Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
3381/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näittekö Heikin pitkät ja leikkaamattomat ja röpelöiset varpaankynnet? Meni maku 😁😁 kamera oikeen zoomasi niihin

Vierailija
3382/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis cmoressa ens viikon jakso

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3383/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikin pitäisi osata arvostaa että on saanut mahdollisuuden sellaiseen helmeen kuin Miina. Sen sijaan arvostelee ja epäilee. Raskasta.

Vierailija
3384/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, kun täällä jotkut kommentit alkavat elää omaa elämäänsä. Niin kuin tuo "lähiömuija" täysin tilanteesta irrotettuna.

Sehän meni niin, että Miina sanoi keittävänsä joskus  liikaa makaronia ja syövänsä sen pelkän ketsupin kanssa, johon Heikki totesi, "ettet sä mikään kulinaristi ole". Johon taas Miina vastasi olevansa Pertsa Perusmuija. Ja Heikki jatkoi, että lähiömuija.

Olipas hirveä mies!!!! Kyllä kannattaisi Miinan heti pakata tavaransa ja lähteä :D 

Kyllä varmasti lähes kaikki tietävät tuon kontekstin, kun ohjelmaa ovat katsoneet. Tilanteeseen kuului myös se, ettei Miinaa tämä vitsi aidosti naurattanut, taisi hieman harmittaakin. Kontekstiin kuuluu myös se, että aiemmin Heikki oli ilmaissut Miinalle, ettei tämä vastaa hänen odotuksiaan muun muassa tatuointien osalta. Siksi tuollainen viaton lähiömuija-heitto voisi oikeasti tuntua hieman kurjalta.

Vierailija
3385/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs täällä on Heikin puolustelijloita ja faneja tänään. Vai oletteko jotain konservatiiveja, joiden mielestä vaimon kuuluu nyökytellä ja kannatella suhdetta ihan sama mitä sammakoita mieheltä suusta pullahtaisi?

Niin, ja minusta tuntuu, että vain Suomessa voidaan olla sitä mieltä, että noin tökerösti käyttäytyvä mies on "persoonallinen" myönteisellä tavalla.

Vierailija
3386/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs täällä on Heikin puolustelijloita ja faneja tänään. Vai oletteko jotain konservatiiveja, joiden mielestä vaimon kuuluu nyökytellä ja kannatella suhdetta ihan sama mitä sammakoita mieheltä suusta pullahtaisi?

Heikkiä kritisoivia puolestaan taitaa olla yksi ja sama jankuttaja.

Vierailija
3387/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikkiä kritisoivia puolestaan taitaa olla yksi ja sama jankuttaja.

Kyllä meitä on ainakin kaksi:)!

Vierailija
3388/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juuri näin! Oma kumppanini on heikkimäinen huumoriltaan ja ehdottomasti minun hauskin ja hulvattomin seurustelukumppanini ikinä. En ikinä enää vaihtaisi perusinssiin, niitäkin on nähty.[/quote]

Älä nyt, inssithän on hauskimpia :D Sanoisin, että esim. poliisit on hohhoijakkaa.

Vierailija
3389/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta siis oikeasti miksi noi kaikki miehet asuu jossain rotankoloissa ja naisilla on hienot kämpät? Kyllä mulla alkais hälytyskellot soida jos yli 25v mies ei osaisi edes jonkunlaista huolta pitää elämisestään. Miettikää nyt jos jossain treffipalvelussa törmäisitte tuollaiseen,eikö olisi vähän deal breaker.

Pitää huolta elämisestään? Eikö se ole elämisestään huolta pitämistä, että saa laskut maksettua, työt/opinnot hoidettua, itsensä ruokittua, sosiaaliset suhteet toimimaan jne. Mun mielestä "hieno kämppä" ei ole mikään elämästä huolen pitämisen mitta. On pikemminkin fiksua ja ainakin ymmärrettävää säästää asumisesta, niin rahaa jää enemmän juurikin harrastuksiin ja sosiaaliseen elämään.

Eli siis tiivistettynä ei, yli 25-vuotiaan miehen asuminen "rotankolossa" ei olisi yhtään deal breaker. Tällaisessa asunnossa omakin mieheni asui, kun tapasimme.

