Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Kohta Heikin lapsihaaveetkin muuttuvat tällä foorumilla painostamiseksi.
Niin, ihmisten kommentit kuvastavat heitä itseään enemmän kuin henkilöitä, joita tulkitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minun mielestäni ei ole kovin syvällistä tai älykästä esimerkiksi ottaa esille naisen toppi ja alkaa miettimään, että tämähän on nyt liian pieni, tiesit turkuun tai muuta vastaavaa.
Miksi ylipäätään mies *keskustelee* jostain naisen topista ja tisseistä?
Miten olisi, jos Miina levittelisi Heikin kalsareita ja sanoisi vaikka, että miksi olet ostanut näin isot kalsarit, kyllähän se sinunkokoiset vehkeet mahtuu paljon pienempiinkin.
Tämäntyylistä *huumoria*, en itse ymmärrä, olen kait sitten tyhmä, no en olekaan akateeminen, onneksi.Tuo onkin hauskaa huumoriosastoa tuo juttu. Heikki on monipuolinen. Minusta tuo toppijuttu oli hauska. Miinahan on pieni ja siro Heikkiin verrattuna, joten toppikin on pikkuinen. Huomaa, että huumorintajusi on aika surkea ja kehittymätön, jos tuonkin näet loukkaavana. Olisi täysin eri asia, jos Miina olisi yli satakiloinen keijukainen ja toppi valtavan kokoinen, jos sitä haukuttaisiin teltaksi.
Olen eri, mutta miksi joku haluaisi kuulla, että tämähän on liian pieni sinulle, tissit pursuaa, et voi mahtua tähän? Mitä hauskaa tuossa tosiaan on?
Mm. se, että vaate on jo ollut Miinan päällä, ellei kuvattua materiaalia esitetä täysin väärässä järjestyksessä. Ja itse ainakin tulkitsin tuon niin, että Heikki ihailee Miinan siroutta ja pientä kokoa.
Niin mä itse kommentoin tuossa yllä, että toppihan oli jo ollut päällä, mutta voi olla, että aikajärjestys sotketaan.
Silti, ei liity asiaan yhtään mitään, oli Heikki nähnyt toppia päällä tai ei (paitsi sen verran, että jos oli jo topin nähnytkin, niin turha asiaa enää ihmetellä). Ei kukaan halua kuulla, että EIHÄN tää nyt SULLE voi mahtua, sun tissitkin tästä pursuaa. Aika mestari saa olla, jos tuosta kohteliaisuuden itselleen saa.
Ei Heikki esittänyt asiaa korostamalla noita sanoja, mitä sinä viestissäsi korostat ja jutustelun sävykin oli kaikkea muuta kuin ilkeilevä, vähättelevä ja alentava. Monestikin huumorissa tapa sanoa on merkityksellisempi kuin sisältö.
Totean saman asian, jonka totesin viime vuonna Aliisan kohdalla, nyt Rosaan liittyen: 26-vuotias (tai ainakin iso osa 26-vuotiasta) on liian nuori tähän formaattiin. Vika ei ole siinä että esim. Rosa olisi jotenkin ikävä tyyppi tms.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa enempää kahlata näitä läpi. Kertokaa nyt, mikä vihkiminen ja mikä saarna oli kyseessä? Oliko se hiljainen ruokarukous jonka olin havaitsevinani kun hän sai ruoka-annoksen eteensä? Jehovatausta, mutta vanhemmatkin lähteneet liikkeestä jo kauan sitten. Mitä uskontokuntaa äijä edustaa?
Heikkiä "äijittemättä" tiedoksesi seuraavaa: Heikki opiskelee kauppatieteiden lisäksi läntistä teologiaa yliopistossa ja on eronnut Jehovista nuorena aikuisena. Ymmärtääkseni osallistuu Pirkkalan seurakunnan toimintaan. Olisiko ollut osallisena messussa kesäkuussa em. seurakunnassa mm. kesäkuussa 2017?!
Vihkimisestä en tiedä, selviää varmaan aikanaan tai sitten ei.
Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä, vaan lahko, joka mm. kieltää Pyhän Kolminaisuuden. Eivät salli verensiirtoja jne., kieltoja/sääntöjä riittää. Kannan itse ristiä ortodoksisen uskoni tunnusmerkkinä - risti tuntuu Jehovan todistajille kauhistus.
Vierailija kirjoitti:
No ei, mutta onhan se ongelma ihan kenen tahansa suhteessa (etenkin vasta muutaman viikon kestäneessä), jos toiselle lapsi olisi tervetullut vaikka heti, ja toiselle ajatus lapsesta on vitsi. Pelkään - siis ihan oikeasti pelkään - että Heikki ja Miina ovat tämän asian suhteen aivan eri sivulla. Siis haluavat elämältä eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei, mutta onhan se ongelma ihan kenen tahansa suhteessa (etenkin vasta muutaman viikon kestäneessä), jos toiselle lapsi olisi tervetullut vaikka heti, ja toiselle ajatus lapsesta on vitsi. Pelkään - siis ihan oikeasti pelkään - että Heikki ja Miina ovat tämän asian suhteen aivan eri sivulla. Siis haluavat elämältä eri asioita.
