Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Kiinnitin huomota siihen, että eroterapeutti Stolbow puhuu vaan Dundelle ja ignooraa Elina Tanskasen.
Minä veikkaan, että Eetu ei ole tehnyt töitä koko vuotta. Voi olla, että on opiskellut tai etsinyt töitä valmistumisen jälkeen. Palkkahan olisi muuten alle 1500e/kk.
Iiih, juuri katsoin ekan jakson! Parivalinnat vaikuttaa todella hyvältä, toivon että kaikki onnistuu!
Eniten pidin Sinistä ja Vesasta. Samaistun Siniin ja ainakin minuun vetoaa Vesan tapaiset loogiset ajattelijat, KUNHAN he eivät saa oloa tyhmäksi sillä että ite aina kompastelee, reagoi tunteella ensin ja ajatuksenjuoksu käy ensin toisten tarpeet läpi, sitten vasta sen että mikä on oikeasti järkevää. Eli jos Vesa ei harrasta sellaista huumoria, jonka toinen lukee ivaksi, niin uskon täysin heihin. Sini siinä jossain polttaritouhussa toi mieleen Bridget Jonesin paloasema-juttukeikalla.
Pidin myös Heikistä, hänellä on jotain hyvää lämpöä. Miinasta en osaa sanoa fiilistäni, tuli vaikutelma että hän on kuitenkin ehkä idealisti.
Rosan toisen kaverin reaktiota pitäisin sellaisena, että tämä ei oikein ole vielä hyväksynyt äkillistä naimisiinmenoa vieraan kanssa ja pelkää, että ystävään sattuu. Siksi nuivuus. Minusta hän kuitenkin halasi Rosaa tiukasti ja näytti siltä, että pidätteli kovasti tunteitaan. Silmien pyöräytyksen tulkitsin niin, että siinä hetkessä ajattelee että tämän hetken muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo matikanope tienaa yli 50.000 vuodessa!! Ja päälle ruhtinaalliset lomat...huhhuh ei kyllä parane opettajien valittaa työloistaan...
Ihan samaa ihmettelin kun lähipiirissä monta opettajaa, sekä aineen että luokan. Veli on aineenopettajana yläkoulussa, hyvin saman ikäinen kuin Vesa eli ei vielä ikälisiä kuin korkeintaan yksi. Ja palkka kuulemma karvan alle 3000 e. Mutta eikös Vesa tehnyt jotain musiikkibisnestä lisäksi ja soittanut bändissä? Ehkä niistä saa lisätienestiä.
Rosalla varmaan aika paljon yö-, viikonloppu--ym. Töitä. Jotka siis nostavat palkkaa.
Niin ja tosi hyvä tuuri myös, jos on vakivirassa noin nuorena. Matikanopettajia on tosi paljon työttömänä (tunnen heitäkin).
Eikös Vesa ole opettajana jossain maalla? Siellähän voi pyytää parempaa liksaa kun päteviä halukkaita vähemmän. Näin ainakin psylologeilla.
(Minulle tarjottiin 4800€/kk pikkukylältä vuosi valmistumisen jälkeen. No, en ottanut paikkaa vastaan.)
Sanoisin, että aika isolla todennäköisyydellä vuositulot tulevat muustakin kuin opetuksesta. Verotiedoissahan kaiken lisäksi näkyy noin 90 % todellisesta tulosta (mm. eläkemaksu lasketaan verovähennykseksi). Todellinen vuositulo on siis ainakin 56 000 €.
Opettaja ilman ikälisiä saa peruspalkkaa noin 36 000 € vuodessa. Mainittuun ansioon vaaditaan siis noin 15 viikoittaista ylituntia, mikä olisi hyvin poikkeuksellinen määrä opetusalalla (eli pelkkää opetusta olisi noin 35 h per viikko).
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että aika isolla todennäköisyydellä vuositulot tulevat muustakin kuin opetuksesta. Verotiedoissahan kaiken lisäksi näkyy noin 90 % todellisesta tulosta (mm. eläkemaksu lasketaan verovähennykseksi). Todellinen vuositulo on siis ainakin 56 000 €.
Opettaja ilman ikälisiä saa peruspalkkaa noin 36 000 € vuodessa. Mainittuun ansioon vaaditaan siis noin 15 viikoittaista ylituntia, mikä olisi hyvin poikkeuksellinen määrä opetusalalla (eli pelkkää opetusta olisi noin 35 h per viikko).
Onko avioliitossa monilla tämä tulotasoasia näin keskeinen? Ihmettelen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa kituuttaa pienillä tuloilla jos voi elää laadukasta elämää isommilla tuloilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa kituuttaa pienillä tuloilla jos voi elää laadukasta elämää isommilla tuloilla?
Elämässä on kyse niin paljon isommista asioista kuin rahasta. Hyvää laatua saa ilmankin :) Rikkaimmat ei välttämättä nauti elämästään eniten, on minun kokemukseni. Arvot kun on kohdillaan, niin rahalla ei ole niin paljoa merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko että kenellekään normaalitunneälyllä varustetulle ainakaan. Ainahan jokunen mammonanpalvoja riittää, heidät tunnistaa siitä et kysyvät ensiksi koulutustason, työpaikan ja vuosiansiot ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämässä on kyse niin paljon isommista asioista kuin rahasta. Hyvää laatua saa ilmankin :) Rikkaimmat ei välttämättä nauti elämästään eniten, on minun kokemukseni. Arvot kun on kohdillaan, niin rahalla ei ole niin paljoa merkitystä.
Rahallahan ei ole koskaan mitään merkitystä niille, joilla sitä on. Ongelma on ainoastaan niillä, joilla siitä on jatkuvasti puutetta. Rahattomuus heikentää elämänlaatua merkittävästi ja aiheuttaa päivittäistä ahdistusta ja stressiä selviämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa OFFICIAL otsikossa? Onko tämä maikkarin vai ohjelman tuottajan alulle laittama ketju vai mistä on kyse? Kuka osaa selittää?
Se tarkoittaa sitä, että ketjun aloittaja on päättänyt laittaa ketjun otsikkoon OFFICIAL. Jos ihmiset vaikka kirjoittelisivat siihen sitten muiden ketjujen sijaan.
Ihanan aitoja ihmisiä. Paljon kiinnostavampaa katsella, kun joka tuutista tursuavia tyrkkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Nää maailman halaajat on ihan Match made in heaven.
Ihan samoja tyrkkyjä nämäkin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ajattelin, että tää akateeminen pari voisi kohdata. Arvot ja kiinnostuksen kohteet tuntuu olevan hyvin samanlaisia. Kyllä ne mun mielestä ratkaisee paljonkin parisuhteessa vaikka joku täällä sanoikin, että mitä väliä ammateilla parisuhteessa. No ei välttämättä mitään, mutta ammatillinen suuntautuminen ja akateemisuus kyllä kertovat kiinnostuksen kohteista yleensä jotain. Mielenkiintoiseksi tässä jää se millainen mahtaa olla Miinan miesmaku. Onko se tuollainen rauhallisempi tutkija tyyppi vai pitäisikö miehessä silti olla vähän enemmän särmää hänen makuunsa? Toki asiantuntijat varmasti ovatkin selvittäneet parien makua, mutta onhan Miina voinut toivoa itselleen tasapainottavaa rauhallista miestä. Mutta Miina taisi puhua myös sellaisesta ilkikurisuudesta, joten olisiko sillä viitannut vähän särmikkäämpään mieheen. Heikistä saa kyllä kuitenkin sellaisen kuvan, että kun tutustuu paremmin niin hänestä saattaa löytyä uusia puolia. Mielenkiintoinen pari. Mukava kun on kerrankin vähän erilaisempi pari kuin vain niitä sairaanhoitajia, fyssareita, opettajia tms. Paperilla tämä pari toimii, mutta toimiiko käytännössä. Se jää nähtäväksi.
