Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Mulla menis vaan hermo tohon Sinin mukahauskaan huumoriin.
En kestäis hetkeäkään. Mutta eipä tarvi kestääkään. Ei edes kaveripiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Olisin ihan fiiliksissä jos voisin Eetun kanssa napostella mansikoita ja kirsikoita!!!
Kuin myös! Oo sä Eetun sillä puolen ja mä tällä puolen. Niin fantsuja perusasioita mitä Eetu arvostaa että wow.
Rosa on vähiten kiinnostava nainen puolisoksi. Kiukkuinen, negatiivinen minäminä-tyyppi...
En näe hänessä mitään kiinnostavaa. Sini ja Miina osaavat suhtautua kaikkeen mukavammin 👍🏻👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tykkään Miinasta niin kyllä minuakin olis alkanut tuo laulaminen vtuttaa. Olisin käyttäyttynyt, kuten Heikki ja istunut hiljaa kiukkua pidätellen. Olen räjähdysherkkä ihminen ja opetellut hillitsemään ylimääräisiä purkauksia, joten välillä sitä istuu vain hiljaa kiukkuinen katse silmissä mieluummin, kuin huutaa tunteensa ääneen.
Minulle tuo tilanne näyttäytyi sellaisena, että Miina ei jotenkin kestänyt hiljaisuutta ja yritti sitten täyttää tilannetta tuolla hoilaamisella.
Heikki vaikuttaa jotenkin vähän kyllästyneen oloiselta.
Vaikuttiko Miinan riehakkuuteen myös se, että hän ajoi autoa. Auto taitaa olla Heikin.
Mitä haluan vielä nähdä Heikin ja Miinan välillä (muun muassa):
- Heikki lohduttamassa Miinaa jos ja kun tulee heikko hetki
- Heikin ja Miinan tekstiviesteilyä. En usko Heikin laittavan paljon hymiöitä, ehkä sydämiä koska Miina?
- Asiallinen riidan aihe joka ratkaistaan aikuismaisesti
- Lisää Heikkiä paijaamassa koiraa samalla kun Miina ihastelee rakkaitaan
- Syvälle silmiin katsomista. Tykkään kovasti siitä miten he katsovat toisiaan!
- Keskusteluja akateemisista ja yhteiskunnallisista aiheista. Onko näkemyseroja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kommentoitte jatkuvasti Sinin kroppaa? Hänellähän on kivan sporttinen kroppa, rasvaa vaan kertyy toisilla enemmän, varsinkin naisilla ja varsinkin lyhyillä. Mielummin tollanen terve kroppa kuin langanlaiha
Kivan sporttinen kroppa? Ihan tollanen normaali persläntänen kroppa, mikä usealla suomalaisella naisella on. Ehkä siitä sitten sporttisena tulee tuollainen.
Niin no, suomalaisillehan tyypillistä on lyhyet jalat. En sitte tiedä mikä sinä olet kenenkin kroppaa arvoioimaan mikä näyttää hyvältä ja mikä ei
Arvioin just niin paljon kuin huvittaa :)
sen huomaa. toivottavasti on varaa arvostella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rea listinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me yksin viihtyvätkin voidaan asua kimpassa, hankkia lapsia yms. Outo käsitys, et vaan jatkuvasti kyhnäävistä yhteiseloon
Jaa no en minä ainakaan introverttina vois, olisin ärsyyntynyt kokoajan jos eläisin toisen aikuisen kanssa, en tarvitse toista aikuista, vaan haluan tehdä asiat omalla tavalla ja rentoutua jne.
Miksei seurustelu muka riitä, jos haluaa vastakkaisen sukupuolen seuraa.En ymmärrä mitä toi jo valmiiksi stressinen ja kiireinen Rosa on tunkenut itsensä ohjelmaan. Selvästi ei viihdy edes itsensä kanssa, kokoajan vaan miettii mitä pitäs suorittaa.
