Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset syövät ylenmäärin sipulia, kun tietävät, että sen jälkeen haisevat kuvottavalta?

Vierailija
31.08.2018 |

Tämä on yksi maailman mysteereistä, joka jaksaa ihmetyttää aina, kun joku sipulihönkäilijä tulee vaikka töissä lähelle tai bussissa joku muka-salaa heittää järkyttävät sipulipierut muiden iloksi. Myös iho ja hiki alkavat haista todella pahalle. Monessa työpaikkaruokalassa ruuat kyllästetään sipulilla ja hyi hitto sitä hajua toimistolla. Miksi, voi miksi näin tapahtuu? Olenko muka ainut, jota asia inhottaa ja en voisi millään suudella vaikka raakaa sipulia samana päivänä syönyttä ja nauttia siitä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sipulinimijät, voisitteko sitten pitää sekä ylä- että alaröörinne tukossa ihmisten ilmoilla, jos sitä sipulia on pakko syödä? Älkää tulko puhumaan tai hönkimään lähelle, julkisissa pieremisestä puhumattakaan.

Juu älä huoli, pysyn oikein mielelläni mahdollisimman kaukana sinusta.

Vierailija
22/41 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minä ja mieheni molemmat rakastamme sipulin makua ja tuoksua. Voimme rauhassa syödä sitä ilman tuollaisten nirppanokkien puuttumista asiaan.

Varmasti tykkäätte sipulista niin kuin minäkin. Mutta ihan taatusti ette rakasta. Rakkaus tarkoittaa jotain ihan muuta kuin ruuasta tykkäämistä.

Rakkautta on monenlaista ja sillä on eri merkityksiä eri ihmisille. Et voi mitenkään tietää, minkä minä koen rakkaudeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla ainakin menee edelle se, etten haise pahalle kuin että söisin sipulia. On miljoona parempaakin sapuskaa olemassa, jotka eivät aiheuta kammottavan hajuisia kaasuja.

Olette kyllä tosi oksettavia ja sitten vielä jengi ihmettelee, miksei treffeillä onnista, kun haisee paskalta. Kukaan ei halua suudella sipulisuuta. No, omapahan on tappionne.

Vierailija
24/41 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minä ja mieheni molemmat rakastamme sipulin makua ja tuoksua. Voimme rauhassa syödä sitä ilman tuollaisten nirppanokkien puuttumista asiaan.

Varmasti tykkäätte sipulista niin kuin minäkin. Mutta ihan taatusti ette rakasta. Rakkaus tarkoittaa jotain ihan muuta kuin ruuasta tykkäämistä.

Älä puhu soopaa. Rakastamisella on kaksi merkitystä. Tarkista vaikkapa Suomen kielen ylimmästä auktoriteetista, Kielitoimistosta.

Www.kielitoimistonsanakirja.fi

rakastaa (rakastettava, rakastettu ks. erikseen)

1. tuntea eroottista rakkautta jkta kohtaan; olla syvästi kiintynyt jkhun, pitää jksta hyvin paljon. Rakastaa miestään. Rakastaa hellästi, kiihkeästi. Rakastaa syvästi. Minä rakastan sinua. Pidän hänestä paljon, mutta en rakasta häntä. Rakastava aviomies. Rakastaa lapsiaan. Rakastaa Jumalaa.

2. tuntea syvää mieltymystä jhk, pitää jstak hyvin paljon. Rakastaa luontoa, isänmaataan, vapautta. Rauhaa, mukavuutta rakastava. Rakastan lihapullia. Rakasti olla yksin us. paremmin: rakasti yksinoloa, oli mielellään yksin.

Huomioi siis kohta kaksi ja esimerkki "rakastan lihapullia".

Vierailija
25/41 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sipulinimijät, voisitteko sitten pitää sekä ylä- että alaröörinne tukossa ihmisten ilmoilla, jos sitä sipulia on pakko syödä? Älkää tulko puhumaan tai hönkimään lähelle, julkisissa pieremisestä puhumattakaan.

Isälläni on tähän hyvä neuvo: "Älä hyvä ihminen laita nenääsi sitä, mitä toinen on pitänyt p*rseessään" Sama homma suun kanssa.

Vierailija
26/41 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä siksi että sipuli on hyvää ja raaka sipulin polttelee mukavasti. Bonuksena saa olla rauhassa.

Vierailija
27/41 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mulla ainakin menee edelle se, etten haise pahalle kuin että söisin sipulia. On miljoona parempaakin sapuskaa olemassa, jotka eivät aiheuta kammottavan hajuisia kaasuja.

