Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maria Veitola lyttäsi Sara Siepin suorassa lähetyksessä ja puhui itsensä ristiin feminismistä.

Vierailija
31.08.2018 |

Haluan tuoda esille sen, että Maria Veitola itse puhui kuinka hänen mielestä on niin väärin että naisia seksualisoidaan kaikkien taholta ja että naisilla pitäisi olla samat oikeudet kuin miehellä. Sanoi että jos mies saa laittaa instaan nänninsä niin kyllä naisenkin pitäisi saada laittaa ilman että on pelkoa kuvan poistosta. Sanoi myös että omasta mielestään nainen saa esitellä itseään ihan niinkuin itse haluaa.

Mutta samaan hengenvetoon kuitenkin ristiriitaisesti tuomitsi Saran kuvat missä näyttää omaa ihoaan ja näyttää olevan sinut itsensä ja naiseutensa kanssa. Yhtäkkiä Maria Veitola seksualisoi itse Saran kuvia.
Ja hänen mielestä Sara saa noilla kuvilla jonkinlaista valtaa (seksuaalistako?) ja seuraajia ja on kovin ahdistunut mitä kuvaa antaa nuorille.

Voiko tämä läppä feministiksi itseään kutsuva puhua itseään pahemmin ristiin?

Hän myös oli täysin pettänyt Saran ennen haastattelua. Sara kertoi kuinka hän odotti tätä haastattelua missä pääsee kertomaan omasta työstään omin sanoin ja kysymykset olivatkin Veitolan kanssa ennaltakäyty läpi. Sara ei odottanut kiusaamista. Veitola oli ollut todella mukava ennen lähetystä, mutta lähetyksen alkaessa oli muuttanut kaikki kysymyksensä ja asenteensa Saraa kohtaan. (ei yhtään seksististä, missä on se feminismi ja naisten puolustaminen ja yhtäpitäminen)?

Maria oli virittänyt Saralle ansan ja kysellyt täysin olemattomia, kaula-aukoista , laukuista ja paljaista kuvista, mistä ei sovittu.

Kyllähän sen näkee kuinka Sara marssi lähetykseen innoissaan ja kehui Veitolaa, ja sitten Veitola tykittää ja Sara on ihan puulla päähän lyöty.

Sara avautuukin aiheesta blogissaan. Ja tässä juttu seiskaan:

https://www.seiska.fi/Uutiset/Sara-Sieppi-avautuu-blogissaan-EVS-haasta…

Kommentit (1904)

Vierailija
1781/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Sara itse kirjoitti Cheyennestä? Todella tuota "Mean Girls"-porukkaa, vaikka ikää jo on. 

Pillufinni-Cheyenne aloitti itse sen koko shown menemällä televisioon haukkumaan muita missejä. Hänellä ei ole mitään varaa huomautella käytöksestä yhtään kenellekään.

Moi Sara. Sädekehäsi näyttää olevan ruostumaan päin.

Vierailija
1782/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Sara itse kirjoitti Cheyennestä? Todella tuota "Mean Girls"-porukkaa, vaikka ikää jo on. 

Pillufinni-Cheyenne aloitti itse sen koko shown menemällä televisioon haukkumaan muita missejä. Hänellä ei ole mitään varaa huomautella käytöksestä yhtään kenellekään.

Sieltähän se Saran posse löytyikin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla kerrotaan selvällä Suomen kielellä ohjelman ideasta joten aivan suotta sitä mielensä pahoittaa, kun idea on selvä. Ohjelman tarkoitus onkin pureutua ajan kohtaisiin asioihin, mennä vieraiden iholle ja kysyä juuri ne kysymykset joita muut eivät edes kehtaa kysyä.

Mikä ihmeen mielensäpahoittajien aikakausi oikein on meneillään?

Miten esim. Sannia tai Tuure Boeliusta hiillostettiin "Suomen suorimmassa ohjelmassa"?

Mitäs kontroversiaalista esimerkiksi Sanni pn tehnyt? Hänhän hyvin sanavalmiisti on kertonut omia kommenttejaan esimerkiksi kohuihin laulujensa sanoista. Sanoilla on sitä substanssiosaamista josta voi keskustella, Saralle annettiin mahdollisuus kertoa itsestään muitakin kuin mitä lööpit kertoo mutta ei hän saanut suustaan mitään. Vaikea se on haastatella ihmistä jonka suurin meriitti on peritty Miss Suomi -kruunu ja Roope Salmisen avovaimona olo.

Vierailija
1784/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara on kiltti, ei hän ketään kiusaa ja hauku epäsuorasti. Sara on söpö ja sympaattinen, empaattinen ihminen. Kaikkien kaveri.....

