Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
En tiedä, onko Vesan ja Sinin yhteys ihan niin hyvä, että suhde ei lähde hiipumaan sovintoeroa kohti. Sen sijaan olisin voinut ajatella viime kauden ESAn ja Sinin yhteen. Molemmat hyväntuulisia käytännön ihmisiä.
Tajusin juuri, että minulla on kaveri jolla on tapana kommentoida niin kuin Heikki. Olen kehoittanut häntä rajoittamaan "vitsailuaan", mutta ei mene perille ja se vasta saakin hämilleen. Ei ole nakertanut itsetuntoa, mutta ketuttaa aina välillä. Jos olisin hänen kanssaan psykologilla niin ei varmasti tajuaisi ottaa asiaa esille. Heikki sentään tajusi.
Nyt en enää tiedä, mitä ajatella Heikistä, koska mietin tämän kaverin heivaamista joskus. Tavallaan kaverini jutut ei satuta, mutta toisaalta aiheuttaa myötähäpeää, että pitää puuttua asioihin joihin en voi vaikuttaa tai ei tarvitse. Ulkonäkö on hyvä esimerkki. Kun kaverini pahoittelee käytöstään, saan vaikutelman että hän tekee sen jotta en lähtisi menemään. Eli ei varsinaisesti ymmärrä (tai halua ymmärtää), miksi kommentit osuu arkaan paikkaan. Tärkeämpää on sanoa mitä on mielessä ilman suodatinta, ei olla hienotunteinen...
Mutta niin, olisin kyllä Rosan seurassa enemmän varpaillani. Heikin kaltaiselle ihmiselle voi sentään näpäyttää takaisin, joten en koe joutuvani kaverini kanssa alakynteen. Rosa on ikävämmällä tavalla monitulkintainen. Koskaan ei voi tietää, millainen soppa syntyy kun tekee tai sanoo väärin. Heikki ei pahoita mieltään pikkuasioista, mikä on mukava piirre.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri kuin tuo linkin laittanut, mutta kun tästä koko kauden ajan on ollut epäselvyyksiä, niin onko tästä asiasta siis jonkin ylemmän tahon ohjeistus eli ylläpito sanonut näin, että tänne kaikki spoilauksetkin? Jos on, voiko sen lukea jostain, jolloin asiassa ei ole epäselvyyksiä? Vai onko tässä kyse yksittäisten ihmisten näkemyksistä, miten kuuluu toimia? Ja kovemmin inttävä voittaa?
Lol, ylemmän tahon ohjeistus. Eiköhän keskustelupalstalla saa aika vapaasti kirjoitella mitä kirjoittelee, spoilauksia tai ei :D Tällaiseen asiaan ei ehkä tarvita mitään auktoriteettia määräämään kuinka meidän pikkuisten tulee käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Y||äpito kirjoitti:
Muistutamme, että juonipaljastukset CMoresta ja Katsomosta kuuluvat toiseen ketjuun eli:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3295070/ensitreffit-alttarilla-official…
Ohjelmalla ei voi olla kuin yksi official-ketju, ja se ketju on tämä. Ne, joita eivät juonipaljastukset kiinnosta, voivat jättää niitä sisältävät kommentit lukematta.
Olen eri kuin tuo linkin laittanut, mutta kun tästä koko kauden ajan on ollut epäselvyyksiä, niin onko tästä asiasta siis jonkin ylemmän tahon ohjeistus eli ylläpito sanonut näin, että tänne kaikki spoilauksetkin? Jos on, voiko sen lukea jostain, jolloin asiassa ei ole epäselvyyksiä? Vai onko tässä kyse yksittäisten ihmisten näkemyksistä, miten kuuluu toimia? Ja kovemmin inttävä voittaa?
Ei ole mitään ylemmän tahon ohjeistusta suuntaan tai toiseen. En usko, että ylempää tahoa näin tyhjänpäiväinen asia edes kiinnostaa. Kyse on siis nimenomaan yksittäisten ihmisten näkemyksistä ja korkeintaan ylläpitona esiintymisestä oman agendansa ajamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka kuinka ahdistaisi, väsyttäisi tai kiukuttaisi ei sitä tarvitse kohdistaa toiseen henkilöön.
Tai jos ja kun Rosa tuntee kaverillisesti Eetua kohtaan niin ei silloinkaan tarvitse käyttäytyä huonosti.
Hävettäisi jos olisin tuollaisen lapsen kasvattanut.
Uh ja Hyh mikä lapsellinen keskenkaskuinen kakara.
Joskus ihmettelen millaisissa ruusuparisuhteissa ihmiset elävät, jotka voivat ihan oikeasti elää niin kuin saarnavat? Itse ajattelen, että tuollaista elämä joskus on. On nälkä, päivä on ollut pitkä ja asiat eivät mene putkeen. Joskus se toinen ärsyttää tai omat lapset ärsyttää, eikä sille mitään voi. Tilanteessa saattaa reagoida väärin ja sanoa tai tehdä typeriä juttuja, mutta joskus noiden juttujen kannattaa antaa vaan mennä ohi. Sekä itseltä, että toiselta.
Varsinkin niiden omien lastensa kanssa kannattaa opetella sitä, ettei jokainen naamaväärinpäin tilanne paisu täysin suhteettomaksi ja jäädä siihen märehtimään. Ja joskus se oma puoliso saattaa myös palata hetkeksi sinne uhmaikään. Sellaista se elämä on.
Nämä pariskunnat eivät edes riitele. Kunhan yrittävät sopeutua toisiinsa ilman edes äänen korottamista.
20 vuotta naimissa ollessani on tullut sanottua sekä minä, että minulle kaikenlaista. Joskus jopa tiukasti. Ihan kaikille perheenjäsenille. Saattaahan se ulkopuolisesta kuullostaa ilkeältä, mutta kaikkea ei voi lakaista maton alle. Mutta ei se tietenkään jyräämiseksi saa mennä. Joskus puolisot eivät vaan osaa ottaa huomioon sitä toista tai tehdä velvollisuuksiaan, ellei siitä mainitse.
Mielestäni Rosasta on tehty aivan suhteettomman suuri pahis. Varsinkin kun tietää kuinka kauheissa parisuhteissa toiset ihan oikeasti elävät. Suomessakin joka päivä puolisoita pahoinpidellään, mutta ainoatakaan freekampanjaa ei heille ole tehty. Ja nyt sitten halutaan pelastaa joltain nälkäkiukuttelulta aikuinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol, ylemmän tahon ohjeistus. Eiköhän keskustelupalstalla saa aika vapaasti kirjoitella mitä kirjoittelee, spoilauksia tai ei :D Tällaiseen asiaan ei ehkä tarvita mitään auktoriteettia määräämään kuinka meidän pikkuisten tulee käyttäytyä.
Heh, joo. Ei ylläpito täällä määrää mitä missäkin ketjussa on sisältönä :D .
Ylläpidon ainoa tehtävä on vahtia, että täällä ei kirjoteta laittomuuksia tai todella asiatonta sisältöä.
Joku kirjoitti tähän ketjuun nimimerkillä ylläpito, että "muistutamme, että c-more-spoilaukset toiseen ketjuun". Kyseessä ei ole mikään oikean ylläpidon kommentti, vaan joku oli vaan laittanut nimimerkikseen ylläpito. Oikean ylläpidon tunnistaa siitä, että se kirjoittaa rekisteröityneenä (nimimerkki näkyy turkoosina).
Vierailija kirjoitti:
Yleensä jokaiselta kaudelta yhteen on jäänyt vain yksi pari. Ketkähän ne on tällä kertaa? Sini ja Vesa?
En usko tuota. Kaikkein vähiten heillä läheisyyttä ja vaikuttaa siltä että ovat liian kaukana toistensa aaltopituuksilta.
Tähän astisen näkemäni perusteella veikkaan että Heikki ja Miina jatkavat toistaiseksi.
Onhan täällä ollut monta havaintoa, että ovat edelleen yhdessä.
Eetu on ottanut sen linjan, että toimii niinkuin on itse ajatellut ja on hänelle ominaista ja hyvä niin. Jos hän ottaisi ihan toisenlaisen roolin tai toimisi oman itsensä vastaisesti menisi tilanne vieläkin pahemmaksi. Nyt hän pärjää kun saa olla oma itsensä toimi toinen sitten miten tahansa. Eetulla on ilmeisesti hyvä kasvatus ja hyvä itsetunto joten hän pystyy ohittamaan Rosan huonotuulisuuden ja olemaan rauhallinen, joku muu toimisi toisin, mutta Eetu ajattelee, että rauhallinen toimintatatapa on parempi kuin että molemmat olisivat tänttähääriä.
Jos Eetulla ei ole tapana lyödä nyrkkiä pöytään tai korottaa ääntään parisuhteessa niin miksi hän nyt sen tekisi? Jos kerran se ei hänen ajatusmallinsa mukaan pari- tai ihmissuhteeseen edes kuulu?