Olette kyllä tosi oksettavia ja sitten vielä jengi ihmettelee, miksei treffeillä onnista, kun haisee paskalta. Kukaan ei halua suudella sipulisuuta. No, omapahan on tappionne.

Minun mieheni on suudellut "sipulisuutani" lähes päivittäin jo vuosien ajan.  Pitää vain valita oikea kumppani niin ei tarvitse hylätä herkkuja parisuhteen takia.

Vierailija
28/41 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään ongelmaa onnistamisen suhteen, vaikka sipulia syönkin :D

Vierailija
29/41 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso D merilapista kirjoitti:

Höhlä, eihän sitä itse haista :)

2-4 valkosipulin kynttä päivässä mennyt jo kohta kuutisen vuotta.

Tuntuu vähä siltä että jos syöminen on jatkuvaa niin eipä ympäristö siitä mainitse. Elimistö ilmeisesti tottuu siihen

Tosi on! Äitini, joka on todella herkkänenäinen, ihmetteli valkosipulin hajun puutetta vaikka syön sitä säännöllisesti.

Vierailija
30/41 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa sipulin terveyshyödyt. Yritä saada samat hyödyt ilman sipulia. Kerro minullekin jos jotenkin onnistut.

Mielestäni ihmisellä on kaksi vaihtoehtoa:

1. Syöt sipulia ja haiset pahalta ja olet terve.

2. Et syö sipulia ja olet sairas koko loppuikäsi.

Mulle tuo on helppo valinta. Kukin valitkoon ihan itse.

Vierailija
31/41 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri suositteli puolen vuoden sipulidieettiä. Haju on tässä se pienin ongelma.

Vierailija
32/41 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmisille sipuli sopii eri lailla, eri ihmiset haisee eri lailla, jotkut ei haise sipulin takia ollenkaan.

Mulle tavallinen sipuli ei sovi, siis se on huono mun vatsalle, huono mun koko ruuansulatukselle,... joten pysyn tavallisesta sipulista kokonaan erossa. Valkosipulista tykkäisin mutta se saa mut haisemaan tosi paljon. Joten olen enimmäkseen korvannut valkosipulin inkiväärillä. Inkivääri on ruuassa melkein yhtä kiva mauste kuin valkosipuli ja inkivääri ei tuota hajuhaittoja yhtään.

Vierailija
33/41 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipuli on hyvää. Niin kauan kun joku löyhkää tupakalle, hajuvesille tai pesuaineille, minä haisen sipulille.

Vierailija
34/41 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipuli on hyvää. Niin kauan kun joku löyhkää tupakalle, hajuvesille tai pesuaineille, minä haisen sipulille.

Todennäkösesti ap löyhkää AXElle. Niitä ihmisiä mä en ymmärrä.

Vierailija
35/41 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sipuleissa on paljon antioksidantteja.

Erittäin terveellistä ja kaiken lisäks hyvän makuista.

Vierailija
36/41 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistaa verisuonia.

Vierailija
37/41 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ruokaa muka edes voi tehdä ilman sipulia? Tai no, tietysti VOI, mutta aika hiton ankeaa tulee.

38/41 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ruokaa muka edes voi tehdä ilman sipulia? Tai no, tietysti VOI, mutta aika hiton ankeaa tulee.

Muistuu mieleen kun tenava aikoinaan oli pienempi, niin joutui sipuleista juttelemaan. Yritin sillä tavalla kaupata sipulia että makuhan koostuu tosi monesta yksittäisestä mausta ja jos joku maku puuttuu niin ei se sitten maistu hyvältä. Vastaan intti, tottakait :) 

Homma ratkes sillä että ruvettiin lasangea tekemään, kaksi vuokaa, yhdellä resepetillä, jätettiin toisesta vuoasta valkosipuli pois. 

Sitten niitä vuokia maisteltiin ja sen jälkeen valkosipuli on kuulun kaikkiin ruokiin mihin se vaan sopii :)

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
39/41 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva ruoka-aines on yhtä terveellinen kuin sipuli.

Puhumattakaan siitä, että ruoka nyt vaan yleensä ei maistu oikein miltään ilman reilua määrää sipulia.

Siksi. Eikä sipuli haise pahalta.

Vierailija
40/41 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäpä tuli mieleeni huvittava muisto.

Tästä asiasta eräs mies kerran pauhasi minulle, joka tykkään sipulista. Vastasin, että mieluummin sipuli kuin vanha viina jolle hän todellakin haisi!

Voi pojjjjaaat sitä reaktiota!  Meni suurin piirtein suunniltaan! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän