Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
3421/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varvasjuttua, ei varastettua.

Vierailija
3422/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

zippe kirjoitti:

Mun mielestä Heikki on puistattava tyyppi. Veikkaan narsistiksi, joka lopulta kontrolloi ja tukahduttaa toisen ihmisen. Kuinka ns. fiksu ihminen voi kokea asiakseen arvostella toisen tatuointeja, vaatteita, ruokamakua, jne. Ja miten tulee edes mieleen heitellä viime jaksossa nähtyjä mustasukkaisia, muka huumoriin verhottuja kommentteja juhlimaan lähtevälle Miinalle? Kaikki nämä paljastavat enemmän kuin luulisi. Eihän kenelläkään ole oikeutta arvostella toista. Jos tekee sen kameroiden edessä, mitä tekee sitten kun kameroita ei ole? Ihmistyyppi on niin tuttu, heikkoa itsetuntoa nostetaan toista arvostelemalla. Vastenmielistä. 

Heikin älykäs, sarkastinen ja kuiva huumori ei tällä palstalla kaikille avaudu, mutta Miinalle onneksi kyllä.

Jollain ihmisillä on lapsellinen tarve kumarrella sarkasmille. Kuvitellaan sarkasmin olevan joku inhimillisen kanssakäymisen jaloin ja älyllisin muoto. Se on tyhmä, joka ei arvosta kaikkea sarkasmia. Sarkasmia on kuitenkin monenlaista. Joskus se on lähinnä vittuilua, joskus sen kautta tosiaan välitetään omia ajatuksia ikään kuin huumorilla, joskus taas ihan pelkkää hupailua jne. Tuo kommentoija, jota olit lainannut, oli kyllä havainnut Heikin esittävän asiansa huumorin kautta. Kyllä hän oli ymmärtänyt Heikin vitsailevan, mutta uskoi vitsien takana piilevän todellisia ajatuksia. Kyllähän Miinakin on puhunut noista Heikin odotuksista, joita hän itse ei täytä, vaikka suhtautuukin niihin ainakin ulospäin rennosti.

Mun mielestä Heikin heitot ovat välillä ihan puhtaita vitsejä, välillä vitseihin verhottuja mielipiteitä. Ja siis pidän hänestä kyllä.

Ja siis Heikin on ehkä vähän erikoista olettaa, että vielä aika tuntematon ihminen ymmärtää tuon tyyppistä sarkasmia tai kommentointia . Niin kuin sanoit, uskon että Miinakin huomasi, että jotkut kommenteista on oikeita mielipiteitä käärittynä sarkasmiin, niinhän hän siinä ystävälleen sanoikin, että hänen täytyy vaan yrittää olla antamatta Heikin kontrolloida häntä. Kyllä mun mielestä täytyy tunnustaa, että hän on sosiaalisesti kömpelö, vaikka sarkasmista pitäisikin.

Minusta sarkasmi vaatii aika paljon älyltä. Jos on sarkastinen, helposti lipsuu yli ja ehkä muutaman kerran olen Heikin suusta kuullut vitsailun hieman menneen yli. Sarkasmi (ja piruilu) on taiteenlaji, joka edellyttää suurta itsekritiikkiä ja kykyä vastaanottaa palautetta. Itse olen hyvin sarkastinen ja on aika vaikea löytää ihmistä, joka kestää sarkastista ja rankkaa huumoria. Ehkä tähän liittyy myöskin se, että en oikein koskaan loukkaannu mistään. Osaan myös tarvittaessa heittää takaisin. En ole Heikin suusta kuullut vielä mitään, mistä olisin itse loukkaantunut. 

Sarkasmi on defenssi, jolla suojaudutaan, jotta olisi ikäänkuin tilanteen yläpuolella. Jos koet, että et loukkaannu mistään, et ehkä ole ihan rehellinen itsellesikään. Sarkasmin käyttäjällä ei ole mitään oikeutta kuvitella, että sarkasmin kohde ei voisi loukkaantua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3423/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanskan Legolandhan on vallan hurmaava paikka. Me olimme siellä perheenä nyt kesällä, mutta aivan yhtä hyvin se sopii kohteeksi myös pariskunnalle. Tietysti pitää olla tietyntyyppinen ihminen ja tuon tyylisistä paikoista tykkäävä, mutta uskon, että tuo kohde on molemmille, sekä Heikille että Miinalle, oikein passeli ja kiinnostava matkakohde. Ihana veto Heikiltä ja osoitti, että hän tuntee Miinaa jo aika hyvin. 

