmi, outo lintu varmaan votsappien, vasepuukkikamujen, tintermatsien ja instakrammiselvieden joukossa.
Nostan hattua Eetullei!
Miina Tutka
Sini Piika
Rosa Munda
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaa muuten mitä, se kemia, tahto voi syntyä ihan yhtä hyvin järjestetyssä avioliitossa. Ei kaikki pariskunnat muutenkaan ping salamaniskusta ala haluamaan toista vaan vasta kun vähän alkaa tutustumaan. Sen sijaan jos ollaan toinen toiselle inhottavia, itsekkäitä ja kylmiä niin se himokin katoaa taivaan tuuliin. Hyvä puoliso sen sijaan saa lakanat heilumaan vielä vuosikymmenien kuluttuakin.
Samaa mieltä. Rakastuminen ja rakastaminen ovat ihan eri asioita. "Oikea" rakkaus -kommentti puhui mielestäni rakastumisesta, joka ei ole pitkäikäinen tunne, vaan juuri se alkuhuuma. Rakastaminen taas on sellainen taito, jota voi vaalia tekemällä töitä sen eteen. Rakastumisen keskiössä on oma tunne ja rakastamisen keskiössä se rakas.
T:Keittiöpsykologin käsikirja (kolmas painos)
😄 Juuri näin. Ihastuminen, rakastuminen, voimakas fyysinen veto toista ihmistä kohtaan. Hullaannuttuvan ihania tunteita. Ajan kuluessa, kunkin kohdalla varmaan yksilöllistä, kunkin suhteen kohdalla tapauskohtaista, alkuhuuma vaihtuu, jos vaihtuu, rakastamiseksi. Arkea ei voi pitemmän päälle jakaa henkilön kanssa, ilman että fyysiseen tunteeseen liittyy olennaisesti toisen henkilön kokonaisvaltaisen tuntemisen jälkeen syntyvä luottamus, ja arvostus. Olen ollut naimisissa yli 30 vuotta. Koen rakastavani edelleen, rakastamisen tapa/tunne on pikkuhiljaa. Yhdessä koettu; iloa, raskaita kokemuksia, erimielisyyksiä, huumoria, iloisia tapahtumia, elämää. Kaiken jälkeen, tässä elämänvaiheessa rakastan syvästi miestäni. Intohimoiset alun tunteet ovat vaihtuneet syvään kiintymyksen, ja rakkauteen. Voin suositella💖
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee vahva intuitio, että Rosamunda olis horoskoopissa kaksoset. Kaksinaamainen, tuulella käyvä ja hermoherkkä.
Minä olen kaksoset ja just edellä haukuin Rosan psykonartuksi. Päättele siitä, millaisia me hermoherkkiä me ihan kaikki kesän alussa sattumalta syntyneet olemme noin yleisesti...
No kyllähän sinä nyt aika hermoherkkä olet kun tuollaisestakin vedät herneen nenään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, jaksoa katsoessa selvisi siis että Rosa pitää Eetua yksinkertaisena, ja oli siksi turhautunut. Mutta ei omaa siltikään sellaisia peruskäytöstapoja joilla tullaan muiden kanssa toimeen siitä huolimatta. Eetu on hieno mies, ja ei ehkä ymmärrä sitä miksi joku tuolla lailla vittuilee. Ehkä Rosa kuvittelee että tuolla lailla nälvintä on joku älykkyyden merkki.
Minusta Rosa koettaa kommentoida, mutta kun sanoit niin totta, ei enkä on vähän yksinkertainen hehe mies. Jos oikeasti koettaa saada keskustelua aikaan, niin varmasti turhauttaa . Mitä järkevää olemme kuulleet eetun suusta ? Saako eetua kritisoida täällä ?
