Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No herranjestas. En tiedä yhtäkään suhdetta, jossa nainen ei (ainakaan välillisesti) päättäisi mitä miehensä laittaa mihinkin tilaisuuteen päällensä, jotkut jopa pakkaa miehensä matkalaukut työmatkalle tai poikien viikonloppureissuun.
Vaikkei nainen sanoisi suoraan niin johdattelee kyllä. Eikä monikaan mies sitä pidä edes pahana, että saa naisen mielipiteen vaateostoksilla, missä vaatteissa on edukseen.
PS. Heikki on ihan paras, nauttisin hänen seurastaan kyllä.
Onko oikeasti näin vaikeaa ymmärtää, mikä Heikin kommenteissa on ongelma?
Tuttavapariskunnillasi on varmaan niin, että nainen ymmärtää pukeutumisen päälle miestä paremmin, ja siksi neuvovat miehiään. Miehet ovat kiitollisia neuvoista eivätkä siis pidä niitä pahana, koska tajuavat naisen osaavan ko. asiat paremmin. En nyt mene siihen, mitä mieltä itse olen tällaisista parisuhteista, mutta sanotaan vaikka että omassa tuttavapiirissäni tämä ei ole yleistä ja oma mieheni osaa ihan itse pukeutua tyylikkäästi ja miellyttävästi.
Sen sijaan Heikin ja Miinan tapauksessa "neuvonantajana" toimii se osapuoli, jolla on selkeästi heikompi ymmärrys pukeutumisesta ja siitä, mitä yleisesti ottaen pidetään tyylikkäänä. Esim. ne sukkahousut naisella (kesällä) on nykymaailmassa useimmiten tyylirikko, ellei ole yli 70-vuotiaasta naisesta kysymys. En todellakaan tykkäisi saada vastaavanlaisia neuvoja omalta mieheltäni, ja jos niitä olisi alkanut putoilla jo ensitapaamisella, seurauksena olisi ollut vähintään tarkempaa keskustelua. Jos mies olisi vaikuttanut tyylitietoiselta, olisin keskustellut aiheesta varmistaakseni, ettei minulta ole mennyt jokin uusi kiva sukkahousupukeutumisjuttu ohi. Jos taas Heikin tapainen selvästi tyylitön mies olisi alkanut neuvomaan, olisin kehottanut aika suorapuheisesti olemaan neuvomatta asioissa, joissa hänellä ei ole asiantuntemusta.
Tässä lähdetään nyt hassusti ajatuksesta, että Heikin tyyli on jotenkin automaattisesti huonompi ja hänen kuuluisi itsekin tietää se ja olla siksi hiljaa.
Entäs jos Heikillä on mielestään mainio ja jopa hieman parempi tyylitaju kuin Miinalla?
Ajattelee tekevänsä palveluksen, kun vähän auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa moralisoija olla itse hankala ihminen, kun menee niin tunteisiin. Ärsyttää tollanen, että joku luulee voivansa neuvoa mitä muut saavat kirjoittaa!
Ihan ulkopuolisena, kyllä somekirjoittelu välillä ärsyttää ja ihmetyttää. Kommentoida voi omalla tyylillään, mutta täällä helposti ihmisillä menee voimakas tunne päälle kommentoinneissa. Tartutaan johonkin ihmiseen, johonkin piirteeseen ja arvostelu lähtee lapasesta, motataan hamaralla kun joku on ensin aloittanut huomauttamalla jostakin luonteenpiirteestä (esim. Mikko josta tuli maailman kauhein mies aika vähillä näytöillä, nyt tunteenhallinnaltaan kehittymätön Heidi on otettu hampaisiin). Kommentoinneista alkaa hävitä kaikki inhimillisyys ja suhteellisuuden taju, lähestytään koulukiusaustyyliä. Hyvä reality check olisi miettiä miltä itse näyttäisi ulkopuolisin silmin, jos omaa elämää videoitaisiin 24/7. Harvempi meistä olisi kaikesta näkemästään ylpeä, ja useammalla tuosta materiaalista voitaisiin leikata hyvin erilaisia "totuuksia" meistä ja meidän elämästä. Kun tuo muistettaisiin kun kirjoitetaan näistä ihan oikeista ihmisistä ja heidän elämistään.
