Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Kaikki nämä pahantahtoiset tulkinnat Heikistä perustuvat näköjään ensisijaisesti siihen, että oma sosiaalinen kompetenssi ja kielen taju eivät riitä Heikin huumoriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että molemmat naureskelivat sille lähiömuija-jutulle ihan läppänä, koska tuo vanha Hertsikkahan on pidettyä, idyllistä seutua eli kaukana mistään gettolähiöstä.
Mihin uskosi perustuu? Ei ainakaan siihen, mitä nähtiin.
Kirjoitteletko lahden toiselta puolen?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä haluaisi olla naimisissa Heikin kaltaisen, ilmeettömän, mumisten puhuvan, täysin tyylitajuttoman mutta kuitenkin uunituoreen vaimonsa tyylitajua jatkuvasti nälvivän miehen kanssa?
En ole kiinnittänyt liian pientä hääpukua lukuun ottamatta (joka saattoi johtua siitä, että vuokraamossa ei ollut vapaana juuri sopivinta kokoa) erityisesti huomiota Heikin pukeutumiseen, ehkä se kertoo siitä, ettei hän kuitenkaan ole silmiinpistävän tyylitajuton pukeutuja.
Vierailija kirjoitti:
Minä annan tässä Eetulle nyt neuvoja, miten yövuorossa työskentelevää naista pitää kohdella:
1. Anna olla rauhassa, älä esitä mitään vaatimuksia.
2. Käy kaupassa mieluusti itse. Kun vaimo tulee aamulla, kysy haluaako syödä jotakin herättyään
3. Kun vaimo herää, anna olla rauhassa. Herääminen kestää pari tuntia. Jos ärähtelee, älä provosoidu - menee oho.
4. Kun pääset puheyhteyteen, ole hillitty ja kysy töistä vain, jos vaimo ottaa asian itse puheeksi.
5. Pientä koskettelua saa olla, kevyttä hierontaa tms, mutta seksi säästetään yövuorojen päättymiseen saakka.
6. Vapaista ja suunnitelmista saa alkaa puhumaan vasta silloin, kun vaimolla on enää yksi yö edessä. Silloin kannattaa maalailla kuvaa kaikesta kivasta, niin fiilis paranee jo alustavasti.
Tiivistettynä ohjeesi on näin:
Kävele munankuorilla kotonasi. Haistele koko ajan vuorotyöpuolisosi mielialoja, ja sopeuta kaikki tekemisesi ja sanasi niiden mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä annan tässä Eetulle nyt neuvoja, miten yövuorossa työskentelevää naista pitää kohdella:
2. Käy kaupassa mieluusti itse. Kun vaimo tulee aamulla, kysy haluaako syödä jotakin herättyään
3. Kun vaimo herää, anna olla rauhassa. Herääminen kestää pari tuntia. Jos ärähtelee, älä provosoidu - menee oho.
4. Kun pääset puheyhteyteen, ole hillitty ja kysy töistä vain, jos vaimo ottaa asian itse puheeksi.
5. Pientä koskettelua saa olla, kevyttä hierontaa tms, mutta seksi säästetään yövuorojen päättymiseen saakka.
6. Vapaista ja suunnitelmista saa alkaa puhumaan vasta silloin, kun vaimolla on enää yksi yö edessä. Silloin kannattaa maalailla kuvaa kaikesta kivasta, niin fiilis paranee jo alustavasti.
Kävele munankuorilla kotonasi. Haistele koko ajan vuorotyöpuolisosi mielialoja, ja sopeuta kaikki tekemisesi ja sanasi niiden mukaisesti.
Hei, täähän oli läppä-lista, olen vakuuttunut :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, täähän oli läppä-lista, olen vakuuttunut :)
Mistä olet vakuuttunut?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Heikki on vähän ylimielisen oloinen. Hänhän sanoi parhaiksi puolikseen mm. älykkyyden. Odotankin tässä innolla Miinan ja Heikin välisiä keskusteluja köyhyydestä Suomessa versus köyhyydestä Afrikassa.
Heikki on vähän sellainen köntys, kaataa nyt kahvitkin sohvalle. Miina on kyllä ihana, miksi noin säteilevän naisen on pitänyt turvautua tähän ”peppu edellä puuhun” ohjelmaan?