Jos noin on, niin asiantuntijat ovat tänäkin vuonna tehneet työnsä huolimattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minun mielestäni ei ole kovin syvällistä tai älykästä esimerkiksi ottaa esille naisen toppi ja alkaa miettimään, että tämähän on nyt liian pieni, tiesit turkuun tai muuta vastaavaa.
Miten olisi, jos Miina levittelisi Heikin kalsareita ja sanoisi vaikka, että miksi olet ostanut näin isot kalsarit, kyllähän se sinunkokoiset vehkeet mahtuu paljon pienempiinkin.
Tämäntyylistä *huumoria*, en itse ymmärrä, olen kait sitten tyhmä, no en olekaan akateeminen, onneksi.Tuo onkin hauskaa huumoriosastoa tuo juttu. Heikki on monipuolinen. Minusta tuo toppijuttu oli hauska. Miinahan on pieni ja siro Heikkiin verrattuna, joten toppikin on pikkuinen. Huomaa, että huumorintajusi on aika surkea ja kehittymätön, jos tuonkin näet loukkaavana. Olisi täysin eri asia, jos Miina olisi yli satakiloinen keijukainen ja toppi valtavan kokoinen, jos sitä haukuttaisiin teltaksi.
Olen eri, mutta miksi joku haluaisi kuulla, että tämähän on liian pieni sinulle, tissit pursuaa, et voi mahtua tähän? Mitä hauskaa tuossa tosiaan on?
Mm. se, että vaate on jo ollut Miinan päällä, ellei kuvattua materiaalia esitetä täysin väärässä järjestyksessä. Ja itse ainakin tulkitsin tuon niin, että Heikki ihailee Miinan siroutta ja pientä kokoa.
Niin mä itse kommentoin tuossa yllä, että toppihan oli jo ollut päällä, mutta voi olla, että aikajärjestys sotketaan.
Silti, ei liity asiaan yhtään mitään, oli Heikki nähnyt toppia päällä tai ei (paitsi sen verran, että jos oli jo topin nähnytkin, niin turha asiaa enää ihmetellä). Ei kukaan halua kuulla, että EIHÄN tää nyt SULLE voi mahtua, sun tissitkin tästä pursuaa. Aika mestari saa olla, jos tuosta kohteliaisuuden itselleen saa.
Ei Heikki esittänyt asiaa korostamalla noita sanoja, mitä sinä viestissäsi korostat ja jutustelun sävykin oli kaikkea muuta kuin ilkeilevä, vähättelevä ja alentava. Monestikin huumorissa tapa sanoa on merkityksellisempi kuin sisältö.
Okei. No pitääpä uusintakatsoa sanatarkasti. Minusta Heikki nimenomaan tahkosi pitkän aikaa samaa asiaa eli että ei nyt mitenkään voi mahtua niin pieni toppi Miinalle. Asia tuli kerrallakin selväksi, että pitää toppia tosi pienenä Miinalle, niin ei kun yks vaan jatkaa ihmettelyä. Minusta sävy ei ollut kovinkaan mukava, sillä Miina vaikutti olevan kiusaantunut. Näin me tulkitsemme eri tavoin. En ikinä haluaisi kuulla edes puolella sanalla joltakulta, että miten tämä sinulle voi mahtua (= sinähän olet paljon isompi kuin tämä piskuinen vaatekappale).
En voi millään käsittää, että sanomalla jotain negatiivista ja arvostelevaa senkin sitten vooi käåntää täällä kehumiseksi naisen pientä kokoa ja sirotta?
Olen siis se kalsarikirjoittaja.
Edelleen siis naisen tissien arvostelu ja koon vertailu on ihan ok?
Vielä telkkarissa.
Mutta jos miehelle sanoo, että sinulla on liian pieni kalu näihin housuihin, niin se on loukkaavaa?
Siis edelleen telkkarissa sanottuna.
Tisseistä saa puhua mutta ei muka humoristisesti.
Hyväntahtoinen huumori tisseistäkin on ok, mutta ei sellainen, jonka voi käsittää toisin.
Sarkastinen ihminen ei saa yksipuolisesti päättää mitä toinen kestää.
Huumori on vaarallinen laji, koska se helposti väärällä tavalla, väärästä asiasta tai väärällä hetkellä kääntyy itseään vastaan.
Leikillä heitetty läppä muuttuukin toista loukkaavaksi.
Vaikka joillakin on roskiin huumorintaju ei sitä kaikilla ole.