Tuo on kummallisen yleinen harhaluulo, että siellä kuvattaisiin 24/7. Päin vastoin kuvaajat ovat vain harvoin ennalta sovittuna ajankohtina paikalla. Lisäksi osallistujat voivat oman harkintansa mukaan kuvata selfieklippejä
Mistä tiedät?
Suomenkielisen tuotannon budjetit ovat kansan pienen koon vuoksi olemattomia. Kaikki kulut pyritään karsimaan.
Onhan se nyt jo ajatuksena aivan älytön, että kuvaajat maleksisivat kilpailijoita kuvaten kymmenen tuntia päivässä, kun kuitenkin yhteisestä elämästä näytetään aivan lyhyen lyhyitä pätkiä.
Jos ette usko, mitatkaa sekuntikellolla. Kilpailijoista näytetyt välähdykset ovat lyhyttäkin lyhyempiä.
Et siis tiedä vaan oletat. Minä tiedän, kuvaaja kulkee mukana aamusta iltaan kun pari eivät ole töissä. Tunnen yhden joka ollut mukava aikaisempana kautena.
Siksi myös mukana olijoille täysi arvoitus miten ohjelma leikattu. Eivät pystyneet siihen pahemmin vaikuttamaan
Mistä tämä juttu siitä, että Heikki dissaa kaupankassoja tuli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa moralisoija olla itse hankala ihminen, kun menee niin tunteisiin. Ärsyttää tollanen, että joku luulee voivansa neuvoa mitä muut saavat kirjoittaa!
Ihan ulkopuolisena, kyllä somekirjoittelu välillä ärsyttää ja ihmetyttää. Kommentoida voi omalla tyylillään, mutta täällä helposti ihmisillä menee voimakas tunne päälle kommentoinneissa. Tartutaan johonkin ihmiseen, johonkin piirteeseen ja arvostelu lähtee lapasesta, motataan hamaralla kun joku on ensin aloittanut huomauttamalla jostakin luonteenpiirteestä (esim. Mikko josta tuli maailman kauhein mies aika vähillä näytöillä, nyt tunteenhallinnaltaan kehittymätön Heidi on otettu hampaisiin). Kommentoinneista alkaa hävitä kaikki inhimillisyys ja suhteellisuuden taju, lähestytään koulukiusaustyyliä. Hyvä reality check olisi miettiä miltä itse näyttäisi ulkopuolisin silmin, jos omaa elämää videoitaisiin 24/7. Harvempi meistä olisi kaikesta näkemästään ylpeä, ja useammalla tuosta materiaalista voitaisiin leikata hyvin erilaisia "totuuksia" meistä ja meidän elämästä. Kun tuo muistettaisiin kun kirjoitetaan näistä ihan oikeista ihmisistä ja heidän elämistään.
Tuo on kummallisen yleinen harhaluulo, että siellä kuvattaisiin 24/7. Päin vastoin kuvaajat ovat vain harvoin ennalta sovittuna ajankohtina paikalla. Lisäksi osallistujat voivat oman harkintansa mukaan kuvata selfieklippejä
Mistä tiedät?
Suomenkielisen tuotannon budjetit ovat kansan pienen koon vuoksi olemattomia. Kaikki kulut pyritään karsimaan.
Onhan se nyt jo ajatuksena aivan älytön, että kuvaajat maleksisivat kilpailijoita kuvaten kymmenen tuntia päivässä, kun kuitenkin yhteisestä elämästä näytetään aivan lyhyen lyhyitä pätkiä.
Jos ette usko, mitatkaa sekuntikellolla. Kilpailijoista näytetyt välähdykset ovat lyhyttäkin lyhyempiä.
Et siis tiedä vaan oletat. Minä tiedän, kuvaaja kulkee mukana aamusta iltaan kun pari eivät ole töissä. Tunnen yhden joka ollut mukava aikaisempana kautena.
Siksi myös mukana olijoille täysi arvoitus miten ohjelma leikattu. Eivät pystyneet siihen pahemmin vaikuttamaan
Taidat tuntea mielikuvituksessasi... Viime jakson tapahtumat eri pariskuntien luona näyttivät vahvasti siltä, että kaikkien luona oli oltu yhden päivän verran. Lisäksi oli itse kuvattuja monologeja/Miina kuvasi lappua peilissä. Se siitä suuren budjetin tuotannosta.