He ovat molemmat suhteissa siihen "sisäiseen lapseensa". Hyvä veto kuvaajilta oli näyttää nämä kaksi siellä Heikin vanhan kotitalon pihalla: älyköt leikkipuistossa. :)

Niinpä! Mä olen huomannut, että monet "älyköt" ovat niitä leikkisimpiä ja yllättävänkin hassuttelijoita.

Vierailija
3424/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korppukuningatar kirjoitti:

Heikkihän on ihan selvä assi! Assit töksäyttelee ja heidän huumori on juuri tuollaista. Hauskaa vielä kun Heikki meni "väärälle puolelle istumaan " niin heti siitäkin sanoi.

Assit on ihan parhaita!

Asperger saa olla, mutta ei sen alalaji assburger. Valitettavasti tätä alalajia on kuitenkin aika paljon.

Vierailija
3425/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei nyt näköjään saa olla muita kuin Heikkiä ylistäviä ja kaiken hänessä hyväksyvää mielipidettä?

Vierailija
3426/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei nyt näköjään saa olla muita kuin Heikkiä ylistäviä ja kaiken hänessä hyväksyvää mielipidettä?

Ei näköjään. Rosaa sitävastoin saa haukkua ihan sumeilematta. Rosa  toki on tosi veemäinen tyyppi, mutta Heikki on sitä eritavalla. Koska Heikki on "älykkö", hän osaa kätkeä veemäisyytensä mukahauskaan sarkasmiin ja typerät töksäyttelyt jostain syystä ymmärretään. Näissä molemmissa suhteissa asetelma on sellainen, että toinen vaatii ja toinen yrittää miellyttää. Toki Miinalla ja Heikillä on enemmän kemiaa, mutta ei se silti tätä perusasetelmaa muuta. 

Vierailija
3427/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs täällä on Heikin puolustelijloita ja faneja tänään. Vai oletteko jotain konservatiiveja, joiden mielestä vaimon kuuluu nyökytellä ja kannatella suhdetta ihan sama mitä sammakoita mieheltä suusta pullahtaisi?

Heikkiä kritisoivia puolestaan taitaa olla yksi ja sama jankuttaja.

Kyllä meitä on ainakin kaksi:)!

Kolmas ilmoittautuu!

Täällä neljäs. 

Vierailija
3428/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs täällä on Heikin puolustelijloita ja faneja tänään. Vai oletteko jotain konservatiiveja, joiden mielestä vaimon kuuluu nyökytellä ja kannatella suhdetta ihan sama mitä sammakoita mieheltä suusta pullahtaisi?

Kolmas ilmoittautuu!

Täällä neljäs. 

Viides. 

Vierailija
3429/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

zippe kirjoitti:

Mun mielestä Heikki on puistattava tyyppi. Veikkaan narsistiksi, joka lopulta kontrolloi ja tukahduttaa toisen ihmisen. Kuinka ns. fiksu ihminen voi kokea asiakseen arvostella toisen tatuointeja, vaatteita, ruokamakua, jne. Ja miten tulee edes mieleen heitellä viime jaksossa nähtyjä mustasukkaisia, muka huumoriin verhottuja kommentteja juhlimaan lähtevälle Miinalle? Kaikki nämä paljastavat enemmän kuin luulisi. Eihän kenelläkään ole oikeutta arvostella toista. Jos tekee sen kameroiden edessä, mitä tekee sitten kun kameroita ei ole? Ihmistyyppi on niin tuttu, heikkoa itsetuntoa nostetaan toista arvostelemalla. Vastenmielistä. 

Heikin älykäs, sarkastinen ja kuiva huumori ei tällä palstalla kaikille avaudu, mutta Miinalle onneksi kyllä.

