Kaikki te ateistit/ei uskonnolliset!
Teen vertailututkimusta, vastatkaa kysymykseen ja perustelkaa kantanne;
Saako lakia rikkoa jos oma moraali ja laki ovat ristiriidassa?
Kiitos!
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu maan laista.
Uskonto on paikallissidonnainen kulttuurin muoto.
Jos olisit syntynyt Italiaan, olisit katolilainen, jos Egyptiin olisit muslimi.
Mikäs minä olen kun olen syntynyt Suomeen?
(Älä vaan sano että kristitty -olen skipannut uskontopaskan täysin elämästäni.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu maan laista.
Uskonto on paikallissidonnainen kulttuurin muoto.
Jos olisit syntynyt Italiaan, olisit katolilainen, jos Egyptiin olisit muslimi.Mikäs minä olen kun olen syntynyt Suomeen?
(Älä vaan sano että kristitty -olen skipannut uskontopaskan täysin elämästäni.)
Minä synnyin Suomeen uskottomaan perheeseen.
Uskovaisen provokaatio. Rivien välissä siis lukee: Uskonnottomat rikkovat lakeja kun taikaukkoa ei tarvitse pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit syntynyt Italiaan, olisit katolilainen, jos Egyptiin olisit muslimi.
Väärin. Molemmissa maissa on muidenkin uskontojen harjoittajia ja ateisteja.
Toki on, mutta tilastollisesti on todennäköisintä omaksua valtauskonto.
LAKI.
ON.
LAKI.
Mikään humala-jumala-jamalin käsky ei vaikuta siihen.
Kaikkea saa tehdä ihan mielensä mukaan. Jos jäät kiinni niin saat rangaistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisen provokaatio. Rivien välissä siis lukee: Uskonnottomat rikkovat lakeja kun taikaukkoa ei tarvitse pelätä.
Ei se taikaukon pelko estä uskistenkaan rikoksia. Ihminen tekee juuri niinkuin haluaa ja kärsinee sitten lakikirjan mukaisesti kiinni jäätyään.
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan lakia ei saa rikkoa.
Kun tarkkoja ollaan niin lakia saa rikkoa. Sanotaan että henkilö ampuu ihmisiä ja sä lyöt sitä kivellä päähän niin rikoit lakia mutta teit silti oikein.
Riippuu. Jos jonkun lapsi raiskataan niin mielestäni on oikein että vanhempi hakkaa tai tappaa tekijän.
Jos sinulla on kyydissä joku joka on hengenvaarassa ja aikaa on vähän, on mielestäni ok ajaa ylinopeutta jotta sairaalaan päästään mahdollisimman pian.
Rangaistukset täytyy sitten kärsiä pää pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
jos Egyptiin olisit muslimi.
Tai kristitty. Egyptissä on huomattava kristittyjen vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos Egyptiin olisit muslimi.
Tai kristitty. Egyptissä on huomattava kristittyjen vähemmistö.
Et vain halua ymmärtää pointtia.
Jos ihminen on hengenvaarassa esim. pakkasyössä jäätymässä kuoliaaksi eksyneenä ja murtautuu kohtaamaansa taloon päästäkseen lämpimään. Rikos se kait silti on mutta mielestäni hyväksyttävä syy rikkoa lakia.
Saa rikkoa lakia, jos on pakko. Esimerkiksi jos on paleltumassa kuoliaaksi, niin saa murtautua toisen kotiin lämmittelemään.
Saa kunhan tekee sen piilottelematta ja kantaa vastuunsa. Tyylipisteitä ei myöskään tule oman edun tavoittelusta. Nyt en oikein kuitenkaan ymmärrä mitä tekemistä tällä on ateismin/ ei uskonnollisuuden kanssa?