Aika tylsää noiden elämä, jos kuvaajat ovat koko ajan paikalla ja silti kasaan saadaan vain muutama lause jostain ruoanvalmistuksesta ja pyykin ripustamisesta.
Siinäkö ne parien mehevimmät jutut kiteytyvät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontrolloiva käytös on Heikin kohdalla ihan selviö.
Kaikesta pitää huomautella (esim. tatskat) ja tietenkin kertoa toiselle,
ettei niistä pidä. Tässähän on ehtinyt olla jo vaikka mitä: tatskat, kielikoru, sukkisten puuttuminen, ruma farkkutakki.
Mielestäni tosi moukkamaista varsinkin tuo tatskoista kommentointi. Olisi vaan pitänyt
omana tietonaan. Toisella on sangen huomaamattomat tatskat, mitä niitä kommentoimaan, koska ovat ja pysyvät.
Minulle itselleni tupakanpoltto on taas sellainen asia, jota inhoan. Oletan nyt tietysti, että näiltä kaikilta on sitäkin asiaa kysytty ja Miinalle se on ok.Eikös Miinan tatska ollut aika massiivinen, ei mikään huomaamaton?
Vaikka Miina olisi sanonut, ettei siedä tupakoivia miehiä, ei olisi varmastikaan estänyt asiantuntijoita tekemästä näistä kahdesta paria. Olivathan tatuoinnitkin Heikille ehdoton ei. Tanskan EA:ssa oli myös yhdistetty tupakaninhoaja ja tupakoija. Heidän osaltaan asia ratkesi ja mies lopetti tupakoinnin.
Missä jaksossa on sanottu Heikin sanoneen, että tatskat tälle ehdoton ei? Se on tullut selväksi, ettei tykkää niistä, mutta että "ehdoton ei" ? Pussailisitko itse ihmistä, jossa olisi jotain "ehdottomasti ei"tä?
Jos joku sanoo vaikka "en missään nimessä halua maanviljelijää", ei se tarkoita sitä, ettenkö voisi muuttaa mieltäni. Kyse oli siitä, minkä painoarvon asiantuntijat antavat ääneenlausutuille mieltymyksille. Saihan se yksi isotissisistä blondeista tykkäävä vaimokseen jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Minä annan tässä Eetulle nyt neuvoja, miten yövuorossa työskentelevää naista pitää kohdella:
1. Anna olla rauhassa, älä esitä mitään vaatimuksia.
2. Käy kaupassa mieluusti itse. Kun vaimo tulee aamulla, kysy haluaako syödä jotakin herättyään
3. Kun vaimo herää, anna olla rauhassa. Herääminen kestää pari tuntia. Jos ärähtelee, älä provosoidu - menee oho.
4. Kun pääset puheyhteyteen, ole hillitty ja kysy töistä vain, jos vaimo ottaa asian itse puheeksi.
5. Pientä koskettelua saa olla, kevyttä hierontaa tms, mutta seksi säästetään yövuorojen päättymiseen saakka.
6. Vapaista ja suunnitelmista saa alkaa puhumaan vasta silloin, kun vaimolla on enää yksi yö edessä. Silloin kannattaa maalailla kuvaa kaikesta kivasta, niin fiilis paranee jo alustavasti.
Voi luoja! Jos koko elämä pysähtyy muutaman yövuoron takia, eikö kannattaisi vaihtaa pois niistä. Ei tuokaan nyt ihan normaalia ole. Esim. laivoilla painetaan yövuoroja, ja silti pitää osallistua esim. pelastusvene- ja evakuointiharjoituksiin. Ei siellä kukaan hiippaile ja hymistele sun ympärilläs. Lisäksi töissä ollaan 1-2 viikkoa putkeen, ja pitää jaksaa olla ystävällinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No herranjestas. En tiedä yhtäkään suhdetta, jossa nainen ei (ainakaan välillisesti) päättäisi mitä miehensä laittaa mihinkin tilaisuuteen päällensä, jotkut jopa pakkaa miehensä matkalaukut työmatkalle tai poikien viikonloppureissuun.
Vaikkei nainen sanoisi suoraan niin johdattelee kyllä. Eikä monikaan mies sitä pidä edes pahana, että saa naisen mielipiteen vaateostoksilla, missä vaatteissa on edukseen.