Ehkä Miina ei ole löytänyt aikaisemmin tarpeeksi älykästä miestä? Huumoria on monenlaista, jotakin naurattaa Ismo Leikola, toista taas ei ja se on erilaisuutta. Heikki taisi jossain kohtaa sanoa, ettei ole koskaan tavannut niin huumorintajuista naista kuin Miina. Tarkoittaa, että juuri heillä se natsaa täysin ja se on iso plussa suhteessa. Mun lempiohjelma telkkarissa on Pitääkö olla huolissaan kun meinaan aina tikahtua nauruun ja mun kaveria ei naurata koko juttu eikä se ymmärrä mikä siinä valmiiksi kirjoitetussa ohjelmassa voi olla niin hauskaa. Se on tosi voimaannuttavaa kun saa nauraa kumppanin kanssa samoille asioille, itse olen mustan huumorin nauraja.
Minkälaisia ihmisiä täällä kommentoi?
Eli GALLUP: Kerro viisi asiaa itsestäsi =)
Vierailija kirjoitti:
Olen aviovaimo, äiti, keski-ikäinen, uskovainen ja opettaja :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tällaiset gallupit sun muut asian vierestä menevät viestit voisi mennä omaan ketjuunsa?
Vierailija kirjoitti:
Kerronpa teille tositarinan.
Heikki on mies, joka ei fyysisellä ja sosiaalisella habituksellaan ja puhetyylillään vetoa kaikkiin.
Hänhän edustaa kansalaista, joka ei ole muodissa. Hän ei ole lipevä, hän mutisee, hän on ryhditön, hänestä ei välity dynaamisuus ja hän kertoo, mitä ajattelee.
Hän on kaikkea sitä, jota kansainvälisen firman lipeväksi koulutettu kauppaneuvottelija ei ole.
Siksi hän ärsyttää, koska nykykansa on tottunut hajuttomuuteen, värittömyyteen ja harmittomaan sujuvuuteen.
Heikin persoonaan liittyvä rouheus ja erilaisuus ei keskivertokansaa nappaa.
Mietinkin, miksi hän on niin virkistävä hahmo, mutta hän tosiaan ei ajattele trendejä. Sen sijaan vaikka Rosa on kuin oppikirjasta: "Tällainen tulee olla vuonna 2018": täydellisyyshakuinen (varjopuolineen).
Heikki voimauttaa Miinaa ja päinvastoin, Rosan seurassa Eetun silmien valo on sammunut jo häämatkalla.
Vesa ja Sinikin ovat periaatteessa antitrendikkäitä mutta sopivat toisilleen ja hyvä saattaa tulla heistäkin. Eivät kumminkaan ole perus-tositeevee -ihmistyyppiä eli draama on vähäistä ellei olematonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tällaiset gallupit sun muut asian vierestä menevät viestit voisi mennä omaan ketjuunsa?
Minusta kiinnostavaa kun seuraa keskustelun kirjoa. Monesti pohtii miten joku voi nähdä, kokea ja ajatella niin erillä lailla näitä - kunnes muistaa, että täällä kommentoi ihmisiä laidasta laitaan, paljon alaikäisiäkin (selittää ne kuka suosikki kuka inhokki -keskustelut). Itse olen akateeminen (FT), keski-ikäinen (50), parisuhteessa elävä, joka pohtii sarjaa ja pariutumisongelmia enemmän omien nuorten aikuisten lasten perspektiivistä kuin omasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä haluaisi olla naimisissa Heikin kaltaisen, ilmeettömän, mumisten puhuvan, täysin tyylitajuttoman mutta kuitenkin uunituoreen vaimonsa tyylitajua jatkuvasti nälvivän miehen kanssa?
En ole kiinnittänyt liian pientä hääpukua lukuun ottamatta (joka saattoi johtua siitä, että vuokraamossa ei ollut vapaana juuri sopivinta kokoa) erityisesti huomiota Heikin pukeutumiseen, ehkä se kertoo siitä, ettei hän kuitenkaan ole silmiinpistävän tyylitajuton pukeutuja.
Minä taas olen kiinnittänyt huomiota. Tajuan olevani keskimääräistä vaativampi tässä asiassa, eli ei Heikki sentään ole kuin suoraan tunkiolta. Sellainen ärsyttävä lapsenomaisuus hänen pukeutumistaan kuitenkin leimaa - ei sillä etteikö se olisi suomalaismiehillä aika yleistäkin. Joka paikkaan mennään niissä farkuissa ja t-paidassa. Myös häämatkalla ravintolaillalliselle! Se, että tällainen pukeutuja arvostelee naista, joka sentään edes yrittää panostaa asiaankuuluvasti, on yksinkertaisesti noloa.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun mielenkiintoisimpia kommentteja oli se, että Rosa ei pyri miellyttämään, toisin kuin Miina.