Minun mielestäni Eetu on puhunut erittäin älykkäästi ja valaisevasti asiantuntijoiden keskusteluissa, paljon enemmän hänellä on ollut näkökantoja ja kuvaa omia tuntemuksiaan hyvin selkeästi, silti Rosaa mollaamalta. Neutraalisti yrittää kertoa miten kokee, oikein kerran aloin kuunnella, että jestas noin nuori mies on noin syvällisesti miettinyt. Ehkä sitten meneei joillain yli hilseen jos eivät ole tajunneet Eetun fiksuuutta. Muutenkin kiroilematon, hyväkäytöksinen, ajattelvainen ja puhuvainen mies on nykyään helmi, outo lintu varmaan votsappien, vasepuukkikamujen, tintermatsien ja instakrammiselvieden joukossa.
Nostan hattua Eetullei!
Voi olla, että osaa puhua ns. seinälle, vaikka en itse tätä nyt niin olekaan noteerannut. Kahdenkeskisessä vuorovaikutuksessa on mielestäni vähän kömpelö poika eikä mielestäni puhuvainen, syvällinen mies.
fhhddddd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee vahva intuitio, että Rosamunda olis horoskoopissa kaksoset. Kaksinaamainen, tuulella käyvä ja hermoherkkä.
Minä olen kaksoset ja just edellä haukuin Rosan psykonartuksi. Päättele siitä, millaisia me hermoherkkiä me ihan kaikki kesän alussa sattumalta syntyneet olemme noin yleisesti...
No kyllähän sinä nyt aika hermoherkkä olet kun tuollaisestakin vedät herneen nenään...
Ulkopuolisena huutelen, että se, että kutsuu jotakin toista psykonartuksi, todistaa kyllä hermoherkkyyden. Mutta oletinkin, että henkilö oli itseironinen eli tajusi tämän itsekin itsestään. :)
Ei tuo Eetu mielestäni mikään tohvelisankari ole, normaali kohtelias herrasmies. Olisi naurettavaa lähteä kinaamaan Rosan kanssa. Nuo vaan eivät sovi toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostan hattua Eetullei!Voi olla, että osaa puhua ns. seinälle, vaikka en itse tätä nyt niin olekaan noteerannut. Kahdenkeskisessä vuorovaikutuksessa on mielestäni vähän kömpelö poika eikä mielestäni puhuvainen, syvällinen mies.
En tiedä mitä tarkoittaa *seinälle* puhuminen tässä tapauksessa, jos puhutaan asiantuntijoiden kanssa?
Kömpelön vaikutelman voi joku, ihmisten käytöstä ymmärtämätön, saada koska Eetu on hämillään, varautunut ja joutuu vetäytymään, koska on keinoton saamaan yhteyttä Rosan. Rosa sanoi itsekin, että ei tiedä mikä auttaisi tai mitä Eetun pitäisi tehdä taimsanoa, ettei Rosa olisi huonotuulinen. Kuten sanottu, teki Eetu sitten niin tai näin, aina väärinpäin.
Miten sellaisessa tilanteessa voi toinenkaan toimia kovin luontevasti? Toisentyyppisen ihmisen kanssa Eetukin olisi toisenlainen kun ei koko ajan pitäisi miettiä ja varoa ja myös se, että saisi itsekin vastakaikua ja hyväksyntää, ainakin enemmän eikä sattumanvaraisesti kuin nyt.
Epävarmuus, epätietoisuus ja toisen mielialan seuraaminen vie spontaaniuden ja myös se, että paljon pitää miettiä mitä toiselle vois sanoa tai tehdä yhteisessä asunnossa.
Varsinkin kun on vielä aika nuori ihminen ja parisuhdekokemusta puuttuu.