Vierailija
3390/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä paljon on Heikin haukkujia. Kai täällä jokainen saa tykätä kenestä haluaa. Ja jokainen tulkitsee asiat omalla tavallaan. Se mikä sinulle on sammakoita, on toiselle huumoria. 

Miinalla on niin hyvä itsetunto, että hän kestää töksähtelevätkin sanomiset. Hän haluaa ymmärtää Heikin menneisyyttä ja haluaa riisua tämän ennakkoluuloja. Viimeisimmän jakson lopussa Miina sanoo, että Heikki on maailman paras aviomies. Se kai tässä on pääasia.

Vierailija
3391/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha siitä Rosan ja Eetun epäonnesta on enää jauhaa. Homma ei toimi ollenkaan, keskikäistä kemiaa ei ole ja piste. Rosa on kuin sokkotreffeille joutunut koulun suosittu tyttö, jonka pariksi paljastuukin se luokan matematiikkaa harrastava nynny. Ei se ole Eetun vika, mutta niin se vain on.

Ei kyse ole parin epäonnesta vaan lähinnä Eetun epäonnesta ohjelmassa, kun puolisoksi on laitettu henkilö, jolla e ole parisuhteen muodostamisen perusasioita hanskassaan lainkaan. Ei oikeastaan nähdyn perusteella edes perusasioita, miten kohdellaan lähellä olevaa ihmistä. Mites siinä kemiat voi syntyä kellekään?

On muuten melko rankka kokemus varmaan Eetulle. 

Tuli niin kurja olo Eetun puolesta, kun Cmoren ennakkojakson lopussa hän myönsi, että kyllä Rosan tunteiden hiipuminen häntä satuttaa.

Vierailija
3392/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonteella on merkitystä.

Miina oli mielestäni aluksi aika tavanomainen, mutta nyt näen hänet kauniina ja säteilevänä. Rosa oli häissä nätti kuin karamelli ja nyt persjalkainen kiukkupussi.

Vierailija
3393/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

zippe kirjoitti:

Mun mielestä Heikki on puistattava tyyppi. Veikkaan narsistiksi, joka lopulta kontrolloi ja tukahduttaa toisen ihmisen. Kuinka ns. fiksu ihminen voi kokea asiakseen arvostella toisen tatuointeja, vaatteita, ruokamakua, jne. Ja miten tulee edes mieleen heitellä viime jaksossa nähtyjä mustasukkaisia, muka huumoriin verhottuja kommentteja juhlimaan lähtevälle Miinalle? Kaikki nämä paljastavat enemmän kuin luulisi. Eihän kenelläkään ole oikeutta arvostella toista. Jos tekee sen kameroiden edessä, mitä tekee sitten kun kameroita ei ole? Ihmistyyppi on niin tuttu, heikkoa itsetuntoa nostetaan toista arvostelemalla. Vastenmielistä. 

Heikin älykäs, sarkastinen ja kuiva huumori ei tällä palstalla kaikille avaudu, mutta Miinalle onneksi kyllä.

Jollain ihmisillä on lapsellinen tarve kumarrella sarkasmille. Kuvitellaan sarkasmin olevan joku inhimillisen kanssakäymisen jaloin ja älyllisin muoto. Se on tyhmä, joka ei arvosta kaikkea sarkasmia. Sarkasmia on kuitenkin monenlaista. Joskus se on lähinnä vittuilua, joskus sen kautta tosiaan välitetään omia ajatuksia ikään kuin huumorilla, joskus taas ihan pelkkää hupailua jne. Tuo kommentoija, jota olit lainannut, oli kyllä havainnut Heikin esittävän asiansa huumorin kautta. Kyllä hän oli ymmärtänyt Heikin vitsailevan, mutta uskoi vitsien takana piilevän todellisia ajatuksia. Kyllähän Miinakin on puhunut noista Heikin odotuksista, joita hän itse ei täytä, vaikka suhtautuukin niihin ainakin ulospäin rennosti.

Mun mielestä Heikin heitot ovat välillä ihan puhtaita vitsejä, välillä vitseihin verhottuja mielipiteitä. Ja siis pidän hänestä kyllä.

Ja siis Heikin on ehkä vähän erikoista olettaa, että vielä aika tuntematon ihminen ymmärtää tuon tyyppistä sarkasmia tai kommentointia . Niin kuin sanoit, uskon että Miinakin huomasi, että jotkut kommenteista on oikeita mielipiteitä käärittynä sarkasmiin, niinhän hän siinä ystävälleen sanoikin, että hänen täytyy vaan yrittää olla antamatta Heikin kontrolloida häntä. Kyllä mun mielestä täytyy tunnustaa, että hän on sosiaalisesti kömpelö, vaikka sarkasmista pitäisikin.

Minusta sarkasmi vaatii aika paljon älyltä. Jos on sarkastinen, helposti lipsuu yli ja ehkä muutaman kerran olen Heikin suusta kuullut vitsailun hieman menneen yli. Sarkasmi (ja piruilu) on taiteenlaji, joka edellyttää suurta itsekritiikkiä ja kykyä vastaanottaa palautetta. Itse olen hyvin sarkastinen ja on aika vaikea löytää ihmistä, joka kestää sarkastista ja rankkaa huumoria. Ehkä tähän liittyy myöskin se, että en oikein koskaan loukkaannu mistään. Osaan myös tarvittaessa heittää takaisin. En ole Heikin suusta kuullut vielä mitään, mistä olisin itse loukkaantunut. 

Vierailija
3394/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Miina sanoo Heikille suoraan että tietyt kommentit satuttaa. Haluaisin nähdä Heikin reaktion, ymmärtääkö asian. Ei kaikelle tarvi pystyä nauraan.

Vierailija
3395/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Heikki on oikeasti tosi jännä tyyppi. Samassa paketissa todella tuomitseva ja avarakatseinen. Kyllä hän mun mielestä toteuttaa tuomitsevuuttaan noissa joissain vitsailuissaan, mutta superymmärtäväinen Miina ei ole päälle päin moksiskaan. Itse olisin lyönyt jarrut päälle jo heti hääpäivänä, kun tatuointejani ja olemustani olisi kritisoitu. Jokainen voi miettiä, mitä itse tekisi. Heikin avarakatseisuus näkyy siinä, miten hän analysoi itseään ja omaa käytöstään. Hän myös puhuu kauniisti Miinasta. Minusta Heikissä on sekä todella hyviä että huonoja puolia. Uskon, että hän Miinan ansiosta kasvaa paljon tämän kokeen ansiosta, ja he saavat yhdessä aikaan hienon suhteen!

Vierailija
3396/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt siis dissaa Heikkiä, mutta kyllä Miinan sosiaalisten taitojen avulla noi tilanteet, joista joku muu ois helpostikin suuttunut, on selvitetty.

Tässä sekoitetaan pahasti ulkoinen sujuvuus ja sosiaaliset taidot.

Teen itse parisuhdetyötä. Yleinen asetelma on sellainen, että tapaamisen alussa mies kertoo kömpelösti muutaman lauseen tunteistaan. Sen sijaan nainen puhuu vuolaasti ja elävästi koko tapaamisen.

Kun sitten tapaamisen lopussa kootaan anti yhteen, niin selviää, että mies sanoi muutamalla lauseella enemmän kuin nainen koko tapaamisen aikana.

Kulttuuri pinnallistuu, ja ihmiset ovat ruvenneet nimittämään sosiaalista viehättävyyttä sosiaalisiksi taidoiksi. Ne ovat kuitenkin eri asioita.

Miina on sosiaalisesti viehättävä, mutta viehättävyys ei kerro mitään hänen sosiaalisista taidoistaan niin kuin ei myöskään kerro Heikin käytös.

Tilannetta voi verrata esimerkiksi professoriin, joka on alansa huippu, mutta huono luennoimaan. Professorin ulkoisella esiintymisellä ei voi mitata hänen todellista kompetenssiaan, koska kompetenssi ja esiintyminen ovat eri asioita.

Vastaavasti taas ulkoisesti vakuuttava ihminen ei välttämättä ole teoreettisesti osaava. Pätevyyden vaikutelman voi luoda ilman osaamistakin.

Sosiaalisia taitoja ei mitata vaikutelmilla. Ne nousevat esiin vuosien ja vuosikymmenten mittaan, kun elämä heittelee ja eteen tulee erilaisia kasvuhaasteita ja kriisejä.

Parisuhdetta ajatellen tärkeimpiä sosiaalisita taitoja ovat sitkeys ja periaatteellisuus. Sujuva jutustelu ei paljon auta, jos eväät sietää epävarmuutta ja epätäydellisyyttä puuttuvat. 

Sosiaalisesti kömpelöt ihmiset voivat solmia elinikäisen liiton, kun taas verbaalisesti ja asenteellisesti sujuvat ja kevyet saattavat erota. Kuka silloin on sosiaalisesti taitava?

Mutta eihän silloin se sosiaalisesti kömpelö ole se, joka muodostaa suhteen vaan se, joka ymmärtää ja paikkailee sitä kömpelyyttä. Puhuit muutenkin itsesi pussiin, koska Heikkihän on ollut asenteellinen alusta asti.

Vierailija
3397/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis anteeks, mutta repesin seur. jakson teaserille: "Siis mulle on tärkeetä huolehtia kropasta" tmv. Haha, sama kuin minä sanoisin tuon. :D Ihan ensimmäisenä ei tule Sinistä mieleen fitness-tyyppi. 

Mistä lähtien omasta kropasta ja kunnosta huolen pitäminen on tarkoittanut fitnessiä? Ihan peruskunnossakin voi haluta itseään kuntosalilla pitää.

Tämä. Fitnessbuumi on sekoittanut ihmisten päät, ei terveellisesti elävä ja liikkuva,kropasta huolehtiva ihminen tarkoita mitään 24/7 salilla asuvaa ja proteiinijuomilla elävää fitnesstyyppiä.

Olet sinänsä oikeassa, mutta onhan Sinulla sen verran reippaasti liikakiloja, että ei voida puhua aivan terveellistä elintavoista

Vierailija
3398/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän silloin se sosiaalisesti kömpelö ole se, joka muodostaa suhteen vaan se, joka ymmärtää ja paikkailee sitä kömpelyyttä.

Eihän Heikki ole ollut mitenkään kömpelö. Hän on osoittanut oivaltavaa älykästä huumoria, suhtautunut Miinaan erittäin myönteisesti, kiittänyt tätä avoimesti kaikista huomionosoituksista ja huomioinut Miinan omilla lahjoillaan.

Heikin ja Miinan asenteessa tai taidoissa ei ole mitään eroa. Ero on siinä, että Miina on virkeä ja kontaktia ottava, kun taas Heikki on enemmän vetäytyvä ja omiaan mutiseva.

Ja juuri tässä katsojat menevät harhaan. Ei Miinan myyntimiesmäinen käytös tarkoita samaa kuin sosiaalinen lahjakkuus.

Vierailija
3399/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikki ei saanut Miinasta sellaista "klassisen viehkeää" naista, rauhallista, viileän tyylikästä jolla ei ole tatuointeja tai lävistyksiä. Hänelle tuli hauska ja humoristinen lämmin pippuri.

Vaikka heistä nyt kehkeytyisi pari, on ihan mahdollista, että Miina kyllästyy puolustelemaan positiivista luonnettaan ja omaa makuaan alati jatkuvalta Heikin ns. leikkimieliseltä (totta toinen puoli) -kritiikiltä pukeutumisvalinnoissaan ym. ja haluaa lopettaa suhteen.

Tai sitten molemmat tulevat asenteissaan puoliväliin vastaan. Heikki oppii ottamaan rennommin ja pitämään useammin mölyt mahassaan, vaikka vähän tekisikin mieli opastaa. Miina taas kypsyy arvostamaan nuorekkaan sijaan astetta aikuisempaa pukeutumistyyliä, kun komenkympin rajapyykin jälkeen karttuu vuosia vielä lisää. Molemmat ovat tyytyväisiä siihen, että alkuvaiheen pikku näkemyserot ovat jääneet historiaan. 

Anteeksi, mutta mitä aikuista on t-paidoissa? Heikkihän pukeutuu tyypilliseen tyylittömien suomalaismiesten tapaan lapsellisesti, kuin esikouluikäinen pikkupoika. Tilanteesta riippumatta sama jersey-meininki + ne perusfarkut. Toki jos farkut olisivat risaiset ja t-paidoissa olisi iso tribaalikuvio tai mainosteksti rinnassa, kokonaisuus olisi vielä astetta tyylittömämpi, mutta samaan peruskategoriaan tuo Heikin pukeutuminen silti menee.