Eiku.......

Vierailija
1785/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla kerrotaan selvällä Suomen kielellä ohjelman ideasta joten aivan suotta sitä mielensä pahoittaa, kun idea on selvä. Ohjelman tarkoitus onkin pureutua ajan kohtaisiin asioihin, mennä vieraiden iholle ja kysyä juuri ne kysymykset joita muut eivät edes kehtaa kysyä.

Miten esim. Sannia tai Tuure Boeliusta hiillostettiin "Suomen suorimmassa ohjelmassa"?

Mitäs kontroversiaalista esimerkiksi Sanni pn tehnyt? Hänhän hyvin sanavalmiisti on kertonut omia kommenttejaan esimerkiksi kohuihin laulujensa sanoista. Sanoilla on sitä substanssiosaamista josta voi keskustella, Saralle annettiin mahdollisuus kertoa itsestään muitakin kuin mitä lööpit kertoo mutta ei hän saanut suustaan mitään. Vaikea se on haastatella ihmistä jonka suurin meriitti on peritty Miss Suomi -kruunu ja Roope Salmisen avovaimona olo.

Ja sohvatyynyjen sielun elämä....

Vierailija
1786/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.lily.fi/blogit/mungolife:

Rehellisesti olen pettynyt tässä asiassa oikeastaan vain ja ainoastaan Sara Sieppiin. Hän sai mielettömän mahdollisuuden 8 minuutin ajan julkisesti kertoa hieman siitä, millaista on olla some-ammattilainen ja bloggaaja. Hieman harmittaa, että tätä mahdollisuutta ei annettu jollekin ammattivaikuttajalle, joka olisi käyttänyt tämän mahdollisuuden hieman paremmin. 

-

Maria luetteli alkuun Saralle hieman mielikuvia, joita syntyy Saran some-preesenssistä ja kysyi, kuka Sara oikeasti on. -- Sara ei oikein saanut mitään sanottua vaan ampui vastakysymyksen Veitolalle. Tässä vaiheessa olisin toivonut, että ammattibloggaaminen tai -vaikuttaminen olisi esitelty hieman tarkemmin ja ennen kaikkea realistisesti ja selkeästi, sillä onhan monilla hyvin vääristynyt mielikuva siitä, mitä somevaikuttajana olo on.

-

Maria vertasi omaa ja Saran "tough morning" -kuvaa, mihin Sara vaan yksmalkaan totesi, että tuollainen kaunisteleva kuva nyt vaan viehättää ihmisiä. -- Omalta osaltani se johtuu esimerkiksi siitä, että aitous on paljon intiimimpää, enkä ole kykenevä sellaista jakamaan, vaan myyn mieluummin mielikuvia. On vaikeaa antaa itsestään henkisesti alaston todellisuus. 

-

Haastattelussa myös käsiteltiin Saran verovelkoja ja merkkilaukkuja ja Saran avaria kaula-aukkoja. Toisin kuin julkisesta Veitolan teilauksesta voisi päätellä, hän ei mielestäni ollut yhtään ilkkuva, vaan keskusteleva. Hän esitti asiat, niinkuin iso yleisö ne näkee, ja hän antoi jatkuvasti Siepille mahdollisuuden avata tuota maailmaa. Sara ei sitä tehnyt ja uhriutui olevansa yksi Suomen vihatuimpia naisia ja toi esille sen, että joku yksittäinen mies on lähettänyt hänelle rahaa ja osoitteen mihin tulla. 

-

Ottaen huomioon Sara Siepin ympärillä vuosien ajan pyörineet otsikot, mun mielestä Veitola oli yllättävänkin silkkihansikkainen tuossa haastattelussa. -- Onhan se ehkä isolle yleisölle outo konsepti, että velkaa on tuhansia, mutta merkkilaukkuja ilmestyy kainaloon. Sitähän se Veitola yritti kysyä, että miten nämä kaksi asiaa menevät yhteen?

-

Olisi mun mielestä ollut suorastaan epäammattimaista Veitolalta olla kysymättä asiasta, kun puhutaan sometyöstä ja sen pinnallisista mielikuvista. 

-

No entäs ne kaula-aukot? En ole Veitolan kaltainen feministi, vaan olen enemmänkin tasa-arvon kannattaja. Vaikka ymmärrän Veitolan pointin siitä, että avarat kaula-aukot ovat huolestuttavia nuorten tyttöjen tähden, olen siitä hieman eri mieltä. Olisin kaivannut tässä hieman keskustelua siitä, missä olisi voitu miettiä sitä, miten naiset ovat ottaneet omat kroppansa omaksi. 