Niin, tai sitten Miina on velvollisuudentuntoinen ja tavallaan siksi sietää noita Heikin kummallisuuksia. Nämähän eivät sovi oikeasti ollenkaan yhteen; Miina on iloinen, sosiaalinen ja rento, kun taas Heikki on mitä on. Tuntuu että se on yksin Miina, joka kannattelee tätä suhdetta kannattelemalla Heikkiä. Se ei ole normaalia. Veikkaan, että kun Miina pääsee velvollisuudentunnostaan eroon, tulee heille ero. Miinalla on kyllä vientiä, varsinkin tämän ohjelman jälkeen. Heikki joutunee palaamaan takaisin tutkijankammioonsa.

Näistä "Heikki palaa tutkijan kammioonsa" kommenteista tulee mieleen, että jotkut eivät ymmärrä Heikin omalaatuista persoonaa, joten katsovat Heikkiä sen linssin läpi. Heikki ei uppoa perus pirkoille, koska on erilainen persoona. Miina tuntuu tajuavan Heikkiä ja ehkä valtavirtatyypit ei näe heidän kemiaansa. Ei kaikki naiset syty perus insinööri-sali-metsästystä harrastavista miehistä.

Juuri näin! Oma kumppanini on heikkimäinen huumoriltaan ja ehdottomasti minun hauskin ja hulvattomin seurustelukumppanini ikinä. En ikinä enää vaihtaisi perusinssiin, niitäkin on nähty.

Miksi ihmeessä pitäisi valita älykkään piilonarsistin ja perusinsinöörin väliltä? Itse valitsin älykkään, sarkasmia ja mustaa huumoria viljelevän miehen, joka ei koskaan edes verhotusti arvostele minun ulkonäköäni, tyyliäni tai muita henkilökohtaisia asioita minussa. Persoonallisuudenpiirteistäni saan häneltä rakentavaa palautetta, ja sitten kun on saavutettu yhteisymmärrys, että juu olen vaikkapa hieman hajamielinen joskus, asiasta voi myös lempeästi piikitellä. Erityisesti jos olen mokannut jotenkin, toisen rakastava piikittely tuntuu kivalta, koska siitä tiedän saaneeni mokan anteeksi, samalla kun mokaa ei kuitenkaan lakaista maton alle.

Vierailija
3430/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

zippe kirjoitti:

hän osaa kätkeä veemäisyytensä mukahauskaan sarkasmiin ja typerät töksäyttelyt jostain syystä ymmärretään.

Niitä ymmärretään, koska ne ovat monien mielestä oikeasti hauskoja. Niin minunkin.

Vierailija
3431/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

zippe kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmas ilmoittautuu!

Täällä neljäs. 

Viides. 

Kuudes!

Vierailija
3432/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina näyttää viihtyvän Heikin seurassa. Hän myös kertoi pitävänsä fyysisestä läheisyydestä Heikin kanssa. Ei liene perusteetonta olettaa, että Miina on suorastaan ihastunut Heikkiin. Se näkyy eleistä ja ilmeistä ja kontaktista.

Pitäisikö tässä tilanteessa luottaa Miinan arvostelukykyyn vai kertoa Miinalle, että kyllä sinä olet typerä, koska otat tuollaisen miehen?

Luottaako Miinan fiksuuteen vai ei?

Vierailija
3433/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

zippe kirjoitti:

Jollain ihmisillä on lapsellinen tarve kumarrella sarkasmille. Kuvitellaan sarkasmin olevan joku inhimillisen kanssakäymisen jaloin ja älyllisin muoto. Se on tyhmä, joka ei arvosta kaikkea sarkasmia. Sarkasmia on kuitenkin monenlaista. Joskus se on lähinnä vittuilua, joskus sen kautta tosiaan välitetään omia ajatuksia ikään kuin huumorilla, joskus taas ihan pelkkää hupailua jne. Tuo kommentoija, jota olit lainannut, oli kyllä havainnut Heikin esittävän asiansa huumorin kautta. Kyllä hän oli ymmärtänyt Heikin vitsailevan, mutta uskoi vitsien takana piilevän todellisia ajatuksia. Kyllähän Miinakin on puhunut noista Heikin odotuksista, joita hän itse ei täytä, vaikka suhtautuukin niihin ainakin ulospäin rennosti.

