Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka olet ollut kiusaaja. Mikä olisi keino saada kiusaaminen loppumaan (lapset)

Vierailija
01.09.2018 |

Yksi kiusaaja vastaili jonkin aikaa kysymyksiin ja aika asiattomaksi meni se keskustelu joidenkin osalta, sen ymmärtää toki koska tiedän että kuinka paha juttu se kiusaaminen on ja että siitä ei välttämättä toivu koskaan.
Minä olen miettinyt sitä että jos mun lapsia alettaisiin kiusata, niin minä en sallisi sitä. Minä tekisin siitä niin ison numeron että sille olisi pakko tulla loppu, minä menisin vaikka päivystämään koulun pihalle itse ja vahtimaan vaikka luokkaan asti että mun lasta ei kiusattaisi. Tiedän ettei se ole niin yksinkertaista, mutta sellainen fiilis mulla on, että en vaan voisi lähettää lastani kiusattavaksi kouluun vaikka mikä olisi, ja mun oikeudentaju on sellainen että se kiusaaja lähtee siitä koulusta, ei kiusattu.
Puhuisin kiusaajan vanhempien kanssa jne.
Sitäkään en ymmärrä että jos lapset lyö toisiaan koulussa, niin sitä sanotaan kiusaamiseksi, mutta jos raavaat miehet lyö toisiaan nakkikioskin jonossa kännissä niin se on pahoinpitely ja rikos.
Miksi ihmeessä lasten väkivalta hyväksytään? Ja sehän hyväksytään koska aikuiset voisivat halutessaan lopettaa sen koska lapset ovat sekä fyysisesti että juridisesti aikuisten vallassa. Mun mielestä jos lapsi kiusaa, vanhempi pitäisi laittaa siitä rikosoikeudelliseen vastuuseen.
Vaikka se kiusaajakin on yleensä avun tarpeessa oleva lapsi, ei ole oikein että hän pilaa toisenkin lapsen elämän, ehkä jopa loppuiäksi, sehän on kuin henkinen tappaminen. Kiusaajia pitäisi auttaa, mutta heitä pitäisi myös estää kiusaamasta, ja heti, ei vasta sitten kun vahinko on jo peruuttamaton kiusatun suhteen.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella kiusaajalla on omat asiat pers eellään. Nykypäivänä kannattaa tehdä kiusaajasta rikos- ja lastensuojeluilmoitus, jotta kiusaaja perheineen saadaan tukitoimiin.

Tavalliselle lapselle pitää tehota tiukka puhuttelu.

Vierailija
22/25 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kiusaaja ja rehellisesti voin sanoa, ettei minuun olisi tehonnut mikään muu, kuin kunnon turpasauna!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin kiusaaja ja rehellisesti voin sanoa, ettei minuun olisi tehonnut mikään muu, kuin kunnon turpasauna!

Kerrankin rehellistä puhetta entiseltä paskahousulta.

Vierailija
24/25 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat sitä mieltä että kiusaaja pitäisi erottaa koulusta. Itsekin olen, jos siis tilanne olisi noin helppo. Joskus voi olla niin, että vaikka puolet luokasta kääntyy yhtä tyyppiä vastaan ja toimii sillein että aikuiset eivät sitä näe. Tässä kiusaajaryhmässä voi siis olla mukana niitä hyvin menestyviä, kiitettäviä kokeista saavia aikuisten mielestä kilttejä lapsia ja mitä siinä sitten tehtäisiin.. erotettaisiin puoli luokkaa? Tosin joissain tapauksissa, jos kiusaaja on selvä, erottaminen on varmaan hyvä vaihtoehto mutta aina se ei ole niin helppoa

Vierailija
25/25 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aikoinani yläasteella kokenut olevani kiusaaja, mutta nyt jälkikäteen ajateltuna, tuli sitä kyllä todella paljon syrjittyä ja pahaa puhuttua. Tätä tein oman huonon itsetunnon takia. Omalla kohdallani olisi varmasti auttanut, jos olisin oikeasti tajunnut, kuinka vakavasti joitakin ihmisiä loukkasin, mutta se onkin sitten toinen kysymys, kuinka tämä minulle olisi voitu silloin selittää. Toinen asia, mikä olisi auttanut, olisi varmasti ollut, muiden vertaisten kiusaamisen tuomitseminen. Tämän takia koen somen välillä jopa hyvänä, sillä varsinkin esim Yhdysvalloissa, kiusaamisen vastaisia julkaisuja jaetaan kovaan vauhtiin ja kiusaaminen esim. ylipainosta ja seksuaalisista vähimmistöistä on vähentynyt todella paljon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi