Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan olla että Miina ja Heikki on paritettu tarkoituksella potentiaalisen viihdearvon vuoksi?
Kandee muistaa, että EA on kuitenkin formaatti. Ja niin raa’alta kuin se tuntuukin, formaattiin tuntuu kuuluvan että yksi täysin ihmeellinen pari laitetaan yhteen nimenomaan ”mehukkaan” tv-ohjelman vuoksi. Näin on ollut hyvin usein myös muiden maiden versioissa silmämääräisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mun mielestä on todella surullista, että näistä ohjelman naisista parhaat tulot on juuri sairaanhoitajalla. Sillä ollaanhan me nyt aivan järkyttävässä palkkakuopassa. Mitä tämä kertoo naisten ansiotasosta yleensä? 36000€:n tuloilla olet tulokuningatar! 🤦🏻♀️
Kahdesta muusta naisesta toinen on opiskelija ja toinen lastenhoitaja. Eiköhän tuo 36 000€ palkka ole ihan riittävä sairaanhoitajalle. Nuo kaksi muuta tuskin ikinä tulevat yhtä hyvää palkkaa saamaan.
Katsotaan, kun itse sairastut tai läheisesi sairastuu, alkaako arvostuksesi nousta. Kommentistasi paistaa halveksunta.
En ole sama, jolle vastasit, mutta arvostan kyllä sairaanhoitajia ja hienoa, että heillä on palkka kuin minulla, arkkitehdilla. Toki saan sen ilman vuorotyö- ym lisiä.
Vierailija kirjoitti:
Siis camoon nyt jotain rajaa näiden ammattiparien kanssa. Parisuhteella ei ole mitään tekemistä työn kanssa. Kuinka moni aviopari oikeesti tekevät noin samankaltaisia töitä. Ihan tyhmää.
Voi "asiantuntijat". Laitetaan palomies sairaanhoitajan kanssa, ja lastentarhanopettaja opettajan kanssa. Skilss... Ei herranjumala
Samaa mieltä. Onko pariskuntien taloutta ajateltu? Olisi pitänyt laittaa esim. insinööri + opettaja ja lastentarhanopettaja + juristi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo matikanope tienaa yli 50.000 vuodessa!! Ja päälle ruhtinaalliset lomat...huhhuh ei kyllä parane opettajien valittaa työloistaan...
Lukion opettaja jolla ikälisiä ja ehkä erityiskorvattavia lisiä voi päästä tuohon summaan.
Joo voi saada. Ei kannata kadehtia lukio opettajan työtä nykypäivänä. Aika moni tekee pitkää päivää ja vielä viikonloputkin töitä.
Palomiehen palkka on n 3500e/ kk. Sairaanhoitaja saattaa päästä samaan jos tekee vuorotyötä ja on ehtinyt saada kokemuslisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan olla että Miina ja Heikki on paritettu tarkoituksella potentiaalisen viihdearvon vuoksi?
Kandee muistaa, että EA on kuitenkin formaatti. Ja niin raa’alta kuin se tuntuukin, formaattiin tuntuu kuuluvan että yksi täysin ihmeellinen pari laitetaan yhteen nimenomaan ”mehukkaan” tv-ohjelman vuoksi. Näin on ollut hyvin usein myös muiden maiden versioissa silmämääräisesti.
Minä taas uskon, että mitä parempia pareja ohjelmaan löydetään, sen suositumpi ohjelma. Harva on niin ilkeä, että toisten riitely tai pieleen menevä tuore avioliitto herättäisi positiiviia tunteita, aika sairasta vahingoniloa olisi. Minulla ainakin menisi maku kokonaan, jos ei edes yksi pareista jäisi yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis camoon nyt jotain rajaa näiden ammattiparien kanssa. Parisuhteella ei ole mitään tekemistä työn kanssa. Kuinka moni aviopari oikeesti tekevät noin samankaltaisia töitä. Ihan tyhmää.
Voi "asiantuntijat". Laitetaan palomies sairaanhoitajan kanssa, ja lastentarhanopettaja opettajan kanssa. Skilss... Ei herranjumala
Samaa mieltä. Onko pariskuntien taloutta ajateltu? Olisi pitänyt laittaa esim. insinööri + opettaja ja lastentarhanopettaja + juristi.
