Lapseni ovat ihan normaaleja, vaikka :
-en ulkoile edes päivittäin, saati sitten kaksi kertaa päivässä heidän kanssaan (jos ei kauppareissuja ym siis lasketa) Puolustuksena se, että asumme maassa, jossa suomalainen ulkoilu ei todellakaan ole tapana, paitsi kesällä.
-ovat molemmat pelaanneet pleikkaria noin 3.5v lähtien
-pyllyjä en ole koskaan peesyt, vaan pyyhkinyt kosteuspyyhkeillä
-saippuaa ja shampoota olen käyttänyt syntymästä asti
-meillä syödään karkkia, juodaan limsaa ja mehuja
-isompaa olen kerran tukistanut ja pienempää vääntänyt kerran nenästä (nämä varmaan ne virheet, joita itse häpeän myös)
-6v katsoo Harru Pottereita
-lapset ovat joskus odottaneet autossa, kun olen käynyt kaupassa
-rinnasta ei siirrytty suoraan nokkamukiin, vaan kaksi ekaa lasta ovat olleet ns tuttipulloriippuvaisia hyvinkin myöhään
-joskus juomme viiniä, vaikkei lapsilla hoitajaa olekaan
-merkkivaatteita ei meillä juuri osteta, ja vaatteet kierrätetään nyt jo kolmannella
-joskus tulee huudettua ja uhkailtua tyhmiä, ja jopa huudettua " No nyt olit kyllä tosi tyhmä!" , eikä oikea opppisesti sanottua " olipa tyhmää vedellä kukkaruukun mullat lattialle"
jne jne jne
Syntilistani on todellakin melkoisen pitkä, ja tähän sitä laitoin ihan siinä mielessä, että kun oikein saatte haukut jostakin toiminnastanne, niin voitte aina lohduttautua sillä, että no se yksi on vielä kauheampi.. :)
Terkkuja kaikille muille ei-täydellisille av-mammoille!
Kommentit (35)
Vierailija:
Viihdettähän tämä, pelottavaa että jos jotkut ottavat nämä jutut tosissaan.
Miten tuore, ekan lapsensa saanut äiti suhtautuu näihin juttuihin? Löysin tänne vasta aika äskettäin, joten jo vuosien oma kokemus taskussa ja tietynlainen todiste (ihanat lapset) siitä, että minunkin tapani voi olla jos ei nyt se oikea, niin ei nyt ihan vääräkään.
Mutta siis jos nuori äiti lukee tätä palstaa, ja ottaa todellakin kaikki neuvot, moitteet, kehoitukset ja käskyt kirjaimelleen, niin huh huh! Kuinka masentavaa ja turhauttavaa onkaan varmaan pyrkiä täältä viestittyväan täydellisyyteen..
ap
Minun lapseni ovat juuri sellaisia kuin minä haluan ja näin heidät on kasvatettu (7-11v):
-en ulkoillut heidän kanssaan välttämättä edes viikottain, paitsi esikoisen kanssa pienenä päivittäin, mutta hänestä tulikin kahta muuta hankalampi. Ja asun ihan Suomessa.
-ovat kaikki pelaanneet tietikonepelejä jo alle 3 v. 3-vuotiaana jo useita tunteja päivässä. Nykyään pelaavat väkivaltapelejä.
-pyllyt kyllä pesin, mutta vain kakkavaipan jälkeen. Vaippoja kului vuorokaudessa noin kolme.
-saippuaa ja shampoota olen käyttänyt syntymästä asti. Tai itte en olisi käyttänyt, mutta ku toi mies kuitenkin käytti...
-meillä syödään karkkia, juodaan limsaa ja mehuja. Ja syöty aina samalla lusikalla (mulla reikiä, lapsilla ei).
-isompaa olen tukistanut ja retuuttanut monet moninaiset kerrat. Pienemmille muistaakseni riitti yksi luunappi mieheen. Enkä edes pahasti häpeä... no esikoisen kohdalla menin ehkä liian pitkälle, mutta ongelma ei ollut kuritus vaan se että vihasin lastani.
-lapset ovat usein odottaneet autossa, kun olen käynyt kaupassa. Kerran käsijarru unohtui, auto lähti liikkeelle ja törmäsi toiseen autoon. Sen jälkeenkin jätin lapset autoon.
-Meillä pn saanu imeä kyllikseen, rintaa tai tuttipulloa parivuotiaaksi.