Mun mielestä vaikuttaa just siltä, että asiantuntijat ovat hoksanneet että hakijoissa on kaksi akateemista vähempiosaisen puolustajaa, ja sitten heidät on silmät kiilussa paritettu ottamatta huomioon enää mitään muuta. Kyllähän miina on varmasti opinnoissaan kohdannut heikin kaltaisia hissukkamiehiä, ja heikki miinan kaltaisia räväköitä feministejä, eikä paria ole niistä löytynyt. Odotan heikin ja miinan olevan täysi katastrofi. Miina ehkä yrittää epätoivoisesti saada hommaa käyntiin koska ei halua olla luovuttaja, mutta heikki ei pysty avautumaan ja olemaan oma itsensä niin energisen persoonan kanssa. Loppuklipissä heikki sanoi odottavansa rauhallista naista. Siitä jo selvisi ettei asiantuntijat ottaneet näitä toiveita lainkaan huomioon, tuijottivat vain papereita.
Itse koen olevani tosi samanlainen Miinan kanssa: akateeminen, sanavalmis, 30, matkustan paljon ja olemme opiskelleet samaa ainetta. Vapaa-aikaan kuuluu paljon järjestö ja vapaaehtoistyötä. Oma aviomieheni on lukion käynyt persu :D Minua ei haittaa meidän erilaiset taustat tai arvomaailmat, sillä se tekee keskusteluista mielenkiintoisia. Tottakai löytyy myös yhteistä arvopohjaa, mutta paljon on myös sellaista puhdasta debattia, jonka emme anna koskaan mennä tunteelliseksi riitelyksi vaan ennemmin vain keskitymme argumentointiin. Jos riita on tulossa mihinkään arvoihin liittyvästä, niin keskeytämme heti aiheesta puhumisen ja keskitymme sitten enemmän parisuhdemeininkiin ja koitamme seuraavana päivänä uudestaan.
Tottakai ajattelen tämän vahvasti itseni kautta, mutta mun on todella vaikea nähdä näitä kahta parina. Asia on juuri, kuten sanoit: minä olen opintojen yhteydessä tavannut monta heikkiä. Heidän kanssaan saattoi olla kiinnostavia keskusteluja, mutta olisi todella vaikea kuvitella suhdetta tai elämää. Esimerkiksi tuo yksiössä asuminen ja askeettisuus. En minä haluaisi sellaista arkea enkä usko, että Miinakaan. Ja juuri se arjen sovittaminen yhteen on usein parisuhteessa yksi tärkeimmistä elementeistä.
Mutta eihän meille kaikkea ole näytetty. Ehkä olen väärässä ja tästä tulee vuosisadan rakkaustarina. Toivon niin tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai löytyy myös yhteistä arvopohjaa, mutta paljon on myös sellaista puhdasta debattia, jonka emme anna koskaan mennä tunteelliseksi riitelyksi vaan ennemmin vain keskitymme argumentointiin.
Oletteko koskaan ajatelleet, käydä debatoinnin sijaan keskusteluja,
tai että argumentoinnin sijaan, esittäisitte asioista omia näkemyksiänne
ja mahdollisesti myös puolustaisitte omia kantojanne?
.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Vesa ole opettajana jossain maalla? Siellähän voi pyytää parempaa liksaa kun päteviä halukkaita vähemmän. Näin ainakin psylologeilla.
(Minulle tarjottiin 4800€/kk pikkukylältä vuosi valmistumisen jälkeen. No, en ottanut paikkaa vastaan.)