Ohjelmassa ei ole yhtäkään lto:ta, joten sikäli epärelevanttia kenenkään miettiä tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden maiden EA:t on tosi ilkeitä! Tuotannot ilmiselvästi pistää pareja yksi risti kaksi ja sen jälkeen katselee pareja kieli pitkällä. Suomessa ollaan vielä ihan nössötasolla tämän suhteen. Mikä kai on hyvä, mutta toisaalta tietysti ulkomaiden viihdearvon läpinäkyvyys tekee selväksi sen, että ohjelmaan ei kannata lähteä turhan korkein toivein.
Eikö kenelläkään ole mitään tietoa siitä, ovatko parit vielä yhdessä? Heidän somekanavistaan ei ole ilmeisesti mitään tietoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo matikanope tienaa yli 50.000 vuodessa!! Ja päälle ruhtinaalliset lomat...huhhuh ei kyllä parane opettajien valittaa työloistaan...
Lukion opettaja jolla ikälisiä ja ehkä erityiskorvattavia lisiä voi päästä tuohon summaan.
Joo voi saada. Ei kannata kadehtia lukio opettajan työtä nykypäivänä. Aika moni tekee pitkää päivää ja vielä viikonloputkin töitä.
Ainoa vaan, että viikonlopusta ei makseta eikä usein niistä pitkistä päivistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa vaan, että viikonlopusta ei makseta eikä usein niistä pitkistä päivistäkään.
Niinpä. Itse tuota työtä teen, ja tiedän kyllä mistä puhun.
Mut ehkä tässä keskustelussa ollaan menty vähän sivuraiteille. Ei tuo palkka ole ehkä tärkein asia kumppanin etsinnässä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Tiina ja Samuel sekä Markus ja Johanna ovat aika erikoisia pareja tosielämää ajatellen. Siis jos ilman ohjelmaa nuo parit kohtaisivat, niin tuskin jaksaisivat miehet kovinkaan pitkään olla lumoutuneita bosslady-meiningistä. Ainahan vähäiselläkin kritisoinnilla tai sanomisilla saa karkotettua miehet! Vaikka olisi ihan syystä tapahtuvaa.
Ohjelmassa tästä tuleekin ikään kuin hauska trademark. Onko siis löydetty erityisen poikkeukselliset miehet, joilla hermot kestää ja on vahva tahto pitää suhdetta yllä, vai johtuuko tämä kaikki ohjelmasta? Että siinä sitten mäkätyksen keskellä on kiinnostuttu kuitenkin niin paljon, ettei enää viitsitä heittää hanskoja tiskiin.
Mun kokemuksen mukaan miehet ovat uskomattoman joustavia ja pitkäpinnaisia. Itsekin olen (ollut) tällainen "bosslady". Kun muistelee Tiinaa ja Johannaa, niin kyllähän sen pomottelun takana näkyi sitten se pilkahdus kovasti rakkautta ja yhteyttä kaipaavaa, epävarmaa naista. Viisas mies näkee naisen sen "hankaluuden" takana. Ja viisas nainen näyttää lopulta haavoittuneisuutensa ja epävarmuutensa ja luopuu suojamekanismeistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Tiina ja Samuel sekä Markus ja Johanna ovat aika erikoisia pareja tosielämää ajatellen. Siis jos ilman ohjelmaa nuo parit kohtaisivat, niin tuskin jaksaisivat miehet kovinkaan pitkään olla lumoutuneita bosslady-meiningistä. Ainahan vähäiselläkin kritisoinnilla tai sanomisilla saa karkotettua miehet! Vaikka olisi ihan syystä tapahtuvaa.
Ohjelmassa tästä tuleekin ikään kuin hauska trademark. Onko siis löydetty erityisen poikkeukselliset miehet, joilla hermot kestää ja on vahva tahto pitää suhdetta yllä, vai johtuuko tämä kaikki ohjelmasta? Että siinä sitten mäkätyksen keskellä on kiinnostuttu kuitenkin niin paljon, ettei enää viitsitä heittää hanskoja tiskiin.
Mun kokemuksen mukaan miehet ovat uskomattoman joustavia ja pitkäpinnaisia. Itsekin olen (ollut) tällainen "bosslady". Kun muistelee Tiinaa ja Johannaa, niin kyllähän sen pomottelun takana näkyi sitten se pilkahdus kovasti rakkautta ja yhteyttä kaipaavaa, epävarmaa naista. Viisas mies näkee naisen sen "hankaluuden" takana. Ja viisas nainen näyttää lopulta haavoittuneisuutensa ja epävarmuutensa ja luopuu suojamekanismeistaan.
