Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni ovat ihan normaaleja, vaikka :

Vierailija
03.05.2006 |

-en ulkoile edes päivittäin, saati sitten kaksi kertaa päivässä heidän kanssaan (jos ei kauppareissuja ym siis lasketa) Puolustuksena se, että asumme maassa, jossa suomalainen ulkoilu ei todellakaan ole tapana, paitsi kesällä.

-ovat molemmat pelaanneet pleikkaria noin 3.5v lähtien

-pyllyjä en ole koskaan peesyt, vaan pyyhkinyt kosteuspyyhkeillä

-saippuaa ja shampoota olen käyttänyt syntymästä asti

-meillä syödään karkkia, juodaan limsaa ja mehuja

-isompaa olen kerran tukistanut ja pienempää vääntänyt kerran nenästä (nämä varmaan ne virheet, joita itse häpeän myös)

-6v katsoo Harru Pottereita

-lapset ovat joskus odottaneet autossa, kun olen käynyt kaupassa

-rinnasta ei siirrytty suoraan nokkamukiin, vaan kaksi ekaa lasta ovat olleet ns tuttipulloriippuvaisia hyvinkin myöhään

-joskus juomme viiniä, vaikkei lapsilla hoitajaa olekaan

-merkkivaatteita ei meillä juuri osteta, ja vaatteet kierrätetään nyt jo kolmannella

-joskus tulee huudettua ja uhkailtua tyhmiä, ja jopa huudettua " No nyt olit kyllä tosi tyhmä!" , eikä oikea opppisesti sanottua " olipa tyhmää vedellä kukkaruukun mullat lattialle"

jne jne jne

Syntilistani on todellakin melkoisen pitkä, ja tähän sitä laitoin ihan siinä mielessä, että kun oikein saatte haukut jostakin toiminnastanne, niin voitte aina lohduttautua sillä, että no se yksi on vielä kauheampi.. :)

Terkkuja kaikille muille ei-täydellisille av-mammoille!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ja tuohon kysymykseen kuka vahtii lapsia kun juodaan viiniä sanon, että kuka vahtii omiasi kun juot ruokajuomasi?

Hyi sinua, kauhea äiti!

Ei kun ihan totta, meillä juodaan myös viiniä ruuan kanssa (lähinnä viikonloppuisin, joskus viikollakin), ja useimmiten lopetellaan sitten pullo kaksistaan esim telkan edessä.

Joillekin ap mammoille ei vain mene jakeluun, että alkoholia voi käyttää ihan kohtuullisestikin...

Vierailija
2/35 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää

Vierailija
4/35 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tässä tarkoitan, ettei mitään erityistä ongelmaa, eli vaikka häiriökäyttäytymistä koulussa, masennusta, oppimis/keskittymisvaikeuksia (tiedän, ei aina kiinni kasvuympäristöstä), ei yli- tai alipainoa, ei mitään erityisiä terveysongelmia.

Siis ihan tuikitavallisia.. Ja mitäkö tarkoitan tavallisella.. Leikkivät, tappelevat, itkevät, nauravat, halivat ja nahistelevat, juttelevat vakavia ja " höpöttävät" ... jne jne. Mitä siis luultavasti useimmat ymmärtävät " normaali lapsella" .

ap

Vierailija
5/35 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen konemaisen pedantti kaiken oikein tekevä äiti. Ihmisiä me kaikki ollaan, ja myös lapset kestää ihmisten inhimillisyyden.

Vierailija
6/35 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihanan ihana äiti:ulkoilemme aina kaksi kertaa päivässä viikonloppuisin (viikolla on tarhassa) Kurasäällä on kunnon kuravaatteet, lapsi saa pomppia lätäköissä. Talvella opetellaan hiihtoa ja kohta luistelua ja nyt kesällä polkupyöräilyä ja käydään retkillä metsässä. Kotona annan virikkeitä lapselle, leikin ja askartelen. Yhdessä katsomme muumeja. Poika saa olla sylissä päivittäin ja sanon hänelle että äiti rakastaa sinua ja olet äidin lempi poika. Kuitenkin meillä on selvät rajat. Iltasatuja luetaan ja perhe touhuaa yhdessä. Teen itse ruokaa ja yritän tehdä terveellistä, ksylitol purkkaa ruuan jälkeen. Vaatteet silitän aina. Viikonloppuisin syömme hienommin, vanhemmat juovat viiniä. Meillä on niin ihana perhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/35 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hei, kuka vahtii lapsia, kun juotte viiniä?