Miinan käytös: noin käyttäytyy ihminen, joka haluaa miellyttää ja välttää konflikteja. Kun Heikki nälvii, niin Miina ei näytä mielipahaansa vaan pyrkii luovimaan. Yhteiselo sujuu, mutta se on nimenomaan Miinan luovimisen ansiota. Jos Miina olisi reagoinut esim. lähiömuija-piikkiin kuten viime kauden Mari pilli-gateen, tilanne olisi näyttänyt varsin toisenlaiselta.
Heikki: Lähiömuija.
Miina: Anteeksi kuinka? *silmien pyörittelyä*
Heikki: *sopertelua*
Miina: *lisää silmien pyörittelyä*
...
Viimekauden Mari olikin tosikko, kuten tämän koko sarjan Marit. Suurinosa heteromiehistä heittää homoläppää. En tarkoita, että olisivat homofobisia, mutta heittävät homoläppää tms. Ei se Petrin pillijuttu ole niin vakavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kiinnostavaa kun seuraa keskustelun kirjoa. Monesti pohtii miten joku voi nähdä, kokea ja ajatella niin erillä lailla näitä - kunnes muistaa, että täällä kommentoi ihmisiä laidasta laitaan, paljon alaikäisiäkin (selittää ne kuka suosikki kuka inhokki -keskustelut). Itse olen akateeminen (FT), keski-ikäinen (50), parisuhteessa elävä, joka pohtii sarjaa ja pariutumisongelmia enemmän omien nuorten aikuisten lasten perspektiivistä kuin omasta.
Joojoo, aivan takuulla.
Jännä juttu, miten itseään hyvinä pukeutujina pitäviä ärsyttää huonosti pukeutuvat ihmiset eli ihmiset, joille muut arvot ovat tärkeämpiä kuin pinnalliset arvot. Huonosti pukeutuvat eivät kiinnitä huomiota toisten peukutemiseen. Se on heille jokaisen oma asia, miten joku haluaa pukeutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samuel oli hyvin huumorintajuinen, mutten muista hänen kertaakaan piikitelleen Tiinaa.
Vrt. Heikin huumori.
Ironia ja sarkastinen huumori on laji, joka toimii kun molemmat taitaa sen. Silloin voidaan humoristisesti naljailla toiselle kummankaan siitä loukkaantumatta. Päinvastoin, se on toisesta vaan hyvin oivallettua ja hauskaa. Näyttää siltä, että Miina ja Heikki kuuluvat tähän porukkaan.
Jotkut taas eivät sitä ymmärrä lainkaan, vaan ottavat loukkauksena. Sinä näytät kuuluvan siihen joukkoon.
No niin taidan kuulua minäkin. Minusta toi on ilkeilyä jota harjoitetaan huumorin varjolla hyväksyntää hakien. Pottuilu on joidenkin mielistä sallittua jos se on huumoria. Minusta ei ole sallittua. Tai mikäs siinä jos se on molemmista hauskaa, mutta ei todellakaan tarvitse esim. mulle tollaista heitellä.
Minä taas tykkään kovasti sellaisesta rakkaudella heitetystä naljailusta, joka kohdistuu johonkin sellaisen piirteeseeni tai tilanteeseen, jonka tunnistan ja jolle itsekin naureskelen. En koe sellaista ilkeilyksi itseäni kohtaan. Ja harrastan sitä itsekin seurassa, joka sen ymmärtää ja tietää, että välitän heistä kovasti. Mutta varon visusti sellaisten ihmisten seurassa, jotka loukkaantuvat siitä herkästi.
Esimerkiksi että juu voi hahhah kun ei tullut taaskaan niitä sukkahousuja laitettua ja kivempaa takkiakaan en saa aikaiseksi hommata vaikka tiedän kyllä että tämä farkkutakki on ihan kamala?
Heikkihän kritisoi yksipuolisesti Miinan henkilökohtaisia tyylivalintoja, ei suinkaan piirteitä, joita Miina itsekin haluaisi itsessään kehittää. Vielä ärsyttävämmäksi tuon kritiikin tekee Heikin oma silmiinpistävä tyylittömyys. Eipä siis ole ihan tästä kuvaamasi kaltaisesta rakkaudellisesta sanailusta kysymys.
Mä en kyllä voi sille mitään, että en loukkaantuisi jos mulle sanottaisiin, että miksei sulla ole sukkahousuja? Sanoisin etten pidä ikinä koska ne on musta niin epämukavat.
Tai että kamala takki. Sanoisin että ai jaa, mä kyllä tykkään tästä. Ja se siitä, unohtaisin koko jutun. Ja pitäisin takkia entiseen malliin.
No hyvä. Jos Miinaakaan ei häiritse, niin ongelmaa ei ole, ainakaan vielä (myöhemmin voi olla jos Heikin kommentointi alkaa eskaloitua vakavampiin asioihin ja selkeämpään kielteisyyteen). Jos taas Miina on sellainen kuin useimmat ihmiset, että kielteiset kommentit satuttavat siitä huolimatta että haavoittumista ei haluta paljastaa toiselle - tai joskus ei edes itselle - niin suhteen toimivuus voi ajan myötä kärsiä vaikka Heikki ei menisikään tätä pidemmälle.
Itse tajusin vasta pitkästä suhteesta erottuani, kuinka paljon tuollainen pikkunälviminen oli lopulta syönyt onnellisuuttani ja itseluottamustani. En halunnut sitä suhteen aikana myöntää, vaan naureskelin ja leikin mukana. Nykyinen mieheni ei koskaan arvostele, vaan kehuu avoimesti ja kannustaa. Eroa on kuin yöllä ja päivällä, vaikka kumpikin mies on erittäin älykäs, korkeasti koulutettu, huumorintajuinen ja kaikin tavoin elämässä pärjäävä.
Minusta suhteessa on kummallakin velvollisuus näyttää, jos toisen käytös haavoittaa. Se on omaa keskeneräisyyttä, jos ei "halua paljastaa haavoittumista" toiselle. Toinen EI VOI aina tietää, mikä haavoittaa ja mikä ei, emme ole ajatuksenlukijoita.
Tietenkin sitten eri asia, jos kertoo että en tykkää ja tuo haavoittaa, ja toinen silti jatkaa. Sitten on jo isompi ongelma sillä möläyttäjällä. Mutta näistäKIN asioista pitäisi pystyä puhumaan avoimesti suhteessa, eikä vain odottaa, että se toinen aina osaa käyttäytyä moitteettomasti. Kaikki ei osaa, mut moni on hyvinkin kehityskelpoinen. Pitää vain avautua ja kertoa, miten asiat on.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Haasteeni oli kuitenkin se (kuten jo kerroinkin), että tajusin itse oman haavoittumiseni vasta suhteen päätyttyä, kun olin hetken aikaa elänyt ympäristössä jossa ei enää ollut sitä naljailevaa miestä vieressä. Vasta silloin minulle valkeni, kuinka iso merkitys niillä pienilläkin sanoilla oli, kun ne toistuivat usein. Ilmeisesti olin suhteen aikana jotenkin alitajuisesti selittänyt itselleni, että koska itseluottamukseni on hyvä, minun on siedettävä sitä kun minuun kohdistetaan kritiikkiä, olipa se kritiikki minkälaista tahansa.
Pidän ja olen aina pitänyt siitä, kun saan kritiikkiä asioista, joissa minun olisi oikeasti varaa kehittyä. Näitähän meillä kaikilla on. Mutta nykyään ymmärrän, että kritiikki toimii parhaiten silloin, kun se esitetään asiallisesti, lempeästi ja suorasanaisesti. Tuollainen heikkimäinen tuomitseva huomauttelu on aivan eri asia ja sellaista en enää nykyelämässäni kuuntele (toimin siis juuri kuten ehdotit: kerron huomauttelijalle, että en pidä siitä). Arvostan itseäni nykyään niin paljon, että tajuan ansaitsevani parempaa.
Jännä juttu miten itseään hyvinä pukeutujina pitäviä ärsyttää huonosti pukeutuvat ihmiset eli ihmiset, joille muut arvot ovat tärkeämpiä kuin pinnallinen muodin perässä juokseminen. Harvoin huonosti pukeutuvat kommentoivat hyvin pukeutuvia. Heidän mielestään jokainen saa pukeutua ja elää kuten tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, miten itseään hyvinä pukeutujina pitäviä ärsyttää huonosti pukeutuvat ihmiset eli ihmiset, joille muut arvot ovat tärkeämpiä kuin pinnalliset arvot. Huonosti pukeutuvat eivät kiinnitä huomiota toisten peukutemiseen. Se on heille jokaisen oma asia, miten joku haluaa pukeutua.
Jos viittasit minuun hieman ylempänä kommentoineeseen, niin ei minua ärsytä Heikin pukeutuminen/tyylittömyys sinänsä, vaan se, että hän noista lähtökohdista arvostelee Miinan pukeutumista. Se ärsyttää samalla tavalla kuin jos joku huono kuski huomauttelisi hyvälle kuskille tämän ajotavasta.
Hyvin analysoitu ja näinhän se on.