Itse tulkitsin asian niin, että tossa BMX-pyöräilykohtauksessa Eetu yrittää kehua Rosaa. Siinähän Rosa sanoo ensin jotain, että tässä saa koko ajan uusia oivalluksia tai oppii uutta tms, ja Eetuhan siis siihen kommentoi, että joo kierroksen aluksi Rosalla oli jalat tönköt, mutta jo heti kierroksen lopussa Rosa pumppasi jaloilla hyvin tms. Eli mun mielestä se oli kehu liittyen tohon Rosan ekaan kommenttiin, että Rosa tosiaan oppii nopeasti. En ainakaan itse tulkinnut sitä mitenkään pätemisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostan hattua Eetullei!Voi olla, että osaa puhua ns. seinälle, vaikka en itse tätä nyt niin olekaan noteerannut. Kahdenkeskisessä vuorovaikutuksessa on mielestäni vähän kömpelö poika eikä mielestäni puhuvainen, syvällinen mies.
En tiedä mitä tarkoittaa *seinälle* puhuminen tässä tapauksessa, jos puhutaan asiantuntijoiden kanssa?
Siinä oli ns. seinälle. Ymmärtääkseni tarkoitat tilanteita, joissa Eetu puhuu vain kameralle? Joskus alussa taisi nähdä yksin asiantuntijankin. Niin tai näin, tarkoitan tilannetta, jossa vaimo ei ole läsnä, vaan on vain kuuntelija tai pelkkä kamera.
Vierailija kirjoitti:
Itse tulkitsin asian niin, että tossa BMX-pyöräilykohtauksessa Eetu yrittää kehua Rosaa. Siinähän Rosa sanoo ensin jotain, että tässä saa koko ajan uusia oivalluksia tai oppii uutta tms, ja Eetuhan siis siihen kommentoi, että joo kierroksen aluksi Rosalla oli jalat tönköt, mutta jo heti kierroksen lopussa Rosa pumppasi jaloilla hyvin tms. Eli mun mielestä se oli kehu liittyen tohon Rosan ekaan kommenttiin, että Rosa tosiaan oppii nopeasti. En ainakaan itse tulkinnut sitä mitenkään pätemisenä.
Tässä on sotkettu palasia toisiinsa sieltä täältä.
Eetu antoi Rosalle selkeät ohjeet noviisina, miten toimia, vaikka oli itse juuri saanut palautetta opettajalta. Se oli se ärsyttävä pätemisosuus - tai ei ehkä niinkään pätemistä, mutta ihan turhaa alottelijatasolta opettamista. Omasta mielestäni hänen omat suorituksensa eivät näyttäneet kovin mestarillisilta, mutta laji on täysin vieras minulle, joten paha arvioida.
Jos puhuu kameralle, niin onhan siinä joku oikea ihminen kuitenkin aina ollut haastattelemassa. Minä en kyllä yhtään ole nähnyt Eetun ulosantia tai ajattelua huonona, vaikka olen itsekin aika vaativa sen suhteen, että varsinkin seurustelukumppanilla täytyy olla hyvät retoriset taidot. Eetun on vaan tosi vaikea sanoa Rosalle enää oikein mitään saamatta täystyrmäystä. Olen itse joskus ollut saman tyyppisessä ilmapiirissä esim. työpaikalla tai opiskelukuvioissa, epäonnistuneessa ryhmädynamiikassa tai jonkun tosi ilkeän ja tylyn "jyrän" seurassa sitä menee ihan lukkoon eikä lopulta tahdo enää sanoa oikein mitään. :/ Ymmärrän sikäli hyvin Eetua. Ja onhan tuo nyt parempi strategia tulla esiin kilttinä kuin että alkaisi vastailemaan yhtä ilkeästi takaisin. Siitä vasta tv-draamaa tulisi, mutta ei se omalle maineelle tekisi hyvää todellakaan. Rosan käytös on nyt ollut todella kypsymätöntä tv-sarjan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Rosahan sanoi tuossa ihan suoraan vittuilleensa Eetulle. Sehän on nälvintää.
Kun Eetu ei ymmärtänyt, että Rosa ei tykkää kun aloittelija neuvoo aloittelijaa. Eiköhän se Eetu koettanut päteä Rosalle. Todella mälsä! Kannattaa katoa koko juttu, eikä tarttua yhteen juttuun.
