Paras ruoka jota olet koskaan syönyt
Eli mikä on ollut kaikista parasta ruokaa, jota olet maistanut, ja missä olet sitä syönyt? Onko se jokin ravintolaruoka vai itse tehty? Minun on pakko sanoa, että vaimon tekemät lihapullat ja perunamuusi. Voittaa minkä tahansa ravintolaruuan tai kenen tahansa muun tekemän ruuan.
Kommentit (48)
Anopin tekemä bouillabaisse. Aivan mahtava.
Itse tekemäni San Francisco Burger Akseli Herlevin Burgerimies-sarjassa esitetyn resptin mukaan:
San Franciscossa tuli syötyä elämäni parasta pizzaa. <3
Koulussa aikanaa oli tosi hyvää jotkut kalapihvit ja pottumuusi. En oo koskaa missää vastaavia kalapihvejä nähny. Sit oli tosi hyviä jauhelihapihvejä kans kerran.
Hotelli Heimarissa Mikkelissä oli todella hyvää makaronilaatikkoa ja kermaista muikkuvuokaa viime vuonna.
Hesburgerissa kerroshampurilainen.
Amerikan dominos pizza.
Tuttavani teki kerran tosi hyvää kanasalaattia
Ehkä paras ateriani on ollut Saariselällä Riekonkiepissä vuonna 1987. Olimme miehen kanssa nuorena parina telttailemassa Suomen lapissa ja pohjois-Norjassa. Ajoimme Hammerfestista Saariselälle ja koko päivänä emme syöneet autossakaan mitään. Leirintäalueelle päästyämme olimme nälkäisiä, kuin sudet.
Menimme Riekonkieppiin ja mies söi poronkäristystä perunamuussilla, minä otin kalan ystävänä savustettua lohta korvasienikastikkeella ja puikulaperunaa. Tuo annos on jäänyt mieleeni kaikkein parhaimpana ruokana, toki julmetulla nälälläkin oli varmasti vaikutusta asiaan.
En voi antaa ehdotonta vastausta. Hyviä ruokia on ollut useita vuosien varrella. Yksi yllättävimmistä oli Floridassa Disneyn huvipuistossa syömäni kala-ateria. En odottanut mitään makuelämystä, koska kyseessä oli halvahko lounaspaikka. Kala oli kuitenkin todella hyvää.
Chili. Olen usein syönyt hyviä chilejä. Yksi chili oli yli muiden mutta ei mikään voita sitä kuin saa hyvän chilin joltain tai jos kaupasta saa hyvän chilin kuten kerran. Yksi chili oli tosin niin tulinen kerran että voin taata jonkun henkilön sen syödessään väärin niin voi saada reijän vatsalaukkuun tai jtn vastaavanlaista ellei ole saanut ohjeita miten se nautitaan. Muinaista jalopenjoa tai lemon droppia olisi myös kiva syödä.
Viimeksi oli hyvän laatuista chiliä 2,5 vuotta sitten citymarketissa ostin seuraavan erän saavuttua samaa lajiketta ja oksensin ne ulos koska kasvattajalta ei tullut samaa laatua ainakaan samaan toimipisteeseen... vähän on hiipunut into siitä sen jälkeen mutta tosiaan parasta ruokaa jota olen ikinä syönyt. En voi kasvattaa omaa chiliä koska kasvatustarvikkeeni ollaan varastettu.
Itse tehdyistä ruuista paras on munakoisovuoka. Italiassa söin pestotäytteisiä miekkakalarullia ja niistä on jäänyt mielikuva, että ne oli parhaita ikinä. Mutta ehkä sekin vaikutti, että miekkakala on usein kuivahkoa ja annos siis yllätti todella positiivisesti. Ja tietysti myös romanttinen ilta ja Välimeri...
Isomummun kaalilaatikko ja itse tehty rievä<3
Äidin tekemä lohisoppa
Itse tekemä pizza (jauheliha, salami,herkkusieni)
Jenkkien mäkkärin hash brownsit eli perunaröstit. Näitä Suomeen heti!
Eräässä lähiruokaravintolassa fasaaniannos, parasta ikinä. Jälkkärinä lakumoussen tapainen, aidosta lakritsista, todella hyvää.
Intialaisen kaverini tekemä kasviscurry + naan-leipä jossa päällä runsaasti gheetä... Namnam, mutta niin rasvaista :D Toiselle sijalle menee äitini porokiusaus.
Vierailija kirjoitti:
Dominos pizza.
Yäk. Tilasin kerran tuolta pannupizzan hotellille, kun oltiin päästy vihdoin perille keskellä yötä, niin oli niin rasvainen, että oikeasti rasva valui laatikon pohjasta läpi :D
Kananmunakastike, uudet perunat ja ruohosipulia, tietysti äidin tekemää!
Itse teen huippu hyvää tulista kanakeittoa, kaverina tietysti itse tehdyt juustosämpylät
Mutta paras on kun mieheni paistaa pihvin meheväksi, tekee herkkusienikastiketta ja uusia peunoita namnam
Edesmenneen mieheni valmistama metsäjänispata itse metsästämästään jäniksestä!
Pannulla paistetut tortillat jauhelihalla, juustoraasteella, salsalla ja salaatilla.
Stifado on parasta. Korfulla söin kerran sofritoa ja oli myös hyvää.