Miksi hänen pitäisi nyt toimia omaa itseään vastaan? Hän oivaltaa, että vaikka se nyt ehkä *pelastaisi* tämän suhteen hetkeksi, niin se ei ole avio-onnen avain pitemmän päälle. Kyllä Eetu sen oivaltaa, jos Rosan tunteet eivät muutu eikä väkisin ala Rosan lämpimiä tunteita odottamaan ohjelman jälkeen.
Viisaasti ajateltu.
Sini ei sopinut muottiin, josta Vesan naispuoliset kaverit oli valettu. Tuli mieleen, että Vesalle sopisi ehkä paremmin joku sellainen.
Sinin ja Vesan älykkyysero vaikuttaa liian suurelta. Minä Vesana turhautuisin.
Toisaalta spoilerin perusteella meni maku Vesastakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka kuinka ahdistaisi, väsyttäisi tai kiukuttaisi ei sitä tarvitse kohdistaa toiseen henkilöön.
Tai jos ja kun Rosa tuntee kaverillisesti Eetua kohtaan niin ei silloinkaan tarvitse käyttäytyä huonosti.
Hävettäisi jos olisin tuollaisen lapsen kasvattanut.
Uh ja Hyh mikä lapsellinen keskenkaskuinen kakara.Joskus ihmettelen millaisissa ruusuparisuhteissa ihmiset elävät, jotka voivat ihan oikeasti elää niin kuin saarnavat? Itse ajattelen, että tuollaista elämä joskus on. On nälkä, päivä on ollut pitkä ja asiat eivät mene putkeen. Joskus se toinen ärsyttää tai omat lapset ärsyttää, eikä sille mitään voi. Tilanteessa saattaa reagoida väärin ja sanoa tai tehdä typeriä juttuja, mutta joskus noiden juttujen kannattaa antaa vaan mennä ohi. Sekä itseltä, että toiselta.
Varsinkin niiden omien lastensa kanssa kannattaa opetella sitä, ettei jokainen naamaväärinpäin tilanne paisu täysin suhteettomaksi ja jäädä siihen märehtimään. Ja joskus se oma puoliso saattaa myös palata hetkeksi sinne uhmaikään. Sellaista se elämä on.
Nämä pariskunnat eivät edes riitele. Kunhan yrittävät sopeutua toisiinsa ilman edes äänen korottamista.
20 vuotta naimissa ollessani on tullut sanottua sekä minä, että minulle kaikenlaista. Joskus jopa tiukasti. Ihan kaikille perheenjäsenille. Saattaahan se ulkopuolisesta kuullostaa ilkeältä, mutta kaikkea ei voi lakaista maton alle. Mutta ei se tietenkään jyräämiseksi saa mennä. Joskus puolisot eivät vaan osaa ottaa huomioon sitä toista tai tehdä velvollisuuksiaan, ellei siitä mainitse.
Mielestäni Rosasta on tehty aivan suhteettomman suuri pahis. Varsinkin kun tietää kuinka kauheissa parisuhteissa toiset ihan oikeasti elävät. Suomessakin joka päivä puolisoita pahoinpidellään, mutta ainoatakaan freekampanjaa ei heille ole tehty. Ja nyt sitten halutaan pelastaa joltain nälkäkiukuttelulta aikuinen mies.
Tässä on kyllä jotain totuuden siementäkin, vaikka en ihan kaikkea allekirjoitakaan ja kyllä Rosan käytös on huonoa kumppania kohtaan oli se miten yleistä tahansa muissakin parisuhteissa ja perheissä. Rosan käytös sai minut kyllä miettimään itseäni, millainen olen omalle miehelleni välillä. Kyllä varmasti minustakin saisi aika hirveän vaikutelman, jos näytettäisi vain ne pätkät, joissa olen reagoinut liian voimakkaasti tilanteeseen nähden ja syyttänyt miestä ja raivonnut pikku asioista. En sano, että tämä olisi millään tavalla oikein, mutta mietin vain millaisen kuvan minusta saisi, jos näkisi vain nämä pätkät. Varmaan aika hirveän. Vaikka mussa on se toinenkin puoli ja oikeasti olen aika herkkä ja myötätuntoinen ihminen ja esim luotettava kumppani näistä huonoista ominaisuuksistani huolimatta. Toki tiedostan, että minun täytyisi muuttaa joitain käyttäytymistapoja eikä oma paha oloni oikeuta purkamaan sitä kumppaniini. Ehkä pointtina siis on se ja se mikä ratkaisee on asenne ja kyky nähdä omissa tavoissaan kehitettävää ja halu muuttaa niitä, jos ne loukkaavat ja vahingoittavat kumppania. Miekenkiintoista olisi tietää onko Rosa pohtinut mitään tällaista ja löytänyt kehitettävää omassa käytöksessään. Jos on niin jo se muuttaisi omaa käsitystäni hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylläpidon ainoa tehtävä on vahtia, että täällä ei kirjoteta laittomuuksia tai todella asiatonta sisältöä.