PS. Heikki on ihan paras, nauttisin hänen seurastaan kyllä.
Onko oikeasti näin vaikeaa ymmärtää, mikä Heikin kommenteissa on ongelma?
Tuttavapariskunnillasi on varmaan niin, että nainen ymmärtää pukeutumisen päälle miestä paremmin, ja siksi neuvovat miehiään. Miehet ovat kiitollisia neuvoista eivätkä siis pidä niitä pahana, koska tajuavat naisen osaavan ko. asiat paremmin. En nyt mene siihen, mitä mieltä itse olen tällaisista parisuhteista, mutta sanotaan vaikka että omassa tuttavapiirissäni tämä ei ole yleistä ja oma mieheni osaa ihan itse pukeutua tyylikkäästi ja miellyttävästi.
Sen sijaan Heikin ja Miinan tapauksessa "neuvonantajana" toimii se osapuoli, jolla on selkeästi heikompi ymmärrys pukeutumisesta ja siitä, mitä yleisesti ottaen pidetään tyylikkäänä. Esim. ne sukkahousut naisella (kesällä) on nykymaailmassa useimmiten tyylirikko, ellei ole yli 70-vuotiaasta naisesta kysymys. En todellakaan tykkäisi saada vastaavanlaisia neuvoja omalta mieheltäni, ja jos niitä olisi alkanut putoilla jo ensitapaamisella, seurauksena olisi ollut vähintään tarkempaa keskustelua. Jos mies olisi vaikuttanut tyylitietoiselta, olisin keskustellut aiheesta varmistaakseni, ettei minulta ole mennyt jokin uusi kiva sukkahousupukeutumisjuttu ohi. Jos taas Heikin tapainen selvästi tyylitön mies olisi alkanut neuvomaan, olisin kehottanut aika suorapuheisesti olemaan neuvomatta asioissa, joissa hänellä ei ole asiantuntemusta.
Tässä lähdetään nyt hassusti ajatuksesta, että Heikin tyyli on jotenkin automaattisesti huonompi ja hänen kuuluisi itsekin tietää se ja olla siksi hiljaa.
Entäs jos Heikillä on mielestään mainio ja jopa hieman parempi tyylitaju kuin Miinalla?
Ajattelee tekevänsä palveluksen, kun vähän auttaa.
No eikö tämä ole päivänselvää? Tuskin kukaan antaa neuvoja samalla ajatellen "olen kyllä surkea tässä".
Vierailija kirjoitti:
Aika tylsää noiden elämä, jos kuvaajat ovat koko ajan paikalla ja silti kasaan saadaan vain muutama lause jostain ruoanvalmistuksesta ja pyykin ripustamisesta.
Siinäkö ne parien mehevimmät jutut kiteytyvät?
Jotenkin ristiriitainen kommentti. Juurihan täällä on keskusteltu viikko Roosasta ja Heikistä
Uskon, että molemmat naureskelivat sille lähiömuija-jutulle ihan läppänä, koska tuo vanha Hertsikkahan on pidettyä, idyllistä seutua eli kaukana mistään gettolähiöstä.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että molemmat naureskelivat sille lähiömuija-jutulle ihan läppänä, koska tuo vanha Hertsikkahan on pidettyä, idyllistä seutua eli kaukana mistään gettolähiöstä.
Mihin uskosi perustuu? Ei ainakaan siihen, mitä nähtiin.
Missä vaiheessa Heikki on osoittanut halveksivansa kaupan kassatyöntekijää, tai ketään muutakaan?
Njoo, onpahan taas väännetty. Ihminen, jonka keskeinen arvo on sosiaalinen yhdenvertaisuus halveksuu kaupan kasdoja. Wtf.
Kerronpa teille tositarinan.
Heikki on mies, joka ei fyysisellä ja sosiaalisella habituksellaan ja puhetyylillään vetoa kaikkiin.
Hänhän edustaa kansalaista, joka ei ole muodissa. Hän ei ole lipevä, hän mutisee, hän on ryhditön, hänestä ei välity dynaamisuus ja hän kertoo, mitä ajattelee.
Hän on kaikkea sitä, jota kansainvälisen firman lipeväksi koulutettu kauppaneuvottelija ei ole.
Siksi hän ärsyttää, koska nykykansa on tottunut hajuttomuuteen, värittömyyteen ja harmittomaan sujuvuuteen.
Heikin persoonaan liittyvä rouheus ja erilaisuus ei keskivertokansaa nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä annan tässä Eetulle nyt neuvoja, miten yövuorossa työskentelevää naista pitää kohdella:
1. Anna olla rauhassa, älä esitä mitään vaatimuksia.
2. Käy kaupassa mieluusti itse. Kun vaimo tulee aamulla, kysy haluaako syödä jotakin herättyään
3. Kun vaimo herää, anna olla rauhassa. Herääminen kestää pari tuntia. Jos ärähtelee, älä provosoidu - menee oho.
4. Kun pääset puheyhteyteen, ole hillitty ja kysy töistä vain, jos vaimo ottaa asian itse puheeksi.
5. Pientä koskettelua saa olla, kevyttä hierontaa tms, mutta seksi säästetään yövuorojen päättymiseen saakka.
6. Vapaista ja suunnitelmista saa alkaa puhumaan vasta silloin, kun vaimolla on enää yksi yö edessä. Silloin kannattaa maalailla kuvaa kaikesta kivasta, niin fiilis paranee jo alustavasti.
Voi luoja! Jos koko elämä pysähtyy muutaman yövuoron takia, eikö kannattaisi vaihtaa pois niistä. Ei tuokaan nyt ihan normaalia ole. Esim. laivoilla painetaan yövuoroja, ja silti pitää osallistua esim. pelastusvene- ja evakuointiharjoituksiin. Ei siellä kukaan hiippaile ja hymistele sun ympärilläs. Lisäksi töissä ollaan 1-2 viikkoa putkeen, ja pitää jaksaa olla ystävällinenkin.
No toisilla se elämä pysähtyy yövuorojen ajaksi. Minusta ihan hyviä ohjeita, vaikka nyt hieman kärjistettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Njoo, onpahan taas väännetty. Ihminen, jonka keskeinen arvo on sosiaalinen yhdenvertaisuus halveksuu kaupan kasdoja. Wtf.
kertokaa ny missä kohtaa Heikki on näin sanonu?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin huomaa tästäkin keskustelusta, että miehet saa perseillä mutta naisten pitäisi vaan ymmärtää. Mutta annas olla jos se onkin nainen, joka töksäyttelee eikä ole aina parhaimmilaan niin eiköhän lynkata sivukaupalla.
Heikillä on käynyt helvetinmoinen tuuri, koska on löytänyt tollaisen puolison kuin Miina joka ymmärtää ja kestää. Mikään pakko ei olisi kyllä. Kelatkaa jos naine olisi sanonut "joo olisin mäkin halunnut isomunaisemman miehen", koita siinä sitten rakentaa suhdetta niistä asetelmista.. Jostain syystä Heikkiä pitää ymmärtää mutta ei missään tapauksessa Rosaa. Rosa pahin ihminen maan päällä eikä ansaitse ketään koska ei yövuoron jälkeen jaksa höpistä nälkäisenä.
Tietääkseni myös Rosa on Heikin tavoin valmis muuttumaan ja reflektoi käytöstään kameralle eikä itsekään ymmärrä miksi ahdistaa. Moni kuvittelee, miten käyttäisi kameroiden edessä kun on mennyt tuntemattoman kanssa naimisiin, mutta todellisuudessa me ei tiedetä. Rosa voisi olla mukavampi, mutta toisaalta näemme sekuntteja heidän elämästään, joten sen perusteella ei kovin pitkiä analyyseja voi tehdä.
Mun mielestä molemmat ovat - sori nyt vaan - perseestä. Kummankaan käytös ei ole ollut sopivaa.
Ei minulle ainakaan ole ohjelmassa nähdystä täysin selvinnyt, että missä kontekstissa se ettei Heikki pidä tatuoinnista ja lävistyksistä on käyty läpi. Hääjaksossa oli niistä yllättynyt, mutta oliko se nyt tämä "vieroksunta" vai oliko muutakin? Toisaalta Miina itse kehotti itse Heikkiä puhumaan suoraan siitä, mitkä ovat ensivaikutelmat ja sanoi, ettei mene totuudesta rikki. Jos Heikki on silloin kertonut niin kuin asia on, eli että vähän vierastaa kyseisiä ominaisuuksia, niin onko se väärin sanottu?