Mun mielestä Heikin heitot ovat välillä ihan puhtaita vitsejä, välillä vitseihin verhottuja mielipiteitä. Ja siis pidän hänestä kyllä.

Ja siis Heikin on ehkä vähän erikoista olettaa, että vielä aika tuntematon ihminen ymmärtää tuon tyyppistä sarkasmia tai kommentointia . Niin kuin sanoit, uskon että Miinakin huomasi, että jotkut kommenteista on oikeita mielipiteitä käärittynä sarkasmiin, niinhän hän siinä ystävälleen sanoikin, että hänen täytyy vaan yrittää olla antamatta Heikin kontrolloida häntä. Kyllä mun mielestä täytyy tunnustaa, että hän on sosiaalisesti kömpelö, vaikka sarkasmista pitäisikin.

Minusta sarkasmi vaatii aika paljon älyltä. Jos on sarkastinen, helposti lipsuu yli ja ehkä muutaman kerran olen Heikin suusta kuullut vitsailun hieman menneen yli. Sarkasmi (ja piruilu) on taiteenlaji, joka edellyttää suurta itsekritiikkiä ja kykyä vastaanottaa palautetta. Itse olen hyvin sarkastinen ja on aika vaikea löytää ihmistä, joka kestää sarkastista ja rankkaa huumoria. Ehkä tähän liittyy myöskin se, että en oikein koskaan loukkaannu mistään. Osaan myös tarvittaessa heittää takaisin. En ole Heikin suusta kuullut vielä mitään, mistä olisin itse loukkaantunut. 

Sarkasmi on defenssi, jolla suojaudutaan, jotta olisi ikäänkuin tilanteen yläpuolella. Jos koet, että et loukkaannu mistään, et ehkä ole ihan rehellinen itsellesikään. Sarkasmin käyttäjällä ei ole mitään oikeutta kuvitella, että sarkasmin kohde ei voisi loukkaantua. [/quote

Sarkasmi on kyllä käsittääkseni yksi huumorintajun muodoista. Luin Wikipedian selityksen sarkasmista, mikä tosin yllättäen poikkeaa hieman omasta aiemmasta käsityksestäni. Ehkä Heikkikään ei lopulta ole sarkastinen tai ainakaan hänellä, kuten ei minullakaan, ole "tarkoituksellista... ja yleensä loukkaavaksi tarkoitettua" tavoitetta. Pyrkimyksenä on vain vastavuoroisesti piruilla ihmisten kanssa, jotka sen ymmärtävät. Sarkasmi ei kuulu defensseihin sen enempää kuin yleinen huumorintajukaan. 

Sarkasmi, kuten itse sen olen käsittänyt, vaatii älyä juuri siksi, että täytyy tietää, kenelle voi sanoa ja mitä. En minäkään heittele sarkastiseja vitsejäni joka suuntaan, vaan tarkoin kohdennetuille henkilöille, joiden tiedän kestävän sen. Rakastan sitä, kun saan "kivan" vastauksen takaisin. En koskaan oleta, että minulla olisi oikeutta loukata toista. Päinvastoin, olen luonteeltani hyvin kiltti. En myöskään väittänyt, etten koskaan loukkaannu mistään vaan kerroin, että en oikein koskaan eli hyvin harvoin loukkaannun mistään. Toisaalta oma lähipiiri ei koskaan sano mitään loukkaavaa ja pyrin sitä itsekin välttämään. 

Mutta kuten sanoin aiemmin, ehkä en sitten ole sarkastinen, mutta ainakin oma huumorintajuni on lähellä Heikkiä. Esimerkiksi edellisen jakson saunakeskustelu Miinan kanssa, sai minut nauramaan ääneen. 

Vierailija
3434/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korppukuningatar kirjoitti:

Heikkihän on ihan selvä assi! Assit töksäyttelee ja heidän huumori on juuri tuollaista. Hauskaa vielä kun Heikki meni "väärälle puolelle istumaan " niin heti siitäkin sanoi.

Assit on ihan parhaita!

Asperger saa olla, mutta ei sen alalaji assburger. Valitettavasti tätä alalajia on kuitenkin aika paljon.