Aikuiset miehet pukeutuvat tilanteen mukaan ja käyttävät eri vaatetyyppejä monipuolisesti: bleiserit, puvut, neuleet, farkut/suorat housut/chinot/shortsit, kauluspaidat (virallisemmissa tilanteissa siistimpi, muuten rennompi malli), erilaiset päällystakit kevyistä raskaisiin, enkä edes aloita puhumaan kengistä!

Vierailija
3400/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

zippe kirjoitti:

Mun mielestä Heikki on puistattava tyyppi. Veikkaan narsistiksi, joka lopulta kontrolloi ja tukahduttaa toisen ihmisen. Kuinka ns. fiksu ihminen voi kokea asiakseen arvostella toisen tatuointeja, vaatteita, ruokamakua, jne. Ja miten tulee edes mieleen heitellä viime jaksossa nähtyjä mustasukkaisia, muka huumoriin verhottuja kommentteja juhlimaan lähtevälle Miinalle? Kaikki nämä paljastavat enemmän kuin luulisi. Eihän kenelläkään ole oikeutta arvostella toista. Jos tekee sen kameroiden edessä, mitä tekee sitten kun kameroita ei ole? Ihmistyyppi on niin tuttu, heikkoa itsetuntoa nostetaan toista arvostelemalla. Vastenmielistä. 

Heikin älykäs, sarkastinen ja kuiva huumori ei tällä palstalla kaikille avaudu, mutta Miinalle onneksi kyllä.

Jollain ihmisillä on lapsellinen tarve kumarrella sarkasmille. Kuvitellaan sarkasmin olevan joku inhimillisen kanssakäymisen jaloin ja älyllisin muoto. Se on tyhmä, joka ei arvosta kaikkea sarkasmia. Sarkasmia on kuitenkin monenlaista. Joskus se on lähinnä vittuilua, joskus sen kautta tosiaan välitetään omia ajatuksia ikään kuin huumorilla, joskus taas ihan pelkkää hupailua jne. Tuo kommentoija, jota olit lainannut, oli kyllä havainnut Heikin esittävän asiansa huumorin kautta. Kyllä hän oli ymmärtänyt Heikin vitsailevan, mutta uskoi vitsien takana piilevän todellisia ajatuksia. Kyllähän Miinakin on puhunut noista Heikin odotuksista, joita hän itse ei täytä, vaikka suhtautuukin niihin ainakin ulospäin rennosti.

Mun mielestä Heikin heitot ovat välillä ihan puhtaita vitsejä, välillä vitseihin verhottuja mielipiteitä. Ja siis pidän hänestä kyllä.

Ja siis Heikin on ehkä vähän erikoista olettaa, että vielä aika tuntematon ihminen ymmärtää tuon tyyppistä sarkasmia tai kommentointia . Niin kuin sanoit, uskon että Miinakin huomasi, että jotkut kommenteista on oikeita mielipiteitä käärittynä sarkasmiin, niinhän hän siinä ystävälleen sanoikin, että hänen täytyy vaan yrittää olla antamatta Heikin kontrolloida häntä. Kyllä mun mielestä täytyy tunnustaa, että hän on sosiaalisesti kömpelö, vaikka sarkasmista pitäisikin.

Minusta sarkasmi vaatii aika paljon älyltä. Jos on sarkastinen, helposti lipsuu yli ja ehkä muutaman kerran olen Heikin suusta kuullut vitsailun hieman menneen yli. Sarkasmi (ja piruilu) on taiteenlaji, joka edellyttää suurta itsekritiikkiä ja kykyä vastaanottaa palautetta. Itse olen hyvin sarkastinen ja on aika vaikea löytää ihmistä, joka kestää sarkastista ja rankkaa huumoria. Ehkä tähän liittyy myöskin se, että en oikein koskaan loukkaannu mistään. Osaan myös tarvittaessa heittää takaisin. En ole Heikin suusta kuullut vielä mitään, mistä olisin itse loukkaantunut. 

Ei sarkasmista pitäminen vaadi älyltä mitään suuria ihmeellisyyksiä. Se vaatii vain sellaisesta huumorista pitämistä.

Ketju on lukittu.