Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilevä Tuomas kirjoitti:
Heikille on kuulemma tullut "epäilyksen tunteita" heti kättelyssä...
Siis tuosta parista Heikki ei kyllä ole se, jolla on varaa kokea "tyytyvänsä" ainakaan esittelyn perusteella. Tottakai sitä voi tuntea jotain pettymystä, mutta on myös eri asia, kuinka kohteliasta sitä nyt on ääneen sanoa. Mitä Miss Suomea hän oikein odotti?
Ei kai vaan ole niin, että Heikki on seurannut miten koulutetuille naisille ei meinaa löytyä vastaavantasoisesti koulutettuja miehiä, ja nyt ajatteleekin olevansa kaikkien unelmamies ja ansaitsevansa tästä hyvästä vähintään lisensiaattitasolla olevan Miss Suomen? Yliopistolla hengaaminen saattaa myös vääristää käsitystä siitä, minkälaisia (ja minkä verran) miehiä on tarjolla suhteessa naistarjontaan. Tai sitten Heikki odotti jotain värittömämmän oloista tapausta, Miinasta näkyy minusta että on helposti lähestyttävä ja ulospäinsuuntautunut.
Tuskin on. Kyllä miehet tilanteen tietävät
ohis
En ymmärrä miksi Heikkiä pidetään jossain kommenteissa puolisoaan ulkoisesti vähemmän edustavana. Onhan Heikki komea äijä, ulkonäössä Kauko Röyhkän tyylistä tummanpuhuvaa karismaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo matikanope tienaa yli 50.000 vuodessa!! Ja päälle ruhtinaalliset lomat...huhhuh ei kyllä parane opettajien valittaa työloistaan...
Menisitkö itse? Ensin opiskelet matikkaa viisi vuotta ja sitten opetusharjoittelu päälle. Saat yläasteella kymmeniä ryhmiä levottomia ja matikasta kiinnostumattomia teinejä. Ryhmässä mukana masentuneita, itsetuhoisia, lähes lukutaidottomia ja muutama välkky, joka oppisi, jos häntä ehtisi opettaa. Päälle vaativat vanhemmat ja jatkuvasti muuttuvat opetussuunnitelmat. Koko ajan teemapäiviä, projekteja, muutoksia. Illat ja viikonloput menevät tuntisuunnitelmien tekoon ja kokeiden ja projektien arviointiin. Ja puhelimessa puhumiseen oman valvontaluokan ongelmaäidin kanssa. Sairaalassa olevalle kerrot viikon läksyt ja pidät kokeita silloin kun hänelle sopii.
Kesällä käyt kursseja ohjelmoinnista ja epävakaan oppilaan/vanhemman kohtaamisesta.
Heinäkuussa unohdat koulun. Paitsi kaupassa, kun joka toinen sanoo jotain opettajan pitkästä lomasta.
Elokuun alussa saat uuden lukujärjestyksen ja alat miettiä ja suunnitella seuraavaa lukuvuotta. Ja kenties ihan uutta oppiainetta, jota pääset opettamaan, kun siihen ei saatukaan tuntiopettajaa. (Terveystieto, historia, liikunta tms. ) Toki siitä vähän maksetaan. Samoin jos jaksat pitää iltaisin ohjelmointikerhoa tai matikan tsemppiryhmää, siitäkin saat pienen korvauksen. Jos sairastut koulun home- tai ilmanvaihto-ongelmista, et saa diagnoosia. Ihan itsestään sinulle puhkesi astma ja monikemikalioherkkyys.
Onneksi saat syödä koulun ruokalassa suolatonta ja sydänystävällistä kasvisruokaa ja sitä näkkäriä, josta et pitänyt lapsenakaan. Samalla valvot riehuvia teinejä ja tietysti maksat ateriasi, vaikka et ehtisi sitä puuroannostasi syömään.
Ihan vapaasti saa mennä kokeilemaan. Kerro sitten, mikä olisi mielestäsi kohtuullinen korvaus? Tai kohtuulliset työolot?
