Miksi ihmiset syövät ylenmäärin sipulia, kun tietävät, että sen jälkeen haisevat kuvottavalta?
Tämä on yksi maailman mysteereistä, joka jaksaa ihmetyttää aina, kun joku sipulihönkäilijä tulee vaikka töissä lähelle tai bussissa joku muka-salaa heittää järkyttävät sipulipierut muiden iloksi. Myös iho ja hiki alkavat haista todella pahalle. Monessa työpaikkaruokalassa ruuat kyllästetään sipulilla ja hyi hitto sitä hajua toimistolla. Miksi, voi miksi näin tapahtuu? Olenko muka ainut, jota asia inhottaa ja en voisi millään suudella vaikka raakaa sipulia samana päivänä syönyttä ja nauttia siitä?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Eivät haise.
...omasta mielestään.
No kyllä todellakin haisee. Eivät varmaan itse haista mutta kyllä, haju on yrjöttävä. Pitäisi hävittää koko vihannes.
Minusta sipuli maistuu ja tuoksuu ihanalta. Siksi syön sitä päivittäin. Sama juttu valkosipulin kanssa.
Ihmisillä on tapana syödä sitä mistä he pitävät.
Se on terveellistä ja hyvänmakuista.
Et ole ainut, joka noin miettii. Mutta olet hieman yksinkertainen, jos et oikeasti ymmärrä, miksi ihmiset syövät jotain mistä he pitävät.
Nää, ei kypsä sipuli oikeasti juurikaan haise. Moni muu kyllä, mutta sipuli ei. Sinä todennäköisesti haistat jotain aivan muuta ruoka-ainetta.
Sinänsä minua ei pätkääkään kiinnosta, mitä joku luulee hengityksestäni haistavansa. Sipuli on erinomaista, ja pakollinen mausten monessa ruuassa. Antaa täyteläisyyttä makuun hienosti.
Ja jos sitä syö itse, ei sitä varsinkaan haista muissa. Sama koskee valkosipulia. Joten ala syödä itse, niin haju lakkaa vaivaamasta.
Jokaisessa meissä on kokoelma hyviä ja pahoja tuoksuja, sinussakin.
Höhlä, eihän sitä itse haista :)
2-4 valkosipulin kynttä päivässä mennyt jo kohta kuutisen vuotta.
Tuntuu vähä siltä että jos syöminen on jatkuvaa niin eipä ympäristö siitä mainitse. Elimistö ilmeisesti tottuu siihen
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Onneksi minä ja mieheni molemmat rakastamme sipulin makua ja tuoksua. Voimme rauhassa syödä sitä ilman tuollaisten nirppanokkien puuttumista asiaan.
Syön paljon sipulia ja valkosipulia kuten myös kumppanini. Kun molemmat syö niin kumpikaan ei haista. Molemmat hyötyy, kukaan ei kärsi.
No sipulinimijät, voisitteko sitten pitää sekä ylä- että alaröörinne tukossa ihmisten ilmoilla, jos sitä sipulia on pakko syödä? Älkää tulko puhumaan tai hönkimään lähelle, julkisissa pieremisestä puhumattakaan.
Minä puolestani en ymmärrä miksi jotkut ihmiset juovat ylenmäärin olutta. Haisee kuin rankkitynnyri eikä ole edes terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä todellakin haisee. Eivät varmaan itse haista mutta kyllä, haju on yrjöttävä. Pitäisi hävittää koko vihannes.
No ei kyllä todellakaan haise. Sitä paitsi sipuli ei ole vihannes.
En pysty syömään sipulia. Vatsa turpoaa. Valkosipulia syön hyvin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät haise.
...omasta mielestään.
Alapeukuttajat, myöntäkää olevanne väärässä.
Syön sipulia ja valkosipulia ehkä siksi, että ne ovat terveellisiä ja hyvänmakuisia ja koska minulle ei ole vitunkaan väliä mitä muut ihmiset ajattelevat.
Have a nice day! =)
Vierailija kirjoitti:
No sipulinimijät, voisitteko sitten pitää sekä ylä- että alaröörinne tukossa ihmisten ilmoilla, jos sitä sipulia on pakko syödä? Älkää tulko puhumaan tai hönkimään lähelle, julkisissa pieremisestä puhumattakaan.
En voi. Sinä voit tukkia nenäsi, jos hajut eivät miellytä. Ei ole mikään pakko nuuskia toisten hengitystä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minä ja mieheni molemmat rakastamme sipulin makua ja tuoksua. Voimme rauhassa syödä sitä ilman tuollaisten nirppanokkien puuttumista asiaan.
Varmasti tykkäätte sipulista niin kuin minäkin. Mutta ihan taatusti ette rakasta. Rakkaus tarkoittaa jotain ihan muuta kuin ruuasta tykkäämistä.
Eivät haise.