-merkkivaatteita ei meillä juuri osteta, ja vaatteet kierrätetään nyt jo kolmannella
-joskus tulee huudettua ja uhkailtua tyhmiä, ja jopa huudettua " No nyt olit kyllä tosi tyhmä!" , eikä oikea opppisesti sanottua " olipa tyhmää vedellä kukkaruukun mullat lattialle"
Muutoin en pysty kommentoimaan, tuo Harru naurattaa vieläkin niin kovin =) En vaan pääse yli siitä.
Kerro mullekin, taisi mennä jotain ohi!
Ennen lapsia saatoin olla kuukauden neljän seinän sisällä (yliopisto-opiskelijana se oli mahdollista). Ja mun ulkoilukin on aina ollut liikuntaa kauppakeskuksissa. Olen ihan terve, kiitos vaan.
Lapsetkin ovat muuten rauhallisempia (3 poikaa) kun ovat sisällä eivätkä käy hankkimassa levottomaksi tekevää happimyrkytystä ulkoa.
Siis taman esikoisen pilasit ulkoiluttamalla, ja sitten vihasit hanta... Miksi ihmeessa sitten hankit viela lisaa lapsia???
Nyt mene jo hoitoon.
esikoisen kohdalla menin ehkä liian pitkälle, mutta ongelma ei ollut kuritus vaan se että vihasin lastani
En ikinä ole ollut vauvakuumeessa ja siksi tietoni vauvoista ovat olleet hataria. Eksyin tälle palstalle. Huono, huono juttu.
Nyt olen peloissani monesta eri syystä, olen oppinut aika paljon ihan minulle uusia juttuja, saanut hyödyllistä tietoa, mutta myös mennyt sekaisin. Osaa en tod. aio " totella" .
-lapsi ei saa olla sekuntiakaan autossa yksin
-rintaruokinta. epäonnistunut äiti jos ei maitoa tule. Voi kääk :(
-lemmikkejä ei saisi olla
-työnantajaa ei saisi ajatella ollenkaan
-tamponit ovat muka tosta noin vain hajoavia useamman mielestä
-häitä inhotaan TODELLA paljon
-uusavuttomuus monessa asiassa
-ammattikuskit ovat huonompia kuskeja kuin tavikset
-jos pääsee olemaan anonyymi, ei tarvitse olla mukava tai kiltti
-" lähiöäippä" , " avotakkakoti" ja vaikka mitä uusia sanoja..
kuin tiukkapipo, joka henkensä edestä pitää kiinni mitä erilaisimmasta säännöistä?
ap tekee kyllä " virheitä" , mutta ehkä lasten normaaliuden salaisuus on siinä, että virheitä ja rakkautta/kuria tulee oikeassa mittasuhteessa. Eikö lapsikin stressaannu stressaantuneesta äidistä? Paperilla (tai koneella..) on ehkä olemassa ideaaliäiti, mutta kuka siihen todellakin oikeassa elämässä pystyy? Ehkäpä rentojen (en tarkoita piittaamattomien) äitien lapset saavat sittenkin ihan hyvät eväät ja asenteet elämään, ja jo niillä pärjäävät pitkälle.
Tiesittekö että on olemassa käsite " liian hyvä äiti" ? Joka siis vain tukahduttaa lapsensa liiallisella hyvyydellään ja huolenpidollaan.
Mutta onhan näitä jotka aina hakee oikeutusta omalle laiskuudelle, tyhmyydelle, vastuuttomuudelle esim.
Poltan raskaana " no hei, voi sitä pahmpaakin tehdä lapselleen" DAA
Vedän viikottain liikaa viina ja olen raskaana " hei moni vetää kamaa suoneen DAA
Jätän lapset keskenään autoon kun menen jumboon shoppaamaan " hei montako autoa on syttynyt tuleen" Daa
Ja sitä rataa joo..
Olen mielummin LIIAN hyvä äiti kun white trash surkimus.
Vierailija:
Mutta onhan näitä jotka aina hakee oikeutusta omalle laiskuudelle, tyhmyydelle, vastuuttomuudelle esim.
Poltan raskaana " no hei, voi sitä pahmpaakin tehdä lapselleen" DAAVedän viikottain liikaa viina ja olen raskaana " hei moni vetää kamaa suoneen DAA
Jätän lapset keskenään autoon kun menen jumboon shoppaamaan " hei montako autoa on syttynyt tuleen" Daa
Ja sitä rataa joo..