Menisin kyllä! Lähihoitaja pesee potilaiden eritteitä vuorotyössä paljon pienemmällä palkalla. Lastentarhanopettaja saa kuulovaurion lasten kirkumisesta ja raksaduunari painaa 8 h päivää ulkotöissä -15 asteessa kunnes selkä sanoo poks. Rankkaa on töissä muillakin ja opejen palkkataso on ihan kohdallaan. Ohis.
Tämän kauden naiset on kaikki lyhyenpuoleisia (alle 160 cm) pikkupullukoita. Tavallisen näköisiä verrattuna edellisten kausien naisiin. No se ei sinänsä ole mikään ongelma kun ei nämä miehetkään niin erikoisia ole. Se ulkonäöstä. Muuten vaikuttavat kaikki oikein mukavilta ja odotan innolla mitä tuleman pitää. Kuka muuttaa kenenkin luokse? Heikki voi muuttaa vain Miinan luokse (mahtumiskysymys). Mielenkiintoisin pari on Heikki & Miina.
Kivaa katsoa tätä suomalaista versiota, kun vaikuttaa siltä, että asiantuntijat ovat tosissaan yrittäneet löytää hyviä matchejä - ei vain pareja, joiden avulla saadaan aikaan TV-draamaa.
Kaikki vaikuttavat hyviltä pareilta! Lähtökohta on hyvä. Eihän sitä silti tiedä, miten kemia jne. lähtee syntymään, mutta hyvä alku! Odotan mielenkiinnolla jatkoa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo matikanope tienaa yli 50.000 vuodessa!! Ja päälle ruhtinaalliset lomat...huhhuh ei kyllä parane opettajien valittaa työloistaan...
Lukion opettaja jolla ikälisiä ja ehkä erityiskorvattavia lisiä voi päästä tuohon summaan.
Joo voi saada. Ei kannata kadehtia lukio opettajan työtä nykypäivänä. Aika moni tekee pitkää päivää ja vielä viikonloputkin töitä.
Ainoa vaan, että viikonlopusta ei makseta eikä usein niistä pitkistä päivistäkään.
Niin, kun ne tavallaan sisältyvät palkkaan. Tuntien valmistelu, kokeiden korjaus ym. Ei ne ole mitään ylityötä.
Näinhän se on. 15 h tunteja + 15 valmisteluja = 30 h töitä viikossa, 4000 e palkka ja lomia vuodessa 3 kk. Rankkaa on.
Vierailija kirjoitti:
Taas on pyörä tällä kaudella jota ei voi jättää ulos.
Paremman laatuinen pyörä. Varastetaan.
Eiks Heikki oo matikan ope ja toinen ei akateeminen lastenhoitaja. Ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukion opettaja jolla ikälisiä ja ehkä erityiskorvattavia lisiä voi päästä tuohon summaan.
Joo voi saada. Ei kannata kadehtia lukio opettajan työtä nykypäivänä. Aika moni tekee pitkää päivää ja vielä viikonloputkin töitä.
Ainoa vaan, että viikonlopusta ei makseta eikä usein niistä pitkistä päivistäkään.
Niin, kun ne tavallaan sisältyvät palkkaan. Tuntien valmistelu, kokeiden korjaus ym. Ei ne ole mitään ylityötä.
Näinhän se on. 15 h tunteja + 15 valmisteluja = 30 h töitä viikossa, 4000 e palkka ja lomia vuodessa 3 kk. Rankkaa on.
20 h tunteja, 20-40 h valmisteluja yms., 3000e palkka ja kesät työttömänä. Tervetuloa
- mafy-ope
Kyllä monelle pitkälle miehelle lyhyt nainen on turn-off.
Samoin tatuoinnit ovat monelle miehelle iso "no way, Jose" - tämän kauden naisilla ne ovat myös koht. rumia.
Joten jos nuo kaksi esim. yhdistyvät alttarilla niin tottakai reaktio on negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis camoon nyt jotain rajaa näiden ammattiparien kanssa. Parisuhteella ei ole mitään tekemistä työn kanssa. Kuinka moni aviopari oikeesti tekevät noin samankaltaisia töitä. Ihan tyhmää.