Meinasin just kysyä, että tarkoittiko toi assi aspergeria. Ilmeisesti siis tarkoitti. Mites kun mä olen tavannut muutaman, joilla on diagnoosi ja ymmärsin, että juuri esimerkiksi sarkasmin ymmärtäminen olisi vaikeaa, kun ei osaa lukea toista ihmistä? Silloinhan tämä ei sopisi yhtään Heikkiin. En ole perehtynyt asiaan tämän enempää, joten oonko ymmärtänyt ihan väärin?

Mulla oli siis työkaveri, joka otti kaiken kirjaimellisesti, eikä osannut lukea äänensävyllä yhtään. Ihan hyvässä hengessä opittiin tulemaan kyllä toimeen keskenämme, vaikka mä oon juurikin sellainen monen inhoama sarkasmin viljelijä.

Yritän kyllä itse ottaa huomioon kuulijan tunteet, pyydän anteeksi, jos olen sanonut typerästi ja yritän olla sanomatta kaikkea mieleen tulevaa ääneen, mutta ihan parasta on jutella sellaisen kanssa, joka on samalla aaltopituudella näiden typerien kommenttieni kanssa. Jotenkin mulla on sellainen kuva, että Miina pystyy myös Heikille sanomaan, milloin huumori menee yli ja että Heikki oppii ymmärtämään, milloin olla hiljaa.

Vierailija
3435/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marianna Stolbow yritti saada Rosan asenteeseen ja käytökseen tolkkua, jotta suhteella olisi edes jotain toivoa. Mutta mikåän ei taida auttaa :(

Rosa oli hyvin aktiivinen ja yhteistyöhalukas. Tapahtuu mitä tahansa ohjelman jälkee on Rosa varmasti parempi ihmissuhde asioissa myöhemmin. Toivon että jatkavat yhdessä.

Vierailija
3436/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksosta ei minulle selvinnyt että asuiko Heikin vanhemmat edelleen siellä lapsuuskotilandiassa? Jos heitä ei häissäkään kuvattu (ilmeisesti eivät halua telkkariin) niin saattoi olla että vierailun sijaan kuvattiin Heikkiä ja Miinaa siinä pihalla ja sitten kamerat sammutettiin ja menivät kylään. Tai sit kävivät muuten vaan katsomassa Heikin nostalgiapaikkoja.  "Täällä on mun vaimokin mutta se on niin pieni ettei ehkä näy sinne" oli hauska heitto :D

Vierailija
3437/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan täällä vähintään yhtä paljon ellei enemmän Heikkiä kritisoivia kommentteja.

Vierailija
3438/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen mies ostaa vaimolle matkan legolandiin?

Koska itse haluaa sinne!

Ja toi Rosa. Huh huh.

Minkälainen perhe sillä on?

Minkälainen mies ostaa vaimolle matkan kylpylään? Kuka jaksaa ja viitsii loikoilla vedessä tuntikausia? Olisin innoissani, jos mies ostaisi minulle matkan Legolandiaan. Onneksi me ihmiset olemme erilaisia. 

Täällä on paljon kehuttu Miinan fiksuutta ja älykkyyttä. Luotetaan siihen ja uskotaan, että hän osaa kyllä pitää puolensa ja kertoa Heikille suoraan, jos jokin asia ei miellytä. 

Vierailija
3439/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ehkä spoileri, mutta musta oli hienoa, miten Eetu ja Rosa skarppasivat nyt! Ja hei, jos sitä tunnetta ei tule, niin sitä ei tule. Ei semmosta voi pakottaa. Mutta bongasinpa FB:stä yhden triathlon -päivityksen syyskuulta, johon Eetukin oli tägätty eli ainakin ovat väleissä elleivät sitten edelleen yhdessä.

Miina ja Heikki jatkaa yhdessä. En edes yhtään epäile sitä. Niin mukavaa heillä tuntuu olevan, vaikka Heikin pitäis kyllä leikata varpaankynnet.

Sini ja Vesa jatkaa myös. Samaa seesteisyyttä kuin aiemminkin.

Vierailija
3440/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi inhosin Rosaa, mutta nyt olen tajunnut kuka kauden inhottavin tyyppi on: se on Heikki. Kuinka Miina jaksaa tuota lattaamista koko ajan? En ymmärrä.

Ketju on lukittu.