Miinastakin aistii, jos vähänkin asioita ymmärtää, että se naurulla tai vastaläpållä kuittaaminen ei aina ole kuitenkaan luontevaa.
Mutta ei telkkarissa viitsi tehdä siitä numeroa sillä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noin on, niin asiantuntijat ovat tänäkin vuonna tehneet työnsä huolimattomasti.
Jep. Mulla on mennyt luotto heihin jo aikoja sitten. Sen verran räikeitä mokia käynyt kaikista haastatteluista ja asiantuntijuudesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäätään mies *keskustelee* jostain naisen topista ja tisseistä?Minua ihmetytti ja huvitti tuo kohtaus sen takia, että kys. ohjelmassa taas toppi oli näkynyt jo monta kertaa Miinan päällä. Jos oikein katsoin. Eli siis todistetusti oli ollut Miinan päällä. Toki voi olla, että näissä menee aikajärjestys sekaisin eli ehkä makaronilaatikkoa ei ollutkaan vielä vedetty keltainen toppi päällä, vaan Heikki ihmetteli sitä ennen asiaa.
Heikki ei sanonut topin olevan liian pieni vaan ihmetteli sen pienuutta. Sama toppi ei näytä niin pieneltä päällä kuin irtonaisena. Olen itse pienikokoinen (sekä pituudessa että leveydessä) ja vaatteiden pienuus on jokaista seurustelukumppaniani hieman naurattanut. Näyttäähän ne lapsen paidoilta kuivaustelineessä. :)
En olisi loukkaantunut siitä "vaimokin on täällä mutta et varmaan näe sitä" -kommentista. Eihän se ole pahasti sanottu ollenkaan. Normaalia hyväntahtoista läppää, älkää etsikö piilomerkityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tilanne oi hulvattoman hauska. Heikki tekee pilaa itsestään, eli siitä että on ihan kujalla "naisten jutuista" kuten siitä, miten joku pikkuinen vaate voi mahtua pienen ihmisen päälle (vaikka on oikeasti toki nähnyt Miinan ko. vaatteessa).
Näin se menee; "nurse from hell" Rosa tylyttää Eetua, kun univormun alta paljastuikin betanössö.
Rosa tarttisi vastaansanovan ja komentavamman uroksen niin tykkäisi olemisestaan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Okei. No pitääpä uusintakatsoa sanatarkasti. Minusta Heikki nimenomaan tahkosi pitkän aikaa samaa asiaa eli että ei nyt mitenkään voi mahtua niin pieni toppi Miinalle. Asia tuli kerrallakin selväksi, että pitää toppia tosi pienenä Miinalle, niin ei kun yks vaan jatkaa ihmettelyä. Minusta sävy ei ollut kovinkaan mukava, sillä Miina vaikutti olevan kiusaantunut. Näin me tulkitsemme eri tavoin. En ikinä haluaisi kuulla edes puolella sanalla joltakulta, että miten tämä sinulle voi mahtua (= sinähän olet paljon isompi kuin tämä piskuinen vaatekappale).
Minulle valkeni ihmettelyn vitsikäs luonne jo siitä, että Heikki mallasi toppia OMAN vartalonsa päälle. Ei Miinan vartalon.
Vierailija kirjoitti:
Totean saman asian, jonka totesin viime vuonna Aliisan kohdalla, nyt Rosaan liittyen: 26-vuotias (tai ainakin iso osa 26-vuotiasta) on liian nuori tähän formaattiin. Vika ei ole siinä että esim. Rosa olisi jotenkin ikävä tyyppi tms.
Täsmälleen samaa mieltä.
Mä tiedän työni puolesta monta assia ja heillä osalla juuri on loistavaa sarkasmia ja sarkasmi on juuri sellainen huumori mikä osaan uppoaa kuin kuuma veitsi voihin. Täällä toinen assien fani!
Okei. Miina on nyt kynnysmatto ja Heikki on narsisti, mahdollisesti myös asperger. Jotain rajaa.
Diagnosointi ilman hoitosuhdetta on vittui*lua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täsmälleen samaa mieltä.
Viola oli samanikäinen osallistuessaan ohjelmaan ja sopi formaattiin täydellisesti. Petri, 40 v, taas ei yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Saman asian voi näköjään ymmärtää monella tavalla. Minä ymmärsin niin, että Heikki hämmästeli Miinan pienuutta (häneen itseensäkin verrattuna) kun vaatteetkin on niin pieniä, vertasi vielä paitaa omaan vartaloonsa. Mielestäni se oli semmosta söpistelyä. En käsittänyt, että Miinalla olisi Heikin mielestä liian pieniä vaatteita. Ainakin oma poikaystävä hämmästeli samaan tyyliin, kun itse olin pieni ja hoikka ja hän oli paljon isompi.
Hyvä neuvo tällekin palstalle!