-

Mun mielestä tässä olisi mielenkiintoista ollut puhua näistä asioista, eikä kääntää keskustelua siihen, kuinka jotain vihataan, kuinka jotkut miehet lähettelee hirveitä viestejä yms. Mun mielestä Veitola nimenomaan yritti herätellä Saraa hieman avaamaan ajatuksiaan näistä asioista, joita hän edustaa. 

-

En näe Veitolan toimesta minkäänlaista epämukavuutta tai kiusaamista tässä tapauksessa. Jos hänen haastateltava olisi käyttänyt hieman enemmän pohdintaa ja oikeasti yrittänyt kertoa meidän alasta ja sen erilaisista puolista ja selittää asioita, olisi haastattelun sävykin ollut ehkä suurimman osan mielestä hieman erilainen. 

-

Minä ehkä hieman pelkäisin mennä Veitolan haastattelemaksi livelähetykseen. Mutta jos niin tekisin, olisin varautunut siihen, että minun pitää vastata nopeast, tehokkaasti ja skarpisti. Mun pitäisi vastata asiaa, ei tyhjää. Mun pitäisi osata perustella omat valinnat. 

Vierailija
1787/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi menestynyt rokkari päätyy itsemurhaan?

Usean itsemurhaan päätyneen muusikon ja näyttelijän taustalta löytyvät päihdeongelmat. Huumeita, alkoholia, lääkkeitä tai kaikkea yhdessä."

-Yle

Kyllä Sara on ainakin parempi roolimalli kuin narkkarit rokkarit. Niitä on Suomikin pullollaan.

Eli jos löytyy joku huonompi vaihtoehto niin tämä tekee Sarasta hyvän roolimallin? Mitäs pienistä jos ulosotossa on yli kymppitonni, kunhan ei käytä päihteitä! Mitäpä jos pidettäisi roolimallina vaikka ihmisiä jotka ovat saavuttaneet elämässään jotain, tehneet yhteiskunnan eteen hyviä asioita? Niitäkin naisia löytyy, he eivät tosissaan jaa bikinikuvia someen joten eiväthän he ketään kiinnosta.

(Ja pienenä lisänä sanoisin että päihdeongelmainen Kurt Cobain on varmasti antanut kuitenkin esimerkiksi suomalaisillekin enemmän kuin Sara Sieppi tulee koskaan antamaan)

On aina merkki että henkilöstä ei löydy mitään kunnon arvosteltavaa, kun pahin mistä jauhetaan on velat. Newsflash: suomalaisilla on velkaa 120 miljardia, se ei ole mikään rikos. Ihmiset seuraavat somessa ketä haluavat, ja Sara nyt sattuu olemaan muita missejä ja viihdejulkkiksia suositumpi tällä mittarilla. 

Vierailija
1788/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko ohjelman esittelyssä että siellä ollaan suoria vain kontroversiaalisille tyypeille, kuten, öh.. Sara Siepille?

Vierailija
1789/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan cc esitellyt pillufinnejään somessa. Vai väitätkö muuta?

Vierailija
1790/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.lily.fi/blogit/mungolife:

Rehellisesti olen pettynyt tässä asiassa oikeastaan vain ja ainoastaan Sara Sieppiin. Hän sai mielettömän mahdollisuuden 8 minuutin ajan julkisesti kertoa hieman siitä, millaista on olla some-ammattilainen ja bloggaaja. Hieman harmittaa, että tätä mahdollisuutta ei annettu jollekin ammattivaikuttajalle, joka olisi käyttänyt tämän mahdollisuuden hieman paremmin. 

-

Maria luetteli alkuun Saralle hieman mielikuvia, joita syntyy Saran some-preesenssistä ja kysyi, kuka Sara oikeasti on. -- Sara ei oikein saanut mitään sanottua vaan ampui vastakysymyksen Veitolalle. Tässä vaiheessa olisin toivonut, että ammattibloggaaminen tai -vaikuttaminen olisi esitelty hieman tarkemmin ja ennen kaikkea realistisesti ja selkeästi, sillä onhan monilla hyvin vääristynyt mielikuva siitä, mitä somevaikuttajana olo on.

-

Maria vertasi omaa ja Saran "tough morning" -kuvaa, mihin Sara vaan yksmalkaan totesi, että tuollainen kaunisteleva kuva nyt vaan viehättää ihmisiä. -- Omalta osaltani se johtuu esimerkiksi siitä, että aitous on paljon intiimimpää, enkä ole kykenevä sellaista jakamaan, vaan myyn mieluummin mielikuvia. On vaikeaa antaa itsestään henkisesti alaston todellisuus. 