Olen mielummin LIIAN hyvä äiti kun white trash surkimus.
Ja tuo viimeinen komentti... hohhoijaaaaa... Niin kertakaikkisen naurettava. Oletko sitten jotain mustaa eliittiä???
Kaikkea sitä onkin! Ja pitävät itseään vielä fiksuina! :D :D
Vierailija:
-en ulkoile edes päivittäin, saati sitten kaksi kertaa päivässä heidän kanssaan (jos ei kauppareissuja ym siis lasketa) Puolustuksena se, että asumme maassa, jossa suomalainen ulkoilu ei todellakaan ole tapana, paitsi kesällä.
-ovat molemmat pelaanneet pleikkaria noin 3.5v lähtien
-pyllyjä en ole koskaan peesyt, vaan pyyhkinyt kosteuspyyhkeillä
-saippuaa ja shampoota olen käyttänyt syntymästä asti
-meillä syödään karkkia, juodaan limsaa ja mehuja
-isompaa olen kerran tukistanut ja pienempää vääntänyt kerran nenästä (nämä varmaan ne virheet, joita itse häpeän myös)
-6v katsoo Harru Pottereita
-lapset ovat joskus odottaneet autossa, kun olen käynyt kaupassa
-rinnasta ei siirrytty suoraan nokkamukiin, vaan kaksi ekaa lasta ovat olleet ns tuttipulloriippuvaisia hyvinkin myöhään
-joskus juomme viiniä, vaikkei lapsilla hoitajaa olekaan
-merkkivaatteita ei meillä juuri osteta, ja vaatteet kierrätetään nyt jo kolmannella
-joskus tulee huudettua ja uhkailtua tyhmiä, ja jopa huudettua " No nyt olit kyllä tosi tyhmä!" , eikä oikea opppisesti sanottua " olipa tyhmää vedellä kukkaruukun mullat lattialle"
jne jne jne
Syntilistani on todellakin melkoisen pitkä, ja tähän sitä laitoin ihan siinä mielessä, että kun oikein saatte haukut jostakin toiminnastanne, niin voitte aina lohduttautua sillä, että no se yksi on vielä kauheampi.. :)
Terkkuja kaikille muille ei-täydellisille av-mammoille!
Oletko itse tyhmä tyhmpempi ehkä URPOIN! jos kuviitelit mun ITSE käyttävän sanaa DAA! Eikähän se nimenomaan kuulu noille ämmille joista kirjoitin!
Vierailija:
Oletko itse tyhmä tyhmpempi ehkä URPOIN! jos kuviitelit mun ITSE käyttävän sanaa DAA! Eikähän se nimenomaan kuulu noille ämmille joista kirjoitin!
Vierailija:
Muut arvauksesi meni vähän metsään, paitsi tuo, etten ole vakuuttunut siitä, että olenko toiminut oikein. En varmaan olekaan, mutta päinvastoin sanoisin ennemminkin että minulla on hyvä itsetunto, ja jaksan olla murehtimatta siitä liikaa. On varmaan parempia äitejä olemassa, mutta kuten joku kirjoitti, niin varmaan paljon huonompiakin.
Tuo pelaamis ja Harry Potter juttu taitaa muutes nyt mennä vähän ristiin : yleensähän toitotetaan, että filmien ikäsuosituksia täytyy noudattaa. Joo, mutta entäs noiden pleikkaripelien ikäsuosituksia? Niissä on nimittäin hyvinkin useissa 3v..
Ja tuosta töissä olemisesta : mitä pahaa siinä olisi, vaikka olisin ollut kotona 7 vuotta?? Eikös lapsen paikka ole kotona, ja huono äiti vie lapsensa hoitoon? No, itselläni ei valitettavasti ollut kotiin jäämiseen mahdollisuutta. Olin juuri valmistunut kun esikoinen syntyi, ja töihin menin hänen ollessaan reilu vuosi. Tokan synnyttyä äitiysloma loppui kun lapsi oli 4kk - jo ajatuskin noin pienen hoitoon viemisestä oli kauhea, ja päädyimme kompromissiin, että menin töihin puolipäiväisenä. Kokopäiväiseksi vaihdoin kun lapsi oli 2v, ja nyt kolmannen synnyttyä olen ollut hoitovapaalla. Töihin menen takaisin varmaankin kun lapsi on 2v.
Minkälainen on muutes lähiöäippä?