Täys pönttöjä noi "asiantuntijat" tossa ohjelmassa.
Ei oo pakko jos ei taho. Itse asuin 10 vuotta yhden miehen kanssa ja pari vuotta sinkkuiltuani muutin nyt toisen kanssa yhteen. Miehet myös vähän introvertimpejä, joten hyvin on saanut rauhassakin olla. Perhekin olisi toiveissa, ei sekään mahdoton introverteille. Toki jonkun sellaisen kanssa ois mahdotonta olla, joka koko ajan vaatii huomiota.
Tuntuu ihan uskomattomalta, että joku edes ajattelisi, että parisuhde ja perhe olisi mahdotonta tai edes hankalaa introverteille. Itse olen erittäin introvertti, joka ei muuten ole synonyymi eristäytyneelle ja ujolle, ja olen aviossa ja perheellinen. Kyllä parisuhteessa ja lapsiperheessäkin saa omaa tilaa, se on järjestelykysymys.
Joo tuo on huvittavaa, miten introverttiyttä pidetään nykyään melkein vammana, joka estää parisuhteen ja perheen hankkimisen, työelämän ja kaiken. Monet introvertit panostavat vähempään määrään ihmissuhteita, mutta panostavat sitten niihin kunnolla! Väitän, että ovat myös uskollisempia kumppaneita, kun eivät ole aina hakemassa virikkeitä ja uusia sosiaalisia kokemuksia muista ihmisistä.
Oikeat introvertit eivät todellakaan hingu parisuhde-elämää itselleen.
Nykyään kaikki sanovat itseään introverteiksi, koska se on muodikasta, ei ihminen ole introverttiyttä nähnytkään jos se haluaa elää parisuhteessa yhteisessä taloudessa toisen aikuisen kanssa. Introvertti voi seurustella korkeintaan, ei asua toisen aikuisen kanssa kimpassa, koska se ärsyttäisi joka päivä.
Oikea erakkotyyppi ei jaksa mitään iilimatoelämää jossa pitää kaikesta tehdä selvitys toiselle aikuiselle, ei niin millään.
Oikealle introvertille naimisiin meno on painajainen.Introverttiys on yksi persoonallisuuspiirre muiden joukossa, ei siis ole tuollaista luokittelua jossa kaikki introvertit mahtuisivat samaan ahtaaseen lokeroon.
Itse olen introvertti ja parisuhteessa. Ei ole ongelma asua toisen kanssa, mutta tarvitsen jonkin verran omaa aikaa. Tämän tyydyttää ihan se kun mies on töissä tai harrastuksissa tai kun itse teen työpäiviä toisella paikkakunnalla.
Sinä olet aivan normaali, et introvertti. Introvertti ei todellakaan elä parisuhteessa, korkeintaan seurustelee tai elää kaukosuhteessa. Hyvä vanhempi ja yh toki introvertti voi olla, muttei todellakaan mikään naimisiin ja ydinperhe-tyyppi.
Kannattaa vähän ottaa asioista selvää, niin ei nolaa itseään. Useimmat introvertit eivät pysty edes normaalin työelämään jos siellä ollaan monta tuntia ihmisten kanssa. Pää räjähtää, hälinä ei lakkaa edes kotona ilman hälinää, hetkeen aikaan. Ihmisistä toipumiseen menee monta tuntia, jopa päiviä.
Yhtä hyvin voi väittää, että ekstrovertti ei voi olla parisuhteessa, korkeintaan tapailla, koska on kiinnostunut melkein kaikista ihmisistä eikä siis pysty sitoutumaan vain yhteen ja pettää kumminkin.
Introvertti tietysti mieluiten hakeutuu työtehtäviin, joissa ei koko ajan tarvitse olla muiden kanssa tekemisissä. Kyllä niitäkin aloja löytyy. Eikä se kaikkien kotielämä edes puolison kanssa ole sitä, että siippa on heti kotiin tullessa kimpussa kyselemässä mitä kuuluu ja avautumassa omista päivän sattumisistaan ja vaatimassa huomiota. Etenkin kaksi introverttia voi sopia yhteen hyvin, kun ymmärtävät, että toinen haluaa ehkä olla rauhassa.
Introverttina ihmissuhteissa on rasittavaa ennen muuta smalltalk-tyyppinen turha jutustelu, ja toiseksi ripustautujat jotka hakevat emotionaalista tukea. Ihminen, joka puhuu asiaa ja osaa pyydettäessä olla hiljaa siitä loukkaantumatta, ei rasita.
Ihanat Heikki ja Miina <3
Ja on Sini ja Vesakin :)
Rosa ei osaa ottaa yhtään rennosti ja antaa vain mennä. Pakonomainen kontrolloinnin tarve. Häissään osasi hetken aikaa relata ja hymyillä kun tiesi että oma päivänsä ja ei voi keskittyä kontrolloimaan mitään.
Juurihan oli muutes uutinenkin, kuinka kiireinen työ jossa koko ajan odottamattomia tilanteita ja pitää keskittyä moneen vastuulliseen asiaan, aiheuttaa keskittymishäiriöitä vapaa-ajallakin. Ja ymmärrettävästi myös stressiä. Ihminen ei silloin osaa enää olla stressaamatta ja pitelemättä kontrollin ohjaksista tiukasti kiinni. Ehdottomasti pitäisi Rosan nyt alkaa vähän relaamaan vapaa-ajallaan, ja harjoittelemaan työminän ja vapaa-aikaminän erottamista toisistaan. Ei todellakaan tee hyvää ihmiselle tuo pakkomielteinen murehtiminen ja kireys.
Olisikohan tosiaan jonkin viherkasvin jälkiä ne Heikin seinissä ja katossa olevat - tai sitten ovat olevinaan kissan tassun jälkiä ja "taideteos", polku piristämässä häkkiä, missä ikäänkuin tallustelee pakkomielteisesti häkkiä edestakaisin haaveillen vapaudesta. Aika pieni luukkuhan se tosiaan oli, mutta jos viettää aikansa muualla kuin kotona ja kotonakin lähinnä tekee tietokoneella hommia tms. niin mihin sitä sinkku nyt enempää tarvitsisikaan. Itsekin joskus muualla kuin kotikaupungissa asuneena ja opiskelleena ei sitä väliaikaiseen asumiseen juuri enempää tarvitsekaan.
Spoiler:
Yllätyin siitä, että Rosa edelleen liikuttui huomenlahjalaulustaan (Eetu on ihana, mutta miksi laulaessaan lausuu "exhausted" niin kuin se kirjoitetaan..). Uusimman jakson loppupuolella (juhannuksen vietto) Rosalla ja Eetulla menee hiukan paremmin, mutta en usko, että heistä paria tulee. Häiritsee se, että Rosa välttelee usein katsekontaktia kun Eetu puhuu hänelle.
Hyvä, että Miina on kertonut Heikille rajansa, eli Dunden opetusten mukaiset "punaiset pisteet" (ulkonäkö ja vaatetyyli). Seuraavan jakson klipissä Heikki ilmeisesti unohtaa rajat vaatekaupassa? Miinan vastakommentista päätellen (näpäyttää Heikin omasta tyylistä). Mutta on tämä edelleen lempiparini. Heikki tuntuu sitoutuneen pitkäaikaiseen parisuhteeseen, rauhoittelee Miinaa, joka on tunnekuohuissa nopeasta etenemisestä. He onneksi pystyvät keskustelemaan ongelmistakin. Miinan isä Jouni vaikutti mukavalta tyypiltä. En tosin itse olisi uskaltanut pitää koiria vapaana ampiaispesää hävitettäessä.
Dunde otti esille koulutuserot ja kysyi tuleeko Sinille olo, että Vesa yrittäisi sivistää häntä. Kuulemma välillä tulee. Vesalla ja Sinillä näyttää menevän ihan hyvin. Itse vihaan seurapelejä ja -leikkejä, joten niiden täyteinen juhannus olisi ollut kauhistus :D
Höh kirjoitti:
Pyynikki, juoksua, Sini...oliko kameran kuvakulma outo vai rouvan vartalo muoto outo? Ei oikein jalkoja lainkaan, leveä perä.. Anteeksi, onhan tämä mautonta kirjoitusta, mutta...
Tuoltahan Sini on koko ajan näyttänyt. Tavallinen persjalkainen suomalainen.
Minusta tässä jaksossa näytti siltä, että Sinissä on enemmän luonnetta kuin ensi alkuun näytti. Kroppa, porrasvedot ja asenne salilla näyttivät, että löytyy luonteen kovuutta kunnon treeniin. Samoin yrittää keskustellessa nyhtää Vesasta ulos muutakin kuin myötäilyä, mutta Vesa ei ole uskaltanut antaa palaa. Jos ei uskalla jatkossakaan, se on Sini, joka tästä lähtee kävelemään.
Rosa olisi halunnut toisenlaisen miehen kuin Eetu, eikä pääse siitä millään yli. Eetu ei voi muuksi muuttua, joten tämä juttu taputellaan kyllä valmiiksi tässä sarjassa. Rosalle pitäisi vaan olla kovempi mies. Kiukuttelulla haetaan aina vähän rajoja, ja Eetu ei laita niitä rajoja mihinkään ja Rosaa harmittaa, koska hän haluaa miehen, joka sanoo vastaan oikeissa paikoissa.
Miinasta minulle herää kysymys, myykö hän itsensä siitä hyvästä, että kelpaa muille. Hän on tehnyt kaiken Heikille täydellisen helpoksi henkisesti. Hän ymmärtää, kun Heikki sanoo, että naisen pitäisi välillä hienostella ja hän ymmärtää, kun Heikki kiukuttelee hääpäivänä. Kaikki tuollaiset lausumat ja teot kuitenkin oikeasti vituttavat ja syövät ihmistä sisältä, koska niiden viesti on, ettet ole riittävän hyvä.
Vaikka ei sinänsä liity ohjelmaan, niin minun rankingini tarjolla olevista naisista olisi
1) Sini
- treenitavat yhdistävät, ei luonnevikainen, keskusteleva, reipas
2) Rosa
- oikeasta narusta vetämällä olisi hyvin intohimoinen nainen, suuttumisherkkyys viestii siitä, että mittari toimii toiseenkin suuntaan
3) Miina
- liikaa "hyvä jätkä" -tyyppinen ja vielä oikein lanseeraa itsensä "hyväksi jätkäksi", mikä tappaa minun kohdallani seksuaalisen jännitteen, ja ilman sitä en kyllä aviossa pysyisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rea listinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me yksin viihtyvätkin voidaan asua kimpassa, hankkia lapsia yms. Outo käsitys, et vaan jatkuvasti kyhnäävistä yhteiseloon
Jaa no en minä ainakaan introverttina vois, olisin ärsyyntynyt kokoajan jos eläisin toisen aikuisen kanssa, en tarvitse toista aikuista, vaan haluan tehdä asiat omalla tavalla ja rentoutua jne.
Miksei seurustelu muka riitä, jos haluaa vastakkaisen sukupuolen seuraa.En ymmärrä mitä toi jo valmiiksi stressinen ja kiireinen Rosa on tunkenut itsensä ohjelmaan. Selvästi ei viihdy edes itsensä kanssa, kokoajan vaan miettii mitä pitäs suorittaa.
Ei oo pakko jos ei taho. Itse asuin 10 vuotta yhden miehen kanssa ja pari vuotta sinkkuiltuani muutin nyt toisen kanssa yhteen. Miehet myös vähän introvertimpejä, joten hyvin on saanut rauhassakin olla. Perhekin olisi toiveissa, ei sekään mahdoton introverteille. Toki jonkun sellaisen kanssa ois mahdotonta olla, joka koko ajan vaatii huomiota.
