Onko tää nyt niin outoa? Luen iltasatua yli 10- vuotiaille??
Löysin laatikoistani Taru sormusten Herrasta kirjan minkä oon lukenu joskus nuorena ja lapset kysyivät mitä luen ja kerroin. (Eivät olleet katsoneet elokuvaa) Sanoin että voin lukea pätkän ja siitä se sitten alkoi..
Luen molemmille aina iltaisin puolisen tuntia. Tää on mun kaveripiirissä kummaksuttu juttu, toki lapset osaavat itsekkin lukea ja pitävät kirjoista mutta tykkäävät myös kuunnella ja itse tykkään lukea.
Mitä mieltä?
Kommentit (24)
Minä luen joskus miehelleni, joka on viisikymppinen. Ei se ikää katso. Kuuntelevathan ihmiset äänikirjojakin. Kuunteleminen tekee hyvää isommankin ihmisen keskittymiskyvylle, sanavarastolle jne. Ja jos rakas ihminen lukee, se on lisäksi ihana, läheisyyttä lisäävä kokemus.
Mieheni luki lapsellemme ja (minulle :) varmaan just johonkin lapsemme tuohon ikään asti.
Vei kyllä vähän fiiliksiä, kun ne olivat tainneet mennä hukkaan. Lapsemme sanoi mulle kerran, ettei jaksa kuunnella niitä koskaan, vaan miettii muita asioita. Sanoi tuon jotain 7-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni luki lapsellemme ja (minulle :) varmaan just johonkin lapsemme tuohon ikään asti.
Vei kyllä vähän fiiliksiä, kun ne olivat tainneet mennä hukkaan. Lapsemme sanoi mulle kerran, ettei jaksa kuunnella niitä koskaan, vaan miettii muita asioita. Sanoi tuon jotain 7-vuotiaana.
Lisään, että lapsellani on lukihäiriö.
Varmasti minikin lapsi lukee mutta harva jaksaa keskittyä kuunteluun.
Hienoa ap, sehän on hienoa kun sinulla ja lapsillasi on yhteinen hetki illalla, aika harvassa on vanhemmat jotka viitsivät lapsilleen lukea.