Oli varmasti rosalta yli reagointia, mutta inhoan Itsekkin miehiä jotka pitää mollata naisten tekemistä, että itse näyttää paremmalta.
Ihme asioista ihmiset näköjään kokevat tarvetta vetää herneitä nenuun. Hei, tuo oli tuoreen oppimiskokemuksen ja oivalluksen jakamista! Oletko niitä ihmisiä, jotka esim. opiskellessa kiukustuvat siitä, jos joku ryhmätyötä tehdessä koettaa summata sanoiksi kurssilla juuri opittua? Koska siinä on "amatööri neuvomassa amatööriä", kauheaa pätemistä?
Vierailija kirjoitti:
Jos puhuu kameralle, niin onhan siinä joku oikea ihminen kuitenkin aina ollut haastattelemassa.
Tätähän me ei tiedetä. Se on ainakin uskoakseni kohtuullisen varmaa, että asiantuntijat eivät lähde viettämään juhannuksia vuosi toisensa perään toisten rientoihin (johan tämä voisi vääristää jo itse tilannettakin). Onko siinä sitten joku kameramies mukana, jolla on kysymyslista vai onko kuvattava saanut kyssärit etänä, jaa-a. Tekniikka suo paljon mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuotiseen ketjuun tuli useita kommentteja naisilta, jotka ovat käyneet Petrin kanssa treffeillä joskus aiemmin. Hassua, että tämän vuotisista miehistä ei ole, eikö esim. Eetu ole ollut nettideitissä?
Miksei ole hassua, ettei naisistakaan ole?
Mitenköhän hyvin Rosa tiedostaa käytöksensä ongelmakohdat? Puhuu kyllä kameralle, että pitää tsempata, olla kärsivällisempi ja joustaa jne. mutta osaako Rosa tarkemmin analysoida, mistä jatkuva ärtyneisyys kumpuaa ja käsitellä sitä?
Perfektionismi varmaankin osittain tämän takana. Rosalle kaiken pitää olla päänsisäisen haaveen mukaista: tietyt liikuntatottumukset, tietty ruokavalio, tietty elämänrytmi (kokee Eetun odottelun taakaksi), tietynlainen kumppani... jos jossain on Rosan silmin valittamista, se on kriisin paikka ja Rosa ahdistuu, mikä näkyy heti kuormittumisena ja kireänä asenteena.
Ymmärrän Rosaa sikäli, että jatkuva ahdistuneisuus ikään kuin romuttaa järkevät selviytymiskeinot. Sen sijaan sitä tukeutuu haitallisiin tapoihin kontrolloida ahdistustaan: tiuskitaan, esitetään että kaikki on hyvin kun ei ole ja syytellään toista sen sijaan, että etsittäisiin omasta käytöksestä parantamisen varaa.
Sain itse terapeutilta hyödyllisen näkökulman, kun pohdimme, miksi välillä ahdistun jonkun seurassa ja alan kokea, että hän pilaa ihmissuhdettamme (vaikka henkilö ei oikeasti toimi ikävästi vaan on esim. eetumainen). Sen sijaan että yrittäisi ymmärtää, miksi toisen seura ahdistaa, on helpompi keskittyä tämän ahdistuksen poistamiseen. Se että kritisoin toista "vapauttaa" minut syyllisyydestä ja asettaa minut korkeampaan asemaan, siihen että minä olen oikeassa ja hän se, joka aiheuttaa ongelmamme. Oikeassa olemisen tunne helpottaa pahaa oloa hetkellisesti, joten siihen turvautuu herkästi aina uudestaan. Tämä saattaa olla Rosan yksi ongelma: ei osaa kohdata omia heikkouksiaan, joten niitä aletaan nähdä toisessa. Peiliin katsominen on vaikea tehtävä, joten me ihmiset usein välttelemme sitä viimeiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan kun Eetu myönsi, että sillä on taipumus marttyyri mökötykseen? Mä olen ihmetellyt välillä sen murjottavan ilmettä. Onko se reilua ? Mitä sanoo arvon Vauva raati?
En muista. Eikö se ollut Vesa, joka sanoi olevansa jurottaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Rosahan sanoi tuossa ihan suoraan vittuilleensa Eetulle. Sehän on nälvintää.
Kun Eetu ei ymmärtänyt, että Rosa ei tykkää kun aloittelija neuvoo aloittelijaa. Eiköhän se Eetu koettanut päteä Rosalle. Todella mälsä! Kannattaa katoa koko juttu, eikä tarttua yhteen juttuun.
Oli varmasti rosalta yli reagointia, mutta inhoan Itsekkin miehiä jotka pitää mollata naisten tekemistä, että itse näyttää paremmalta.Ihme asioista ihmiset näköjään kokevat tarvetta vetää herneitä nenuun. Hei, tuo oli tuoreen oppimiskokemuksen ja oivalluksen jakamista! Oletko niitä ihmisiä, jotka esim. opiskellessa kiukustuvat siitä, jos joku ryhmätyötä tehdessä koettaa summata sanoiksi kurssilla juuri opittua? Koska siinä on "amatööri neuvomassa amatööriä", kauheaa pätemistä?
Olen eri ihminen, mutta en pitänyt Eetun sanomisista. Minä olen ainakin niitä ihmisiä, jotka ryhmätyössä arvostavat sitä, että kaikilla on samanlainen oikeus puhua eikä yksi ole joku tietäväisempi. Usein se tietäväisempi ei edes ole yhtään sen tietäväisempi kuin muutkaan, joskus jopa täysin päinvastoin.
Jos on huolissaan siitä, että toinen tekee väärin, niin voihan sitä mahdollisuuksien mukaan pyytää vaikkapa opettajan paikalle neuvomaan. Ei liikuntatunneillakaan muut neuvo - tai no, aina joskus tietysti löytyy niitä, jotka tätä koittavat tehdä.
Heikki, pelimiesteoria, neghit. "Neghitin tarkoitus on tehdä cooli narttu epävarmaksi itsestään ja pudottaa hänet jalustalta tavallisten kuolevaisten tasolle. Pokattavaksi persikaksi." https://www.city.fi/suhteet/pelimiesteoria/1211
Pelimies tylyttää, jotta saa naisen tuntemaan epävarmuutta. Tylyjen kommenttien tarkoitus on saada toinen koukkuun ja epävarmaksi, vallan alle. Jos naisen itsetunto on huono, hän jää hyppimään pelimiehen pillin mukaan ja kyselemään, kelpaako hän pelimiehelle pelimiehen osoittamista puutteista huolimatta. Entä jos hän muuttaisi itseään näin tai noin, kelpaisiko hän sitten? No entä jos hän muuttuisi vielä vähän, kelpaisiko sitten?
Jos naisen itsetunto on hyvä, hän kohottaa tylyille kommentielle epäuskoisesti kulmiaan ja vaihtaa seuraa.
Mutta jotenkin toi Eetu on niin lapsi vielä, että onkohan hän vaan ajatellut, että jospa ohjelmasta löytyisi vaimo. Että onko sillä mitään sen suurempaa tarjota sille vaimolle kuitenkaan. Tuntuu, että tyyppi menee ihan kipsiin, kun toinen vähänkin sanoo jotain. Toistaiseksi hänelle ei kyllä sovi kuin joku tooosi kiltti vaimo, joka ei tekisi kärpäsellekään pahaa. Ja joka kiittelisi siitäkin kovasti eikä tuntisi myötähäpeää, kun hän laulelisi ekshausted-laulua kera huonon ääntämisen.
Sitä paitsi mahtaisiko Rosa missään nimessä muuttaa Lahteen? Tai myöskään Eetu Espooseen? Jotenkin typerää naittaa pareja, jos jo lähtökohdat on sellaiset, että saadaan ravata paikasta toiseen. No, ehkä he sitten ovat sanoneet, että muutto ei olisi ongelma.