Apua, luuleeko joku, että opettaja voi jotenkin kilpailuttaa itsensä? :-o
Opettajilla on muistaakseni kaksi eri palkkatasoa paikkakunnasta riippuen. Ero on hyvin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ajattelin, että tää akateeminen pari voisi kohdata. Arvot ja kiinnostuksen kohteet tuntuu olevan hyvin samanlaisia. Kyllä ne mun mielestä ratkaisee paljonkin parisuhteessa vaikka joku täällä sanoikin, että mitä väliä ammateilla parisuhteessa. No ei välttämättä mitään, mutta ammatillinen suuntautuminen ja akateemisuus kyllä kertovat kiinnostuksen kohteista yleensä jotain. Mielenkiintoiseksi tässä jää se millainen mahtaa olla Miinan miesmaku. Onko se tuollainen rauhallisempi tutkija tyyppi vai pitäisikö miehessä silti olla vähän enemmän särmää hänen makuunsa? Toki asiantuntijat varmasti ovatkin selvittäneet parien makua, mutta onhan Miina voinut toivoa itselleen tasapainottavaa rauhallista miestä. Mutta Miina taisi puhua myös sellaisesta ilkikurisuudesta, joten olisiko sillä viitannut vähän särmikkäämpään mieheen. Heikistä saa kyllä kuitenkin sellaisen kuvan, että kun tutustuu paremmin niin hänestä saattaa löytyä uusia puolia. Mielenkiintoinen pari. Mukava kun on kerrankin vähän erilaisempi pari kuin vain niitä sairaanhoitajia, fyssareita, opettajia tms. Paperilla tämä pari toimii, mutta toimiiko käytännössä. Se jää nähtäväksi.
Mun mielestä vaikuttaa just siltä, että asiantuntijat ovat hoksanneet että hakijoissa on kaksi akateemista vähempiosaisen puolustajaa, ja sitten heidät on silmät kiilussa paritettu ottamatta huomioon enää mitään muuta. Kyllähän miina on varmasti opinnoissaan kohdannut heikin kaltaisia hissukkamiehiä, ja heikki miinan kaltaisia räväköitä feministejä, eikä paria ole niistä löytynyt. Odotan heikin ja miinan olevan täysi katastrofi. Miina ehkä yrittää epätoivoisesti saada hommaa käyntiin koska ei halua olla luovuttaja, mutta heikki ei pysty avautumaan ja olemaan oma itsensä niin energisen persoonan kanssa. Loppuklipissä heikki sanoi odottavansa rauhallista naista. Siitä jo selvisi ettei asiantuntijat ottaneet näitä toiveita lainkaan huomioon, tuijottivat vain papereita.
Itse koen olevani tosi samanlainen Miinan kanssa: akateeminen, sanavalmis, 30, matkustan paljon ja olemme opiskelleet samaa ainetta. Vapaa-aikaan kuuluu paljon järjestö ja vapaaehtoistyötä. Oma aviomieheni on lukion käynyt persu :D Minua ei haittaa meidän erilaiset taustat tai arvomaailmat, sillä se tekee keskusteluista mielenkiintoisia. Tottakai löytyy myös yhteistä arvopohjaa, mutta paljon on myös sellaista puhdasta debattia, jonka emme anna koskaan mennä tunteelliseksi riitelyksi vaan ennemmin vain keskitymme argumentointiin. Jos riita on tulossa mihinkään arvoihin liittyvästä, niin keskeytämme heti aiheesta puhumisen ja keskitymme sitten enemmän parisuhdemeininkiin ja koitamme seuraavana päivänä uudestaan.
Itselleni kun on tärkeätä samat arvot, niin eikö sinua haittaa yhtään se, että toinen voi mielipiteillään loukata muita ihmisiä, vaikka ei ehkä suoraan sinua? Itse olen aina sanonut, että se on mulle tärkeintä, miten ihminen kohtelee ylipäänsä ihmisiä. Ei se paljon lohduta, miten joku kohtelee minua.
Mitä Heikin asumiseen tulee, niin ei kai kukaan valmiiksi muuta isoon kämppään. Että jos vaikka kun, niin laitetaas ny vähän apurahoja palamaan. Veikkaisin, että jos naimisiin jää, niin ajatuksena ei ole kuitenkaan elää koko elämää yksiössä.
Ulkomaiden (ainakin joidenkin) EA:issa tyypit etsivät yhdessä asunnon, mikä onkin hyvä. Eiköhän siinä myös tuotanto kustanna sen tilapäisen kämpän.
Minustakaan putkiaivoinen (sori, mutta siis yleistettynä) matikanope ja lastenhoitaja eivät välttämättä kohtaa...
Toisaalta monella päiväkodintädillä on joku koodari tai inssi.