Tuntuu ihan uskomattomalta, että joku edes ajattelisi, että parisuhde ja perhe olisi mahdotonta tai edes hankalaa introverteille. Itse olen erittäin introvertti, joka ei muuten ole synonyymi eristäytyneelle ja ujolle, ja olen aviossa ja perheellinen. Kyllä parisuhteessa ja lapsiperheessäkin saa omaa tilaa, se on järjestelykysymys.
Joo tuo on huvittavaa, miten introverttiyttä pidetään nykyään melkein vammana, joka estää parisuhteen ja perheen hankkimisen, työelämän ja kaiken. Monet introvertit panostavat vähempään määrään ihmissuhteita, mutta panostavat sitten niihin kunnolla! Väitän, että ovat myös uskollisempia kumppaneita, kun eivät ole aina hakemassa virikkeitä ja uusia sosiaalisia kokemuksia muista ihmisistä.
Nykyään kaikki sanovat itseään introverteiksi, koska se on muodikasta, ei ihminen ole introverttiyttä nähnytkään jos se haluaa elää parisuhteessa yhteisessä taloudessa toisen aikuisen kanssa. Introvertti voi seurustella korkeintaan, ei asua toisen aikuisen kanssa kimpassa, koska se ärsyttäisi joka päivä.
Oikea erakkotyyppi ei jaksa mitään iilimatoelämää jossa pitää kaikesta tehdä selvitys toiselle aikuiselle, ei niin millään.
Oikealle introvertille naimisiin meno on painajainen.Introverttiys on yksi persoonallisuuspiirre muiden joukossa, ei siis ole tuollaista luokittelua jossa kaikki introvertit mahtuisivat samaan ahtaaseen lokeroon.
Itse olen introvertti ja parisuhteessa. Ei ole ongelma asua toisen kanssa, mutta tarvitsen jonkin verran omaa aikaa. Tämän tyydyttää ihan se kun mies on töissä tai harrastuksissa tai kun itse teen työpäiviä toisella paikkakunnalla.
Sinä olet aivan normaali, et introvertti. Introvertti ei todellakaan elä parisuhteessa, korkeintaan seurustelee tai elää kaukosuhteessa. Hyvä vanhempi ja yh toki introvertti voi olla, muttei todellakaan mikään naimisiin ja ydinperhe-tyyppi.
Kannattaa vähän ottaa asioista selvää, niin ei nolaa itseään. Useimmat introvertit eivät pysty edes normaalin työelämään jos siellä ollaan monta tuntia ihmisten kanssa. Pää räjähtää, hälinä ei lakkaa edes kotona ilman hälinää, hetkeen aikaan. Ihmisistä toipumiseen menee monta tuntia, jopa päiviä.
Ei hyvää päivää. Kannattaisko itse ensin tsekata mitä se introvertti vs ekstrovertti tarkoittaa ennenkuin nolaat itsesi väittämällä että introvertti = erakko.
Tässäpä tutustumisen aihetta: https://introvertit.net/index.php/harhaluuloja-introverteista
Mitä ihmeen introvertti - ekstrovertti -sekoilua täällä on meneillään. Introvertti ei ole mikään syrjäytynyt, asosiaalinen, kotona verhot kiinni luimiva hyypiö, vaan persoonallisuustyyppi joka ensisijaisesti rentoutuu ja saa energiaa yksinolosta. Mutta se EI tarkoita, etteikö normisti viihtyisi yhtälailla muiden seurassa töissä ja parisuhteessa. Kunhan saa viettää aikaa myös omissa jutuissaan. Vähän nyt rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä haluan vielä nähdä Heikin ja Miinan välillä (muun muassa):
- Heikki lohduttamassa Miinaa jos ja kun tulee heikko hetki
- Heikin ja Miinan tekstiviesteilyä. En usko Heikin laittavan paljon hymiöitä, ehkä sydämiä koska Miina?
- Asiallinen riidan aihe joka ratkaistaan aikuismaisesti
- Lisää Heikkiä paijaamassa koiraa samalla kun Miina ihastelee rakkaitaan
- Syvälle silmiin katsomista. Tykkään kovasti siitä miten he katsovat toisiaan!
- Keskusteluja akateemisista ja yhteiskunnallisista aiheista. Onko näkemyseroja?
Todellakin, olisi mielenkiintoista kuunnella Heikin ja Miinan keskustelevan vaikka köyhyyteen, syrjäytymiseen, globaaleihin ongelmiin liittyvistä aiheista.
Vierailija kirjoitti:
No eikö nyt kuitenkin ole parempi, että Sini liikkuu kuin että makaisi sohvalla sipsien kera? Toki tuo kroppakin voi johtua siitä, jos on salilla liikaa omaan palautumiskykyynsä nähden. Minullakin kertyy todella helposti pöhötystä ja painoa painoharjoittelun myötä, vaikka en tuollainen lyhyt patukka olekaan.
Hyvä että liikkuu. Hänen kropassaan ei ole mitään vikaa, mutta huvitti kun hän totesi niin vakavalla äänellä että kropasta huolehtiminen on todella tärkeää (tai miten se lause nyt menikään).
Jotenkin tuollaista heittoa odottaisi enemmän joltain fitimmältä tyypiltä, sillä valitettavasti ainakaan minulle ei tule Sinistä mieleen erityisen urheilullinen ihminen. Mutta ehkä hän sitten näkee itsensä sellaisena. Hyvä perusvartalo toki ilman muuta, ja liikunnan harrastaminen on aina hyvä juttu!
Heikki on kuitenkin jo 35-vuotias, eli voisi jo olettaa, että koti olisi vähän viihtyisämpi. Mielestäni tuollainen luukkuu kertoo aika paljon ihmisestä. Vähälläkin rahalla saa siistiä ja kodikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rea listinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää. Kannattaisko itse ensin tsekata mitä se introvertti vs ekstrovertti tarkoittaa ennenkuin nolaat itsesi väittämällä että introvertti = erakko.
Tässäpä tutustumisen aihetta: https://introvertit.net/index.php/harhaluuloja-introverteista
Mitä ihmeen introvertti - ekstrovertti -sekoilua täällä on meneillään. Introvertti ei ole mikään syrjäytynyt, asosiaalinen, kotona verhot kiinni luimiva hyypiö, vaan persoonallisuustyyppi joka ensisijaisesti rentoutuu ja saa energiaa yksinolosta. Mutta se EI tarkoita, etteikö normisti viihtyisi yhtälailla muiden seurassa töissä ja parisuhteessa. Kunhan saa viettää aikaa myös omissa jutuissaan. Vähän nyt rajaa.
Näin on. Olisiko jollakin kommentoijista jokin ikävä kokemus introvertti-kumppanista ja yleistää sitten kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin ihan fiiliksissä jos voisin Eetun kanssa napostella mansikoita ja kirsikoita!!!
Kuin myös! Oo sä Eetun sillä puolen ja mä tällä puolen. Niin fantsuja perusasioita mitä Eetu arvostaa että wow.
Mihin väliin mä sitten sovin? Mäkin voisin syödä tuollaisen lutusen namusen kanssa oikeastaan mitä tahansa loppu elämäni <3. Ihana herkkä sympaattinen keskusteleva mies. Ja kaiken lisäksi mukava katsella.
Lyhytraajaset näyttävät lihavilta ellei ole superminikokoa, esim Jenni Pääskysaari näyttää töppökäsineen paksulta.
Ja mua alkaa ärsyttää tuo tunteiden tulkki Eetu. Tai ei itse Eetu vaan se kitaran rämpyttely ja raahaaminen joka paikkaan, huoh.