Kyllä, mutta moni mies on ottanut jalat jo alleen siinä vaiheessa, näki mitä muuta tahansa. Sitten siinä voikin käydä niin, että se ent. bosslady jää nyyhkimään ihan palasina itsekseen, kun taas toinen suhtautuu tosi kylmästi.
Eli siis mä en ole kyllä monia joustavia ja pitkäpinnaisia tavannut, vaan kaikki analysointi ja kritisointi on aina ultimate-negaa mukamas jne.
Vesa on ihan törkeen kuuma! Ihanan älykäs ja pohdiskeleva mies, jolla vetoava tapa hymyillä vinoon. Jos se eroaa Sinistä niin pliis antakaa sille mun numero!
Akateeminen pariskunta on mun ennakkosuosikki. Luulen, että Heikille on vieraampaa puhua itsestä kuin ilmiöistä, joten oikeanlaisen juttukumppanin kanssa se voi tulla äkkiäkin ulos kuorestaan. Miina taas vaikuttaa tyypiltä, jonka kanssa tulisin itse varmaan hyvin juttuun - harmi kun ei olla koskaan törmätty, vaikka meillä on sama tiedekuntakin.
Kolme muuta jättää kylmäksi.
Noniin eka jakso katsottu ja fiiliksiä:
Kaikki tyypit vaikutti tosi mukavilta ja kerrankin näyttää siltä että kaikki ovat vakavissaan lähteneet mukaan (vrt. aiemman kauden Roni).
Heikki ja Miina - näillä kahdella näyttää olevan arvot niin täysin samassa linjassa että saattaa toimia. Heidän välilleen syntyy helposti ainakin kunnioitusta juurikin arvojen takia. En ole järkyttynyt Heikin asunnosta, selkeästi asuu asuntolassa säästääkseen rahaa, elihän viime kauden Markuskin aika 'erikoisesti'. Nämä kaksi voisivat valmistumisiensa jälkeen pakata kimpsunsa ja kampsunsa ja lähteä kehitysaputöihin tai jonnekin muualle esim. YK-hommiin.
Suvi ja Vesa - Suvin kaaso oli ihan mahtava 'sä saat sun oman pikku-Vesan!'. Suvi vaikuttaa tosi hauskalta ja lämpimältä. Vesan kuiva huumori varmaan osuu yksiin. Vaikuttivat molemmat aika vilpittömiltä. Tavallisia nuoria aikuisia jotka ovat löytäneet oman juttunsa, en usko että heitä pistetttiin yksiin koska molemmat lasten kanssa tekemisissä vaan ihan muista (kunnon) syistä)
Rosa ja Eetu - Myönnän, pyörittelin silmiä Eetulle kun luin lehtijutun uusista osallistujista, annettiin kuva pinnallisesta tyypistä (tyyliin Roni), mutta avajausjaksossahan sai aivan eri kuvan! Eetu vaikutti avoimelta ja sydämelliseltä. Rosa on kauden sporttinen tärpästikkeli. Uskon että tulevat hyvin juttuun ja yhteinen aktiivinen elämäntapa helpottaa tutustumista.
Noin yleisesti tästä kaudesta tuli jotenkin parempi fiilis kuin aiemmista. Ja mikä sen mukavampaa kuin puida kaikki perinpohjin Official-ketjussa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ajattelin, että tää akateeminen pari voisi kohdata. Arvot ja kiinnostuksen kohteet tuntuu olevan hyvin samanlaisia. Kyllä ne mun mielestä ratkaisee paljonkin parisuhteessa vaikka joku täällä sanoikin, että mitä väliä ammateilla parisuhteessa. No ei välttämättä mitään, mutta ammatillinen suuntautuminen ja akateemisuus kyllä kertovat kiinnostuksen kohteista yleensä jotain. Mielenkiintoiseksi tässä jää se millainen mahtaa olla Miinan miesmaku. Onko se tuollainen rauhallisempi tutkija tyyppi vai pitäisikö miehessä silti olla vähän enemmän särmää hänen makuunsa? Toki asiantuntijat varmasti ovatkin selvittäneet parien makua, mutta onhan Miina voinut toivoa itselleen tasapainottavaa rauhallista miestä. Mutta Miina taisi puhua myös sellaisesta ilkikurisuudesta, joten olisiko sillä viitannut vähän särmikkäämpään mieheen. Heikistä saa kyllä kuitenkin sellaisen kuvan, että kun tutustuu paremmin niin hänestä saattaa löytyä uusia puolia. Mielenkiintoinen pari. Mukava kun on kerrankin vähän erilaisempi pari kuin vain niitä sairaanhoitajia, fyssareita, opettajia tms. Paperilla tämä pari toimii, mutta toimiiko käytännössä. Se jää nähtäväksi.