Voi "asiantuntijat". Laitetaan palomies sairaanhoitajan kanssa, ja lastentarhanopettaja opettajan kanssa. Skilss... Ei herranjumala
Samaa mieltä. Onko pariskuntien taloutta ajateltu? Olisi pitänyt laittaa esim. insinööri + opettaja ja lastentarhanopettaja + juristi.
Paljon on insinöörejä myös DI joilla sairaanhoitaja puoliso niin myös palomiehillä.poliiseilla jopa lääkäreillä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi Heikkiä pidetään jossain kommenteissa puolisoaan ulkoisesti vähemmän edustavana. Onhan Heikki komea äijä, ulkonäössä Kauko Röyhkän tyylistä tummanpuhuvaa karismaa.
Vetelä olemus ei viehätä.
https://www.is.fi/viihde/art-2000005821415.html
Voi Heikki....
Tässä se taas nähdään, että ne kaikista kummallisimman oloiset miehet, joilla ei ole vientiä naismarkkinoilla, ovat niitä, joilla on eniten kriteerejä naisille ja jotka odottavat missin ulkonäköä. Ja jotka ovat kärkkäitä kritisoimaan naisen ulkonäköä ääneen julkisestikin, kun se ei herraa miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ajattelin, että tää akateeminen pari voisi kohdata. Arvot ja kiinnostuksen kohteet tuntuu olevan hyvin samanlaisia. Kyllä ne mun mielestä ratkaisee paljonkin parisuhteessa vaikka joku täällä sanoikin, että mitä väliä ammateilla parisuhteessa. No ei välttämättä mitään, mutta ammatillinen suuntautuminen ja akateemisuus kyllä kertovat kiinnostuksen kohteista yleensä jotain. Mielenkiintoiseksi tässä jää se millainen mahtaa olla Miinan miesmaku. Onko se tuollainen rauhallisempi tutkija tyyppi vai pitäisikö miehessä silti olla vähän enemmän särmää hänen makuunsa? Toki asiantuntijat varmasti ovatkin selvittäneet parien makua, mutta onhan Miina voinut toivoa itselleen tasapainottavaa rauhallista miestä. Mutta Miina taisi puhua myös sellaisesta ilkikurisuudesta, joten olisiko sillä viitannut vähän särmikkäämpään mieheen. Heikistä saa kyllä kuitenkin sellaisen kuvan, että kun tutustuu paremmin niin hänestä saattaa löytyä uusia puolia. Mielenkiintoinen pari. Mukava kun on kerrankin vähän erilaisempi pari kuin vain niitä sairaanhoitajia, fyssareita, opettajia tms. Paperilla tämä pari toimii, mutta toimiiko käytännössä. Se jää nähtäväksi.
Mun mielestä vaikuttaa just siltä, että asiantuntijat ovat hoksanneet että hakijoissa on kaksi akateemista vähempiosaisen puolustajaa, ja sitten heidät on silmät kiilussa paritettu ottamatta huomioon enää mitään muuta. Kyllähän miina on varmasti opinnoissaan kohdannut heikin kaltaisia hissukkamiehiä, ja heikki miinan kaltaisia räväköitä feministejä, eikä paria ole niistä löytynyt. Odotan heikin ja miinan olevan täysi katastrofi. Miina ehkä yrittää epätoivoisesti saada hommaa käyntiin koska ei halua olla luovuttaja, mutta heikki ei pysty avautumaan ja olemaan oma itsensä niin energisen persoonan kanssa. Loppuklipissä heikki sanoi odottavansa rauhallista naista. Siitä jo selvisi ettei asiantuntijat ottaneet näitä toiveita lainkaan huomioon, tuijottivat vain papereita.
