Mitä neuvoja olet miehistä antanut tyttärellesi?
Kommentit (10)
Ei ole tarvinnu neuvoa, osaa pysyä kaukana niistä ihan ite.
Miehelle ei saa aiheuttaa pahaa mieltä vaan jokaiselle pyytäjälle on aina annettava seksiä. Ei myöskään pidä olla kranttu vaan ensimmäinen mies joka haluaa seurustella tai naimisiin niin siihen on heti mukisematta myönnyttävä oli sitten kyseessä millainen mies tahansa. Kaikki muu on naisellista ilkeyttä.
"Ajattelevat alapäällä."
Tottahan tuo. Kannattaa pitää mielessä niin hyvässä kuin pahassa.
Jos mies lyö, lopeta suhde. Mieluusti jo ensimmäisen lyönnin jälkeen.
Äitini oppi oli, että miehet ovat lassukoita ja halveksuttavia. Kuten oma isäni. Surkeita raukkoja. Naisen asia on nitistää loputkin.
Omalle tyttärelleni en opettanut mitään. Hän kasvoi ilman isää joten miehen mallia sieltäkään ei tullut.
On nyt 28-vuotias, avoliitossa kuudetta vuotta. Omistusasunto ja hyvä työ. Ei seurustellut teini-iässä eikä ennenkuin tapasi tämän nykyisen. Poikakavereita sen sijaan oli paljon, samoin kuin tyttöjäkin. Itse kertoi periaatteensa olevan, että ei tyydy kuin parhaaseen. Ja niin kävi.
Oma äitini jätti isäni heti kun ekan kerran löi. Hyvin tehty ja niin toimisin itseki jos joku kehtaisi lyödä minua.
Omalle lapselleni en opettaisi mitään miehistä, miehet ovat ihmisiä siinä kuin naisetkin.
Haluan antaa lapselleni sukupuolesta riippumatta hyvän kodin, olla hyvä ja läsnäoleva äiti ja kasvattaa lapseni omaamaan hyvän itsetunnon. Se on paras suoja huonoilta parisuhteilta. Kehotan lapsiani olemaan aina itse rehellinen ja hyvä muille ja arvostamaan itseään ja muita. Kerron että kaikissa suhteissa tulee haasteita ja vaikeistakin asioista pitää osata jutella. Parisuhteeseen kuuluu toisen hyvänä pitäminen, hellyys, puheyhteys ja kokemus rakastetuksi tulemisesta puolin ja toisin.
Toivon että lapseni oppivat vaatimaan suhteissaan näitä perusasioita ja myös antamaan niitä kumppaneilleen.
Nämä sain itse:
Katso, miten kohtelee äitiään ja siskoaan.
Seuraa myös, miten siisti on miehen koti.
Katso miten kohtelee lapsia, eläimiä, vammaisia, tarjoilijoita.
Kehu miestäsi.
Säästele kritiikki tärkeisiin asioihin.
Pidä ulkonäöstäsi ja itsestäsi huolta.
Älä ole liian kiltti, älä anna suhteeseen enemmän kuin mies.
Älä ole toisesta taloudellisesti riippuvainen.
Pidä omat rahasi! Unelmoi omat unelmasi.
Lisäänny sitte ku oot opiskellut.-- No muute hyvä mutta en voi saaha lapsia
Hommaa omat rahat -- Elän äitini ja miehen rahoilla koska opiskelen vielä
Älä ota lähi idästä tai muualta epämiellyttävästä maasta äijää