Mun mielestä vaikuttaa just siltä, että asiantuntijat ovat hoksanneet että hakijoissa on kaksi akateemista vähempiosaisen puolustajaa, ja sitten heidät on silmät kiilussa paritettu ottamatta huomioon enää mitään muuta. Kyllähän miina on varmasti opinnoissaan kohdannut heikin kaltaisia hissukkamiehiä, ja heikki miinan kaltaisia räväköitä feministejä, eikä paria ole niistä löytynyt. Odotan heikin ja miinan olevan täysi katastrofi. Miina ehkä yrittää epätoivoisesti saada hommaa käyntiin koska ei halua olla luovuttaja, mutta heikki ei pysty avautumaan ja olemaan oma itsensä niin energisen persoonan kanssa. Loppuklipissä heikki sanoi odottavansa rauhallista naista. Siitä jo selvisi ettei asiantuntijat ottaneet näitä toiveita lainkaan huomioon, tuijottivat vain papereita.
Itse koen olevani tosi samanlainen Miinan kanssa: akateeminen, sanavalmis, 30, matkustan paljon ja olemme opiskelleet samaa ainetta. Vapaa-aikaan kuuluu paljon järjestö ja vapaaehtoistyötä. Oma aviomieheni on lukion käynyt persu :D Minua ei haittaa meidän erilaiset taustat tai arvomaailmat, sillä se tekee keskusteluista mielenkiintoisia. Tottakai löytyy myös yhteistä arvopohjaa, mutta paljon on myös sellaista puhdasta debattia, jonka emme anna koskaan mennä tunteelliseksi riitelyksi vaan ennemmin vain keskitymme argumentointiin. Jos riita on tulossa mihinkään arvoihin liittyvästä, niin keskeytämme heti aiheesta puhumisen ja keskitymme sitten enemmän parisuhdemeininkiin ja koitamme seuraavana päivänä uudestaan.
Itselleni kun on tärkeätä samat arvot, niin eikö sinua haittaa yhtään se, että toinen voi mielipiteillään loukata muita ihmisiä, vaikka ei ehkä suoraan sinua? Itse olen aina sanonut, että se on mulle tärkeintä, miten ihminen kohtelee ylipäänsä ihmisiä. Ei se paljon lohduta, miten joku kohtelee minua.
Mitä Heikin asumiseen tulee, niin ei kai kukaan valmiiksi muuta isoon kämppään. Että jos vaikka kun, niin laitetaas ny vähän apurahoja palamaan. Veikkaisin, että jos naimisiin jää, niin ajatuksena ei ole kuitenkaan elää koko elämää yksiössä.
Ulkomaiden (ainakin joidenkin) EA:issa tyypit etsivät yhdessä asunnon, mikä onkin hyvä. Eiköhän siinä myös tuotanto kustanna sen tilapäisen kämpän.
Mä en ajattelisi, että eri arvot on automaattisesti loukkaavia. Ennemmin tärkeää on se, että kunnioittaa ja hyväksyy erilaiset ihmiset ja heidän tapansa niin kauan kuin tapoihin ei kuulu, että se oma arvo aiheuttaisi suoraa haittaa tai vaivaa toiselle, esim "sinä et saa harrastaa seksiä ennen avioliittoa, koska se minusta väärin".
Vesa ja Sini vaikutti hyvältä parilta!
Mutta kun täällä on parjattu sitä Heikin asuntoa niin minulla kyllä ennemminkin nousi karvat pystyyn Vesan talosta. Ymmärrän että heillä on sukupolvenvaihdos menossa talon suhteen, mutta itseäni ei ainakaan hirveästi houkuttaisi asettua emännäksi 70-luvun taloon, jossa lastenlasten kuvat hymyilevät kirjahyllystä.
Toivottavasti syntyy hyviä pareja.
Viron vastaavassa ohjelmassa oli eräs mies, joka on vähintäänkin lievästi psykopaatti. Seurusteli sarjan jälkeen hyvän ystäväni kanssa. Kiristystä, kyttäämistä ja todella rankkaa henkistä väkivaltaa. Ystäväni käy terapiassa edelleen.
Hmmh. Opettajia on niin monenlaisia. Olen minäkin sivutoiminen tuntiopettaja/kouluttaja, mutta koska en ole julkisella puolella, ei liity keskusteluun mitenkään.