Joku kirjoitti tähän ketjuun nimimerkillä ylläpito, että "muistutamme, että c-more-spoilaukset toiseen ketjuun". Kyseessä ei ole mikään oikean ylläpidon kommentti, vaan joku oli vaan laittanut nimimerkikseen ylläpito. Oikean ylläpidon tunnistaa siitä, että se kirjoittaa rekisteröityneenä (nimimerkki näkyy turkoosina).
Kysymykseni ei liittynyt henkilön nimimerkkiin mitenkään. Ymmärsin toki tämän, että ihan läppä. Siksi kysyinkin, löytyykö ohjeet jostakin, koska täällä joillain on vuorenvarma käsitys, miten toimitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, "lol" (kuulostaa vähän lapsekkaalta näin yli nelikymppisen suusta) vaan, mutta jos minulta kysytään, niin säännöt tässäkin asiassa yksinkertaistaisivat asioita. Ei tarvitsisi kenenkään kiistellä, että näinkö vai noinko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymykseni ei liittynyt henkilön nimimerkkiin mitenkään. Ymmärsin toki tämän, että ihan läppä. Siksi kysyinkin, löytyykö ohjeet jostakin, koska täällä joillain on vuorenvarma käsitys, miten toimitaan.
Eiköhän jokainen "vuorenvarma käsitys" perustu ihan henkilökohtaiseen mielipiteeseen. Oma tapani toimia perustuu ainakin siihen, mikä minusta on järkevintä, enkä aio muuttaa kantaani, koska... No, se on mielestäni järkevin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, "lol" (kuulostaa vähän lapsekkaalta näin yli nelikymppisen suusta) vaan, mutta jos minulta kysytään, niin säännöt tässäkin asiassa yksinkertaistaisivat asioita. Ei tarvitsisi kenenkään kiistellä, että näinkö vai noinko.
Tai sitten täytyy vaan kestää se, että kaikki ei elämässä ole niin strukturoitua ja ohjattua. Saati sitten keskustelupalstalla.
Katsoin C Moren jakson ja on tuo Rosan käytös kyllä aivan kamalaa katseltavaa, pahaa tekee. Ihmeellistä, ettei yhtään pysty kiukuttelua ja huonoa käytöstä hillitsemään edes kameroiden edessä. Harmittaa todella paljon Eetun puolesta.
Itse tiedän Rosan treenipiireistä, ja on antanut itsestään siellä aika sulkeutuneen ja nuivan vaikutelman, mutta olen ajatellut, että ehkä on ujo ja jotenkin ahdistunut. Häneen on ollut vaikea saada kontaktia. No, selvästi on ahdistunut ja olisi kipeästi minusta ammattiavun tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä ihan oikeasti? Ei se kiistelykään nyt niin vakava asia ole saati tämä keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin C Moren jakson ja on tuo Rosan käytös kyllä aivan kamalaa katseltavaa, pahaa tekee. Ihmeellistä, ettei yhtään pysty kiukuttelua ja huonoa käytöstä hillitsemään edes kameroiden edessä. Harmittaa todella paljon Eetun puolesta.
Itse tiedän Rosan treenipiireistä, ja on antanut itsestään siellä aika sulkeutuneen ja nuivan vaikutelman, mutta olen ajatellut, että ehkä on ujo ja jotenkin ahdistunut. Häneen on ollut vaikea saada kontaktia. No, selvästi on ahdistunut ja olisi kipeästi minusta ammattiavun tarpeessa.
Tsot, tsot. Taas lähtee jutut lentoon ja vain se yksi Rosa-viesti sinulta päivässä.
Olen varma, että yksi tai kaksi paria jatkaa yhdessä. Ei Dunder olisi niin innoissaan paasaamassa tästä kaudesta, jos kaikille tulisi ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsot, tsot. Taas lähtee jutut lentoon ja vain se yksi Rosa-viesti sinulta päivässä.
Kyllä täällä on tyhmiä ihmisiä keskustelemassa :D
Oli joku sellainen hassu jekutuslaite, joka on muka purkkapaketti mutta antaakin sähköiskun.