-

Haastattelussa myös käsiteltiin Saran verovelkoja ja merkkilaukkuja ja Saran avaria kaula-aukkoja. Toisin kuin julkisesta Veitolan teilauksesta voisi päätellä, hän ei mielestäni ollut yhtään ilkkuva, vaan keskusteleva. Hän esitti asiat, niinkuin iso yleisö ne näkee, ja hän antoi jatkuvasti Siepille mahdollisuuden avata tuota maailmaa. Sara ei sitä tehnyt ja uhriutui olevansa yksi Suomen vihatuimpia naisia ja toi esille sen, että joku yksittäinen mies on lähettänyt hänelle rahaa ja osoitteen mihin tulla. 

-

Ottaen huomioon Sara Siepin ympärillä vuosien ajan pyörineet otsikot, mun mielestä Veitola oli yllättävänkin silkkihansikkainen tuossa haastattelussa. -- Onhan se ehkä isolle yleisölle outo konsepti, että velkaa on tuhansia, mutta merkkilaukkuja ilmestyy kainaloon. Sitähän se Veitola yritti kysyä, että miten nämä kaksi asiaa menevät yhteen?

-

Olisi mun mielestä ollut suorastaan epäammattimaista Veitolalta olla kysymättä asiasta, kun puhutaan sometyöstä ja sen pinnallisista mielikuvista. 

-

No entäs ne kaula-aukot? En ole Veitolan kaltainen feministi, vaan olen enemmänkin tasa-arvon kannattaja. Vaikka ymmärrän Veitolan pointin siitä, että avarat kaula-aukot ovat huolestuttavia nuorten tyttöjen tähden, olen siitä hieman eri mieltä. Olisin kaivannut tässä hieman keskustelua siitä, missä olisi voitu miettiä sitä, miten naiset ovat ottaneet omat kroppansa omaksi. 

-

Mun mielestä tässä olisi mielenkiintoista ollut puhua näistä asioista, eikä kääntää keskustelua siihen, kuinka jotain vihataan, kuinka jotkut miehet lähettelee hirveitä viestejä yms. Mun mielestä Veitola nimenomaan yritti herätellä Saraa hieman avaamaan ajatuksiaan näistä asioista, joita hän edustaa. 

-

En näe Veitolan toimesta minkäänlaista epämukavuutta tai kiusaamista tässä tapauksessa. Jos hänen haastateltava olisi käyttänyt hieman enemmän pohdintaa ja oikeasti yrittänyt kertoa meidän alasta ja sen erilaisista puolista ja selittää asioita, olisi haastattelun sävykin ollut ehkä suurimman osan mielestä hieman erilainen. 

-

Minä ehkä hieman pelkäisin mennä Veitolan haastattelemaksi livelähetykseen. Mutta jos niin tekisin, olisin varautunut siihen, että minun pitää vastata nopeast, tehokkaasti ja skarpisti. Mun pitäisi vastata asiaa, ei tyhjää. Mun pitäisi osata perustella omat valinnat. 

Asiaa. Sara Sieppi ei antanut itsestään mitään ja koko haastattelu jäi tyhjäksi.

Vierailija
1791/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan cc esitellyt pillufinnejään somessa. Vai väitätkö muuta?

Olet epäkunnioittava, huono käytöksinen, kiusaaja ja ilkeä kusipää.

Vierailija
1792/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sara Sieppi on somekiusaaja, myös hänen hovinsa ja fanikuntansa koostuvat kiusaajista. Ei mulla muuta.

itse olet.

Vierailija
1793/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän kyllä Saran reagoinnin. Julkinen esiintymistilanne on stressaava sinänsä. Tilannetta helpottaa kun siihen on jokin punainen lanka ja tietää suunnilleen mitä odottaa.

Odottamattomat kysymykset voivat saada aikaan kognitiivisen dissonanssin. Haastatteluun tulijalle voi tulla höynäytetty olo, kun tilanne ei vastannut sitä mitä odotusarvo tilanteesta oli ennen sitä. On normaalia ja inhimillistä hämmentyä.

Vierailija
1794/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usean itsemurhaan päätyneen muusikon ja näyttelijän taustalta löytyvät päihdeongelmat. Huumeita, alkoholia, lääkkeitä tai kaikkea yhdessä."

-Yle

Kyllä Sara on ainakin parempi roolimalli kuin narkkarit rokkarit. Niitä on Suomikin pullollaan.

Eli jos löytyy joku huonompi vaihtoehto niin tämä tekee Sarasta hyvän roolimallin? Mitäs pienistä jos ulosotossa on yli kymppitonni, kunhan ei käytä päihteitä! Mitäpä jos pidettäisi roolimallina vaikka ihmisiä jotka ovat saavuttaneet elämässään jotain, tehneet yhteiskunnan eteen hyviä asioita? Niitäkin naisia löytyy, he eivät tosissaan jaa bikinikuvia someen joten eiväthän he ketään kiinnosta.

(Ja pienenä lisänä sanoisin että päihdeongelmainen Kurt Cobain on varmasti antanut kuitenkin esimerkiksi suomalaisillekin enemmän kuin Sara Sieppi tulee koskaan antamaan)

On aina merkki että henkilöstä ei löydy mitään kunnon arvosteltavaa, kun pahin mistä jauhetaan on velat. Newsflash: suomalaisilla on velkaa 120 miljardia, se ei ole mikään rikos. Ihmiset seuraavat somessa ketä haluavat, ja Sara nyt sattuu olemaan muita missejä ja viihdejulkkiksia suositumpi tällä mittarilla. 

Velkaa pankkiin on eri asia kuin valtiolta varastettua ulosottovelkaa. Olisihan Sarassa paljonkin arvosteltavaa, hänen kiusaamisensa on tuotu täällä jo esille. Parkkisakkojen maksamatta jättäminen että ne menevät ulosottoon samaan aikaan kun on tuhansien eurojen arvosta merkkilaukkuja kertoo nyt vaan niin karua kieltä siitä millainen henkilö on kyseessä että en ihmettele että asiasta keskustellaan.

Vierailija
1795/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä, että jos tämä ohjelmaformaatti noin paljon ahdistaa ja siitä ei ole kuin paha mieli.

Miksi he sitten katsovat sitä?

En minäkään katso ohjelmia joista en pidä ja valita jossain keskustelusta kuinka tuli paha mieli ja blaablaablaa....

En katsokaan. Ainoat jotka olen katsonut on tämä jakso ja Sillanpään haastattelu, jotta tiedän mistä puhutaan. Ja molemmissa tapauksissa haastattelijasta jäänyt epäkohtelias kuva. Ihan syystä ei kuulu katseltavien ohjelmien listalleni, en oikein edes tiedä, mitä tästä saavat ne ihmiset jotka katsovat EVS?

Vierailija
1796/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Yle

Velkaa pankkiin on eri asia kuin valtiolta varastettua ulosottovelkaa. Olisihan Sarassa paljonkin arvosteltavaa, hänen kiusaamisensa on tuotu täällä jo esille. Parkkisakkojen maksamatta jättäminen että ne menevät ulosottoon samaan aikaan kun on tuhansien eurojen arvosta merkkilaukkuja kertoo nyt vaan niin karua kieltä siitä millainen henkilö on kyseessä että en ihmettele että asiasta keskustellaan.

Ei ulosottokaan ole rikos. Paljon lievempi juttu kuin esim. Veitolan tai cc:n tekemät perseilyt.

Vierailija
1797/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maria valitsee helpot uhrit koska on raukka. Nainen saa tehdä mitä vaan mutta ei ansaita rahaa kaunista kehoaan näyttämällä?

Eihän sitä kukaan ole ollut kieltämässä vaan veitola yritti kysyä saralta kuinka sillä oikein sitä rahaa tehdään. Tähän sara ei jostain syystä ollut halukas vastaamaan ja sitten alkoi itku kiusaamisesta.

Vierailija
1798/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Yle

Sara ei tosissaan ole mikään Suomen suosituin julkkis instagramissa. Ei lähellekään. Ja toiseksi käy ihmeessä katsomassa minkälaisia kommentteja kerää vaikkapa Sanni ja millaisia Sara. Tai Soikku tai kielinainen tai Sara Parikka kenellä kaikilla on enemmän seuraajia kuin Saralla. Ei siellä paljon näitä ”lääh puuh saaks panna takaapäin” kommentteja näy. Jos haluaa seuraajia sillä hinnalla että tissit on tiskissä jne. Niin siitä vaan. Näyttää vaan ettei sekään riitä kun vertailee seuraajamääriä ihmisiin kenellä on muutakin annettavaa.

Vierailija
1799/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://areena.yle.fi/1-2260950

On se suora haastattelutyyli muillakin. Ei ainoastaan EVS:llä.

Vierailija
1800/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Maria Veitola ei ota koskaan haastateltavakseen tätä valtiotieteen tohtoria:

Ketju on lukittu.