Itse koen olevani tosi samanlainen Miinan kanssa: akateeminen, sanavalmis, 30, matkustan paljon ja olemme opiskelleet samaa ainetta. Vapaa-aikaan kuuluu paljon järjestö ja vapaaehtoistyötä. Oma aviomieheni on lukion käynyt persu :D Minua ei haittaa meidän erilaiset taustat tai arvomaailmat, sillä se tekee keskusteluista mielenkiintoisia. Tottakai löytyy myös yhteistä arvopohjaa, mutta paljon on myös sellaista puhdasta debattia, jonka emme anna koskaan mennä tunteelliseksi riitelyksi vaan ennemmin vain keskitymme argumentointiin. Jos riita on tulossa mihinkään arvoihin liittyvästä, niin keskeytämme heti aiheesta puhumisen ja keskitymme sitten enemmän parisuhdemeininkiin ja koitamme seuraavana päivänä uudestaan.
Tottakai ajattelen tämän vahvasti itseni kautta, mutta mun on todella vaikea nähdä näitä kahta parina. Asia on juuri, kuten sanoit: minä olen opintojen yhteydessä tavannut monta heikkiä. Heidän kanssaan saattoi olla kiinnostavia keskusteluja, mutta olisi todella vaikea kuvitella suhdetta tai elämää. Esimerkiksi tuo yksiössä asuminen ja askeettisuus. En minä haluaisi sellaista arkea enkä usko, että Miinakaan. Ja juuri se arjen sovittaminen yhteen on usein parisuhteessa yksi tärkeimmistä elementeistä.
Mutta eihän meille kaikkea ole näytetty. Ehkä olen väärässä ja tästä tulee vuosisadan rakkaustarina. Toivon niin tottakai.
En naisena menisi yksiöön asumaan Heikin kanssa.. oliko eteisessä "keittiö" .
Vierailija kirjoitti:
Voi Heikki....
Tässä se taas nähdään, että ne kaikista kummallisimman oloiset miehet, joilla ei ole vientiä naismarkkinoilla, ovat niitä, joilla on eniten kriteerejä naisille ja jotka odottavat missin ulkonäköä. Ja jotka ovat kärkkäitä kritisoimaan naisen ulkonäköä ääneen julkisestikin, kun se ei herraa miellytä.
Miehenä tulkitsin Heikin kommentin juuri päinvastoin. Eli laittautunut ja tatuoitu Miina on Heikille liian ulkonäkökeskeinen "missi" ja Heikki pitäisi enemmän ns. luomusta ja "harmaammasta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi Heikki....
Tässä se taas nähdään, että ne kaikista kummallisimman oloiset miehet, joilla ei ole vientiä naismarkkinoilla, ovat niitä, joilla on eniten kriteerejä naisille ja jotka odottavat missin ulkonäköä. Ja jotka ovat kärkkäitä kritisoimaan naisen ulkonäköä ääneen julkisestikin, kun se ei herraa miellytä.Miehenä tulkitsin Heikin kommentin juuri päinvastoin. Eli laittautunut ja tatuoitu Miina on Heikille liian ulkonäkökeskeinen "missi" ja Heikki pitäisi enemmän ns. luomusta ja "harmaammasta".
Kumma juttu, että joku oikein laittautuu omiin häihinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ajattelin, että tää akateeminen pari voisi kohdata. Arvot ja kiinnostuksen kohteet tuntuu olevan hyvin samanlaisia. Kyllä ne mun mielestä ratkaisee paljonkin parisuhteessa vaikka joku täällä sanoikin, että mitä väliä ammateilla parisuhteessa. No ei välttämättä mitään, mutta ammatillinen suuntautuminen ja akateemisuus kyllä kertovat kiinnostuksen kohteista yleensä jotain. Mielenkiintoiseksi tässä jää se millainen mahtaa olla Miinan miesmaku. Onko se tuollainen rauhallisempi tutkija tyyppi vai pitäisikö miehessä silti olla vähän enemmän särmää hänen makuunsa? Toki asiantuntijat varmasti ovatkin selvittäneet parien makua, mutta onhan Miina voinut toivoa itselleen tasapainottavaa rauhallista miestä. Mutta Miina taisi puhua myös sellaisesta ilkikurisuudesta, joten olisiko sillä viitannut vähän särmikkäämpään mieheen. Heikistä saa kyllä kuitenkin sellaisen kuvan, että kun tutustuu paremmin niin hänestä saattaa löytyä uusia puolia. Mielenkiintoinen pari. Mukava kun on kerrankin vähän erilaisempi pari kuin vain niitä sairaanhoitajia, fyssareita, opettajia tms. Paperilla tämä pari toimii, mutta toimiiko käytännössä. Se jää nähtäväksi.
Mun mielestä vaikuttaa just siltä, että asiantuntijat ovat hoksanneet että hakijoissa on kaksi akateemista vähempiosaisen puolustajaa, ja sitten heidät on silmät kiilussa paritettu ottamatta huomioon enää mitään muuta. Kyllähän miina on varmasti opinnoissaan kohdannut heikin kaltaisia hissukkamiehiä, ja heikki miinan kaltaisia räväköitä feministejä, eikä paria ole niistä löytynyt. Odotan heikin ja miinan olevan täysi katastrofi. Miina ehkä yrittää epätoivoisesti saada hommaa käyntiin koska ei halua olla luovuttaja, mutta heikki ei pysty avautumaan ja olemaan oma itsensä niin energisen persoonan kanssa. Loppuklipissä heikki sanoi odottavansa rauhallista naista. Siitä jo selvisi ettei asiantuntijat ottaneet näitä toiveita lainkaan huomioon, tuijottivat vain papereita.
Itse koen olevani tosi samanlainen Miinan kanssa: akateeminen, sanavalmis, 30, matkustan paljon ja olemme opiskelleet samaa ainetta. Vapaa-aikaan kuuluu paljon järjestö ja vapaaehtoistyötä. Oma aviomieheni on lukion käynyt persu :D Minua ei haittaa meidän erilaiset taustat tai arvomaailmat, sillä se tekee keskusteluista mielenkiintoisia. Tottakai löytyy myös yhteistä arvopohjaa, mutta paljon on myös sellaista puhdasta debattia, jonka emme anna koskaan mennä tunteelliseksi riitelyksi vaan ennemmin vain keskitymme argumentointiin. Jos riita on tulossa mihinkään arvoihin liittyvästä, niin keskeytämme heti aiheesta puhumisen ja keskitymme sitten enemmän parisuhdemeininkiin ja koitamme seuraavana päivänä uudestaan.
Tottakai ajattelen tämän vahvasti itseni kautta, mutta mun on todella vaikea nähdä näitä kahta parina. Asia on juuri, kuten sanoit: minä olen opintojen yhteydessä tavannut monta heikkiä. Heidän kanssaan saattoi olla kiinnostavia keskusteluja, mutta olisi todella vaikea kuvitella suhdetta tai elämää. Esimerkiksi tuo yksiössä asuminen ja askeettisuus. En minä haluaisi sellaista arkea enkä usko, että Miinakaan. Ja juuri se arjen sovittaminen yhteen on usein parisuhteessa yksi tärkeimmistä elementeistä.
Mutta eihän meille kaikkea ole näytetty. Ehkä olen väärässä ja tästä tulee vuosisadan rakkaustarina. Toivon niin tottakai.
En naisena menisi yksiöön asumaan Heikin kanssa.. oliko eteisessä "keittiö" .
Eikös sillä ollut ruoanlaittovälineet (paistolastat yms) vessassa? Kivat kolibakteerit ruoan seassa, omnomnom
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monelle pitkälle miehelle lyhyt nainen on turn-off.
Samoin tatuoinnit ovat monelle miehelle iso "no way, Jose" - tämän kauden naisilla ne ovat myös koht. rumia.
Joten jos nuo kaksi esim. yhdistyvät alttarilla niin tottakai reaktio on negatiivinen.
Miks minä oon nähnyt kaupungilla lähinnä lyhyitä naisia pitkien miesten kainalossa? Harvemmin vastaan tulee pitkä mies, jonka naisystävä/puoliso on itsekin pitkä.
Mietin että jos hänellä on tiukka ideologinen käsitys siitä, että köyhyys ja eriarvoisuus on hyvätuloisten syytä ja haluaa siksi elää mahdollisimman päinvastaista elämäntapaa ilmentävästi. Voi olla aika rankkaa läheisille.