Vierailija
8/35 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuohon kysymykseen kuka vahtii lapsia kun juodaan viiniä sanon, että kuka vahtii omiasi kun juot ruokajuomasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/35 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo 44 sopii meidänkin perheeseen. Paitsi siinä mielessä ollaan brutaalimpia, että yleensä syödään vaan toisena päivänä hienommin, kun toisena pitää olla helposti/nopeasti valmistuva ruoka, että ehditään ulkoilla tarpeeksi. Ja toisekseen ei juoda juuri viiniä, mutta saunaoluet kylläkin.



Ainiin, ja vaikka kaikki on hienosti, kyllä äiskällä silti tilttaa joksus.

Vierailija
10/35 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/35 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas muistan, miksi käyn täällä.

Vierailija
12/35 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä sitten minkälainen riski kyseessä, mutta ne ei kyllä ole hyviä jokapäiväisessä käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/35 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat joustavia ja kestäviä otuksia, mutta ei se videoväkivallan työntäminen alaikäisille ole sen takia silti viisasta.

Vierailija
14/35 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei, ei minulla ole kovinkaan huono omatunto. Ja luulin itse asiassa olevani suht normaali äiti, ja vasta täällä palstalla olen huomannut, että taidan olla ainut laatuani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/35 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muutes joku, joka ei ole YHTEENKÄÄN virheistäni syyllistynyt?

ap

Vierailija
16/35 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö ole huomannut että täällä käyvät äidit eivät tee koskaan virheitä, tietävät kaiken oikeanlaisesta äitiydestä, ovat varmoja, että lapsesi otetaan moisten kamalauuksien takia huostaan, saattavat ehkä jopa itse ilmoittaa poliisille holtittomuudestasi, syyllistävät kaikki muut äidit, mikä heille tietysti sallittakoon, koska kaikki muut äidit ovat kertakaikkiaan kyvyttömiä huolehtimaan edes itsestään, saati sitten lapsistaan...

Vierailija
17/35 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


Kumman hiljaisia muutes nuo superäidit! Eikö kukaan sittenkään ole TÄYDELLINEN??? Tai sitten he tosiaankin menivät sanattomiksi tällaisesta pahuudesta..

ap

Vierailija
18/35 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia siis kolme, vaikka jossain kyllä kirjoitin " molemmat" noita isompia koskevissa jutuissa.

ap

Vierailija
19/35 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla varsinainen lähiöäippä. teksit ei ole hauska, se ei ole apua hakeva, mitä se on? Se on viesti huono itsetunnon omaavalta ihmiseltä, joka ei itsekään ole vakuuttunut onko toiminut oikein.

Muutama listassa on sellainen ihan huolestuttavakin (tuo pelaaminen ja Harry Potter noin nuorille) muuten tuo nyt oli vain laiskan akan lista.

Vierailija
20/35 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä palsta ei ole normaali. AV- mammat ovat kokoelma omassa äitiydessään pönkitystä kaipaavia, epävarmoja tai epäonnistumisiaan peitteleviä mammoja tai sitten huumorilla ottavia, kuten itse. Tätä palstaahan käytetään esimerkkinä siitä miten nainen on naiselle susi, esim. joissakin lehtijutuissa. Toivottavasti totuus tai ns. tavallinen elämä pysyvät eroteltuina täällä vierailevien päässä, ei kai kukaan tosissaan näitä juttuja ota!

Olen psykologi, kolmen lapsen äiti ja jaksan yllättyä tästä palstasta. Viihdettähän tämä, pelottavaa että jos jotkut ottavat nämä jutut tosissaan.

Mutta upeaa kevättä ap ja omassa äitiydessäsi!